Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 112 van de 115 [ 2872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Profiel   

Kun je dat ook gewoon onbewerkt (nou ja gewassen en gesneden) invriezen? Dat zou werk schelen en een stuk sneller klaar :D zoals ik al zei mijn eerste keer, normaal koop ik als ik nodig heb en blijft het een dag of twee in de koelkast en is het op :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-24 15:53 

Profiel   

karuna schreef
Kun je dat ook gewoon onbewerkt (nou ja gewassen en gesneden) invriezen? Dat zou werk schelen en een stuk sneller klaar :D zoals ik al zei mijn eerste keer, normaal koop ik als ik nodig heb en blijft het een dag of twee in de koelkast en is het op :+

Ja doe ik zo al jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-24 16:47 

Profiel   

Jep. Ik doe het vaker, zoals gezegd met prei en paprika, maar ook met (bos)ui bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-24 16:59 

Profiel   

Alleen bloemkool en broccoli blancheer ik even, de rest gooi ik gewassen, gesneden en geportioneerd in de vriezer.
Bijvoorbeeld voor de chinese tomatensoep maak ik een zak met een halve prei in halve ringen, een geraspte wortel (of max halve winterpeen), een kipfilet in kleine stukjes en een halve zak/bak taugé.
Evt nog een halve gesnipperde ui erbij, een pak gezeefde tomaten/frito, bouillonblokjes, kruiden.
Zak dicht, label erop waarvoor het is en de avond voor ik het wil eten uit de vriezer halen en de dag van tussen de middag in de slowcooker storten met een liter water.

Net zoals ik dozen sperziebonen en doperwten haal en die overgiet in een ziploczak zodra de doos aangebroken wordt.
Ik ben alleen en een hele doos doperwtjes is voor mij teveel. :+
Plus dat ik regelmatig een handje (of 2) doperwtjes uit de zak haal voor bijvoorbeeld pastasauzen, in de romige kaassaus (wat met minikrieltjes, bloemkoolroosjes, spekreepjes, uiensnippers en champignons een ovenschotel wordt :9).

Ik heb geen moestuin oid trouwens en koop zoveel mogelijk op maat maar als iets niet op maat verkrijgbaar is gaat het restant als het ff kan in de vriezer of naar mijn cavia's. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-24 18:34 

Profiel   

kant en klaar zakjes gesneden soepgroente doe ik ook zo in de vriezer, heb ik wat nodig haal ik er een handje uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-24 22:02 

Profiel   

Bloemkool gaat hier ook rauw vriezer in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-24 22:52 

Profiel   

Ik ben echt gewend te blancheren. Even kokend water erover.

Inmiddels droog dus ik heb me op de wal bij parkeerplaats gestort. Onkruid weghalen en andere planten zo.

[ img ]

Iets is aan het graven geweest daar

[ img ]

Dit moet nog

[ img ]

En het onkruid is eruit

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-24 10:21 

Profiel   

Hier stikt het van die gaten overal, ik denk muizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-24 12:22 

Profiel   

Even tussendoor maar :oo *\%/* *\%/* *\%/*

[ img ]

Ik trof deze schoonheid met grasmaaien. Maar even aan de kant gezet en daarna weer terug op het plekje waar ik hem)haar heb opgepakt. Nou ja het was hand ervoor houden en rennen richting mijn arm en telefoon. Het was nog even een klusje deze weer van me af te krijgen

De allereerste die ik in het wild zie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-24 12:12 

Profiel   

mooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-24 13:55 

Profiel   

Ik zie dat ik een verkeerde foto heb geplaatst.

[ img ]

Deze is beter, mijn allereerste wilde bidsprinkhaan <3

Verder gister alle planten de grond in gezet. Rond wat kleine planten gras weggehaald gemaaid, en vanmorgen dus weer gemaaid waarbij ik deze schoonheid tegen kwam.

Voor de rest van de dag is het hooguit bonen wecken, en rust houden.

Morgen arriveren gv en mijn papa. Onverwacht de plannen iets omgegooid door het heen en weer reizen van gv, mijn papa wilde heel graag weer eens deze kant op. Dua dan doen we het maar. Jammer van het weer komende week, een paar dagen 13 graden zelfs en regen. Brrr zonder verwarming, hopelijk kan hij helpen met de electrische kachels en de losse draadjes. :D

Ik ga de pelletkachel buizen mee naar nederland nemen en afleveren bij een bedrijf in de buurt, deze kunnen misschien de boel aanpassen naar de juiste maat zonder dat mijn bankrekening leegloopt.

En de subsidie aanvraag van de septic tank is definitief rond, nu alleen nog wachten op uitbetalen. Ik had even nagevraagd nog voor de zekerheid maar alles is ok. Grote opluchting en daarvan krijg ik een beste bult geld terug gestort. Ooit een keer :')

Ik ga zo even een rondje rond met de ipad voor wat nieuwe fotos, er bloeit veel moois weer. :j En mijn nieuwe slakjes staan op hun plek. In de avond lieve oogjes die me aankijken B-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-24 13:57 

Profiel   

Zo een foto update in drie stukken. Alle fotos zojuist gemaakt. Inclusief een kleine hagedis die zich rotschrok toen ik naar buiten stapte

Het leven in de voortuin

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-24 14:25 

Profiel   

Het leven aan de zijkant, inclusief zaaddozen en pluizen waar de vogels gek op zijn, ook de nieuwe beplanting aan de parkeerplaats

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-24 14:29 

Profiel   

En het leven aan de achterkant

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Hier ben ik echt blij mee, het beeld geeft me een geborgen gevoel <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En de slakjes

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-24 14:32 

Profiel   

spaar nu gelijk zaadjes voor volgend jaar voordat de vogels er mee vandoor gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-24 15:45 

Profiel   

Wat ik wil hebben is al verspreid of bewaard, de rest is voor de beestjes. Heel veel klaprozen en papaver bollen en zaadjes. Dat heb ik al flink rondgestrooid

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-24 15:59 

Profiel   

Ik zie de slakjes niet....? Wel slakkensporen op het zonnepaneel :D

Heb je nou JKK op de foto gezet :))

Mooi beeld inderdaad!

Wat leuk dat paps toch nog even over komt waaien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 06:51 

Profiel   

Ze zijn er wel. :P

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Jkk twijfel, deze heeft geen typische bladkrans. Het is hier wel heel beperkt en de insecten zijn er blij mee. Eenmaal uitgebloeid knip ik het zaad eruit en dat gaat in de kliko. Daardoor blijft het beperkt tot een paar planten. Die twee staan op een andere plek.

Een luie dag vandaag. De camper slaapklaar gemaakt voor mijn papa. Verder moet ik gevouwen was opruimen, bonen plukken en wecken. En ik gadoor met de druiven. Gv heeft twee weckflesen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 11:31 

Profiel   

pmarena schreef
Ik zie de slakjes niet....? Wel slakkensporen op het zonnepaneel :D

Heb je nou JKK op de foto gezet :))

Mooi beeld inderdaad!

Wat leuk dat paps toch nog even over komt waaien!

Volgens mij is het St Jans kruid, het medicinale neefje van jkk.
Fijn dat je vader er nu is. Dat zal voor jullie allemaal wel heel bijzonder voelen.
Geniet ervan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 12:20 

Profiel   

Nou ze zijn nog onderweg hoor. Ik kreeg net een video gesprek. Twee mannetjes aan de koffie op een bankje net voorbij Luik. Mijn vader heeft 3 thermosflessen met koffie gemaakt en broodjes enz. Meestal komen ze overvol gestopt hier aan. :P en onderweg een hoop gepraat ze vervelen zich geen seconde met zijn tweeen in mijn bus

St Janskruid lijkt me ook logischer, ik heb me daar niet echt in verdiept. Ik gebruik de plant niet, hij staat op een ok plek, insecten zijn er blij mee dus hij blijft staan :j . De vorige eigenaar hield van dergelijke kruiden gebruiken. De zeker weten jkk houd ik dus beperkt tot 2 a 3 planten voor de insecten.

Ik heb inmiddels alweer 2,5 kilo druiven in de vingers gehad. Ik doe nu trosje voor trosje. Haal de slechte eraf de rest mag even in het water dobberen. De pan is al gevuld met heet water. Nog 1,5 kilo te gaan. :') Ik hoop dat alles er in een keer inpast enhet onder de gaatjes blijft.

Daarna bonenplukken en dan ondergaan die ook de heet behandeling, goedkope stroom vandaag en ik vond terug dat bonen 3 uur in de wecker moeten. :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 12:33 

Profiel   

Hier gelukkig nog geen jkk, op 40 minuten afstand zie ik ze wel veel.
St. Janskruid staat hier wel veel en lijkt van ern afstand inderdaad op jkk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 13:32 

Profiel   

Ik zal zo eens een foto maken van de basis van de plant. Ik ga toch de boontjes plukken en de plant staat in dezelfde hoek.

Het huisvrouwtje is weer zoet bezig geweest trouwens. :') 3,5 kg druiven is bezig sap te worden, de weckflessen zijn onderweg hierheen.

En in de wecker zitten na verder aanvullen van het water 5 potten bonen, deels groen en deels boterboon.

[ img ]

[ img ]

De rest van de bonen gaat in de vriezer weer. Spreiden voor het geval dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 14:33 

Profiel   

[ img ]

Deze was van vanmiddag.

Kwa druivensap was het bijna 3 liter sap in 2 flessen. Deze is zojuist klaar gepiept in de wecker.

Alles klaar met prepareren. *\o/*

En ik heb weer een nieuwe bult met tomaten te verwerken :') de achterbuurman stapte naar binnen met een grote zak met tomaten, weer ruim een kilo en ik had nog 1,5 kilo van mezelf liggen. :+ Morgen weer tomatensaus maken. Gelukkig heb ik nog weckpotten en ruimte in de vriezer. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 19:50 

Profiel   

Niet de beste dag vandaag, ik stond heel brak en stijf en pijnlijk op vanmorgen -O- en met de wetenschap dat er eea moest gebeuren niet echt heel goed gehumeurd. Daarna wat rotnieuws. Extra veel pijn en hard moeten doorstressen de grote schuurdeur dicht wn gefixeerd krijgen voor het noodweer losbarstte, ik was echt drie minuten voor de storm klaar met de laatste schroef. %) En een stuk lijf en overprikkeld hoofd.

De kachels hangen nog niet. Te moe iedereen en teveel stress. Voor vandaag is het al even klaar. We weten nu wel welke draadjes waaraan moeten. En woensdag ochtend vroeg komen de muurmannen een van de frames aan de gipsplaat muur monteren. En zaterdag ochtend of volgende week komt de stroomman kijken wat een extra stroompunt buiten gaat kosten,

Maar het houtrek staat en goed volgestampt, toch maar 1 ipv 2 nu blijft er ruimte over voor prullenbak en stofzuiger. Bovenop in de hondenmand de aanmaak houtjes, rechts de tweede maat in twee korven en de grotere stukken in het midden. En de hele grote hompen links

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-24 17:15 

Profiel   

Soms loopt het anders dan het loopt. Laatste plafond boven de mancave gaat er nu uit met bijbetaling door hun ook. Metaal afval ook weg en ook wat planken uit de garage gaan mee. En mogelijk de oude tank. Die gaan ze bekijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 11:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 112 van de 115 [ 2872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen