Misleidende prijzen reisorganisaties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:10

mvdende schreef:
Vind €585 voor Kreta Chersonisos echt te duur voor 6 dagen (eigenlijk 4,want je komt pas in de middagaan en vertrekt al vroeg in de ochtend terug. Daarnaast maar een klein simpel hotel én is er zonder huurauto niets te doen op Kreta. Ben in 2016 met ouders mèt huurauto in Kreta geweest.


Sorry maar dit is echt een koopje. Voor jou in je eentje. Je hoeft alleen maar met je gat op het strand te liggen en je hebt all in...
Als je dat al teveel vind dan vraag ik me af of je daadwerkelijk wel een goedkope reis kunt vinden voor minder dan dat.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:14

Dus dan kun je mooi het geld van vakantie op je spaarrekening zetten. Opgelost.

Je bent al op wintersport geweest. Er zijn opties, maar die zijn je te min.

Ik vind het echt te bizar voor woorden dat je je geld aan vakanties uitgeeft en wel kwijtschelding krijgt voor de belastingen. Dat je een weekje weg wil, prima, maar echt, besef even wat je nu flikt.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:19

Even meegespeurd, maar kon niet al je wensen vinden omdat er wat berichten leeggehaald zijn.

Zit hier niets tussen voor je?

https://www.lavidatravel.nl/vakantie/eg ... olidayType[0]=0&DurationsInDays[0]=6&DurationsInDays[1]=7&DurationsInDays[2]=8&DurationsInDays[3]=9&DurationsInDays[4]=10&fromSearch=true 572 euro


https://www.lavidatravel.nl/vakantie/eg ... olidayType[0]=0&DurationsInDays[0]=6&DurationsInDays[1]=7&DurationsInDays[2]=8&DurationsInDays[3]=9&DurationsInDays[4]=10&fromSearch=true
589 euro

https://www.lavidatravel.nl/vakantie/eg ... olidayType[0]=0&DurationsInDays[0]=6&DurationsInDays[1]=7&DurationsInDays[2]=8&DurationsInDays[3]=9&DurationsInDays[4]=10&fromSearch=true
599 euro


Allemaal eind mei. Ik ben wel ingelogd in mijn account dus misschien voor mij wel iets voordeliger.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:37

Ik vind het op zich best prima dat mvdende bereid is om steeds de strijd aan te gaan. Zo vaak zie ik dingen waarvan ik weet dat ze niet mogen, maar dat het zoveel gedoe is om het te melden, daar een reactie op te krijgen, geen genoegen te nemen met een of ander flutexcuus...

En veel mensen staan er zo in: dan maar niet, of dan betaal je maar iets meer, of maak er toch niet zo'n punt van. Dat scheelt heel veel stress, maar je ziet ook dat bedrijven best wel snel steeds meer ruimte te pakken om de regels te buigen en daarna helemaal te overtreden. Dus ook de vasthoudendheid en verontwaardiging van mvdende heeft een plekje.

En... ik ga me vast een keer druk maken om het omzeilen van zoiets als een spaarregeling voor iemand die op minimuminkomen zit - zodra we als Nederland geen belastingparadijs meer zijn voor de miljardairs van de wereld (hebben Bono van U2 en de Starbucks hier niet nog een brievenbusbv?) en wat Russisch kapitaal. Tot die tijd gun ik mvdende gewoon een leuke tijd in Egypte of waar dan ook.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 21:47

Utixo schreef:
Dus dan kun je mooi het geld van vakantie op je spaarrekening zetten. Opgelost.

Je bent al op wintersport geweest. Er zijn opties, maar die zijn je te min.

Ik vind het echt te bizar voor woorden dat je je geld aan vakanties uitgeeft en wel kwijtschelding krijgt voor de belastingen. Dat je een weekje weg wil, prima, maar echt, besef even wat je nu flikt.


Ik rook niet.

Een pakje (20) sigaretten kost tegenwoordig z'n €11 heb ik net opgezocht. Zeg dat iemand 10 sigaretten per dag rookt, dus €5 per dag = €1825 op jaarbasis. Daar kan je dus óók leuk een paar keer van op vakantie gaan als je dus niet rookt! En genoeg mensen roken véél meer dan een half pakje per dag. Dan zijn de kosten nóg hoger.

Ook maar boos doen tegen iedereen die rookt en kwijtschelding van de gemeente belastingen krijgt dan?

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:15

Moderatoropmerking:
Dit bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldeed

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:18

Fly_high schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldeed



Sorry... ondanks dat je er wat van kan vinden van wat de TS doet, is deze post niet echt fair. Een Wajong krijg je niet zo maar.

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:29

Ik schrik best eigenlijk. Van iedereen, maar ook van de TS. Ik denk ook echt dat je al blij mag zijn dat je op vakantie kan en mag gaan. Ik zelf ben al een hele tijd chronisch ziek, maar wij kunnen met twee inkomens echt niet op vakantie gaan. En dat heeft verschillende redenen, daar niet van. Maar als je al zo weinig krijgt denk ik dat je best dankbaar mag zijn dat je 1x per jaar kan gaan.
Zoals iemand anders al zei. Geld contant afhalen en je hebt nog steeds je voordeel. En als je dat geld dan toch perse moet uitgeven, doe er dan wat andere leuke dingen mee?

Ik zou, als ik het al kon, voor 29 euro echt niet belachelijk doen. Iedereen wil denk ik wel zo goedkoop en luxueus mogelijk op vakantie. Maar 30 euro is nu wel niet het einde van de wereld...

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:47

Oh mee eens, maar als je de gehele situatie van de TS niet kent, is het wat hard geschreven/geoordeeld.

Dat mensen met een uitkering meerdere malen op vakantie kunnen dankzij alle toeslagen. En iemand met een baan die er net buiten valt, het niet kan voelt voor mij ook niet fair hoor, begrijp me niet verkeerd.

Maar vond de post gewoon onnodig hard als je de achtergrond niet echt kent.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:49

Moderatoropmerking:
Dit bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldeed

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 23:07

Fly_high schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldeed



Hoezo fraude?

Ik houd me juist keurig netjes aan alle regels!!!

Met een wajong uitkering mag je gewoon op vakantie en dat hoeft niet verplicht een weekje kamperen in eigen land te zijn.

Kwa kwijtschelding houd ik me óók gewoon netjes aan de regels. Zowel kwa inkomsten als kwa spaargeld. Had ik niet bijna €1000 aan kosten gehad aan mijn auto vlak voor de gemeente aanslag kwam, had ik er misschien niet voor in aanmerking gekomen. Maar ik bepaal de regels niet, ik maak er alleen gebruik van. (Auto ging ineens niet voor of achteruit meer en ik stond op een parkeerplaats bij de Jumbo, geen ANWB lid, dus ff €300 aan lidmaatschap kosten (buitenland aangezien ik 1km van België af woon en vaak daar te vinden ben) én een rekening van de garage van €370 voor de reparatie van de remschoenen. In december al een reparatie van een temperatuur sensor in de motor van €155 en de APK + beurt was óók €200. Dus in totaal was ik bijna €1000 kwijt tussen december en februari. Tja, dan gaat het hard. En kennelijk is het bedrag pertinent verhoogd naar €3000 wat je als spaargeld mag hebben, heb ik niet verzonnen, dus val mij daarop dan ook niet aan.

Ken genoeg wajongers die er zwart bij werken. Zou ik misschien óók kunnen, doe ik niet, want mag officiël niet!!! Eerlijkheid duurt het langste!

Waarom Wajong? Vanwege autisme!

Waarom geen betaalde baan? Omdat ik in the middle of nowhere woon, en er op fietsafstand geen passende werkplek gevonden is na een paar jaar zoeken. Waarom fietsafstand als ik een auto heb? Omdat ik na werk nog wel eens zo moe ben, dat autorijden dan echt niet verantwoordelijk meer is! En zeker niet 20-30 minuten snelweg.... 10 minuten binnendoor was al écht niet leuk een paar weken geleden en ik was erg blij thuis te zijn.

Ik "werk" nu bij een zorgboerderij, via de WMO. Dus ik "werk" nu wél, maar het is geen betaalde baan.

Hoe ik verder leef en wat ik met mijn inkomsten doe, dat mag ik toch zelf bepalen?

Voor hetzelfde geld zou ik een pakje sigaretten per dag weg roken en dan zou je daar niemand over horen! Maar omdat ik goedkoop leef (eet gerust eens alleen een boterham als avondeten) en verder heel zuinig ben, kan ik op vakantie.

En sommige mensen kiezen ervoor om één keer per jaar voor €1500 naar New York te gaan met een wajong uitkering
en dáár hoor ik ook geen bokker over vallen... ik kies ervoor om 2x voor €700 op vakantie te gaan..
Laatst bijgewerkt door mvdende op 28-03-24 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:18

Fly_high schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldeed


Deze post is belachelijk he en ik hoop toch wel dat je dat beseft. Ts doet niets wat niet mag, dus van fraude is geen sprake.
Dat het voor werkende mensen zuur is dat ze 2x per jaar op vakantie kan / gaat. Dat begrijp ik, het maakt het alleen geen fraude.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:20

Ik vind het heel knap (echt serieus) dat je naast je huur en andere vaste lasten, eten en ook nog een auto (die dit jaar ook al 1000E kostte) minimaal 170E per maand kan sparen voor je vakantie.
Bekenden van mij die Wajong hebben (geen auto, alleen een fiets), houden weinig/niets over om te sparen.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 23:26

Brainless schreef:
Ik vind het heel knap (echt serieus) dat je naast je huur en andere vaste lasten, eten en ook nog een auto (die dit jaar ook al 1000E kostte) minimaal 170E per maand kan sparen voor je vakantie.
Bekenden van mij die Wajong hebben (geen auto, alleen een fiets), houden weinig/niets over om te sparen.


Ik spaar bijvoorbeeld door de energie rekening omhoog te gooien, waardoor ik vorige maand een mooi bedrag terug kreeg. Mede dankzij de zonnepanelen heb ik weinig kosten aan stroom. Maar daarnaast heb ik de gehele winter in 16,5°c gezeten. Sterker nog, ik ben ondertussen wéér een ijsblokje zo koud heb ik het alweer. Maar ja, liever 5 maanden in de kou en lekker op vakantie kunnen. Ik ben niet van suiker, overleef 16,5°c wel.

Opletten op aanbiedingen van tv en internet, ik heb bijvoorbeeld geen vaste tv meer, alleen een paar streamingsdiensten, en met jaarlijks overstappen en op de welkomstkortingen letten, bespaar je zo weer €120 per jaar.

Stroom nu 3 jaar vast gezet, precies de dag dat bekend gemaakt werd dat de salderingsregeling bleef bestaan, waardoor ik nog een contract heb zonder terugleverkosten van €124 per jaar.

Verder goedkoop boodschappen proberen te doen. En tanken in België scheelt VÉÉL.

En af en toe eens een rondje door het huis of er nog 2e hands spullen rondslingeren die op marktplaats verkocht kunnen worden. En slim kopen op marktplaats.

Ik had bijvoorbeeld een broedstoof nodig, nieuw €190, gemiddelde prijs marktplaats: €70-120. Toevallig stonden er 2 bij mij in de buurt voor €40 per stuk. Dus beiden wezen halen bij 2 verschillende kopers (want had wel verwacht dat beiden niet volledig compleet zouden zijn en mijn vermoeden klopt) ik Jan nu één komplete maken en m'n vader had nog wel een universeel snoer, dus nr 2 is dan bijna compleet en die kan ik straks makkelijk weer kwijt op marktplaats...

En die broedstoof betaald zichzelf wel weer terug... heb ieder jaar 2 nesten slangeneieren (ookal leg ik de man er niet bij, vrouw legt dan toch eitjes, maar dan onbevruchte eitjes, dus dan de man er maar bij en eitjes uitbroeden. Vaste koper voor het jonge grut.

Verkopen op marktplaats mag trouwens gewoon met Wajong en deze inkomsten hoef je niet op te geven, zolang het niet bedrijfsmatig handelen is.

Zo sparen we lekker door.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 28-03-24 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:36

Ja en 3k aan energietoeslagen binnen te harken met een voor-crisis tarief. Dat tikt ook lekker aan, weer een vakantie verdiend.

Ik heb er soort van bewondering voor hoe sommige mensen op zo'n manier tussen de lijntjes kunnen kleuren dat ze alle meevallers van gemeenschapsgeld mee kunnen pakken en daar 2x per jaar uitgebreid van op vakantie kunnen. Ik heb echt ergens een talent gemist.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:42

Brainless schreef:
Ik vind het heel knap (echt serieus) dat je naast je huur en andere vaste lasten, eten en ook nog een auto (die dit jaar ook al 1000E kostte) minimaal 170E per maand kan sparen voor je vakantie.
Bekenden van mij die Wajong hebben (geen auto, alleen een fiets), houden weinig/niets over om te sparen.



Niet zo moeilijk als je ouders je huis hebben gekocht en meer dingen betalen. En je max aan energie toeslag terug kreeg. En je geen gemeentelijke belastingen hoeft te betalen ed.

Nu zal ik vast volgens sommige bokkers jaloers zijn en misschien is dat ook wel zo. Ik moest werken naast mijn wajong want anders kon ik de rekeningen niet meer betalen. Vakantie kon ik toen alleen maar van dromen. Nu heb ik gelukkig een lieve man met een goede baan, dus wat ruimer in de centen, maar ik denk niet graag aan die armoe terug. En dan nu te lezen hoe makkelijk het tegenwoordig gaat..

En nu ga ik weer op mijn jeukende handen zitten.

Edit geplaatst
Laatst bijgewerkt door fohadie op 28-03-24 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 23:44

secricible schreef:
Ja en 3k aan energietoeslagen binnen te harken met een voor-crisis tarief. Dat tikt ook lekker aan, weer een vakantie verdiend.

Ik heb er soort van bewondering voor hoe sommige mensen op zo'n manier tussen de lijntjes kunnen kleuren dat ze alle meevallers van gemeenschapsgeld mee kunnen pakken en daar 2x per jaar uitgebreid van op vakantie kunnen. Ik heb echt ergens een talent gemist.


Jep. Snap dat het zuur overkomt, maar zo is het wél.

Ik houd me netjes aan alle regeltjes en maak gebruik van de regelingen die er voor de minima zijn.

Zolang ik netjes voldoe aan de inkomens grenzen én vermogensgrenzen ben ik gewoon officieel bezig.

En het is inderdaad héél goed de regeltjes en mogelijkheden leren kennen.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 23:45

fohadie schreef:
Brainless schreef:
Ik vind het heel knap (echt serieus) dat je naast je huur en andere vaste lasten, eten en ook nog een auto (die dit jaar ook al 1000E kostte) minimaal 170E per maand kan sparen voor je vakantie.
Bekenden van mij die Wajong hebben (geen auto, alleen een fiets), houden weinig/niets over om te sparen.



Niet zo moeilijk als je ouders je huis hebben gekocht en meer dingen betalen. En je max aan energie toeslag terug kreeg. En je geen gemeentelijke belastingen hoeft te betalen ed.

En nu ga ik weer op mijn jeukende handen zitten.


Ik betaal gewoon officieel huur hoor!!

Nogmaals ik doe alles netjes officieel!

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:46

Huur aan je ouders, toch?

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:46

Maar als je zoveel bespaard, waarom net doen alsof de wereld vergaat alleen maar vanwege 40 euro?
Er komen nou eenmaal kosten bij wanneer je op vakantie wilt.

Zou het nou 100 euro of meer zijn dan snapte ik het wel. Maar 40 euro is niet bepaald het eind van de wereld.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 23:50

fohadie schreef:
Huur aan je ouders, toch?


Ik betaal officieel huur aan mijn ouders inderdaad.

Daar wordt weer de hypotheek van betaald en de vaste lasten die hun aan dit huis hebben. + alle kosten die komen kijken bij het renoveren van een huis uit 1890...en sowieso de kosten die een huiseigenaar heeft aan het onderhoud van een huis.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 23:56

purny schreef:
Maar als je zoveel bespaard, waarom net doen alsof de wereld vergaat alleen maar vanwege 40 euro?
Er komen nou eenmaal kosten bij wanneer je op vakantie wilt.

Zou het nou 100 euro of meer zijn dan snapte ik het wel. Maar 40 euro is niet bepaald het eind van de wereld.


En juist door altijd en overal te miepen over soms maar kleine onbenullige bedragen, lukt het mij om geld (uit) te sparen. En bijvoorbeeld op vakantie te kunnen.

Nu was het "maar" €40 op €700, maar het is toch wéér 40. Daar kan ik ook weer een week van eten, wat er ff zomaar bovenop komt.

Ik heb uiteindelijk een reis geboekt (al blijkt het na het boeken om een aangevraagde reis te gaan, lekker handig dat ze dat er niet ff van te voren vermelden) voor €650 inclusief vlucht, transfer én 20kg ruimbagage (was al €80 _-:( ) voor een hotel in Marsa Alam, Blend Elphistone resort. Een hotel direct aan één van de mooiste koraalriffen van Egypte. Dus direct vanaf het hotel lekker snorkelen. En eind Juni gegarandeerd zon!

Niet Fayrouz Plaza, maar dit hotel houdt ik al 2 jaar in de gaten en is een héél stuk goedkoper (Fayrouz was €708 kale prijs, daar kwam nog minimaal €80 bij aan ruimbagage en transfer) en lijkt mij ook een prima hotel.

Ja, duurder dan de optie van €585 die gegeven werd voor Kreta, maar dat was óók nog zonder ruimbagage, dus tel daar €50 bovenop en uiteindelijk scheelt het €20 op de hele reis.

Uiteindelijk ook duurder dan gepland, maar ik zei vanmiddag al dat €500 inderdaad erg erg mager gerekend was. Maar wie niet waagt, wie niet wint. En voor Egypte Marsa Alam was dit een erg mooie deal. Hurghada was goedkoper, maar moet je met excursies mee om te kunnen snorkelen, dus uiteindelijk als je dat 3x per week zou doen, ben je alsnog even veel kwijt.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 29-03-24 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:02

Maar dat is niet ts, maar de overheid

En een beetje mensen die dat bespelen.

Edit. Netter :')
Laatst bijgewerkt door Cioccolato op 29-03-24 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:09

Fly_high schreef:
Dat weet ik hoor, ken genoeg mensen met Wajong om er wel op de hoogte van te zijn.

Maar wat TS doet is nog steeds gewoon fraude.

Belachelijk dat ze haar fraudeplannen überhaupt uitgebreid op bokt mag posten.


Dit is niet te kwalificeren als fraude. Ik heb er wel een mening over maar die hou ik maar even voor me, die zal niet aan de Bokt regels voldoen.

Niqui

Berichten: 2173
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:24

@Cioccolato: hoezo smerig uitknijpen? Mag je dan geen gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn?

Ik lees met verbazing de zure (en waarschijnlijk jaloerse) reacties hier. Ik vind het knap van ts dat ze door heel spaarzaam te leven toch wat dingen kan doen die ze heel leuk vindt. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om 16.5 graden in huis te hebben in de winter..