Forums » Algemeen » [BEU] Bokt Erop Uit |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
|
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Overstap treinstations Parijs met metro |
---|
Kookaburra | |
Hoi!
Iemand hier ervaring mee? Wij hebben tickets via trainline. We komen aan op Gare de Lyon en moeten naar Paris Nord. Er staat een fijne omschrijving bij dat we de tram moeten pakken. Maar iemand een idee hoe dat werkt? Kan dat met de treintickets? Kunnen we zoals in NL met pinpas inchecken? Groeten Kookaburra |
Laatste bericht |
Geplaatst: 10-09-24 06:19 |
cile205 | |
Je kunt een pasje nemen bij een van automaten, dat pasje kan je steeds opwaarderen. daarmee kan je tussen de metrostations etc in Parijs reizen. Er staat altijd genoeg personeel bij die automaten in de buurt
|
Geplaatst: 10-09-24 06:24 |
dieseltje09 | |
Nee je trein ticket is niet geldig in de metro.
Maar om een goed antwoord te kunnen geven even de volgende aanvullende vragen; Hoe lang ben je in Parijs? Want er zijn een aantal opties en welke de voordeligste is is afhankelijk hoe lang je er bent en waar je naar toe gaat. En blijf je echt alleen in Parijs zelf of ga je bv naar Disney? Of moet je echt alleen overstappen en ga je vanaf Nord door naar een andere plaats in Frankrijk? Voor alleen overstap omdat je vanaf Nord doorrijdt naar een andere plek in Frankrijk is een eenmalig te gebruiken kaartje (kost iets van een 1,70) prima. Meer info daarover vond je bv hier; https://www.nsinternational.com/nl/down ... re-de-lyon Blijf je in Parijs voor 5 dagen of minder dan is je beste optie om een Forfait Paris Visite kaart te nemen voor die dagen. Te koop bij elke kaartjes automaat op de metro of trein stations. Ze zijn er voor 1,2,3 of 5 dagen. Prijzen afhankelijk van dagen en welke zones. Advies; ga je voor 1 dag maar bv naar Disney en kom je ook verder niet in Versailles koop die dag dan apart. Een franse ov-chipkaart aanschaffen en per reis betalen is als tourist alleen interessant als je meer dan een week in Parijs bent. Voor bv 3 dagen zone 1-3 (centrum) betaal je €30 als volwassene en kan je de metro/bus/kabelbaan bij Montmartre etc etc in en uit als je wilt) |
Geplaatst: 10-09-24 06:46 |
Noeps | |
Moet je overstappen vanaf de Thalys naar een TGV? Je kunt dan in de Thalys al een metrokaartje kopen. En anders bij een loket op het station.
https://www.nsinternational.com/nl/down ... re-de-lyon |
Geplaatst: 10-09-24 06:58 |
ista | |
En laat je bij kaartjesautomaten niet helpen door behulpzame omstanders. Regelmatig zijn dit oplichters die je pincode proberen te ontfutselen en word je hierna gerold.
|
Geplaatst: 10-09-24 07:53 |
Kookaburra | |
ista schreef En laat je bij kaartjesautomaten niet helpen door behulpzame omstanders. Regelmatig zijn dit oplichters die je pincode proberen te ontfutselen en word je hierna gerold. Top om te weten! Maar inderdaad, ik vraag alleen medewerkers van het station te helpen. In mijn steenkolenfrans Fijne informatie al! Dankjulliewel. Wij zijn inderdaad alleen op doorreis. We komen vanuit Montpellier en gaan door naar Amsterdam. Gisteren in het zuiden van Frankrijk erm autoongeluk meegemaakt, dus we wouden zo snel mogelijk weer naar NL |
Geplaatst: 10-09-24 08:07 |
Laure | |
Ik heb 2 jaar geleden ook een overstap moeten maken van gare de lyon naar charle de gaule en heb helaas mijn thalys gemist. Er stond een gigantische rij aan de automaten om een ticketje te kopen en er waren werken aan de metrolijn. Heb je genoeg tijd voor je overstap?
Aangezien er werken waren op die lijn, kreeg ik gelukkig wel een gratis ticket voor de volgende thalys om op die klapstoeltjes te zitten. Ik moest dan wel uit het station 5min wandelen naar het kantoor van Thalys. Ik wil je geen schrik aanjagen, maar hopelijk heb je genoeg tijd voor je overstap. Met je ticketje kan je of de metro nemen of de RER, wat een ondergrondse trein is. Die is soms iets sneller dan de metro, afhankelijk van het tijdstip waarop je gaat. Succes! |
Geplaatst: 10-09-24 08:42 |
dieseltje09 | |
Neem dan inderdaad lekker de RER, over het algemeen zijn de ticket automaten op gare de lyon niet zo heel druk, op Nord is het echt een drama aangezien iedereen daar parijs “binnenkomt” als tourist vanaf de Eurotreinen.
Maar minder druk of niet op Lyon, neem wel een beetje de tijd. 10 a 15 min ben je zomaar kwijt om een ticket te kopen. (Maar dat is niet het minimale uur die ik wel eens mensen heb horen wachten op Gate du Nord ) |
Geplaatst: 10-09-24 08:58 |
Laure | |
Ik was idd wel 45min kwijt op gare de Lyon, ook in september
Hopelijk valt het mee voor je. |
Geplaatst: 10-09-24 09:01 |
Kookaburra | |
We gaan kijken of we in de trein al kaartjes kunnen regelen.
|
Geplaatst: 10-09-24 09:06 |
Roodvos | |
Ik denk dat je via deze link al veel informatie vindt:
https://www.wegwijsnaarparijs.nl/vervoer-in-en-naar-parijs/metrokaart-van-parijs/ Hier wordt ook een app genoemd waarin je de metro kaarten kan zetten. Dat scheelt je tijd met uitvinden hoe de automaat werkt. En er is een link naar de kaart met metro lijnen. Kan je alvast opzoeken welke je moet hebben (let op nr en richting, dat je de juiste kant op gaat). |
Geplaatst: 10-09-24 09:11 |
Kookaburra | |
Het lijkt alsof ik deze moet hebben?
Ik heb alleen geen idee of de NFC werkt op mijn telefoon. Bummer, wij hebben geen creditcard. Helaas wordt dat hopenlijk in de trein kopen en anders op het station... Duimen dat we het dan halen. |
Geplaatst: 10-09-24 09:23 |
dieseltje09 | |
Laure schreef Ik was idd wel 45min kwijt op gare de Lyon, ook in september Hopelijk valt het mee voor je. Auchh En dat terwijl Lyon als relatief rustig wordt gezien… Ts ik hoop dat je een beetje vlotte overstap hebt! |
Geplaatst: 10-09-24 13:17 |
Kookaburra | |
Heel fijn, ik kon kaartjes kopen in de trein. Dus we kunnen als het goed is zo door de poortjes. Heel fijn. Dan gaan we de overstap kunnen halen en zijn we vanavond gewoon thuis.
|
Geplaatst: 10-09-24 13:20 |
Kookaburra | |
Ik vind het toch spannend straks
|
Geplaatst: 10-09-24 15:52 |
BigOne | |
Succes met de treinreis, auto-ongeluk? Gelukkig zijn jullie er dus goed vanaf gekomen.
|
Geplaatst: 10-09-24 15:56 |
Rauka | |
Ik vond de eerste keer ook super spannend, met veel bagage ook. Maar met kalm blijven, borden volgen en verrassend hoeveel mensen engels spreken is het mij enorm meegevallen. Heb jarenlang Parijs vermeden vanwege dit metroverhaal en nu vraag ik me serieus af waarom.
Komt goed! |
Geplaatst: 10-09-24 16:14 |
Kookaburra | |
Wij zitten in de trein naar Brussel En inderdaad, ik sprak 2 mensen aan en beiden konden ze Engels. Heel fijn!
En ja. Nu voelt het zo surrealistisch. Alsof het niet is gebeurd... Maar inderdaad, wij zijn huiswaarts na een verschrikkelijke dag gister. Inderdaad een ongeluk, en zo zo zo fijn dat wij oke zijn. Buiten de spierpijn om. |
Geplaatst: 10-09-24 17:12 |
karuna | |
Gelukkig zijn jullie nu in de laatste trein gekomen op een veilige manier. Hopelijk gaat het laatse stukje treinreis voorspoedig grote knuffel nog een keer. Spierpijn was te verwachten wel, goddank niet meer dan dat
|
Geplaatst: 10-09-24 17:19 |
DuoPenotti | |
Goed om te lezen dat jullie bijna thuis zijn.
Zo is vakantie niet bedoeld Gelukkig hebben jullie verder niks. Sterkte en dadelijk een beetje tot rust komen. |
Omhoog |
Geplaatst: 10-09-24 17:38 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
|
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [BEU] Bokt Erop Uit |
Inloggen |