Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 201 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Op wielen naar het land van de sagen

 
Profiel   

Beste mensen,

Over minder dan een maand gaat het beginnen: mijn fietstocht die me door Duitsland en Denemarken met de boot naar de Faeröer en IJsland moet brengen! Acht weken heb ik ervoor uitgetrokken. Ik heb al beloofd dat ik met een volgtopic zou komen, dus bij dezen!

Ik heb inmiddels een nieuwe fiets (gravelbike, type Bulls Grinder, geen band met de +/- gelijknamige datingsite) en de afgelopen tijd heb ik daar al mee getraind. Hoogtemeters maken is daarbij het devies, want in IJsland is het eerste wat ik moet doen 600 meter klimmen! Inmiddels heb ik ook een nieuwe telefoon. Helaas moeten jullie het voor deze OP nog even doen met vage foto's van mijn oude telefoon uit 2013...

De eerste trainingsdag: de Utrechtse Heuvelrug. De Amerongse Berg is met wel 64 meter (of was het nou 69) het Dak van Midden-Nederland. :+ Maar na een hele periode niet fietsen is het een prima inkomertje.

[ img ]

Onlangs zocht ik het iets verder: Arnhem - Emmerik - Kleef - Nijmegen en weer terug naar Bunnik. 190 kilometer. Onderweg kwam ik onder meer langs Zevenaar. Het uitzicht op een van Nederlands oudste molens wil ik niemand onthouden.

[ img ]

De zwaarste helling van die dag was de Oude Holleweg van Beek-Ubbergen naar Berg en Dal, bij Nijmegen. Echt een helling van Limburgse allure, dik in de 10% en dat een halve kilometer lang. Helaas kwam ik die nog niet in één keer op: op het allersteilste punt moest ik even afstappen. Kwestie van trainen.
Eerder op die dag had ik ook de Elterberg beklommen (net over de Duitse grens), overigens zonder afstappen. Hier heb je het uitzicht richting de Rijn die daar op het punt staat Nederland binnen te stromen.

[ img ]

Nu nog een keertje echt serieus oefenen in Zuid-Limburg en dan ben ik zo klaar voor deze tocht als ik kan zijn. De foto's en mijn conditie kunnen alleen maar beter worden. :) En vanaf eind juli hoop ik jullie te trakteren op fjorden, basaltkloven, watervallen, geisers, vulkaangesteentes, papegaaiduikers, de Hallgrimskerk, het Piemelmuseum en alles wat IJsland nog meer te bieden heeft!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:18 



 
Profiel   

Oh, met de boot naar IJsland! Dan volg ik je want die trip staat hier ook op de bucketlist (die verder niks bevat, maar dat terzijde). Ik ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen.

De oude Holle weg is ook bij collega's berucht en als ik hen moet geloven is het zelfs voor een getrainde fietser een kwestie van kritisch je verzet kiezen, anders ben je alsnog kansloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:29 



 
Profiel   

Wat leuk dat je dit gaat doen. Ik volg graag je verhalen lijkt me een geweldige ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:32 



 
Profiel   

Ik volg ook, ben benieuwd naar je belevenissen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:33 



 
Profiel   

ik volg ook, in stilte, je avontuur.
Heel veel plezier alvast, dat gaat een enorme berg (no pun intended) ervaring geven en hopelijk geweldige herinneringen ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:39 



 
Profiel   

Wat een uitdaging! Ik lees (onder een steen) mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:43 



 
Profiel   

Wat een gaaf plan...!

Klaas heeft ooit in die buurt gefietst: 'Berg en Dal - nou van het dal heb ik weinig gemerkt, maar dat van die berg dat klopt...!!!'
(Daarna ging hij in Duitsland het huidige pretpark Kalkar bewonderen.)
Mooie tochten zijn dat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:45 



 
Profiel   

Tof, ik lees mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:47 



 
Profiel   

Leuk en dapper! Ik volg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:49 



 
Profiel   

Mooi dat het is gelukt met de fiets én met de rest van het plan!

Wat de Col du Amerongen betreft: dat is nog wel een leuk puistje hoor. Daar werden vorig jaar de eerste punten gescoord voor het bergklassement van de Vuelta. Jouw lokale krantje schreef er nog over. ;)

Enniewee, ik volg dit topic +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 22:17 



 
Profiel   

Nog geen nieuwe foto's helaas, maar wel een schopje voor een verwant topic van Suleiko. Als je mijn verhaal volgt, vind je dat vast ook leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 12:54 



 
Profiel   

Als fietser én liefhebber van de Faeröer eilanden volg ik je graag :D

Fietsen in Zuid-Limburg is leuke training. Heb je al routes gevonden? Anders kan ik je aanraden om de gpx bestandjes van de Amstel Gold Race toerversie of Limburgs Mooiste erbij te zoeken en een van die routes te fietsen. Maar misschien heb je zelf allang een leuke route gevonden hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 13:03 



 
Profiel   

leeslampje schreef
Als fietser én liefhebber van de Faeröer eilanden volg ik je graag :D

Fietsen in Zuid-Limburg is leuke training. Heb je al routes gevonden? Anders kan ik je aanraden om de gpx bestandjes van de Amstel Gold Race toerversie of Limburgs Mooiste erbij te zoeken en een van die routes te fietsen. Maar misschien heb je zelf allang een leuke route gevonden hoor.

Welkom volger! :) Ik ken Zuid-Limburg goed, ik spreek de taal en ik kom er met regelmaat. Vorig jaar heb ik daar ook diverse Gold Race-heuvels beklommen, dus met het vinden van de weg komt het wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 13:31 



 
Profiel   

Leuk en wat goed dat je dit gaat doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 14:02 



 
Profiel   

Stoer! Ik ga je volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 14:09 



 
Profiel   

Succes!!! Met de boot naar IJsland, dapper, zelfs zeelui doen het niet graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 14:47 



 
Profiel   

Ik volgde je topic over je fiets al en schoot me weer in de gedachten door het topic van Suliko. Ik volg en wens je heel veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 15:45 



 
Profiel   

musiqolog schreef
Nog geen nieuwe foto's helaas, maar wel een schopje voor een verwant topic van Suleiko. Als je mijn verhaal volgt, vind je dat vast ook leuk!


Wat leuk dat je mijn topic noemt! Ik volg jouw avontuur uiteraard ook. :D

Mooie fiets heb je gescoord. Ben benieuwd naar de rest van je set-up en paklijst. Ga je ook voortassen nemen (met een rekje of aan de vork)?
Ik had afgelopen zomer in Denemarken alleen achtertassen en een rol erbovenop, ik wil nu (vanwege de grotere hoogteverschillen en zodat ik makkelijker overal bij kan) het gewicht meer verdelen en zit nog te twijfelen om vorktassen van ortlieb te nemen of een rekje te plaatsen en voortassen van ortlieb te nemen. Die laatste hebben meer ruimte, maar ik denk eigenlijk niet dat ik meer ruimte nodig heb en het voorkomt te veel spullen meenemen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 15:55 



 
Profiel   

Hé Suliko,

Ik ben niet van plan voortassen te nemen. Ik weet nl. niet hoe dat fietst en ik heb geen gelegenheid om daar nog vóór ik vertrek aan te wennen. Wel neem ik zoals altijd een trekkersrugzak mee. Wat daar allemaal wel en niet in meegaat, zal ik kort voor vertrek bepalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 17:24 



 
Profiel   

Wat gaaf dat je dit gaat doen.
Ik ben vorig jaar 3 keer de Gulperberg af en op gefietst, dus ik voel met je mee. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 18:08 



 
Profiel   

Lange afstanden fietsen met een rugzak kan ik wel heel erg afraden. Alleen al vanwege het zweten, maar ook omdat het je houding tegenwerkt en je lichaam krijgt al genoeg te verduren. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je niet zonder wennen voortassen wilt nemen. Vorktassen zijn wel een stuk compacter (ortlieb heeft ze in 4.1 en 5.8 liter), dus daar zal je niet zoveel van merken (en kan je natuurlijk lichte dingen in doen, zoals je kleren). Wellicht nog iets om naar te kijken. Een stuurtas voor belangrijke dingen is ook heel prettig, van dat gewicht merk je sowieso niet veel als je fietst.

Met rugzak is trouwens niet onmogelijk. In Denemarken ontmoette ik een jongen wiens bagage met fiets was kwijtgeraakt tijdens zijn vlucht van Portugal naar Noorwegen, hij had dus helemaal niets meer. Vastberaden om toch zijn fietstocht te maken heeft hij een fiets gekocht en van een vriendelijke vrouw een backpack en wat spullen gekregen en is daarmee op pad gegaan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 22:19 



 
Profiel   

Ik heb meerdaagse fietstochten altijd met rugzak gedaan. Natuurlijk waren die nooit zo ambitieus als deze, maar twee weken zat daar heus wel bij. En ik heb geen hernia. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 23:05 



 
Profiel   

Als het voor jou werkt helemaal prima natuurlijk! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 23:12 



 
Profiel   

Suliko schreef
Als het voor jou werkt helemaal prima natuurlijk! :)

Ik schat in dat het in dezelfde lijn ligt als waarom een rugzak met trektocht te paard wordt afgeraden maar ook daar zijn voorstanders van.

Het is niet zwart-wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 23:46 



 
Profiel   

Zeker waar ikke, uiteindelijk moet je het vooral doen op je eigen manier en wat voor jou prettig voelt, wat een ander ook beweert.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 23:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 201 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen