Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Niet-toeristische vakantie in Spanje

 
Profiel   

Ik vind Malaga zelf wel leuk maar meestal komen wij niet veel verder dan de luchthaven.
Daar de auto ophalen en op pad naar rustiger gebieden. Er zijn plekken waar wij inderdaad snel voorbij gaan.



Caminito del Rey is wel leuk trouwens en vanaf Malaga te bereiken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:09 



 
Profiel   

Ik woon hier nu 22 jaar in de bergen van Andalucia (half uur boven Málaga, nét voorbij de waterscheiding). Toer al járen met cabrio en op de motorfiets door Spanje en kan je geen vingerwijzing geven. Denk dat je al héél goed zal moeten zoeken wil je überhaupt nog wat kunnen boeken, laat staan op loopafstand van een strand.

Er is namelijk een sleutelwoord in de openingspost;´augustus´.
Dat is én hoogseizoen voor buitenlands toerisme én de vakantiemaand van Spanje zelf.

Er is dan géén strand wat niet druk is.
In de regel wil je dan alle steden mijden want te warm. Sevilla, Cordoba, Ecija, Merida om er een paar te noemen tegen de 50 graden in de schaduw vorig jaar augstus. Málaga, Granada ´slechts´ onder de 45, doch áfgeladen met toeristen.

Veel sterkte met wat vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:16 



 
Profiel   

En in dat kader (ik denk trouwens dat je gelijk hebt, HC): ik zou dan toch weer naar Galicië of Asturias kijken. Minder toeristisch, minder druk en veel aangenamer in de zomer.

Misschien kan je hier wat mee: www.ontdekgalicie.nl (goede info, maar ook eventueel samenstellingen van reizen en boekingen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:23 



 
Profiel   

https://costalingua.biz/index.php?optio ... &Itemid=73

Wij gaan hier graag heen. Wel toeristen, maar voornamelijk Spaanse. Geen kroket te vinden, wel heerlijke restaurantjes op het strand.

Uurtje rijden vanaf Barca, dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:44 



 
Profiel   

Waarmee ik overigens NIET schrijf dat je in andalucía niet fantastisch op echt spaanse vakantie kan eind augustus. Het is nl. dé maand van de dorpsfeesten welke in het binnenland nog volledig authentiek zijn zonder ook maar één toerist.

Dit was vorig jaar augustus hier op de fiesta van de schutspatroon van ons buurtschap


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:50 



 
Profiel   

Dankjewel voor alle tips, heel fijn! We zijn hard aan het zoeken en afwegen, maar zoveel is mooi. :D

MoniqueT schreef
Mocht je trouwens toch graag aan de Middellandse zee zitten, toch echt wel het Spanje-gevoel hebben wat zo bekend is en niet echt massatoerisme, dan kan ik je de omgeving van de Mar Menor in Murcia aanraden. Dorpjes als San Pedro de Pinatar, Lo Pagán, Santiago de la Ribera. Echt nog Spaans, maar wel met veel voorzieningen, prachtige zoutmeren met flamingo's, veel fiets-en wandelmogelijkheden en dichtbij natuurgebieden met meer bergen en steden als Murcia en Cartagena, maar ook bijvoorbeeld Alicante en Elche met de prachtige palmentuinen. Alicante heeft een prima luchthaven met dagelijks veel vluchten van en naar Nederland.


Dit klinkt wel ideaal. Daar ga ik me nog eens verder in verdiepen. Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:16 



 
Profiel   

Er is een zeer actieve Facebookgroep over die omgeving. Als je interesse hebt, stuur me maar een berichtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:47 



 
Profiel   

Mijn zus heeft een huis net boven Frigiliana (zo'n 60km van Malaga, 15 autominuten van het strand van Nerja). Frigiliana is een authentiek spaans dorp en staat bekend als het mooiste dorp van Andalusië.
Ik ken je budget niet, hun huis is vrij duur (groot ook, met zwembad), maar de omgeving is prachtig (veel ongerepte natuur) en er zijn wel meer dingen te huur in de buurt die wat 'goedkoper' zijn. Als je interesse hebt, kan ik je de link van hun website geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:06 



 
Profiel   

Frigiliana is pittoresque ja doch NIETS authentiek andalusisch aan en Nerja is al sinds de jaren zestig het Volendam van andalucía.
Voor natuur moet je aardig wat verder. De hele Axarquia is al ééuwen cultuurlandschap.
Zonder meer echt fantastisch ´spaans´ vakantieland maar wel toeristisch en in het seizoen HEEL druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:59 



 
Profiel   

Ok. We lopen zo de natuur in achter haar huis. Nerja vind ik ook geen aanrader, maar het is strand. Er zijn overigens veel leukere, kleinere minder toeristische strandjes in de omgeving.

