Egypte 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:06

Oké tnx, dat stemt positief :D

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:56

Josewoos, ik ben daar al 6x geweest!
Als je nog spullen voor paarden hebt neem ze dan vooral mee!
Ik heb 5x heel veel spullen waaronder meerdere zadels, dekjes, hoofdstellen, vliegenmaskers en slierten, wondzalf, vliegenspray enz enz mee genomen.
Je zal de paarden eind van de dag op het strand vinden. En als je het leuk vind kan je bij de stallen kijken. Daar staan de "knappe" paarden.
Die op het strand zijn de oudere.
Als je meer info wilt dan hoor ik het graag!

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 21:10

Ik vond het zeewater echt totaal niet koud (2 weken geleden waren wij er, dat zou de koudste tijd van het jaar moeten zijn). Zwembad was kouder :D

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:04

help
zwager is ernstig ziek in Marsa alam,mijn zus wil toch terug vliegen ,hotel en arts vinden dat hij naar ziekenhuis moet.
Nu probeer ik de reisleider te pakken te krijgen weet iemand of hij nederlands of engels is

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:37

lukka63 schreef:
help
zwager is ernstig ziek in Marsa alam,mijn zus wil toch terug vliegen ,hotel en arts vinden dat hij naar ziekenhuis moet.
Nu probeer ik de reisleider te pakken te krijgen weet iemand of hij nederlands of engels is


Ligt aan je reisleider en welke organisatie je geboekt hebt.

Ik had een verschrikkelijke l*l als reisleider bij Sunweb de laatste keer. Geen contact mee te krijgen en gewoon niet terug bellen/ berichten.

Maar je kan ook een fijne reisleider hebben.

Gewoon even de papieren van de reisorganisatie erbij pakken, daar zal een telefoonnummer op staan.

En ernstig ziek als in buikgriep? Of hart en vaat aandoeningen? Met sommige ziektes/ aandoeningen mag je niet vliegen, omdat het drukverschil in de cabine de situatie erger kan maken.

Maar met bijvoorbeeld een ernstige buikgriep of een ontsteking ergens, snap ik dat je zus zo snel mogelijk ermee naar Nederland wil, omdat de medische zorg in Egypte niet dezelfde kwaliteit heeft als hier in Nederland.

Ze kan de zorgverzekering en/ of reisverzekering bellen, die hebben vaker met dit bijltje gehakt en kunnen waarschijnlijk een aardige inschatting maken of terug vliegen verstandig is.

Eigen ervaring afgelopen jaar is dat het hotel maar wat graag er zo snel mogelijk een arts bij wil hebben, terwijl het echt wel zonder kan. Geld? Ik ben in ieder geval m'n bedje ingedoken en was de andere ochtend weer prima. Flauwvallen is niet tof, maar niet iets om direct een arts bij te halen. Na thuiskomst in Nederland trouwens wél aan de bel getrokken en laten uitzoeken of het Flauwvallen in Egypte niet iets te maken had gehad met de verholpen aangeboren hartafwijking die ik had. Conclusie: je bent gewoon gevoelig voor Flauwvallen, heeft niets met je hart te maken, is alleen vervelend.

Kimmie235
Berichten: 308
Geregistreerd: 18-09-13

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:45

Hoi, in Egypte zijn veel privé klinieken met (Europese) artsen waar de zorg meer dan goed is. Ik ben zelf ook regelmatig naar het ziekenhuis geweest (Caïro). Daarentegen snap ik dat zus meer vertrouwen heeft in Nederlandse ziekenhuizen, vooral als je het systeem daar niet kent en communicatie moeilijker is. Verder kan ik niet oordelen over zijn medische toestand en het terugvliegen.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:08

heb inmiddels reisleider telefonisch gesproken,hij ligt op bed met een saturatie van 80 heeft zuurstof,dr vindt dat hij naar ziekenhuis moet ,is ook echt onverantwoord om te vliegen.
reisleider gaat vanmiddag langs,vlucht is pas om 21.00 vanavond.
Hoop dat ze toch beluiten naar ziekenhuis te gaan.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 14:50

lukka63 schreef:
heb inmiddels reisleider telefonisch gesproken,hij ligt op bed met een saturatie van 80 heeft zuurstof,dr vindt dat hij naar ziekenhuis moet ,is ook echt onverantwoord om te vliegen.
reisleider gaat vanmiddag langs,vlucht is pas om 21.00 vanavond.
Hoop dat ze toch beluiten naar ziekenhuis te gaan.


Update

Hij gaat gelukkig naar ziekenhuis

Kimmie235
Berichten: 308
Geregistreerd: 18-09-13

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 14:55

Fijn dat er direct hulp is, hopelijk knapt hij snel op

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 16:43

Wat heftig zeg! Je hebt het over saturatie, is het corona? Hopelijk gaat het snel beter! :(:)

Niet hoe je de vakantie voor je ziet!

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:26

Hier ook een goede ervaring met het ziekenhuis in El Gouna. De deskundigen in NL waren onder in indruk van het strakke en fijne hechtwerk in het voorhoofd van mijn zoontje.

Hopelijk knapt je zwager snel op en gelukkig zijn ze niet op het vliegtuig gestapt. Het zou maar gebeuren dat het fout gaat tijdens de vlucht.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:51

Zwager ligt in ziekenhuis in Port Galib,heeft scan gehad daaruit kwam naar voren dat hij een longontsteking heeft,dat bij een 80 jarige met ook nog eens copd |( .
Vol lof voor het hotel (fayrouz)ze brengen mijn zus naar het ziekenhuis en meestal gaat er iemand mee voor vertalen.
Vandaag stond er een fruitmand op de kamer.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:16

lukka63 schreef:
Zwager ligt in ziekenhuis in Port Galib,heeft scan gehad daaruit kwam naar voren dat hij een longontsteking heeft,dat bij een 80 jarige met ook nog eens copd |( .
Vol lof voor het hotel (fayrouz)ze brengen mijn zus naar het ziekenhuis en meestal gaat er iemand mee voor vertalen.
Vandaag stond er een fruitmand op de kamer.


Ah, balen zeg, longontsteking en z'n leeftijd!

Fayrouz is inderdaad een fijn hotel!

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:18

Wat een nare situatie, wat fijn dat het hotel zo meedenkt/meeleeft. Hopelijk herstelt hij snel!

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:36

Sterkte Lukka met je zwager.
Fijn dat je zo goed wordt opgevangen.

Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:56

@lukka63 wat vervelend! Gelukkig wordt hij nu geholpen. Ik heb je nog even een pb gestuurd.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 19:05

Wat blijft bokt toch een fijn forum,dank voor jullie steun!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:19

Nog een weekje en ik ben op reis!! Wat zijn voor jullie de must haves om zeker mee te nemen van medicatie? En hoe zit het daar met kledij? Zijn topjes met blote schouders en shorts daar normaal voor vrouwen of is het beter om losse zomerbroeken en jurken in te pakken in de plaats van shorts?

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:45

Daar kan eigenlijk alles wel hoor. Maar gezien de temperatuur zou ik topjes met blote schouders net te fris vinden en gewoon voor tshirts gaan. Jurkjes hoeft ook niet als je liever gewoon een broek draagt als vrouw.

Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:49

Volgende week wordt het heel mooi weer! Ben nog niet de zee in geweest maar ga volgende week ook een poging doen. Als je naar een badplaats gaat kan je prima shorts aan. Mocht je met een excursie naar Caïro gaan dan raad ik aan jezelf wel iets te bedekken, maar ook dan is korte mouwen nog wel prima, maar misschien een lange broek.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:50

Oke top, ik heb wel een voorkeur voor jurkjes dus die gaan zoweizo mee, voor de dagen in Caïro en Luxor heb ik nog wel een lange jurk tot aan de grond voor die wel genoeg bedekt zo denk ik.
Verder zitten we 7 dagen op nijlcuise met uitstappen tussendoor naar de tempels.

Ik kijk er al naaruit!!

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:07

9 mei naar hurghada <3

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:36

Ik ga zaterdag!
Alleen gister een klapper van mijn paard af gemaakt waarbij ze over me heen is gelopen. Voet langs mijn gezicht gehad.
Ik heb erg mazzel gehad maar wel een scheurtje in mijn neus en gekneusde plekken. Hopelijk trekt het een beetje bij want zie er niet uit.
Afbeelding
En the moment before

Afbeelding

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 22:58

Kmbrly schreef:
9 mei naar hurghada <3


Dan zitten wij in El Gouna :D

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 10:59

Ik haal dit topic weer even naar boven.
Een paar vragen: is iemand wel eens eind november/begin december geweest en zijn de dagen dan niet tekort?

En heeft iemand ervaring met hotel Sultan Bey in El Gouna? Het kleinschalige spreekt mij wel aan. Ik lees wel dat de kamers wat ouder zijn.