Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 382 van de 411 [ 10255 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Griekenland

 
Profiel   

Herkenbaar, ik was in 2017 in Kos met een aardbeving van 6.7 oid. Was niet grappig, hebben exht een hele nacht buiten gezeten nadat we het appartement bijna naakt zijn uitgerend (op een laken en een tasje waar telefoon, paspoort en sigaretten in zaten na ), paniek in de straten, rennende mensen die bang waren voor een tsunami.. brr.
Wij vliegen zaterdag naar Kreta *\o/* hopelijk geen bevingen, maar we gaan het wel zien..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 22:27 



 
Profiel   

En dan kom ik met ik dacht dat ik een aardbeving voelde in Indonesië. Bleek gewoon een vrachtwagen te zijn die voorbij reed terwijl ik op een stoepje zat! :+ _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 23:21 



 
Profiel   

Ik heb ook al diverse aardbevingen meegemaakt In Griekenland. Variërend van 5.2 tot 4.6. Die kleinere heb ik nooit gevoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 09:01 



 
Profiel   

Ik vraag me af of je gelijk door hebt dat het een beving is. Wel als je het vaker hebt meegemaakt maar de eerste keer?
Lijkt me heel raar

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 15:35 



 
Profiel   

Op zakynthos waren we tijdens een stevigere beving. Ik lag op bed te lezen en wist meteen dat het een beving was.
Mijn vriend was echter overtuigd dat er iemand van de houten trap naast ons appartement viel en was verbaasd dat ik niet ging kijken om te helpen. Omdat ik bij dat soort dingen juist altijd overeind spring.

Ik ben het zat hier, ik wil naar griekenland.
Mijn longen hebben het nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 15:45 



 
Profiel   

baudyh schreef
Ik vraag me af of je gelijk door hebt dat het een beving is. Wel als je het vaker hebt meegemaakt maar de eerste keer?
Lijkt me heel raar

Wij zaten met zijn zessen buiten en dachten allemaal eerst dat we het hoorden rommelen, dat er onweer aankwam. Toen de grond begon te trillen hadden we echt nog geen idee :o? En pas toen daarna alles kort en hevig heen en weer schudde riep iemand: een aardbeving!!!
Hèhè, toen viel het kwartje.

De schaal van Richter zegt trouwens nog niet alles. De brandpuntdiepte is ook van invloed. Hoe meer aan de oppervlakte hoe meer je voelt. En deze serie was vrij ondiep.

Ik ben in elk geval blij dat er bijna geen naschokken meer zijn. Vanochtend om 6:06 was er nog een kleintje van 3.1 op 12 km afstand op 5 km diepte. Daar ben ik weer doorheen geslapen. Maar mijn schoonzus heeft hem gehoord en (lichtjes) gevoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 16:30 



 
Profiel   

Ik heb gehoord dat het veel meer lawaai brengt dan je zou verwachten.
Collega’s in de provincie Groningen zeggen dat tenminste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 17:40 



 
Profiel   

Voor ons was het toen midden in de nacht dus ik werd wakker in een schuddend kamer, ik dacht dat er een vliegtuig was neergestort, of een flinke vrachtwagen het hotel in was gereden. Het is een heel raar geluid en dat schudden is bizar.

Hoe is het weer nu op Kreta? de weerapps zeggen allemaal wat anders dus je kan er helemaal niks mee.. de een zegt dit weekend onweer en flinke regen, de ander een lichte bui...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:06 



 
Profiel   

Ik kan alleen melden hoe het weer in Zuid-Kreta is.

Gisteren hadden we mooi weer. Toen zijn we naar Zaros geweest.

Vanochtend was het mooi, tussen de middag kwamen wolken vanuit de bergen en werd het steeds bewolkter. Toen zijn we naar Matala gegaan, want die kant op was het nog wel zonnig. Later werd de lucht schoongeblazen en was het de rest van de dag zonnig. Ik heb wel dreigende grijze wolken gezien, maar geen druppel regen.

Maar in het plaatselijke nieuws lees ik net dat de Ierse oversteekplaatsen (waar weg en beek/rivier kruisen) in de gemeente Phaistos gesloten zijn vanwege overvloedige en langdurige regenval! Dus de buien zijn heel plaatselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:26 



 
Profiel   

Ik heb zojuist Samos geboekt voor eind augustus, we gaan naar Pythagorion. Mijn vriend gaat voor het eerst vliegen, dus ik wou niet meteen een enorm massaal en toeristisch eiland a la Kos of Kreta. Volgens mij heb ik een leuk en kleinschalig hotel gevonden, wel all inclusive, maar niet zo duur dat we daar 'verplicht' moeten eten. Plan is om een auto te huren voor iig 2-3 dagen, ik zag dat er een autoverhuur tegenover het hotel zit, dus dat is erg handig :D

Nog tips hier voor Samos? 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:42 



 
Profiel   

Oh zitten we op de zelfde vlucht?
Wij gaan 29 augustus met Tui.
Wij gaan naar Kokkari Samos

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:03 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Oh zitten we op de zelfde vlucht?
Wij gaan 29 augustus met Tui.
Wij gaan naar Kokkari Samos


Haha serieus? Wij een weekje eerder :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:23 



 
Profiel   

Relaxed schreef
daantjuhhh schreef
Oh zitten we op de zelfde vlucht?
Wij gaan 29 augustus met Tui.
Wij gaan naar Kokkari Samos


Haha serieus? Wij een weekje eerder :D

Hahahaha grappig.
Ja wij gaan de 29ste. 11 dagen.

Zijn jullie er nog de 29ste?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:47 



 
Profiel   

Nee we gaan de 28e weer naar huis.. lekker 11 dagen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:43 



 
Profiel   

Ik ben nog op Kreta, maar heb de volgende tickets alweer geboekt. Dan hebben we wat om naar uit te kijken! :D :+
In Augustus zijn we de hele maand op Kreta. Misschien gaan we dan een beetje islandhoppen. We waren van plan om deze zomer via Italië en Noord-Griekenland naar Kreta te reizen, maar dat stellen we uit tot volgend jaar. We kunnen natuurlijk wel vanuit Kreta naar andere eilanden varen, bijv. vanuit Sitia naar Kasos en Karpathos . Zoiets hebben we nog nooit gedaan, dus lijkt me heel leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:34 



 
Profiel   

Heerlijk zeg! Is het weer al wat stabieler nu?
Ik ben maandagavond terug gekomen van Karpathos. Was leuk maar ik heb het nu wel gezien. Ik was er voor de tweede keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:27 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Heerlijk zeg! Is het weer al wat stabieler nu?
Ik ben maandagavond terug gekomen van Karpathos. Was leuk maar ik heb het nu wel gezien. Ik was er voor de tweede keer.

Dat had ik ook met Karpathos!
Leuk voor een keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:35 



 
Profiel   

Het weer is op Kreta nog steeds niet stabiel. We hebben net een paar dagen zon gehad met harde wind, gisteren gevolgd door zon en bijna windstil. Vandaag bewolkt met af en toe een bui en op dit moment onweert het. Misschien dat het onweer de wolken verdrijft? Het is nog steeds heel wisselvallig.

Wij zijn nog nooit op Kasos en Karpathos geweest, dus daar valt nog genoeg te ontdekken ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 22:43 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Ik heb zojuist Samos geboekt voor eind augustus, we gaan naar Pythagorion. Mijn vriend gaat voor het eerst vliegen, dus ik wou niet meteen een enorm massaal en toeristisch eiland a la Kos of Kreta. Volgens mij heb ik een leuk en kleinschalig hotel gevonden, wel all inclusive, maar niet zo duur dat we daar 'verplicht' moeten eten. Plan is om een auto te huren voor iig 2-3 dagen, ik zag dat er een autoverhuur tegenover het hotel zit, dus dat is erg handig :D

Nog tips hier voor Samos? 8-)


Leuk! Ik ga begin augustus voor het eerst naar Samos. Heb een huisje op het strand gehuurd, dus ben benieuwd. Heb al veel uitgezocht, geloof ik wel een a4 vol met tips verzameld, haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:46 



 
Profiel   

Ohh Samos, onze ultieme favoriet <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:47 



 
Profiel   

Flowq, ja echt? Super goed om te horen, ik lees er zoveel goede verhalen over :)

Ik lees sowieso ook genietend mee met alle Griekenland verhalen hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:49 



 
Profiel   

Bambelien schreef
Relaxed schreef
Ik heb zojuist Samos geboekt voor eind augustus, we gaan naar Pythagorion. Mijn vriend gaat voor het eerst vliegen, dus ik wou niet meteen een enorm massaal en toeristisch eiland a la Kos of Kreta. Volgens mij heb ik een leuk en kleinschalig hotel gevonden, wel all inclusive, maar niet zo duur dat we daar 'verplicht' moeten eten. Plan is om een auto te huren voor iig 2-3 dagen, ik zag dat er een autoverhuur tegenover het hotel zit, dus dat is erg handig :D

Nog tips hier voor Samos? 8-)


Leuk! Ik ga begin augustus voor het eerst naar Samos. Heb een huisje op het strand gehuurd, dus ben benieuwd. Heb al veel uitgezocht, geloof ik wel een a4 vol met tips verzameld, haha

Hahaha. Ik ben erg benieuwd naar het A4tje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:51 



 
Profiel   

Albertina71 schreef
Het weer is op Kreta nog steeds niet stabiel. We hebben net een paar dagen zon gehad met harde wind, gisteren gevolgd door zon en bijna windstil. Vandaag bewolkt met af en toe een bui en op dit moment onweert het. Misschien dat het onweer de wolken verdrijft? Het is nog steeds heel wisselvallig.

Wij zijn nog nooit op Kasos en Karpathos geweest, dus daar valt nog genoeg te ontdekken ;)

Hoewel ik Karpathos na 1 x genoeg vind heb ik er wel echt warme herinneringen aan.

Dit was de eerste reis met mijn broertje. De cardioloog had hem fit genoeg verklaard voor een vliegreis.

Ik was al op verschillende continenten geweest maar mijn broertje had nog nooit in een vliegtuig gezeten. Hij keek zijn ogen uit en heeft echt de tijd van zijn leven gehad.

Dat was de start van nog vele Griekse eilanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:54 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Hahaha. Ik ben erg benieuwd naar het A4tje!


Meerdere met jou, ik heb al wat pb's ontvangen, haha! Hartstikke leuk om uit te wisselen, ik stuur 'm ook naar jou toe *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:29 



 
Profiel   

Ik heb vanmiddag mijn vakantie in september omgeboekt van Evia naar Lesbos. Ik zou naar Evia gaan omdat ik daar nog nooit geweest ben. Helaas heb ik een blessure waardoor ik al sind begin februari niet mag autorijden, dus Evia heeft dan niet zoveel zin. Nu dus een goedkopere vakantie gekozen en Lesbos was me op zich prima bevallen. Ik ga nu naar Anaxos. Ben er verleden jaar wel even geweest en het is prima voor wat ik zoek.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 17:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 382 van de 411 [ 10255 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen