Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37259
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 17:13

Jazeker. Een voordeel van dichte bakken zonder afvoer je kunt heel gericht een watervoorraad achterlaten. Dit zijn 30 l bakken met ongeveer 15 l aan aarde erin. Als ik daar 2 tot 3 l water indoe kunnen ze wel even mee. Ik heb vaker met kleinere bakken gewerkt ook en ook de grotere hier. Afgelopen zomer hadden de volle grond planten het erg zwaar maar de plantpotten hebben het allemaal overleefd toen. :j

De overloop van het 1000 l vat komt ook uit in de kas waardoor de grond eronder vochtig blijft. En door de worteldoek droogt het toch al minder.

En ik ben behoorlijk snel weer terug. Begin mei weer. Ze moeten het een krappe 2 weken uithouden.

Maar eromheen wordt het dan, maar nu niet :P

josien_m_
Berichten: 2418
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:25

Oo, ik zou het zo laten, staat helemaal niet raar!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37259
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 14:37

Wat een chaos en drukte zeg. %) Poe ik vlieg van hot naar her. Veel opruimen, ompakken, dingen klaarzetten weer. Het wordt langzaam aan een hele berg , Maar ik kan ze nog niet inpakken, -O- mijn bus moet nog een keer naar de garage voor een nieuwe gasveer. En de camper moet voor andere banden. De oude waren op. Waardoor ik nog niet kan inpakken en begint de woonkamer best vol te komen :+ .

Wel vandaag opgehaald de nieuwe oven en dvd speler en doorzend dingen voor mijn tv. :j

En *\o/* :D jawel voor mijn papa staat Frankrijk al weer op de kalender. De eerst volgende keer kan hij niet mee ivm veel afspraken voor controles en voorbereidingen en zo. Maar de keer erop kan hij en is er back up voor als het te vermoeiend is. Gv komt iets na en gaat ook weer eerder terug met mijn volgepakte bus of zijn auto. Dan kan mijn papa eventueel mee met hem. Artsen geven accoord dus ja *\o/.

Hij is nu heel fanatiek bezit met een huis naam bord. Een oude houten plank uit de schuur, een brander en een mini zaagje en een guts.

Voor de eerst volgende keer was het idee gv gaat met zijn vernieuwde franse motor terug maar dat gaat niet lukken. De garage zit nogal vol. Zijn nederlandse motor is in afwachting van laswerk daar ook. Mogelijk tuffen we dan om beurten met mijn kleine motor die kant op, tenzij het weer prut is uiteraard. Dan zou die met mijn bus weer mee terug kunnen de keer erop

senna21

Berichten: 11861
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:31

Wat een fijn vooruitzicht dat je vader weer mag reizen.
Ik ben wel benieuwd naar de naam voor je huis, wellicht Karuna? :)
Rijd jij ook motor? Stoer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37259
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 15:38

Nee eigenlijk de franse variant van mijn achternaam :+ en ooit gebruikt door mijn papa en wat ook een van zijn mailadressen is. Er is ook een bergje naar vernoemd. :P

Maar echt Orange 8)7 ik ben naar een van hun filialen geweest waar de afspraak voor vandaag is gecanseld, de afspraak die zijzelf tegen wat afgesproken was hadden gemaakt. En jawel ik zit op de motor en hoor mijn telefoon overgaan. En nog eens en nog eens. Dus maar gestopt want wie weet ergens paniek. Staat er een monteur voor mijn huis. Nu wel het juiste huisnummer en nu wel bellen. Echt :n |o tjsa ik ben er niet, en deze afspraak was geschrapt. En ja mijn overburen hebben een sleutel maar geen idee of zij thuis zijn.

Daarna kreeg ik een hogere baas aan de lijn. Eh ja de afspraak zien we nu inderdaad als afgezegd, wanneer bent u er wel. Alle data doorgegeven. Ok 6 mei houden we aan.

Uur later sms of ik wil bellen naar een nummer dat ik niet vanuit nl kan bellen. Daarna een sms met een linkje voor het maken van een afspraak, weer 6 mei ingezet. Benieuwd of dat gaat lukken. :') Wat een organisatie zeg :+

En ja ik wilde al vanaf 18 rijbewijs halen maar ja te klein en geen rijschool die een passende motor kon of wilde bieden. Vroeger altijd schakelbrommer gereden. Paar jaar geleden op de motorbeurs een inimini motor gezien, gv ah die gaat je wel passen en voor mij een leuke makkelijk te pakken motor, hij heeft een nieuwe gekocht en hier en daar laten aanpassen en verlagen nog extra aan mijn formaat en fysieke problemen (die dingen kosten geen drol nog geen 3000 euro toen met beurskorting en de onderdelen zijn ook niet bepaald prijzig). Toen het hele cbr circus doorlopen of ik fysiek mag gaan lessen en rijbewijs halen. Daar ben ik glansrijk doorheen gekomen. Toen nog de cbr moeten tackelen of ik er mee mocht lessen en examen doen.

Toen de zoektocht naar een rijschool die les wilde geven op eigen motor (dat was nogal een klus en oudere vrouw met adhd en een iniminimotor) en gelukkig de verzekering van gv wilde ook voor de lessen verzekeren. Toen eigenlijk vrij vlot (nou ja de enorme wachttijden dankzij covid hebben de boel vertraagd wel -O-) rijbewijs gehaald. In mei begonnen en februari had ik mijn papiertje voor 125 cc. Met de complimenten van de weg examinator dat ik alle 11 pk goed gebruikte :)) en nu tuf ik alweer 2 jaar in de rondte.

Eerste examen was humor de bijzondere verrichtingen en een examinator wilden de motor toch echt even testen of hij ok was. Geen gezicht een grote lange forse man op een uitermate mini motor. _O- ik zal eens zien of ik wat fotos heb ook met de afmeting

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37259
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 15:53

Vorig jaar bij zo ongeveer noodweer en een bochten opfris les.

Afbeelding

De eerste rit na het ophalen van mijn rijbewijs

Afbeelding

Het formaat verschil tussen een heel normale maat motor en mijn inimini trapskelter :)) nee dit is geen foto shop, hij is echt zo inimini klein :D en is met volle tank 124 kilo. Net zo zwaar als mijn bromscooter :P

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18855
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 07:03

Hihi wat een verhaal ook, en wat is hij klein! Maar zo leuk dat het allemaal gelukt is!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37259
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 08:41

Een klein detail, dat kleine zijtasje is voor mijn opvouwbare loopkruk die toch echt mee moet altijd. Die is door de motorzaak verbouwd met een metalen binnenplaat en zit vastgebouwd op het frame.

Zin in Frankrijk weer, alleen blijft mogelijk motor in nl. het weer is niet best als we de voorspelling zien.
Wel 6 mei in de middag orange voor de wifi? :+

pmarena

Berichten: 48166
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 08:59

Ojee, kan je er wel een beetje mee doorrijden op de snelweg, of begint hij dan aan alle kanten te trillen enzo...? :=

Internet in je huis krijgen gaat volgens mij bij geen enkele organisatie soepel, toen je het er een poosje geleden over had zo van om die en die tijd komt de installateur en als het goed is kan ik dan in de middag online, dacht ik al "Ja sure...." := Maar wilde de pret niet bederven, haha. Echt waardeloos altijd....

We duimen voor 6 mei :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37259
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 12:40

Ik had er ook geen vertrouwen in hoor. Kpn heeft ook toen een zootje gemaakt. Motor kan op de snelweg maar de topsnelheid is 105/110 maximaal met gunstige omstandigheden. :+ Dus ja ik heb gelest ook op de snelweg maar laat dat liever achterwege niks aan het is normaal een beginners motor voor jonkies en een a1 rijbewijs. In andere landen mag je er gewoon op rijden met je auto rijbewijs of met 4 lessen nl js de enige met een vol rijles examen nodig

pmarena

Berichten: 48166
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 12:58

Ja dat dacht ik al.... ik heb wel een rijschool gevonden destijds met een motor die nèt laag genoeg was..... nouja er moest geen kuiltje in de weg voor een stoplicht zitten want dan viel ik om := Kon echt net met mijn teennagels bij de grond zeg maar :=

Maar die kleine motors zijn vaak echt niet tof boven de 100 km/uur.