Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 90 van de 115 [ 2855 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 115  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

 
Profiel   

Palousa dat moeten we nog checken, maar de laatste tijd is het bij de put niet zo best begaanbaar. Heel veel regen gehad dus dat wachten we nog even af.

Ik heb inmiddels een filter gevonden, morgen zal ik die gaan bestellen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:29 



 
Profiel   

Mosterd na de maaltijd, maar wij hebben drie filters van grof naar fijn en ook norit. Dat is een set die je in 1 doos koopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 19:16 



 
Profiel   

Wij hebben zonder extra filters nergens last van, op af en toe een verdwaalde zandkorrel na als het veel heeft geregend en dus veel beweging in de put is.

Maar ik zou je niet kunnen zeggen hoe het bij ons allemaal is aangesloten :+
Wij hebben zoiets denk ik
[ img ]

Die pompt het naar het drukvat en vanuit daar gaat het de hele boerderij over :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:38 



 
Profiel   

Wij hebben geen pomp, het werkt op zwaartekracht. Dus filters die je op een pomp kunt zetten gaan sowieso niet werken.
Maar het komt goed, filter is besteld. Dat gaat een hoop schelen, want nu moeten we ook zeker wekelijks de filters van alle kranen, douchekop, wc's en wasmachine schoonmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:46 



 
Profiel   

Welke filters heb je nu gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:47 



 
Profiel   

Wij hebben filters bij de bron en de opvangbak, gewoon zo'n gaasding. Dat zou ik dus zeker aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:30 



 
Profiel   

Staat zeker nog in de planning, Tinka.

Voor nu heb ik deze besteld, daarmee houden we het voorlopig wel uit.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:23 



 
Profiel   

aha en wat betekenen die cijfers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:35 



 
Profiel   

Geen idee haha, dat kon ik nergens vinden. Maar voor 4 tientjes met goede recensies kun je er geen breuk aan vallen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:45 



 
Profiel   

zou het een draaischijf zijn en dat je de grofheid van filteren kunt kiezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:52 



 
Profiel   

Dat is inderdaad wel wat wij verwachten. We gaan het zien als het ooit binnenkomt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:28 



 
Profiel   

En net ontving ik dan eindelijk mijn belastingnummer met de post. Die van Wilco niet, maar op de brief stond een email adres. Dus ik denk ik probeer het gewoon. Mailtje gestuurd en guess what, binnen een half uur!!! reactie. Mét het nummer van Wilco. Briljant! Hoe on-Frans haha.

Nu kunnen we eindelijk onze verdiensten van Youtube laten uitbetalen. Lekker passief inkomen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 13:29 



 
Profiel   

Het wordt steeds echter... Moet je nou de titel van je topic niet eens aanpassen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 14:35 



 
Profiel   

Alles op zijn tijd... Maar suggesties zijn altijd welkom!
Ik krijg alleen via pb nog steeds af en toe vragen over het emigreren naar Canada. Dat is een beetje de reden dat ik hem zo nog even laat staan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 19:04 



 
Profiel   

Ben dan heel benieuwd naar de link van YouTube;) lees altijd onder en steen mee. Maar vind meekijken ook wel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:08 



 
Profiel   

Het betalende Youtube channel is deze:
https://www.youtube.com/@WoodenShoesHomestead
Hierop staat voor de paardenmensen ook een instructie voor een touwhalster.

Daarnaast ben ik bezig nog 2 channels betalend te krijgen.
1 daarvan is het homestead channel, die krijgt zeer binnenkort weer nieuwe content:
https://www.youtube.com/@woodenshoeshomestead2884

En dan heb ik nog mijn gaming channel waar ik ook weer iets harder mijn best bij probeer te doen:
https://www.youtube.com/@jbgaming5822
Maar dat zal voor de meesten niet zo interessant zijn ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:47 



 
Profiel   

Nice, ik volg nu de homestead :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:23 



 
Profiel   

Leuk, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:47 



 
Profiel   

Ik heb mijzelf ook geabonneerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:04 



 
Profiel   

Leuk dat jullie gaan volgen :)


Ik probeer morgen weer eens een filmpje te maken van de afgelopen tijd hier. Dat is echt alweer 2,5 maand geleden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 15:39 



 
Profiel   

Voor nu alvast een filmpje van Wilco. Afgelopen dinsdag heerlijk gevlogen hier in de vallei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:45 



 
Profiel   

Grappig dat schemaatje aan het eind en heb ik gemist dat ik jullie huis kon zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:50 



 
Profiel   

Ik zat me net af te vragen hoe je nou vliegt.

Zou je ook zeg maar een dagtocht kunnen maken, of een paar uur? Of wordt het dan te koud (of saai)? Hoeveel km zou je af kunnen leggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 12:31 



 
Profiel   

Niet gemist hoor Monique. Je moet precies weten waar hij staat. In real life zie je het beter dan met de Gopro. Wilco hoopt deze zomer nog eens achter het huis te landen, dan zul je het beter kunnen plaatsen.

Prairy, ja zo dus! Meestal is het gewoon een 'plouf', dan is er geen lift in de vorm van dynamiek (wind die omhoog komt tegen de berg aan) of thermiek (bellen of kolommen van warme lucht die opstijgen) waardoor je kunt blijven hangen en sta je op deze locatie met 5-7 minuten weer beneden in het dal.
Lange vluchten kun je zeker wel maken. Dat wordt niet saai omdat je genoeg te zien en te doen hebt onderweg. Je moet echt wel actief bezig blijven om zolang te kunnen vliegen. Afstanden van 100+ km zijn geen uitzondering. Het is wel heel afhankelijk van de locatie welke afstanden mogelijk zijn. In de Alpen is het bijvoorbeeld makkelijker dan hier in de Cantal.

Edit: even een screenshot gemaakt met omcirkeld waar ons huis staat. Voor het idee :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:08 



 
Profiel   

Oh dat zijn nog best serieuze afstanden die je dan kunt afleggen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 14:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 90 van de 115 [ 2855 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 115  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen