Vakantie USA -> cowboy gebied

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81Jarig
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Vakantie USA -> cowboy gebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 14:35

Ik ben met een vriendin aan het brainstormen. We willen graag nog eens naar de usa maar dan vooral in cowboy gebied.

Ik ben al veel in amerika geweest maar niet met deze insteek.

Ik weet niet waar ik moet beginnen en wie heeft er tips!? We willen sowieso naar de rodeo en een keer gaan rijden!

Moeten we dan vooral naar Texas of Montana? Welke gebieden en wat is er dan allemaal te zien?

Het zou dan juli / augustus 2024 worden. Hoe is het klimaat in die delen?

Marjo

Berichten: 37209
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Vakantie USA -> cowboy gebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 14:41


karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 14:45

Denk ik aan Cowboys, dan denk ik toch aan Wyoming. Ga naar Jacksonville, übertoeristisch maar je kan fantastische ritten maken in de Grand Tetons.

Texas is natuurlijk ook onlosmakelijk verbonden met cowboys.

Achterom
Berichten: 23025
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Vakantie USA -> cowboy gebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 14:52

Jaren geleden ben ik een week op een working cow ranch in Arizona geweest, in the middle of nowhere, bij Wickenburg. Meer cowboy dan dat vond je het niet hoor...

Leo

Berichten: 50109
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 14:52

En ergens op een cattle ranch verblijven? Wij zijn in 2016 een week op eeb ranch geweest waar we "meedraaiden". Heel, heel tof. Helaas moest die specifieke ranch weg/stoppen maar er zijn vast meer ranches met een vergelijkbaar concept. Dit was in Kansas, heel heel ver rijden, echt ver in de middle of nowhere. Maar een ervaring om nooit te vergeten.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vakantie USA -> cowboy gebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 15:09

Het liefst gaan we zo’n cattle drive doen zoals bij silver spur maar dat durf ik niet. Ik ben al geen held en heb jaren terug een ongeluk gehad. Ondanks dat ik geen beginner ben voel ik mezelf wel zo :+ en ben ik erg voorzichtig! Dus we willen wel rijden maar met enig beleid haha.

Malle_meid

Berichten: 192
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Vakantie USA -> cowboy gebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:22

Ik ben zelf in 2010 op een ranch geweest in Montana, was een fantastische ervaring. Of dit voor jou echt voldoende cowboy gebied is weet ik niet. dat was deze ranch: https://www.mmgranch.net/

Hoewel dit de enige ranch is waar ik ooit ben geweest, is dit niet een typische dude ranch zoals je wel eens ziet, ze zijn heel erg gericht om de Buck Brannaman stijl van rijden.

We hebben daar niet een echte cattle drive gedaan, maar wel vaak het vee verplaatst van weides, bepaalde kalveren uit een groep halen, etc.

Wat rijden betreft, zou ik me niet zo'n zorgen maken. De ranch waar ik was had veel doodmakke paarden, waar ze ook beginners mee wegstuurden.

USA is natuurlijk het land van de lawsuits, en op de eerste dag op de ranch moesten we ook een document ondertekenen dat we ervan op de hoogte waren dat er met paardrijden ongelukken kunnen gebeuren, waarbij je ernstig gewond kunt raken, voor het leven invalide of dood kunt gaan. Dus dat was een gezellig begin :+

Maar ondanks dat ze je dat laten ondertekenen, waren de paarden super braaf (voor mij te braaf, haha)

Ik vond het een hele toffe ervaring, ben zelfs 2 weken geweest en wil graag nog wel een keer terug. Maar toen ik ging was de euro/dolar koers nog gunstig en dat is sindsdien niet meer echt geweest. Dus ik vind het nu wel erg duur.

pjer
Berichten: 1573
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Vakantie USA -> cowboy gebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:37

Google voor je gaat uitgebreid op datums van rodeo's etc in de ruime omgeving van waar je heen wilt. Het viel mij namelijk de laatste keer op dat rodeo's niet zo vaak worden gehouden als je zou verwachten. Verder was er meer kans in de buurt van texas dan in wyoming. In augustus of september heb je meer kans dan in mei/juni/juli (waarschijnlijk te warm).
In Texas heb je Fort Worth met de stockyards, het houd het midden tussen een attractie park en een jaarmarkt/fairgrounds. Hier is wel vaak Rodeo.

Ik weet natuurlijk niet of je een verblijf op 1 plaats van plan bent of een roadtrip, maar in het geval van dat laatste zou ik eerst kijken wat wanneer allemaal is en dan pas je reis gaan vastleggen.

Als je wilt paardrijden in een nationaal park moet je wel vroeg zijn met reserveren en rekening houden met een staprit. Sowieso zijn de meeste commerciele ritten stapritten ivm de risico's. Wil je ook draf en galop dan moet je echt opzoek gaan naar een bedrijf of ranch of outfitter (en dan nog is het geen garantie dat je ook harder gaat dan stap ze zijn gewoon erg voorzichtig ivm rechtzaken)

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vakantie USA -> cowboy gebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 13:36

Ja dat klopt wat je zegt, ik ben vaker op rit geweest in canada en usa en dat was vaak saaaai. Mijn vader regelde dan een prive rit zodat we dan niet vast zaten aan van die beginners die er half afvallen.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 14:51

Wat is je budget, Zonnetje? Dan kunnen we iets gerichter helpen met zoeken. Zo'n week op een duderanch is super gasf maar wel zo'n $4000.

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Vakantie USA -> cowboy gebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 15:00


Zonnetje81Jarig
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 23:55

Het is niet de bedoeling dat we op een dude ranch gaan zitten. Auto huren en een hotel maar we willen verschillende dingen zien. Niet perse 1 week op een vaste plek.

Het gaat meer om in welke regio kunnen we het zoeken. Zodat we misschien een nationaal park kunnen bezoeken, een paarden rit maken.

De tip voor jacksonville is al een goede ik ga dat eens googlen.

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 11:16

Zonnetje81 schreef:
Het is niet de bedoeling dat we op een dude ranch gaan zitten. Auto huren en een hotel maar we willen verschillende dingen zien. Niet perse 1 week op een vaste plek.

Het gaat meer om in welke regio kunnen we het zoeken. Zodat we misschien een nationaal park kunnen bezoeken, een paarden rit maken.

De tip voor jacksonville is al een goede ik ga dat eens googlen.


Combineer het met een bezoek aan Yellowstone.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 11:21

De rodeo in Salinas is zeker een aanrader. Ben ik geweest een aantal dagen en was heel tof.
De grote rodeos draaien een tour af, en die kun je op internet vinden.

En de grote Rodeo Companies die de paaren / stieren leveren kun je ook volgen en daar data vinden.
En het zijn er wel degelijk veel hoor!! Je moet weten waar te zoeken.
De Frontier Rodeo company of de Rawhide rodeo Company zijn er slechts 2 van veel.

De rodeo in Cody is ook leuk, of de finals in Las Vegas, alleen mega duur die kaartjes in LV, je betaalt al gauw 250 dollar per dag en zit je niet op de berste plekken.

De Grand Canyon te paard is leuk.
Maar er is veel te doen hoor....
Bedenk wel dat je in Texas etc niet in het tornado seizoen moet gaan.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 11:23

Ik ben schoolvakantie gebonden anders was ik al ooit naar de las vegas finals gegaan van de PBR. Ik ben in florida al ooit naar de PBR geweest. Zo tof. Alleen de PBR heeft zijn competitie aangepast en de finale is bij mijn weten niet meer in las vegas.

Dus we moeten in Juli/Aug in de zomervakantie. Dus dat is goed zoeken.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 13:38

Zonnetje81 schreef:
Het is niet de bedoeling dat we op een dude ranch gaan zitten. Auto huren en een hotel maar we willen verschillende dingen zien. Niet perse 1 week op een vaste plek. Het gaat meer om in welke regio kunnen we het zoeken. Zodat we misschien een nationaal park kunnen bezoeken, een paarden rit maken.


Het punt is dat je dat op veel plekken kunt doen. Rodeos zijn overal, alleen de meeste rodeos vinden maar 1 keer per jaar plaats. Ik woon in Oost Washington. Bij ons heb je 7-9 juli de https://cheneyrodeo.com/, 2-3 september de https://ellensburgrodeo.com/faq/, september 9-16 de https://www.pendletonroundup.com/, en dan nog een hoop 'kleinere', lokale rodeos. Dan zou je eventueel https://westernpleasureranch.com/summer-rates-reservations/ kunnen contacteren voor een dagrit, of deze https://bullhill.com/. Qua nationale parken kun je Glacier NP, Mount st. Helens, Mount Rainier, Olympic, en/of Yellowstone bezoeken.

Als ik jou was dan zou ik kijken wat voor soort parken je wilt zien (wat voor soort natuur wil je zien?), en dan Guest Ranches googlen in de buurt. Het Amerikaanse 'Westen' is heel erg groot en er is veel diversiteit qua natuur, geologie, en cultuur. Ik vind woestijnen wel leuk om een keer te zien, maar ik kan niet tegen de hitte. Ik hou meer van bomen en bos. Als je aan je droom vakantie denkt, wat voor beelden komen er dan boven drijven?

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Vakantie USA -> cowboy gebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 13:47

Ik ben bij de rodeo in Cody geweest en vond het erg leuk! En gereden in Wyoming wat ook heel erg mooi was. Verder hebben we meerdere NP's bezocht in Colorado, Utah en Idaho. Exacte adressen heb ik niet voor je, maar vond het een hele leuke reis en zou zo nog een keer deze 4 staten bezoeken :D. Mooi ook door de Rocky Mountains!

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:49

November108 schreef:
Ik ben bij de rodeo in Cody geweest en vond het erg leuk! En gereden in Wyoming wat ook heel erg mooi was. Verder hebben we meerdere NP's bezocht in Colorado, Utah en Idaho. Exacte adressen heb ik niet voor je, maar vond het een hele leuke reis en zou zo nog een keer deze 4 staten bezoeken :D. Mooi ook door de Rocky Mountains!


Helemaal mee eens. Ik heb de luxe gehad om drie jaar in Utah te wonen en meerdere ritten in de bergen heb kunnen maken. Zowel in de zomer als winter.
Te paard door Bryce Canyon gegaan. De mooiste rit was toch wel in de Grand Tetons.