Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:38

Ben nu in Clarens in het Golden Gate National Park. Ik vind het hier helemaal geweldig. Goede keus dus om weg te gaan uit Plett

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:08

Golden Gate is mooi ja.... Was je daar niet langs/door gereden dan toen je naar plettenberg reed dan? Ik zocht altijd de routes door de NP's ipv eromheen. Veel leuker.

Sodwana is idd een bekende duikspot. Zijn wij ook geweest. Waaide ontzettend hard dus ben toen op het strand gebleven toen mijn vriend ging duiken, want stil liggen op een klein bootje zag ik met die golven niet zo zitten := wel beetje jammer dat ze toen op de terugweg op springende walvissen stuitten die ik dus heb gemist haha. Sommige dingen wil je niet weten :')

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:34

manzano schreef:
Golden Gate is mooi ja.... Was je daar niet langs/door gereden dan toen je naar plettenberg reed dan? Ik zocht altijd de routes door de NP's ipv eromheen. Veel leuker.

Sodwana is idd een bekende duikspot. Zijn wij ook geweest. Waaide ontzettend hard dus ben toen op het strand gebleven toen mijn vriend ging duiken, want stil liggen op een klein bootje zag ik met die golven niet zo zitten := wel beetje jammer dat ze toen op de terugweg op springende walvissen stuitten die ik dus heb gemist haha. Sommige dingen wil je niet weten :')

Nee ik was gewoon op de grote weg doorrijden

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 16:32

Ik heb iets zo doms maar zo leuks gedaan!
Ik was op zoek naar plekken om te paardrijden, en toen heb ik meerdere adressen geappt. Eentje ging over paardrijden in Lesotho. Van dat nummer kreeg ik het antwoord dat hij gestopt is met de paardenritten. Maar hij zei weet je.. ik heb familie in Lesotho, dus als je wilt kunnen we wel gewoon samen gaan, niet als business maar gewoon... ik wil eigenlijk wel naar m’n familie en dan kan jij alsnog paardrijden in Lesotho. Dan hoeven we alleen even paarden te lenen van de locals daar, en dan kunnen we paardrijden en dan kunnen we de dorpjes in en een beetje met de locals hangen enzo.
Vet onverstandig natuurlijk, maar ik had er een goed gevoel bij. Dus ik heb met hem afgesproken en hij leek helemaal oké. Dus toen ben ik 2 dagen later (vandaag dus) bij hem in de auto gestapt en we zijn naar Lesotho geweest. Heb wel z’n nummerbord doorgegeven aan een paar mensen, en zn nummer doorgeven, en steeds locatie gedeeld, dat soort maatregelen. Just in case.
Lesotho was zo cool! Ik wil zeker terugkomen

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:32

Ik kom hier even meelezen als het mag!

Het is nog ver weg maar ik hou van plannen :+ over een jaar of 2 willen wij een reis maken met onze kinderen van tegen die tijd 3 en 6 jaar. Ik wil altijd al eens op safari in Afrika en wilde dieren écht in het wild spotten.
Periode zal waarschijnlijk de meivakantie worden, de laatste week van april en eerste week van mei. 2 weken dus.
Ik ben vandaag een beetje aan het zoeken geweest en Zuid-Afrika lijkt alles te hebben, alleen ben ik dus wel een schijterd als het aankomt op overnachten of überhaupt zijn in Johannesburg. Ik zie dan meteen voor me hoe mijn kinderen zo uit de auto ontvoerd worden zeg maar :+
Verder vroeg ik me af hoe het met malaria(tabletten) zit en hoe bokkers een safari in Zuid-Afrika ervaren hebben. Ik ben ergens toch een beetje bang dat het niet als'echt' voelt omdat het Kruger park bvb een omheind reservaat is (toch?).
Zijn er mensen die met jonge kinderen naar oostelijk Zuid-Afrika gegaan zijn, ook naar jullie ervaringen ben ik benieuwd!

Last but not least, is 6000 euro een beetje realistisch voor 2 weken voor vluchten en verblijf voor 2 volwassenen 2 kinderen als ik alles zelf los boek?

Ik hoor het allemaal graag! :D

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:40

Volgens mij is mijn vlucht van 400 euro wel zo’n beetje de goedkoopste die er te vinden is, en die was dan wel met een tussenstop van 20 uur in Abu Dhabi. Weet niet of je dat moet willen met kinderen want die gaan natuurlijk meestal janken en zeuren als ze moe zijn.
Weet eigenlijk ook niet of kinderen tegen dezelfde prijs vliegen maar in dat geval ben je in het minst erge geval al 1600 euro kwijt aan een vlucht.
Huurauto ligt eraan wat je wilt. Ik was zo’n 17.50 per dag kwijt voor een klein rot autootje. Als je voor een grote hoge auto gaat ben je een veelvoud daarvan kwijt.
Verblijf kan voor 25-50 euro per nacht voor 1 persoon afhankelijk van hoe luxe je wilt, maar meestal is het voor 2 personen of meer alweer goedkoper omdat je als 1 persoon meestal een toeslag betaalt. Waarschijnlijk zullen de kinderen ook wel goedkoper zijn
Ik denk dat je het prima redt met je budget.
Johannesburg moet je gewoon gauw weg. Zodra je landt pak je je koffers en je huurauto, en DIE KLIK JE OP SLOT, en aangezien de luchthaven direct aan de weg ligt heb je verder niks te zoeken in Johannesburg zelf.
Malariatabletten vond ik zelf onzin. Heb niet eens muggenwerend middel gebruikt (doe ik overigens nooit) maar ik doe gewoon een anti muggenbroek aan en dichte schoenen en een softshell jasje aan (die gaat dan dicht) als ik denk dat er muggen zijn.
Heb overigens geen mug gezien, maargoed ik weet niet hoe dat in mei is.
En wb nep... weet je hoe groot dat park is? Net zo groot als half Nederland. Bovendien... ik weet niet wat jij graag zou willen dan, maar je kunt toch niet zomaar overal leeuwen hebben lopen? Dan word je straks uit het niets gepakt en opgevreten. Dus het lijkt me juist heel goed dat het omheind is.
Het voelt niet nep. We leven nou eenmaal in een overvolle wereld waarbij mensen en dieren in elkaars leefgebied zitten. De dieren zijn gewend aan auto’s. Is maar goed ook, anders zou je ze niet te zien krijgen en dan heeft het weinig nut om op safari te gaan :+ :D

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:05

Kruger is ongeveer de helft van NL, dus dat het omheind is merk je niks van... Inmiddels zijn er steeds meer open verbindingen met aangrenzende reserves.

Er zijn aardig wat organisaties die reizen aanbieden voor gezinnen. Zou daar eens wat inspiratie op doen en evt zelf boeken.

Malaria is beetje seizoensgebonden. Weet niet precies wanneer wel/niet. Heb het de eerste 2x wel gebruikt en de laatste keer dat ik er een maand zat weet ik eigenlijk niet meer := Heb toen wel een malaria uitbraak meegemaakt onder de lokale medewerkers. Dus het is er zeker wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:56

Aranel: als je zelf wilt boeken, houd er dan rekening mee dat SA niet overal evenveel is ingesteld op kinderen. In sommige accommodatie is er bijvoorbeeld een minimumleeftijd — en afhankelijk van waar je zit, kunnen dat best veel accommodaties zijn —, en als je een game drive wilt doen in Kruger, zal je peuter sowieso niet mee mogen. Mijn ouders losten dit overigens op door gewoon af te wisselen; ik was de enige mazzelaar in het gezin die bij elke game drive mee mocht. :)) Self drive met je jongste aan boord is uiteraard geen probleem. :)

Wat betreft malaria hangt het ervan af waar je naartoe gaat en wanneer. Er zijn plekken waar het niet of nauwelijks voorkomt en er zijn plekken waar je wel een redelijk risico loopt. Ik moet zeggen dat wij ook al jaren geen medicijnen meer innemen, maar toen m’n zusje en ik de leeftijd hadden van jouw kinderen, was het helaas wel lepels chocoladepasta met die smerige pillen eten. :)) (Geen idee wat er nu op de markt is overigens!)

Wat manzano al zegt: Kruger is groot genoeg, en ook in de kleinere parken (zoals bijvoorbeeld Pilanesberg) zie je dieren hun natuurlijke gedrag vertonen en heb je geen garanties dat je dier x of dier y ziet.

Wat ik het voordeel vind van Pilanesberg, is overigens het nabijgelegen Sun City. Het is een soort Center Parks, dus ik zou er ook geen week willen zitten, maar wij vonden het als kind fantastisch! Vooral de levensgrote olifant bij The Palace en het zwemparadijs (inclusief golfslagbad en lazy river).

Dorine92 schreef:
Volgens mij is mijn vlucht van 400 euro wel zo’n beetje de goedkoopste die er te vinden is, en die was dan wel met een tussenstop van 20 uur in Abu Dhabi. Weet niet of je dat moet willen met kinderen want die gaan natuurlijk meestal janken en zeuren als ze moe zijn.
Weet eigenlijk ook niet of kinderen tegen dezelfde prijs vliegen maar in dat geval ben je in het minst erge geval al 1600 euro kwijt aan een vlucht.
Huurauto ligt eraan wat je wilt. Ik was zo’n 17.50 per dag kwijt voor een klein rot autootje. Als je voor een grote hoge auto gaat ben je een veelvoud daarvan kwijt.
Verblijf kan voor 25-50 euro per nacht voor 1 persoon afhankelijk van hoe luxe je wilt, maar meestal is het voor 2 personen of meer alweer goedkoper omdat je als 1 persoon meestal een toeslag betaalt. Waarschijnlijk zullen de kinderen ook wel goedkoper zijn
Ik denk dat je het prima redt met je budget.
Johannesburg moet je gewoon gauw weg. Zodra je landt pak je je koffers en je huurauto, en DIE KLIK JE OP SLOT, en aangezien de luchthaven direct aan de weg ligt heb je verder niks te zoeken in Johannesburg zelf.
Malariatabletten vond ik zelf onzin. Heb niet eens muggenwerend middel gebruikt (doe ik overigens nooit) maar ik doe gewoon een anti muggenbroek aan en dichte schoenen en een softshell jasje aan (die gaat dan dicht) als ik denk dat er muggen zijn.
Heb overigens geen mug gezien, maargoed ik weet niet hoe dat in mei is.
En wb nep... weet je hoe groot dat park is? Net zo groot als half Nederland. Bovendien... ik weet niet wat jij graag zou willen dan, maar je kunt toch niet zomaar overal leeuwen hebben lopen? Dan word je straks uit het niets gepakt en opgevreten. Dus het lijkt me juist heel goed dat het omheind is.
Het voelt niet nep. We leven nou eenmaal in een overvolle wereld waarbij mensen en dieren in elkaars leefgebied zitten. De dieren zijn gewend aan auto’s. Is maar goed ook, anders zou je ze niet te zien krijgen en dan heeft het weinig nut om op safari te gaan :+ :D
Zat te doen in Jozi hoor, dus je hoeft nou ook weer niet plank gas weg te rijden. :')

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 07:11

Mkango schreef:
Aranel: als je zelf wilt boeken, houd er dan rekening mee dat SA niet overal evenveel is ingesteld op kinderen. In sommige accommodatie is er bijvoorbeeld een minimumleeftijd — en afhankelijk van waar je zit, kunnen dat best veel accommodaties zijn —, en als je een game drive wilt doen in Kruger, zal je peuter sowieso niet mee mogen. Mijn ouders losten dit overigens op door gewoon af te wisselen; ik was de enige mazzelaar in het gezin die bij elke game drive mee mocht. :)) Self drive met je jongste aan boord is uiteraard geen probleem. :)

Wat betreft malaria hangt het ervan af waar je naartoe gaat en wanneer. Er zijn plekken waar het niet of nauwelijks voorkomt en er zijn plekken waar je wel een redelijk risico loopt. Ik moet zeggen dat wij ook al jaren geen medicijnen meer innemen, maar toen m’n zusje en ik de leeftijd hadden van jouw kinderen, was het helaas wel lepels chocoladepasta met die smerige pillen eten. :)) (Geen idee wat er nu op de markt is overigens!)

Wat manzano al zegt: Kruger is groot genoeg, en ook in de kleinere parken (zoals bijvoorbeeld Pilanesberg) zie je dieren hun natuurlijke gedrag vertonen en heb je geen garanties dat je dier x of dier y ziet.

Wat ik het voordeel vind van Pilanesberg, is overigens het nabijgelegen Sun City. Het is een soort Center Parks, dus ik zou er ook geen week willen zitten, maar wij vonden het als kind fantastisch! Vooral de levensgrote olifant bij The Palace en het zwemparadijs (inclusief golfslagbad en lazy river).

Dorine92 schreef:
Volgens mij is mijn vlucht van 400 euro wel zo’n beetje de goedkoopste die er te vinden is, en die was dan wel met een tussenstop van 20 uur in Abu Dhabi. Weet niet of je dat moet willen met kinderen want die gaan natuurlijk meestal janken en zeuren als ze moe zijn.
Weet eigenlijk ook niet of kinderen tegen dezelfde prijs vliegen maar in dat geval ben je in het minst erge geval al 1600 euro kwijt aan een vlucht.
Huurauto ligt eraan wat je wilt. Ik was zo’n 17.50 per dag kwijt voor een klein rot autootje. Als je voor een grote hoge auto gaat ben je een veelvoud daarvan kwijt.
Verblijf kan voor 25-50 euro per nacht voor 1 persoon afhankelijk van hoe luxe je wilt, maar meestal is het voor 2 personen of meer alweer goedkoper omdat je als 1 persoon meestal een toeslag betaalt. Waarschijnlijk zullen de kinderen ook wel goedkoper zijn
Ik denk dat je het prima redt met je budget.
Johannesburg moet je gewoon gauw weg. Zodra je landt pak je je koffers en je huurauto, en DIE KLIK JE OP SLOT, en aangezien de luchthaven direct aan de weg ligt heb je verder niks te zoeken in Johannesburg zelf.
Malariatabletten vond ik zelf onzin. Heb niet eens muggenwerend middel gebruikt (doe ik overigens nooit) maar ik doe gewoon een anti muggenbroek aan en dichte schoenen en een softshell jasje aan (die gaat dan dicht) als ik denk dat er muggen zijn.
Heb overigens geen mug gezien, maargoed ik weet niet hoe dat in mei is.
En wb nep... weet je hoe groot dat park is? Net zo groot als half Nederland. Bovendien... ik weet niet wat jij graag zou willen dan, maar je kunt toch niet zomaar overal leeuwen hebben lopen? Dan word je straks uit het niets gepakt en opgevreten. Dus het lijkt me juist heel goed dat het omheind is.
Het voelt niet nep. We leven nou eenmaal in een overvolle wereld waarbij mensen en dieren in elkaars leefgebied zitten. De dieren zijn gewend aan auto’s. Is maar goed ook, anders zou je ze niet te zien krijgen en dan heeft het weinig nut om op safari te gaan :+ :D
Zat te doen in Jozi hoor, dus je hoeft nou ook weer niet plank gas weg te rijden. :')

Er zal van alles te doen zijn maar om nou te zeggen dat het een veilige plek is...

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:17

Ik heb 2 jaar in Johannesburg gewoond en geen criminaliteit dichtbij meegemaakt. Als je voorzichtig doet, in de betere delen verblijft en luistert naar de locals, is de kans dat er iets gebeurd vrij klein. Niet banketstaaf bedoeld, maar ik zou liever twee weken in Johannesburg in een hotel zitten dan met een compleet vreemde naar Lesotho gaan O:) Ben hoe dan ook blij dat je het mooi hebt gehad en dat het goed is afgelopen!

Als je niet in het Krugerpark slaapt, hoef je geen Malariatabletten te slikken. Daarnaast zijn er ook andere plekken dan het Krugerpark waar je prachtige safari's kunt doen. Waar je wel en geen tabletten slikt hangt inderdaad van het seizoen af, maar ook van de regio.

Melissaaaaa

Berichten: 924
Geregistreerd: 27-11-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 17:24

Meelezer hier, wat een prachtige reizen komen er voorbij! <3 Ik ga in maart naar Mozambique en wil erna doorreizen naar Zuid-Afrika (alleen). Ben aan het kijken om met de Bazbus te reizen in plaats van zelf met een huurauto. Misschien wat fijner qua gezelschap en veiligheid, maar wel minder flexibel dan met de auto. Heeft iemand van jullie toevallig Bazbus ervaringen?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 18:10

Melissaaaaa schreef:
Meelezer hier, wat een prachtige reizen komen er voorbij! <3 Ik ga in maart naar Mozambique en wil erna doorreizen naar Zuid-Afrika (alleen). Ben aan het kijken om met de Bazbus te reizen in plaats van zelf met een huurauto. Misschien wat fijner qua gezelschap en veiligheid, maar wel minder flexibel dan met de auto. Heeft iemand van jullie toevallig Bazbus ervaringen?

Ik begreep dat ze tijdens corona failliet zijn gegaan en ze zijn weer aan het opbouwen, maar ze rijden volgens mij momenteel alleen tussen Kaapstad en Port Elisabeth. In ieder geval wel voordat ik m’n vakantie begon. Ik zou ze even contacten via fb messenger. Duurt even maar je krijgt wel antwoord. Toen ze mij antwoordden waren ze dus nog lang niet volledig operationeel

Melissaaaaa

Berichten: 924
Geregistreerd: 27-11-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:16

Dorine92 schreef:
Ik begreep dat ze tijdens corona failliet zijn gegaan en ze zijn weer aan het opbouwen, maar ze rijden volgens mij momenteel alleen tussen Kaapstad en Port Elisabeth. In ieder geval wel voordat ik m’n vakantie begon. Ik zou ze even contacten via fb messenger. Duurt even maar je krijgt wel antwoord. Toen ze mij antwoordden waren ze dus nog lang niet volledig operationeel


Ja klopt! Ik had ze gemaild want ik hoopte op Johannesburg - Kaapstad, maar ze gaan inderdaad vooralsnog tot Port Elizabeth.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:28

Wij gaan over 3 maanden weer naar Namibië. Ik wilde eigenlijk naar Botswana, maar mijn ouders gaan mee en die durven dat niet aan. Maar nog een keer Namibië is zeker geen straf *\o/*

Nog meer mensen die aankomende zomer gaan?

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 22:21

Leuk! :D Heb je al een route in gedachten?

Ik ga pas in november, kan ik even bijkomen na het sales- en renseizoen hier in Engeland. := Dat heb ik wel nodig tegen die tijd. _O-

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 22:39

Mijn plan was om dit jaar te gaan emigreren naar Zuid Afrika maar momenteel staat alles even on hold en is het hopen dat mijn plannen überhaupt ooit waar gemaakt kunnen worden.. (please please please want ik wil me écht niet settelen in Nederland :') )

Des te meer hou ik van andermans voorpret, fotos en verhalen dus voel je vrij om te delen! Zeker over Namibië, ben toch echt wel verliefd geworden op de woestijn <3

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:35

Hi allemaal, een tijdje geleden had ik hier geplaatst dat ik naar Tanzania zou gaan om de as van mijn vader uit te strooien over de Kilimanjaro. Dit heb ik vorige maand gedaan en het was echt onwijs zwaar, maar wel heel erg mooi. Mochten jullie het leuk vinden om te zien, bij deze de aftermovie:


laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:46

Emita schreef:
Hi allemaal, een tijdje geleden had ik hier geplaatst dat ik naar Tanzania zou gaan om de as van mijn vader uit te strooien over de Kilimanjaro. Dit heb ik vorige maand gedaan en het was echt onwijs zwaar, maar wel heel erg mooi. Mochten jullie het leuk vinden om te zien, bij deze de aftermovie:

[ Video ]


Wauw Emma, wat een bijzondere en emotionele reis. Ontzettend veel respect voor je dat je helemaal door naar de top bent gegaan, ondanks de struggles! Wat ben je sterk en wat mag je trots zijn. _/-\o_ :(:)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:12

Ooo wouw respect hoor, wat ontzettend fijn dat het gelukt is!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:29

Wij hebben vandaag onze huwelijksreis geboekt! In juni gaan we 12 dagen naar Zanzibar <3

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:50

Mkango schreef:
Leuk! :D Heb je al een route in gedachten?

Ik ga pas in november, kan ik even bijkomen na het sales- en renseizoen hier in Engeland. := Dat heb ik wel nodig tegen die tijd. _O-


Yep. De route wordt: windhoek - kalahari - sossus - swakopmund - spitzkoppe - brandberg - tussenstop? - ongongo - etosha - otjiwarongo - waterberg - windhoek.

Leuk! Jij ook al een route in gedachten?

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:51

Nyaleti schreef:
Mijn plan was om dit jaar te gaan emigreren naar Zuid Afrika maar momenteel staat alles even on hold en is het hopen dat mijn plannen überhaupt ooit waar gemaakt kunnen worden.. (please please please want ik wil me écht niet settelen in Nederland :') )

Des te meer hou ik van andermans voorpret, fotos en verhalen dus voel je vrij om te delen! Zeker over Namibië, ben toch echt wel verliefd geworden op de woestijn <3


Oh cool, hoop voor je dat het gaat lukken!

Ik zal tzt zeker wat foto’s delen hier :D

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:54

Wauw Emita, wat een bijzondere en emotionele reis. De top gehaald, geweldig. Prachtig filmpje…

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 07:52

Bedankt allemaal <3

Ik vond het echt fantastisch. Tanzania zelf ook echt een geweldig land met super lieve mensen en alle religies leven zo vreedzaam naast elkaar.

Zanzibar daarentegen vond ik vreselijk, heb nog nooit zo’n toeristische plek meegemaakt.. je kunt geen teen buiten de deur zetten of je wordt van alle kanten benaderd door locals die je dingen proberen aan te smeren. Ik snap dat het hun brood is, maar je werd echt geen seconde met rust gelaten. Zanzibar zou ik dus niet meer over doen..

Vasteland absoluut wel :D

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:08

Hoi allemaal,

ondanks de rode letters ga ik dit topic toch omhoog schoppen.

Wij gaan binnenkort naar Afrika *\o/*

We gaan een huis huren in Hoedspruid.

Nu is de vraag, nemen we een binnenlandse vlucht vanaf Johannesburg of gaan we met de auto (500km)
Wat zouden jullie aanraden?