[FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:35

moonsparkle schreef:
Fitzroy schreef:
Waanzinnig!
Hawaii staat ook nog op mijn bucketlist. Ik vind het alleen zo ver reizen :+


Niet dat je er wat aan hebt, maar Australië is nog verder en daar gaan ook veel mensen heen :') wij gingen in' een' keer door, wel een tussenstop van iets van 3 uur en op de terugweg 6 uur.


Maar daar ga ik ook niet heen ;) .

Ik smul nog wel even van de foto’s van Leo.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:28

Ooh die kleuren ik zou hier een mega dik album van maken en een paar platen mega groot aan de muur. Wat een waanzinnige reis en wat een fantastische foto’s!

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:41

Prachtige foto's zeg. Die kleuren!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 07:06

Prachtig wederom! Wat een geluk ook met de walvissen!
Ik zeg meer :D

lizard
Berichten: 5248
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:10

Erg mooie foto's!

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 22:14

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :D

De kleuren vond ik ook prachtig! Het was mijn eerste keer in natuurlijk regenwoud, dus ik keek mijn ogen uit. Zo mooi, de planten en bomen waren zo groot!

Ik zal ergens komende dagen weer wat foto's plaatsen als ik de laptop beschikbaar heb! :D

Het fotoboek is inderdaad onderweg, ik ben dol op het maken van dikke fotoboeken na vakanties en dit wordt helemaal een pareltje <3

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:23

<3 Wauw <3

Meer wil niet zeggen, stikjaloers op je :')

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 15:29

Een beetje later dan gepland maar nog wat foto's om te delen voor de liefhebber. :D

Waimea Canyon:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na'Pali coast:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onvoorstelbaar veel watervallen op Kauai (honderden):
Afbeelding

Afbeelding

Kilauea lighthouse:
Afbeelding

En nog een paar foto's met mobiel gemaakt:

Zonsondergang op Kauai:
Afbeelding

Versus zonsopgang aan het strand, gewoon uit je tent rollen en een paar meter verder op het strand zitten genieten:
Afbeelding

In de helicopter hadden we nog het gelukt een bizar fenomeen te zien wat we onmogelijk op de foto kregen: de perfect ronde regenboog (een dubbele zelfs) waar we helemaal omheen zijn gevlogen.
Afbeelding

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 15:33

Oh dit is toch net alsof je in Jurassic World terecht bent gekomen, waar is die T-Rex?
Prachtig! _O_

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 16:21

Ik liep hoopvol rond in mijn Jurassic Park shirt maar helaas kwam ik niet dichter bij dinosaurussen dan honderden wilde kippen overal. :')

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 16:30

Wauw wauw wauw wauw!

Waanzinnig :wow:

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 16:44

Het blijft prachtig daar :wow:
Je hebt het mooi vastgelegd! +:)+

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 07:37

Waanzinnig wederom! Die dubbele regenboog ook, práchtig!
Zo’n helikoptervlucht is dus echt wel de moeite waard!

hahahatsjoe

Berichten: 2384
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 07:53

Wauw wat een prachtige geniale foto's <3

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 08:08

boeflover schreef:
Waanzinnig wederom! Die dubbele regenboog ook, práchtig!
Zo’n helikoptervlucht is dus echt wel de moeite waard!


Echt ábsoluut de moeite waard! En dan helemaal zo'n doors-off experience. Nog nooit zoiets duurs gedaan op vakantie maar echt, wat een ervaring was dit. Begin tot einde genoten. Juist omdat je plekken ziet waar je te voet of met de auto niet kunt komen, maar ook omdat een helicopter echt de kloven in kan en vlak langs de kliffen kan vliegen, waar een vliegtuigje (wordt ook aangeboden) er voornamelijk overheen kan vliegen.


hahahatsjoe schreef:
Wauw wat een prachtige geniale foto's <3


Nadir schreef:
Het blijft prachtig daar :wow:
Je hebt het mooi vastgelegd! +:)+


Berdien schreef:
Wauw wauw wauw wauw!

Waanzinnig :wow:


Bedankt!!

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 09:16

Leo schreef:
Echt ábsoluut de moeite waard! En dan helemaal zo'n doors-off experience. Nog nooit zoiets duurs gedaan op vakantie maar echt, wat een ervaring was dit. Begin tot einde genoten. Juist omdat je plekken ziet waar je te voet of met de auto niet kunt komen, maar ook omdat een helicopter echt de kloven in kan en vlak langs de kliffen kan vliegen, waar een vliegtuigje (wordt ook aangeboden) er voornamelijk overheen kan vliegen.


Doors-off = zonder deur? Meine liebe, dat lijkt me dus echt doooodeng. Sowieso beetje vliegangst hier haha
Maar ooohhh wat een prachtige foto's! Wat een land zeg, wauw! Mocht je meer foto's hebben: bring it on *\o/*

Cowgirl83
Berichten: 386
Geregistreerd: 16-05-11

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 09:27

Wauw, wat een machtige foto's <3 <3
Vooral foto's blijven delen!

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 12:18

Wauw, echt geweldige foto's! <3

Ik zou ook zo graag naar Hawaii willen, maar dat is voor ons helaas niet meer weggelegd ben ik bang. Gelukkig kunnen we heerlijk genieten van je foto's! :)

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-23 14:50

Mloes schreef:
Leo schreef:
Echt ábsoluut de moeite waard! En dan helemaal zo'n doors-off experience. Nog nooit zoiets duurs gedaan op vakantie maar echt, wat een ervaring was dit. Begin tot einde genoten. Juist omdat je plekken ziet waar je te voet of met de auto niet kunt komen, maar ook omdat een helicopter echt de kloven in kan en vlak langs de kliffen kan vliegen, waar een vliegtuigje (wordt ook aangeboden) er voornamelijk overheen kan vliegen.


Doors-off = zonder deur? Meine liebe, dat lijkt me dus echt doooodeng. Sowieso beetje vliegangst hier haha
Maar ooohhh wat een prachtige foto's! Wat een land zeg, wauw! Mocht je meer foto's hebben: bring it on *\o/*


Onderwerp: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Mloes schreef:
Leo schreef:
Echt ábsoluut de moeite waard! En dan helemaal zo'n doors-off experience. Nog nooit zoiets duurs gedaan op vakantie maar echt, wat een ervaring was dit. Begin tot einde genoten. Juist omdat je plekken ziet waar je te voet of met de auto niet kunt komen, maar ook omdat een helicopter echt de kloven in kan en vlak langs de kliffen kan vliegen, waar een vliegtuigje (wordt ook aangeboden) er voornamelijk overheen kan vliegen.


Doors-off = zonder deur? Meine liebe, dat lijkt me dus echt doooodeng. Sowieso beetje vliegangst hier haha
Maar ooohhh wat een prachtige foto's! Wat een land zeg, wauw! Mocht je meer foto's hebben: bring it on *\o/*


Ja precies dat, zonder deur.. :D Ik heb zelf hoogtevrees en ook in een vliegtuig stappen is iedere keer weer even bibberhandjes, maar hier kon ik me echt overheen zetten in de helicopter. Je zit vast in een soort 5 puntsgordel, en het blijft Amerika dus ze checken je 5x of je echt goed vast zit. :))
Buiten dat vond ik het gewoonweg fantastisch, tijd van m'n leven, het water in de wolken voelen, de kliffen bijna kunnen aanraken.. Al was de Amerikaan voor mij minder gecharmeerd: die heeft zich de hele vlucht "for dear life" vastgeklemd met 2 handen aan het handvat boven zijn hoofd. :+

Afbeelding

Ik heb ook nog een foto van de helicopter zelf, maar die staat niet op deze computer. Als ik er aan denk ga ik die vanavond even uploaden.

Het strand waar we aan kampeerden op Kauai:
Afbeelding

Afbeelding

Een ander stuk strand ('gewoon omdat het kon' zijn we ook langs het enorme Hilton complex en andere duuuuuure hotels gewandeld, waar dus echt duizenden dollars per nacht wordt neergelegd. En het ligt vol. Onvoorstelbaar :wow: )
Afbeelding

Ter contrast een van de weinige zandstranden op Big Island, the 'green beach' (tevens één van de enige 4 groene stranden ter wereld):
Afbeelding

En ja, het zand is écht groen.
Afbeelding

Het is wat donkerder door zwart zand er doorheen, maar als je het op je hand legt is het bijna smaragdgroen.

Verder ben ik niet echt (echt niet) een strandganger dus dat ik alles bij elkaar een paar uur op stranden heb doorgebracht is best een prestatie. :))

Dit is meer mijn uitzicht <3
Afbeelding

Al waren de hikes soms best uitdagend zo in de winter. Jungle-modder is namelijk spékglad. Tijdens deze wandeling heb ik 5 keer ongepland en ongracieus op mijn kont gezeten en ik kwam van top tot teen onder de rode modder terug bij de auto. Maar we blijven lachen _O-
Afbeelding

Soms hangt er een touw om de steilere gladde hellingen op te komen. En dat is op nog wel grappig. Tot je bedenkt dat het een one-way route was en je ook weer via dat touw (dat dus non stop in diezelfde spekgladde modder ligt) terug naar beneden moet klimmen.
Afbeelding
(Wat overigens gewoon goed ging, alle 5 de glijpartijen waren op relatief vlakke stukken).

Boomwortels worden al snel je beste vrienden op steile hellingen:
Afbeelding
Na onze regenachtige hike in de jungle viel de volgende juist alles mee, eitje. :D
Afbeelding

Een stuk vlakker en kaler maar toch heel indrukwekkend; de Kilauea-Iki hike, waarbij je een lavaveld oversteekt dat een uitbarsting in de jaren 50 heeft gecreëerd. Door de zolen van je schoenen heen voelt het lavasteen nog steeds warm.
Afbeelding

Dichter bij de kust zie je aan de lavavelden dat de stroom verder bij de krater vandaan steeds meer gestold is en trager stroomt waardoor het in dit soort structuren afkoelt:
Afbeelding

Onze huurauto op Big Island (de eerste keer hier in rijden vond ik spannender dan de helicoptervlucht _O- )
Afbeelding

Terug naar Kauai, al zie je dit op Big Island ook in de regenwouden; zoooo veel 'lianen' (geen idee of dat de correcte term is) overal. Indrukwekkend <3
Afbeelding

Bang voor natte voeten moet je ook niet zijn:
Afbeelding

Al is zo'n rivier oversteken best lekker zo halverwege een hike als het 28 graden is :))

Afbeelding

Afbeelding




Cowgirl83 schreef:
Wauw, wat een machtige foto's <3 <3
Vooral foto's blijven delen!


Victory-Boy schreef:
Wauw, echt geweldige foto's! <3

Ik zou ook zo graag naar Hawaii willen, maar dat is voor ons helaas niet meer weggelegd ben ik bang. Gelukkig kunnen we heerlijk genieten van je foto's! :)


Bedankt!

Ik had mezelf ook nooit op Hawaii verwacht, een jaar geleden had ik het niet geloofd als iemand het had gezegd. :D

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 14:56

Wat een droombestemming <3 <3 <3 <3 <3

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 18:00

Dat wordt nog onmogelijk selecteren voor jullie fotoboek, ook deze zijn weer fantastisch.
Heel fijn topic voor inspiratie deze!

D_akota

Berichten: 661
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 18:21

<3 Zo gaaf dit! Staat ook echt hoog op mijn Bucket list!

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 19:07

Wow wow wow, wederom genoten van je foto's. Niet alleen is de bestemming prachtig, maar vooral je foto's zijn dat ook.

Mandarijn
Berichten: 9063
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:14

Wauw, wat ontzettend gaaf! Prachtige foto's. <3 <3 <3

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: [FOTO] Hawaii (Big Island) en Kauai - januari / februari 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 16:16

Maar ehh... even sirieus? Na 70 jaar ongeveer nog steeds warmte van de lava eronder? :wow: