Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 00:52

Fitzroy schreef:
Ik heb vanmiddag mijn vakantie in september omgeboekt van Evia naar Lesbos. Ik zou naar Evia gaan omdat ik daar nog nooit geweest ben. Helaas heb ik een blessure waardoor ik al sind begin februari niet mag autorijden, dus Evia heeft dan niet zoveel zin. Nu dus een goedkopere vakantie gekozen en Lesbos was me op zich prima bevallen. Ik ga nu naar Anaxos. Ben er verleden jaar wel even geweest en het is prima voor wat ik zoek.


Wanneer ga je? Ik ga ook in sept naar lesbos

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-23 05:49

Ik heb je een PB gestuurd.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 16:09

Even een vraagje hoe en waar is het nog lekker warm in Griekenland? Halverwege september?

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 16:46

Op Rhodos was het vorig jaar de eerste week van oktober zelfs nog prima weer!

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 17:33

Fijn dat je nog kon inboeken Fitzroy!

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 18:02

lovelucydan schreef:
Even een vraagje hoe en waar is het nog lekker warm in Griekenland? Halverwege september?


Volgens mij overal in Griekenland wel alleen heb je meer kans op een plaatselijke (onweers) bui.
Ik ga altijd in Sept en eigenlijk altijd mooi weer.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:46

Ik ga ook weer naar Lesbos, 2x zelfs :D
Voor de eerste ben ik al aan het aftellen, ik vlieg 29 juni, dan ga ik alleen.

In september ga ik nog een keer en dan met mijn zusje.
Beiden keren naar Petra.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:22

Hier ook aan het aftellen *\o/*

Ik dacht dit jaar niet naar Griekenland te gaan, ivm een andere vakanties (die redelijk prijzig was).

Een vriendin wilde erg graag naar Griekenland, gewoon basis appartementje en dan lekker genieten van het weer.
Kon het niet laten om mee te gaan :D
Over 2 weken gaan we al en dat terwijl ik vorige week terug kwam van roadtrip Zweden&Noorwegen.

Zag dat de laatste tijd het weer niet echt fijn is geweest. Veel bewolking en regen enzo.
Daar erg actief geweest en dan nu weekje op Kreta ontspannen.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 20:41

;( Vaak is het zo dat als het hier mooi weer is het in Griekenland slechter is. Iets met ligging van hoge en lage drukgebieden.

Ninaka, ik heb Petra ook weer overwogen maar ik moest met Sunweb en die had geen leuke accommodaties of ver van het strand.
Dus ik ga nu Anaxos proberen.
Boktmeeting bij Thalassa met jullie, baudyh en mijn persoon :D

Ik ben overigens ook benieuwd naar het prijsniveau op Lesbos. Op Karpathos was het ontzettend duur vond ik. Ik was iedere dag 30,- kwijt voor het eten, voorgerecht , hoofdgerecht en wijn. Dat was echt veel goedkoper afgelopen jaren. Voorbeeld: een liter huiswijn was altijd rond 8,- , nu overal 14,-. En zo was alles duur. Ook de boodschappen.

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 21:34

Ik vertrek donderdag naar Rhodos! Erg veel zin in. Echter voorspellen ze vrijdag en zaterdag wel weer regen en onweer en is het met 24/25 graden, minder warm dan hier in NL. Alhoewel je mij met deze 30 graden hier toch echt niet blij maakt :=

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:15

Fitzroy schreef:
;( Vaak is het zo dat als het hier mooi weer is het in Griekenland slechter is. Iets met ligging van hoge en lage drukgebieden.

Ninaka, ik heb Petra ook weer overwogen maar ik moest met Sunweb en die had geen leuke accommodaties of ver van het strand.
Dus ik ga nu Anaxos proberen.
Boktmeeting bij Thalassa met jullie, baudyh en mijn persoon :D

Ik ben overigens ook benieuwd naar het prijsniveau op Lesbos. Op Karpathos was het ontzettend duur vond ik. Ik was iedere dag 30,- kwijt voor het eten, voorgerecht , hoofdgerecht en wijn. Dat was echt veel goedkoper afgelopen jaren. Voorbeeld: een liter huiswijn was altijd rond 8,- , nu overal 14,-. En zo was alles duur. Ook de boodschappen.


Hoe leuk is dat, een heuse bokt meeting op lesbos! Gaan we doen.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 23:30

Birgit__ schreef:
Ik vertrek donderdag naar Rhodos! Erg veel zin in. Echter voorspellen ze vrijdag en zaterdag wel weer regen en onweer en is het met 24/25 graden, minder warm dan hier in NL. Alhoewel je mij met deze 30 graden hier toch echt niet blij maakt :=

Voorspellingen zijn daar super lastig.
Vooral met onweer.

Soms blijft dat spontaan achter een berg hangen.
Heb je 5km verderop stralende zon.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 23:32

Wanneer vliegt iedereen terug van Lesbos?


Wij maken vanuit Samos op 8 september een tussenlanding op Lesbos.
Met tui.

Zou leuk zijn als we toevallig allemaal op dezelfde vlucht zitten.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 00:36

Fitzroy schreef:
Ninaka, ik heb Petra ook weer overwogen maar ik moest met Sunweb en die had geen leuke accommodaties of ver van het strand.
Dus ik ga nu Anaxos proberen.
Boktmeeting bij Thalassa met jullie, baudyh en mijn persoon :D

Ik ben overigens ook benieuwd naar het prijsniveau op Lesbos


I'm in *\o/*
Wij zijn er van 7 t/m 18 september

Prijsniveau kan ik je over iets meer dan 2 weken vertellen ;) Heb in de laatste jaren nauwelijks verschil gemerkt. Na corona had had ik ook wel wat verhoging verwacht, maar eigenlijk niet gezien.

Wij vliegen met Corendon en zo ver ik nu weet zijn het directe vluchten, maar zeker in september kan dat zomaar wijzigen.
Heb al eens een tussenstop op Samos gehad, maar ook op de heenweg in Antalya. Niet grappig, aangezien dat verder was en buiten EU, dus duurde om een of andere reden langer.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 07:29

daantjuhhh schreef:
Wanneer vliegt iedereen terug van Lesbos?


Wij maken vanuit Samos op 8 september een tussenlanding op Lesbos.
Met tui.

Zou leuk zijn als we toevallig allemaal op dezelfde vlucht zitten.




Ik vlieg op 8 sept van Schiphol naar lesbos met een tussenlanding op Samos.
Vertrek 6.05 uur van Schiphol

Als jij terug gaat . Zitten we dan van samos naar lesbos samen. Jij door naar Amsterdam en ik er uit. Zo iets

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 07:59

baudyh schreef:
daantjuhhh schreef:
Wanneer vliegt iedereen terug van Lesbos?


Wij maken vanuit Samos op 8 september een tussenlanding op Lesbos.
Met tui.

Zou leuk zijn als we toevallig allemaal op dezelfde vlucht zitten.




Ik vlieg op 8 sept van Schiphol naar lesbos met een tussenlanding op Samos.
Vertrek 6.05 uur van Schiphol

Als jij terug gaat . Zitten we dan van samos naar lesbos samen. Jij door naar Amsterdam en ik er uit. Zo iets


Hahaha ja dat klopt.
Dan zitten we een klein stukje samen.

Jij pikt mij op en ik zet jou af! :Y)

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-23 09:25

Ik vlieg met Transavia en directe vluchten. Ik heb gunstige vliegtijden uitgekozen. Niet dat je achterlijk vroeg op Schiphol moet zijn, daar heb ik zo’n hekel aan. En terug weer op tijd terug zodat je niet zit te hannesen met een late check out en of dat wel mogelijk is.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:50

Fitzroy schreef:
Ik vlieg met Transavia en directe vluchten. Ik heb gunstige vliegtijden uitgekozen. Niet dat je achterlijk vroeg op Schiphol moet zijn, daar heb ik zo’n hekel aan. En terug weer op tijd terug zodat je niet zit te hannesen met een late check out en of dat wel mogelijk is.

Ja wij vliegen heen wel erg vroeg.
Terug wel een mooie tijd.
Vliegen om 11:15.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:02

Fitzroy schreef:
Ik vlieg met Transavia en directe vluchten. Ik heb gunstige vliegtijden uitgekozen. Niet dat je achterlijk vroeg op Schiphol moet zijn, daar heb ik zo’n hekel aan. En terug weer op tijd terug zodat je niet zit te hannesen met een late check out en of dat wel mogelijk is.



Grappig dat dat zo verschild per persoon. Ik heb juist een hekel aan later heen vliegen, ben ook juist blij met de vlucht om 5:30

Terug hadden we geen keus en baal ik wel dat die al of 11 uur is, veel te vroeg. Vlieg liever na het avond eten pas terug. Koffers in de auto, verder gewoon nog dagje bij zwembad hangen of lekker een strandje opzoeken. Erna avond eten en dan door naar het vliegtuig.

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:04

Het is toch (bijna) altijd zo dat je terugvliegt rond de tijd waarop je de heenvlucht aankwam.. Vooral bij pakketreizen :j

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-23 10:48

Bij 8 of 15 dagen wel. Bij 11/12 dagen of een populaire bestemming waar ze meerdere vluchten per dag hebben niet.

Kosseh, jij woont in Zandvoort, dat scheelt. Toen ik nog in Lisse woonde had ik er ook niet zo’n moeite mee. Kwartiertje rijden en je bent er. Maar verleden jaar heb ik echt een nacht door moeten halen vanwege de toestanden op Schiphol. Ik moest toen ‘s avonds om half 12 weg om op tijd op Schiphol te zijn. Die dag kan dan voor mij weggestreept, want dan kom ik als een zombie aan. Dan vlieg ik liever later en kom uitgerust aan.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:50

Ja dat hadden wij ook.

Wij komen uit het noorden, dus niet naast de deur.
Maar die eerste dag doen wij toch niks anders dan even de zee in plompen en hangen op een bedje.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 11:39

Fitzroy schreef:
Ik vlieg met Transavia en directe vluchten. Ik heb gunstige vliegtijden uitgekozen. Niet dat je achterlijk vroeg op Schiphol moet zijn, daar heb ik zo’n hekel aan. En terug weer op tijd terug zodat je niet zit te hannesen met een late check out en of dat wel mogelijk is.



Ik heb een pakketreis met tui.
Ik vind vroeg weg van Schiphol niet erg.
Ben je ook op tijd in je hotel.
Terug vertrek ik om 13.00. Kan je mooi nog ff ontbijten en dan door.

Ik woon in Drenthe maar kom oorspronkelijk uit Roelofarendsveen. Daar woont mijn moeder nog. Dus daar laat ik de auto en ga met een taxi naar Schiphol. Klein kwartier

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:43

Ik geloof dat we nu hier beter weer hebben dan in Griekenland. Raar maar waar.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 20:53

Ja klopt. Dat was ook al toen ik op Karpathos was. Hopelijk wordt het hier weer minder en daar beter. De natuur kan wel wat regen gebruiken hier.