Ik vind Frigiliana prachtig en vind het terecht dat het uitgeroepen is tot het mooiste dorp van Andalusie. Zelfs al eens tot het mooiste van Spanje uitgeroepen. Het is authentiek omdat de moorse invloeden nog goed zichtbaar zijn in het oude gedeelte. Smaken verschillen, maar beetje flauw om te doen alsof ik hier een soort Volendam aan het aanraden ben.

Overigens, niet Nerja maar Carihuela (Torremolinos) is het Volendam van Andalusie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:50 



 
Profiel   

lies schreef
Ok. We lopen zo de natuur in achter haar huis. Nerja vind ik ook geen aanrader, maar het is strand. Er zijn overigens veel leukere, kleinere minder toeristische strandjes in de omgeving.

Ik vind Frigiliana prachtig en vind het terecht dat het uitgeroepen is tot het mooiste dorp van Andalusie. Zelfs al eens tot het mooiste van Spanje uitgeroepen. Het is authentiek omdat de moorse invloeden nog goed zichtbaar zijn in het oude gedeelte. Smaken verschillen, maar beetje flauw om te doen alsof ik hier een soort Volendam aan het aanraden ben.

Overigens, niet Nerja maar Carihuela (Torremolinos) is het Volendam van Andalusie..


Carihuela is een heel gewone NL nederzetting met friet van Piet en bruine kroegen.
Nee, Nerja is de Volendamse toeristenval. Is zelfs een spaanse toeristische jeugdserie opgenomen begin jaren tachtig; Verano Azul.

Ik schreef mbt Frigiliana al ´pittoresque´. Authentiek is héél wat anders dan mooi :)* Het is heel, HEEL toeristisch pittoresque. Vergelijk het met de ezeltjes die hierin het binnenland met gevlochten esparto zakken in gebruik zijn versus de ezeltjes in Mijas pueblo. Authentiek versus mooi.
Ok, authentiek toeristisch ;)

De kleine mooie baaitjes zijn in het seizoen ook vol. VOL!

Nogmaals; prachtig en fantastisch ´spaans´ vakantieland. Alleen wel toeristisch en in het seizoen heel druk.

Niets flauws aan. Gewoon een observering. Ontkennen is... ontkenning.

Maar goed, wat weet ik. Ik bekijk na 23 jaar hier verkennen als volledig geïntereerde immigrant (zelf jaren in de protección civil*, zoon hier verwekt/geboren/studerend aan uni)) nog steeds ´nieuwe´ kanten/aspecten/paatsen/dingen.

* deelgenomen destijds aan de zoektocht naar die (zogenaamd) bij Rio Verde verdwaalde NLse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 13:23 



 
Profiel   

Even heel erg offtopic...... is dat een Nimbus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 13:37 



 
Profiel   

Ik wilde het niet zeggen, maar Frigiliana is inderdaad heel leuk, maar die hele hoek is echt toeristisch.


Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 29-03-23 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 13:37 



 
Profiel   

Weer flauw. Ik woon ruim 45 jaar in het kleine Nederland en kan je best wat vertellen over Wanneperveen of Giethoorn, maar in Blokzijl ben ik maar 1 keer geweest..
En zie; ben ook maar 1 keer in Volendam geweest, ik vond dat wel vergelijkbaar met Carihuela.

Wat betreft toeristisch, ik ben nog niet in Nerja/Frigiliana geweest in Augustus. Wel buiten het seizoen en herken niets van wat je zegt. Dus als jij zegt dat het niet te doen is in het hoogseizoen dan neem ik mijn aanrader terug. Bljft wel een mooi authentiek dorp imo dat je buiten het seizoen echt heel prima als uitvalsbasis van je vakantie kunt boeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 13:45 



 
Profiel   

Hoe je het ook wendt of keert, er zijn weinig plaatsen binnen 40 of 50 kilometer van de Middellandse zee die niet overgenomen zijn of dreigen te worden door toeristen. Op sommige plekken veel Spaans toeristen uit andere regio's, maar heel vaak door Britten, Duitsers, Nederlanders en noem maar op. Daaronder ook velen die zich niet meer als toerist beschouwen maar hier al jaren wonen, zoals wij. Niks mis mee, maar het echte authentieke Spanje waar ze je al vreemd aankijken als je zoiets moderns als een cappuccino bestelt, vind je zeker aan de oostkant niet op korte afstand van het strand.

Augustus is de maand dat ook heel Spanje zowat vakantie heeft en veel dus dicht is. Een stad als Murcia kan dan gewoon uitgestorven aanvoelen, want zelfs de Spanjaarden trekken dan massaal naar het strand. Wij wonen op 50 kilometer ongeveer, maar ik ken hier heel wat Spanjaarden hier die een tweede huis aan de kust hebben en de hele maand augustus daar zijn.

Nogmaals, minder heet, minder toeristisch en toch prachtige natuur en stranden: Galicië, Asturias, Cantabrië en Baskenland. Een stad als San Sebastián bijvoorbeeld, staat bekend als dé badplaats voor mensen die in Madrid wonen. Maar er zijn ook hele mooie dorpjes daar!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 13:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen