Forums » Algemeen » [BEU] Bokt Erop Uit |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 115 van de 119 [ 2966 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende |
---|
TinkerTreas | |
Het is flink heftig (geweest) dan daar.
Verstandig dat je de rit hebt uitgesteld. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 10-10-24 06:19 |
karuna | |
Het was nogal vochtig geloof ik. Jullie ook succes en veel plezier vandaag.
Gister een heftig dagje afgesloten met een late best emotionele bijeenkomst, laat terug maar wel noorderlicht gezien daardoor. Ik kan vandaag eindelijk weer en route. Ik ben er erg aan toe ook. Even bijtanken |
Geplaatst: 11-10-24 08:34 |
karuna | |
Zwaait even, nogal moe. Veel files gehad en daardoor maar lang pauze genomen. Maar in een keer zowaar morgen hoef ik helemaal nergens heen. Ik sprak de buurvrouw nog even kort. Die ging de honden uitlaten. Afgelopen dagen waren natter dan nat met veel wind. Vandaag de eerste dag een beetje ok weer,
Mooi weer gehad onderweg. Alles lijkt heel een paar kleine dingen omgewaaid maar niks ergs. Even zitten en dan snel slapen. Het gras lijkt mee te vallen kwa lengte. En ik zag in het donker al wat navet sprietjes opgekomen |
Geplaatst: 11-10-24 21:05 |
Mer1980 | |
Fijn dat je er weer veilig bent!
|
Geplaatst: 11-10-24 21:39 |
karuna | |
Gelukkig wel. Genoeg stuntende chauffeurs weer onderweg. Een vrachtwagen chauffeur had een wegenkaart op zijn stuur liggen en zwalkte van de vluchtstrook naar de meest linker rijbaan waar ik gelukkig net voorbij was. Een automobilist die een sigaret aan het draaien was leek wel. Die remde trok op remde en zwalken terwijl hij met iets kleins op zijn stuur bezig was. Motoren die zeker weten dat een "file" ook een file is als het 80 km per uur rijdt en je daar gewoon tussendoor kan gaan in het donker ze hadden geluk dat ze gezien werden.
Net al flink wat gras gemaaid, het wordt langzaam aan fijner en minder wei achtig op sommige plaatsen. Een klein knaagschadetje alleen, mini muisjes die een liter olijfolie hebben laten weglopen, mijn keuken glibberde iets toen ik aankwam dat is alweer opgelost maar de plastic fles is leeg. Gelukkig zat er niet veel meer in. Geen idee waarom ze daar aan begonnen waren trouwens. Verder alleen de camper leeghalen en dat was het. Geen spinnenwebben te zien en eigenlijk ook geen stof. Even voor het idee overal een doekje langshalen. De electrische kachels in de woonkamer werken goed, net even aangezet en in no time van 10 naar 15,5 graad. Maar wat ben ik blij als de pelletkachel weer aan kan. Morgen drukke dag, nou ja ik dacht dat de rommelmarkt (vide grenier) een dorp verderop aanstaande donderdag was maar hij is morgen. En er is dan kennelijk ook een vide maison aan de andere kant van mijn dorp hoorde ik van de bakker vanmorgen. Dat is de truc begrijp ik als je een huis koopt vol met meuk. Bordje op de deur er, zijn en verkopen en laten meenemen wat je kwijt wil. Had ik dat eerder geweten maaar grappig het is gekocht door mijn overburen. En nee zij gaan niet verhuizen maar hadden behoefte aan een extra stukje tuin voor planten en bloemen. Al vermoed ik dat op termijn een van de kinderen er gaat wonen. Bij aankoop van een tuin een huis kado En o ja ik ga vanmiddag ook nog spruiten oogsten. Ze zijn er klaar voor. Nog nooit gedaan, en eigenlijk lust ik ze ook niet eens maar wie weet vers uit eigen tuin wel. Ze zijn in ieder geval gezond. Maar gv is er gek op en mijn papa ook. En ik vermoed dat ik een bewoner in de schuur heb nu daar een gaasraampje helemaal bovenin is weggewaaid al weer een tijdje geleden. Die moest er eigenlijk weer in, maar de veren die ik eerst buiten vond waar een uil regelmatig zat die vind ik nu binnen in de schuur. Wees welkom en eet zoveel knaagdieren als je lust . Zolang de braakballen en poepjes maar niet op mijn goede spullen komen. al staat dat goed afgedekt |
Geplaatst: 12-10-24 11:06 |
kally | |
Spruitjes kun je vindt ik lekkerder maken met kastanjes als je die lust….
|
Geplaatst: 12-10-24 13:05 |
tamary | |
Vet en suiker zijn schaars in de natuur, maakt het niet zo vreemd dat muisje aan een oliefles knaagde. Om er vervolgens achter te komen dat zulk vloeibaar spul niet naar het nest te slepen is en dus vrij nutteloos.
|
Geplaatst: 12-10-24 13:08 |
karuna | |
Ze zijn ook snel gestopt en echt een minimale barst maar genoeg om de fles leeg te krijgen tot nu toe lieten ze hem met rust. Over op glas of metaal dus
Kastanjes vind ik erg lekker. Niet in huis alleen nu. Maar even nadenken en ze liggen nu in de koelkast. Of invriezen en volgend weekend samen opeten kan ook. Inmiddels is het mooie weer weg. Wind en regen dat vannacht pas zou beginnen. Erg lui nu maar ik ga zo een doos uit de trapkast trekken denk ik. |
Geplaatst: 12-10-24 13:32 |
speurneusc | |
ratten hier hadden het reservoir van de multi tool (heggeschaar/kettingzaag ding) bijna helemaal op geknaagt, olie ook weggelopen. Enkele auto olie kannetjes aangeknaagt, ook die met ruitensproeiervloeistof. Hier staat dat nu in de metalen kast.
ze hebben zelfs aan mijn voedseldroger zitten knagen toen ik deze voor drogen van ui en knoflook in de garage had gezet paar dagen. Vond zwart gruis eronder bij weghalen, nix in de gaten, binnen neergezet en weer zwart gruis, was gewoon rondom knaagsporen. |
Geplaatst: 12-10-24 13:33 |
karuna | |
Jakkes dan ben je de pineut. Was het nog wel heel?
Wat mij betreft mag er een knaagdier verdwijn optie uitgevonden worden. Of voldoende knaagdier eters komen. |
Geplaatst: 12-10-24 13:34 |
speurneusc | |
multitool ff onbruikbaar, reservoir niet echt te vinden
droger werkt nog waren buitenste randjes.. oja en een rol van die gemeente zakken voor plastic, zijn hier in het geel, is nu net confetti sliertjes helemaal in sliertjes geknaagt, was niet ff proeven of het eetbaar was dus |
Geplaatst: 12-10-24 13:36 |
karuna | |
Niet tof, dat lijkt nestmateriaal? Lekker kleurige restyling of zo. Je bent er wel klaar mee dan. Als ze nu gewoon buiten natuurlijke dingen gebruiken en eten heeft niemand er last van.
|
Geplaatst: 12-10-24 13:51 |
karuna | |
De eindstand voor vandaag kwa inruimen. Twee enorme dozen en een tas leeg en een nog grotere doos half leeg. Daarvan moet ik de boeken stuk voor stuk uittillen omdat de doos te zwaar is voor me, dat is dus voorover buigen, boeken met een hand eruit halen en op mijn andere arm klemmen tot een stapeltje en dan in de andere hand nog een paar boeken. Dan naar de kamer lopen en op tafel storten en dan hetzelfde weer. Ik kwam er buiten de kast niet verder bij en geen energie meer en teveel pijn om de kast in en uit te klimmen vandaag nog.
Niet zichtbaar op de foto, achter de dichte kant van de deuren zitten ook al boeken. Bovenste rij rechts, zwarte en rode hengst. Ik geloof dat ik er een of twee mis in de serie. Daaronder kookboeken, tuinierboeken en vogel/vlinder/plant gidsen ehbo en een geneeskruiden boek, helemaal boven in een van de rien poortvliet boeken. links stephen king en harry potter De trapkast heeft wat lucht en ruimte al Alleen ik kom nu dus ook de hondenspullen tegen. Haar lekkere ligkussen ruikt zelfs nog naar haar . Ik kan ze niet wegdoen maar gebruiken is ook niet mogelijk. Dat hakte er wel even in toen ik ze zag met leegpakken, Na, ja het is rommelig, en nee ik doe daar niks meer aan vandaag, ik heb echt helemaal de pijp leeg. Morgen is er weer een dag. Vanavond warme hap op de bank met de pootjes hoog. Tijdens Hier ook weer wat verder in. Nu pootjes hoog en tv kijken, ik kwam er alleen vanmiddag achter dat oa rijdende rechter en boerderij van dorst niet via npo start te kijken zijn. Dat is wel jammer eerder kon dat nog wel. |
Geplaatst: 12-10-24 17:13 |
pmarena | |
Hondenkussen enzo....
Boeken wel eindelijk lekker een plaatsje gevonden Wat een knagers gedoe zeg. Hier loopt wel regelmatig iets door de muren te knisperen en over het plafond klinkt het wel vrij groot. Maar gelukkig "in huis" geen last van geknaag. Er wandelt wel heel regelmatig een flinke bruine rat op zijn gemakje door de tuin..... door de aardbeienbakken.... even langs de frambozen om lekker wat frambozen op te peuzelen. Blijft 'ie je gewoon volmaakt onschuldig aan zitten kijken met een framboos in zijn pootjes, als ik met katten een anderhalve meter verderop beduusd bij de schuifpui naar 'm zitten te kijken. Kijkt 'ie echt terug zo van: Oh hoi....! alsof het een vriendelijk huisdiertje is.... Nog even lekker knagen van een peertje dat van de perenboom gevallen is en zijn / haar ? buikje is weer rond. Ik sta een beetje in dubio, vind het niet fris dat er een rat door de tuin struint, wil er wel vanaf maar dóód hoeft 'ie nou ook weer niet. Denk zorgen dat er niet veel meer te halen valt maarja moestuin is wel aantrekkelijk natuurlijk. Composthoop ook denk ik.... |
Geplaatst: 13-10-24 05:35 |
Prairy | |
Vangkooi en dan ergens een paar km verder in het bos uitzetten?
Dat deden wij met wat we konden vangen. |
Geplaatst: 13-10-24 08:09 |
josien_m_ | |
Ja die gebruik ik ook! Heel regelmatig toch een rat er in. In de stal dan welliswaar.. Ik ga er zo weer eentje loslaten een flink stuk verderop.
|
Geplaatst: 13-10-24 10:16 |
karuna | |
Ik doe minder diervriendelijk sorry. Binnen staan electrocutie vallen voor het geval dat. Erg effectief als er een inzit. Buiten mogen ze lopen al zie ik ze nooit gelukkig. Binnen tolereer ik niks. Smakelijk gifblokje of lokvoer en het is meteen klaar als ze erin lopen. De val geeft altijd nog een paar stroomstoten na voor de zekerheid. Geen lijdensweg of stress en geen bloed bij leegmaken.
Ik ben geslaagd voor mijn deurstopper een schattig koperen keteltje. Was nog van bekenden ook, de man heeft meegeholpen met de vloer. Kunstplantje erin en neerzetten. Nog wat geklept met nederlanders die sinds 4 jaar blijvend wonen. En met een meneer die het keteltje al had willen overkopen toen ik terugliep Nu eens zien of ik naar huis ga of nog eeen stukje toeren. |
Geplaatst: 13-10-24 11:44 |
karuna | |
Een schattig keteltje als deurstopper, En vanavond eigen rode kool, met eigen aardappelen en eigen appelmoes. # voelt goed Ik ben uiteindelijk meteen naar huis gegaan, buiten een beetje aangerommeld. Wat geschoffeld op de houtsnippers. En buiten gezeten in de zon en de framboos weer vastgezet die was losgewaaid. De olijffles is weer intact. Er was een min stukje stuk bij de fles zelf. Eraf geknipt schoon gemaakt en de rest er weer op gezet. Hij staat nu in een metalen kast. En de altijd durende huishoudelijke taken daar komt nooit een einde aan. Beetje een rustige zondag middag dus. |
Geplaatst: 13-10-24 15:17 |
Tinka | |
Wij hadden ook gif neergelegd op zolder, alles op gegeten. Gevolg dat die muizen ergens dood gaan tussen de dozen en troep en niet meer te vinden. Wel ruik je de lijkenlucht. Op een gegeven moment kwamen er maden door het plafond, dan weet je waar je moet zoeken, maar is echt heel erg goor natuurlijk. Dus geen gif meer binnen voor ons en buiten durf ik niet vanwege de hondjes.
|
Geplaatst: 13-10-24 17:50 |
karuna | |
Binnen alleen in de stroomvallen niet meer los. Als ze dat pakken is het al klaar voor ze beseffen wat er aan de hand is. Alleen destijds onder de vloer gekiept. En op zich bij het juiste gif zouden ze moeten indrogen. Stank en maden is bleeh zo smerig
|
Geplaatst: 13-10-24 17:59 |
karuna | |
Wat fotos nog van vandaag, paarden hamen in alle soorten en maten.
Een heel klein hagedisje schrok van me De lucht vanavond, en kwam nog een enorme vleermuis voorbij zeilen geen komeet gezien helaas |
Geplaatst: 13-10-24 18:40 |
karuna | |
Mijn ochtend begon wat minder tof door heel brak opstaan. dit is dan niet grappig als je wil ontbijten. De dop schoot los
Ondanks dat ik echt brak wakker werd toch wat gedaan vanmorgen alle plantjes die meewaren zijn gepland de olijf en vijg in de volle grond, de vier kleine granaatappels en de twee frambozenstokjes staan tussen de aardbeien in de grote bakken tot ze groot genoeg zijn. Ook alle nieuwe bloembollen zitten in de grond. 80 blauwe druifjes, 50 aliums, 30 narcissen en 5 tulpen. Blauwe druifjes en die alium voor en deels achter. De tulpen en narcissen en een zak blauwe druifjes vormen vier vlakken op de helling bij de parkeerplaats, de overige blauwe druifjes staan hier en daar in bakken aan de zij en voorkant. Vanmiddag of niks doen of weer even door met de trapkast leegmaken |
Geplaatst: 14-10-24 12:38 |
karuna | |
Het hoofd zit er niet bij en nog steeds brak. Gister uiteindelijk alleen de planten en bloembollen gedaan en de rest van de dag met de pootjes hoog gezeten op de bank.
Vandaag was er zon en droog voorspeld. Maar dikke mist en longen was niet de fijnste combinatie vanmorgen. Uiteindelijk wel gemaaid wat er nog moest en wat al gedaan was extra kort. Dat is de vorige keer goed bevallen. Het gras wordt fijner en geen oerwoud als ik aankom. Daarna kwam de regen en na de regen nog meer regen, omdat weer zinloos op de bank zitten me niet beviel en ik met masterchef inmiddels bijgekeken ben wat ik had opgenomen maar aan de trapkast leeghalen begonnen. Alle boeken zijn er nu uit, en de kast is weer een stukje leger. Ik mis nog wel een doos vitrinekast inhoud, die duikt wel weer op ga ik van uit, In de kamer staat nog een kleine doos met gemengde boeken, en de stapel suske en wiske wil nog op zijn plek, maar even uithijgen weer, En ik moet nog een plek vinden voor mijn enorme doos bouwpakket van een chevrolet die al denk ik 40 jaar wacht op afmaken ik hoop daar komende winter de juiste lijm voor te vinden zodat hij eindelijk in elkaar komt, Deze kast is aardig vol, dubbele rij meest Hier is nog veel ruimte, de lege plank boven wordt vitrinekast. Daar past nog goed lego en zo Stapel suskes en wiskes, het is misschien een derde van wat ik heb De tv kast begint ook goed gevuld te worden met dvd, stripseries en bakken met inhoud. wat schuiven met bakken en de inhoud wel. Een is nu tijdelijk gevuld met kleding. De langzaam leegrakende trapkast Twee enorme dozen leeg |
Geplaatst: 15-10-24 17:09 |
Mer1980 | |
Jammer van het weer, maar je hebt je weer lekker nuttig kunnen maken.
|
Geplaatst: 15-10-24 17:45 |
karuna | |
Ik ga zo de laatste boeken opbergen. Dan is dat klusje ook weer klaar. En dan de lege dozen naar de gemeente container brengen en misschien als het droog is een komeet spotten, maar ik vrees er voor,
|
Omhoog |
Geplaatst: 15-10-24 17:58 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 115 van de 119 [ 2966 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [BEU] Bokt Erop Uit |
Inloggen |