Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 32 van de 99 [ 2464 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 99  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

 
Profiel   

De Rotmilan (geen idee wat de NL naam is) misschien, die komt hier veel voor en ik dacht ook wel in de Vogesen. Die is zeer opvallend en komt heel dicht over de huizen/ boven de tuinen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 23:30 



 
Profiel   

Sizzle schreef
De Rotmilan (geen idee wat de NL naam is) misschien, die komt hier veel voor en ik dacht ook wel in de Vogesen. Die is zeer opvallend en komt heel dicht over de huizen/ boven de tuinen.

In het Nederlands Rode Wauw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 23:32 



 
Profiel   

senna21 schreef
Sizzle schreef
De Rotmilan (geen idee wat de NL naam is) misschien, die komt hier veel voor en ik dacht ook wel in de Vogesen. Die is zeer opvallend en komt heel dicht over de huizen/ boven de tuinen.

In het Nederlands Rode Wauw.


Thanks :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 23:32 



 
Profiel   

Dat keukenraamkozijn is wel echt iets om hanggeraniums in te zetten, zeg. Leuk wordt het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 23:59 



 
Profiel   

De rode wouw een koppeltje wel gezien stukje noordelijker. Alleen is deze vogel net te ver weg en te hoog om goed te kunnen onderscheiden welke variant het is.

Net als de roodstaart of gekraagde roodstaart een van de twee of beiden twiedelt elke ochtend maar is net te rap om goed te bekijken. Wel herkent een raaf van de week in de tuin op de grond. Keer ervoor een specht in de walnoten boom voor ontelbare mussen geen merel helaas.

Prrr op zich wel maar er is dan een klein issue of eigenlijk een diep issue. De kelderingang zit daar en ik kom niet bij de vensterbank aan de buitenkant

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 00:13 



 
Profiel   

Plastic :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 00:59 



 
Profiel   

Fijn dat het steeds meer eigen wordt. En goeie pauzeplek daar zeg! Pa bijna over de kook :=
Wel balen maar hopelijk dan over een paar weken alsnog je keukentje....

Die boomschors is wel fijn spul onder heggetjes ofzo maar om op te lopen....wordt het dan geen vieze zooi na een poosje...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:49 



 
Profiel   

Gek genoeg nee. Ik heb het eerder gehad in flinke hoeveelheid. Alle loopplekken en terassen hadden toen de schors ook. Heerlijk spul. Eenmaal een keer goed doorgeregend en je hebt er lang geen omkijken naar. Eens per jaar/2 jaar/3 jaar afhankelijk van de kwaliteit een paar zakken aanvullen als nodig. En dat is het, het vlakt de boel mooi aardig gelijk. Een stuk goedkoper en lichter dan grind en het loopt makkelijker. En het is natuurlijk. Vandaar dat ik nu weer hiervoor gekozen heb,

Terras laten bestraten is peperduur en gezien de fikse regenval hier ook kwa waterafvoer niet het handigste om te hebben.

Mijj paps kan nog al niet zo goed tegen dingen die mislopen :+ . Ik haal mijn schouders op meestal en denk kan gebeuren. Mits het echt vergissingen of communicatie fouten zijn, geen enorme we verprutsen het en dat is dan uw probleem (post.nl bijvoorbeeld of kpn) dan word ik ook aardig woest. Het is maar een keuken. Ik kan koken en alles dus het kan wel even wachten. En omdat het er niet was konden we het ietsje kalmer aan doen gister. Was eigenlijk wel belangrijker zelfs. Dus nee niet echt heel erg dat het er niet was. :P

Pauze plek is zeker niet verkeerd en een mooie mooi weer plek om te zijn ook. Zwemmen, kanoen, wandelen, gewoon zitten en genieten. Mooi te combineren met de grote inkopen :D

Prrrr nep zou nog kunnen, alleen waar vindt je die die ook nog mooi zijn.

Sjips de bakker gemist vrees ik vanmorgen. Geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren. Ik was ruim op tijd wakker en buiten met oude dame. Ik hoorde een keer toeteren toen ik buiten liep en dat was de andere kant van het dorp. Meestal is ze dan 10/20 minuten later hier maar niemand meer gezien. Vreemd.

Nu wachten op de electricien. Dan nog wat laatste schoonmaak werk, en fotos maken van wat er nu niet zo heel fraai en huiselijk uitziet. :') camper voorzien van wat water den de toilet legen. En dan voorzichtigaan weer richting nederland vertrekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:00 



 
Profiel   

Ik heb jarenlang tuinpaadjes gehad van schors, dat ging prima. Het verteert heel langzaam, dus om de paar jaar bijvullen, maar als het op worteldoek ligt wordt het geen prut (op de volle grond wel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:03 



 
Profiel   

Dat is mijn ervaring dus ook.

Stroom meneer is net weer weg. Ook dit weer een relaxte meneer met goed gevoel voor humor :D

Er komt een plan van aanpak, als eerste keuken vernieuwen waar nodig. De rest veilig maken en een hotelschakelaar in de schuur. Daarna in fases aanpakken deels samen met de vloeren. Plan van electrische vloerverwarming is alweer van de baan. Afgeraden wegens te duur en een goedkopere optie (geschakelde electrische platen die de boel vorstvrij kunnen houden) was meer aangeraden. Boiler blijft ook, er komt geen kleinere naast. En idd het zekeringen tableau moet verlaagd worden. Hij hangt nu wettelijk te hoog. Er komt dan een kleinere lager voor het woongedeelte. De hoge kan dan blijven voor het schuurstuk. Dat mag wel kennelijk voor nu.

De start zou voorzichtig zijn eind juni begin juli

Fijn om te weten, na het noemen van het bedrijf voor oa de vloeren de reactie. Ah dan heb je de beste van de verre regio maar moet je idd wel geduld hebben omdat ze omkomen in het werk zo ongeveer. Dat is wel fijn om te weten

Nu alles klaar maken hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 11:19 



 
Profiel   

Uiteindelijk na een winderige dag s avonds terug gekomen, wel heel erg moe.

Zondag heerlijk uitgeslapen. En daarna de hond uitgelaten en boodschappen gedaan. En toen kon ik meteen door naar de spoedeisende hulp. Levensgevaarlijke handeling een looplijn losmaken. Resultaat botvlies van linker scheenbeen beschadigd, een weigerende linker voet, een dik blauw erg pijnlijk scheenbeen, bloedverdunners en een paar dagen verplichte bankrust.

Ik wilde al rustig aan doen maar kan nu ook niets anders meer, :+ #) au.

Maar ondertussen ook best ok nieuws. Het bedrijf wil in ieder geval graag spullen brengen en terug meenemen. En kijken of ze wat klussen kunnen gaan aanpakken. *\o/*

En ander goed nieuws, voor de nieuw te maken parkeerplaats had ik het liefst metalen paddockroosters die tenminste stevig en antislip blijven. Maar ze zijn prijzig. Een gelukje nu ik kan gratis aan een enorme partij roosters komen, die kan ik beetje bij beetje gaan ophalen. Wel prettig. :j

Verder gaat er meer dan voldoende in mijn hoofd rond kwa dingen die ik nog wil/moet doen,

En mijn fruitbomen die hier nog staan beginnen te bloeien, <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:49 



 
Profiel   

Oeh balen zeg, je ongelukje. Beterschap

Mooie meevaller die roosters

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:51 



 
Profiel   

Ik ben er ook erg blij mee. Een bedrijf in de buurt hier wil ervan af omdat ze het anders gaan oplossen. En ze liggen daar nu maar te liggen. Gv kwam erlangs, zag ze liggen en is het gaan vragen. Bleek een oude bekende te zijn en dat is dan nu mijn geluk. :D

Ik heb nu mooi de tijd om te gaan uitzoeken hoe ik het het beste kan gaan doen zodat het praktisch en veilig is en ook blijft werken. Er moet een stuk hellinkje afgegraven worden, dan een keerwandje gemaakt zodat de aarde blijft waar hij is. En uitvissen wat de meest handige manier is voor de bodem. Zand, trillen en dan platen of worteldoek platen en dan grind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:57 



 
Profiel   

Botvlies beschadigd....? Hoe dan?? :(:)

Die roosters is wel een meevaller zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:04 



 
Profiel   

Iets met artrose handen en zo. -O- Oude dametje trippelde een stuk verder vooruit de tuin al in. Ik zei tegen gv doe de gesp maar los omdat ze zich vast dreigde te lopen in het tuinhekje. Ik had de rem erop en wilde de lijn gedoseerd inhalen, alleen tsja mijn weigerende duim dacht daar anders over en de gesp katapuldeerde zich tegen mijn scheenbeen aan vanuit maximale 8 meter lengte. %) pats en nog een tweede keer doorgestuiterd. Meteen twee scherpe harde erg pijnlijke blauwe bulten en een weigerende slapende voet. Ze waren bang voor het compartimentssyndroom dus moest ik meteen langskomen. En omdat mijn been toch al wat mankementen heeft zijn de artsen er extra allert op en is meest een extra controle wel nodig. Dus weg de rest van de dag toen. -O-

Voor nu paar dagen bankrust, bloedverdunners om trombose te voorkomen, extra medicatie op cps kalm te houden die meteen opspeeld hierdoor. %) (hallo pijn :evaw: ) gelukkig geen schade aan scheenbeen bot zelf lijkt nu. En dan zou mijn voet weer soort van functioneel moeten zijn. Zo niet dan moet er verder gezocht worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:18 



 
Profiel   

Jeetje man, dat dat zo hard aan kan komen :oo
Hopelijk niet al te veel pijn..... gelukkig was je niet onderweg.

Heb je in Frankrijk al een dokter eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:41 



 
Profiel   

Daar kan ik een dorp verderop binnenschuiven als ik wil. En heel fijn er zit ook een klein hospitaal voor de hoogsnoodzakelijke hulp indien nodig.

De heftige reactie is deels door de kwalen die er al zijn. Oa die chronische pijn dinges (voorheen posttraumatische dystrofie) staat bekend om de hysterische overreactie van het zenuwstelsel op stompzinnige relatief kleinere dingen. Zenuwpijn is een verrot iets. %) Al is een looplijn projectiel wel venijnig . Toch een metalen raketje dat zich met fikse snelheid in je been boort. En juist omdat we met zijn tweeen waren gebeurde het, op 8 meter losmaken en de rem van de lijn die niet doet wat zou moeten.

Nu uithuilen, heel goed rust pakken en hopen dat het zich snel hersteld. Mijn voet sleept in ieder geval al niet meer maar werkt nu voor 5% weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:48 



 
Profiel   

Oei, wat een pech , die val. Voor de rest gaat het super, schiet lekker op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:51 



 
Profiel   

Geen val maar stom pats tegen scheenbeen. Gelukkig doet mijn voet het nu weer voor 10/15% er is vooruit gang

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:43 



 
Profiel   

auch dat is naar zeg, ik hoop dat je snel opknapt. L ullig ongelukje :=

Wel fijn van de platen! Had de loonwerker al gereageerd op je vraag om de grond te verwijderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:33 



 
Profiel   

Nog niet helaas. De komende keer scharrel ik er weer heen. De boerderij eigenaar woont er niet. Er zijn alleen medewerkers aanwezig altijd.

Voor de komende keer heb ik ook vanmorgen doorgegeven dat mijn inboedel wel over kan, hoewel het nog lang niet klaar is in de zin van de vloeren zijn een best grote hinder voor de meubels. Ik zal een deel van de opgerolde vinyl moeten losmaken zodat het vlak ligt. Maar dan kan mijn eigen spul met een beetje aanpassingen wel op zijn soort van plek. Eindelijk mijn banken weer. :D Die mis ik het hardste.

In de schuur een tentje afbreken zodat mijn nog niet op de plek inboedel daar kan staan. En mijn bed gaat tijdelijk naar het slaaphuisje. Te zwaar om naar boven te slepen en dan weer naar beneden. Dat komt wel als de bovenvloer en trap gedaan zijn.

O ja wat ik nog niet gezegd had. Of wel geen idee :') Mijn vader gaat een schuurdeur maken, <3 lang lang geleden heeft hij dat in zijn eigen op te knappen boerderijtje wel gedaan. En de achterste schuurdeur is niet heel best. Als verjaardagskadootje gaat hij deze namaken. Het hout ervoor heeft hij gister al gekocht, hij wil het nu aanwezige hang en sluitwerk hergebruiken,

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:41 



 
Profiel   

Jeetje, dat is pijnlijk geweest zeg! Stond je niet te jodelen van de pijn? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:42 



 
Profiel   

Ik gok dat er ook wat bij gevloekt werd :=

Wat gaaf van die schuurdeur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:49 



 
Profiel   

Eigenlijk vooral proberen om niet flauw te vallen in combinatie met overgeven. Bij heel erg veel pijn word ik juist stil. Ik stond heel charmant slapjes tegen mijn bus aangedrappeerd. Gv had eerst niet door wat er gaande was tot hij zich omdraaide, in de haast me tegen te houden struikelde hij over oude dame die me probeerde te helpen op haar manier en mijn been stond te likken <3 en ging hij bijna gestrekt tegen mij aan. :') Het zal er vast erg komisch hebben uitgezien. Maar pfff wat een vieze venijnige pijn. %)

Gelukkig werkt mijn voet inmiddels weer voor bijna 50% en is de pijn wat gezakt weer, er is dus best vooruitgang gelukkig. Het prikken is niet mijn hobby maar beter nu doen dan trombose oplopen. Dan ben ik verder van huis en moet ik nog veel langer en meer prikken. Dat ben ik liever voor.

Scootmobiel om oude dame uit te laten, in huis trippelen met de rolstoel en zittend de trap op. Ik mis mijn begane grond bedje best nu -O- maar rust houden doe ik nu in ieder geval wel.
:P

De volgende keer gaan mee, mijn overgebleven hout van het schuurtje van mijn vorige huis, mijn bamboe palen, mijn broeibak op pootjes en potgrond. Ik heb al best wat zaden gekocht de laatste keer en met die broeibak kan ik alvast gaan voorzaaien.

Van het hout wil ik een rare onmogelijke hoek bij de achterdeur wegwerken en vermaken tot een plantenbak. Er staat een stronk van een of andere boom. Er ligt een hoop meuk in en net op de grond aan stenen wat ik niet echt wegkrijg. Ik wil daar een houten ombouw omheen maken, vullen met aarde en beplanten met eenjarigen of geraniums of zo. Dan is het in ieder geval niet meer zichtbaar :+

Het plan voor nu ik ga vooruit met de camper en pik hopelijk een afgemaakte schuurdeur op bij mijn vader. (Als het lukt zal ik altijd aan mijn papa herinnert worden met de deur) omdat ook mijn kliko geleegd moet worden, en ga daar terplaatse kijken of ik een grote container kan krijgen voor de zooi.

Vrijdag ochtend slaapt gv eerst wat en gaat dan met mijn bus met roosters en een motor (nog niet duidelijk welke er mee gaat) en eventueel de frees die nu bij zijn vader staat. mijn vader oppikken zodat ze om en om kunnen rijden.

Dan een paar dagen zover komen dat mijn meubels welkom zijn. Tussendoor hopelijk de rest van de houtsnippers aanschaffen en leggen. Tomatenkas naar beneden en op zijn plekje zettem als de frees mee is. Vloer in de trapkast afmaken. Deur ophangen.

En dan in de middag vrij en niks doen zodat gv rondjes kan toeren. En dan weekend erop in meerdere dagen terugrijden als een mini vakantie lekker binnendoor. Ik met de camper, mijn papa met mijn bus en gv op de motor of motor in de bus bij slecht weer.


Laatst bijgewerkt door karuna op 28-03-23 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:52 



 
Profiel   

Poeh.... wel fijn dat voet toch snel verbetert :(:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 32 van de 99 [ 2464 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 99  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen