Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 71 van de 113 [ 2812 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 113  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

 
Profiel   

Wat is Frankrijk toch mooi! En het was zulk heerlijk weer!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:28 



 
Profiel   

Gisteren ochtend heb ik een rit gemaakt van 2 uur, 12,7 km, nieuwe route geprobeerd. Ik had van te voren bedacht een rondje te rijden, maar bijna aan het einde was het pad afgesloten door omgevallen bomen. Dus dezelfde weg maar weer terug. Het was in ieder geval een mooie route, veel in de bossen, dus schaduw. Paden waren ook goed, weinig grote stenen, dus comfortabel voir de voeten van de paarden.
We waren net 1 uur terug toen ging het heel hard regenen en onweren. De komende 10 dagen voorspellen ze elke dag onweer, wordt nooit zomer zo.
De paarden staan voor ongeveer een maand aan huis nu, zo kunnen ze het lange gras opeten.

[ img ]
Wel veel werk, elke dag mest scheppen uit het hoge gras, en water geven. Dat hoeft op de andere wei niet.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 10:11 



 
Profiel   

Wat een prachtige omgeving is het toch,weer samen gereden met die mevrouw?

Jammer van de buien aan de andere kant blijft het wel mooi groen.
Hier nog steeds droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:26 



 
Profiel   

Ja was weer samen met dezelfde vrouw, wel fijn, ze kan goed rijden en vind mijn paard ook fijn rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:30 



 
Profiel   

Prachtig! Fijn dat die vrouw zo regelmatig met je meekan.
Hier ook steeds buien met onweer, bijna dagelijks. Maar ik ben allang blij met de hogere temperaturen en eerlijk, dat beetje water (soms meer dan een beetje) is voor de natuur wel echt heel erg lekker en nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 13:52 



 
Profiel   

Alles groeit hier als een tierelier. Vanmorgen was het wel weer modderig in de wei. Maar de hogere temperaturen zijn fijn ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 14:05 



 
Profiel   

Heerlijke rit zo te zien <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 14:28 



 
Profiel   

Ja was een super rit, mooi weer, mooi uitzicht, mooi bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 15:30 



 
Profiel   

Tochtje naar de bron gemaakt, water liep weer niet zo goed. Gras staat erg hoog, op sommige plekken wel 2 meter. De hondjes moesten flink hun best doen om er doorheen te komen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Soort orchidee

[ img ]

Salamanders bij de bron

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:19 



 
Profiel   

Werkt jullie bron ook op zwaartekracht of zit er een pomp op?
Welk filter hebben jullie bij de bron?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:32 



 
Profiel   

Hij werkt op zwaartekracht, zit veel verloop in, dus we hebben een h9ge waterdruk. Een standaard filter, fijnmazig gaas, zoiets als bij een hor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:36 



 
Profiel   

Ah dat hebben wij ook inderdaad, op zwaartekracht.
Er moet alleen een nieuw filter op.
Merci!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:09 



 
Profiel   

[ img ]

Onweer op komst

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:10 



 
Profiel   

rare lente is het hè? wij zitten nu in spanje, maar ene moment hoog zon volgende moment regen onweer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:06 



 
Profiel   

Het regent hier al een paar uur, het kwam echt met bakken uit de hemel.
Ik zag op de buienradar ook veel buien in de Pyreneeën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:27 



 
Profiel   

we zitten over de pyrs in spanje nu droog en zon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:37 



 
Profiel   

Zaterdag heb ik weer gereden samen met Carole, de paarden waren weer braaf. Zelfde kant op als maandag. We hadden geluk want er waren hele donkere wolken en onweer, de kant die we opgingen. Ook weer de verkeerde kant uit gegaan, maar zag dat we daar een rondje konden doen. Alleen net voor het einde lag er een omgevallen boom en moesten we dezelfde weg weer terug. En ondanks dat ik dit keer een lamswollen singel beschermer had gebruikt had Mercy weer een wondje.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 10:20 



 
Profiel   

In ieder geval terug met een glimlach!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:03 



 
Profiel   

Ja en het was voor mijn doen best een lange rit, 2 uur en 15 minuten, en 14,5 km. Ik kwam bijna niet meer van mijn paard af, zo stijf was ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:54 



 
Profiel   

Twee oh nee vier blije koppies. Heb je veel spierpijn gehad daarna?

Mooie fotos weer steeds, mooie omgeving zitten jullie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:01 



 
Profiel   

Hele mooie omgeving, veel vergezichten en nu ook veel bloemen, vingerhoedskruid, margrieten en nog veel meer.
Pijn viel nog mee, vnl. rugpijn en pijn in mijn benen. Maar dat komt ook door het uitmesten. Door het hog gras is het makkelijker om de mest gewoon op te pakken met handschoenen. En daarna gooien we het naast de omheining, dus steeds op en neer lopen. Dat vind mijn rug niet zo leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:23 



 
Profiel   

Wij gingen gisteren naar Lacaune vanwege een afspraak met de huisarts. We kwamen bovenaan het weggetje naar ons huis om de D 52 opvte rijden, stond daar een grote vrachtwagen vol met varkens stil, en daarnaast een gendarme. Wat bleek verderop was een grote vrachtwagen gekanteld vol met zand. Er stond een grote kraan naast.

[ img ]

De hele weg was dus afgesloten, en dat ging wel even duren. Gelukkig konden wij binnendoor rijden. Die vrachtwagen met varkens dus niet. Gelukkig was het niet er warm en stond er een frisse wind. Op de terugweg waren ze nog niet klaar en stond die er nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 08:15 



 
Profiel   

Achgos arme beestjes ook nog file onderweg....

Nu heeft er een boer een gratis vrachtje zand begrijp ik...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 08:46 



 
Profiel   

Ik weet niet of ze dat zand nog weg gaan halen. Die varkens waren ongetwijfeld onderweg naar het slachthuis. Ze lagen wel relaxed zag ik op de terugweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:17 



 
Profiel   

Je maakt nog eens wat mee! Mogelijk door de vele regenval van de afgelopen maand dat de berm te zacht was, wielen in de berm, wegzakken, gekiept.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 11:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 71 van de 113 [ 2812 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 113  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen