Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 176 van de 193 [ 4808 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 ... 193  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Profiel   

Tignes is hartstikke leuk! Fijne pistes met veel mogelijkheden en lekker eten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-24 21:11 

Profiel   

Langzaamaan sluit het net zich... *\o/* Mijn nieuwe bril is binnen, helemaal happy mee. En heb van de Sint nieuwe skischoenen gekregen <3 Ga ze vandaag nog ff paar uurtjes binnen dragen, dubbelcheck of ze echt goed zitten. Nog anderhalve week, dan gaan we!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 10:41 

Profiel   

Jester_ schreef
Zijn hier mensen wel is in tignes geweest? Ik ga hier met me broer een weekje heen, ben heel benieuwd. Zijn eigenlijk altijd in Brixental geweest, oostenrijk

Ik ga binnenkort naar Val D'isere (ernaast, hetzelfde gebied) - mijn schoonbroer komt er al z'n hele leven en vindt het een van de fijnste gebieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 13:38 

Profiel   

Doubtless schreef
Langzaamaan sluit het net zich... *\o/* Mijn nieuwe bril is binnen, helemaal happy mee. En heb van de Sint nieuwe skischoenen gekregen <3 Ga ze vandaag nog ff paar uurtjes binnen dragen, dubbelcheck of ze echt goed zitten. Nog anderhalve week, dan gaan we!

Oeeeh, wat voor bril heb je? :D hier ook net een nieuwe met black friday gekocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 13:39 

Profiel   

Een POC Retina Race: klik

En jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 15:41 

Profiel   

Doubtless schreef
Een POC Retina Race: klik

En jij?

Oeh, ziet er lekker ruim uit!

Ik heb de Oakley Flight Deck besteld. Heb er tich op m'n hoofd gezet en met helm gepast, maar vond deze veruit het fijnst - ik heb er een bloedhekel aan als m'n zicht beperkt wordt en ik zie hiervan nauwelijks de randen, dus top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 19:02 

Profiel   

Ik als snowboarder, vond tignes niet leuk :n zou er niet terug gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-24 20:19 

Profiel   

De pistes liggen er keurig bij (Zell am See) Afgelopen weekend lag er op de hele piste verse sneeuw. Komend weekend wordt er weer meer voorspeld. Is ook wel nodig, op sommige plekken zie ik toch topjes gras doorkomen.
De hele rondtour in Saalbach-Hinterglemm is volgens de website ook al geopend, misschien probeer ik die morgen uit. Schmittenhöhe is nog niet tot de dalen geopend, mijn dochter skiet deze week met school in Hinterglemm en daar lukt dat al wel.
Bij Schmittenhöhe heb je in deze periode altijd ontzettend veel Nederlandse skileraren in opleiding. Vind ik altijd wel grappig.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-24 12:51 

Profiel   

Ziet er geweldig uit <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-24 15:25 

Profiel   

Voor de mensen die zelf hun ski's onderhouden: wat voor base-angle houden jullie aan?
Mijn man is begonnen onze ski's zelf te onderhouden en ik weet niet zo goed wat mij het beste ligt qua graden. Vandaag had ik een stuk piste waar ik iets minder grip had, ik vraag mij dan af of het aan te scherpte ligt of aan de hoek. Heb net een dag of 6 geskied en nog maar weinig kilometers want vooral met de kinderen geskied. Zo snel zullen ze dan toch nog niet hun scherpte hebben verloren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-24 17:23 

Profiel   

Wij slijpen onze snowboards op 88 met een 0.5 graad hangend.
Nieuw geslepen ski's kunnen even wennen zijn, tenzij je een kiezeltjes piste of bospad zonder sneeuw gepakt hebt, is hij nog net zo scherp als hij was.
Maar is hij ook goed gepolijst e.d.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-24 10:59 

Profiel   

-O- jaloerser dan jaloers. Ik kwam ook al best veel autos met skies tegen onderweg.

En hier hooguit een paar dagen winterberg na oud en nieuw. En zelfs dat is de vraag of het gaat lukken. Meer zit er doorde omstandigheden in nederland niet in. Als het mis loopt gaan we naar een borstelbaan in de buurt om toch wat training te houden. Keuze uit Enschede of Wijchen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-24 11:24 

Profiel   

smurffie schreef
Wij slijpen onze snowboards op 88 met een 0.5 graad hangend.
Nieuw geslepen ski's kunnen even wennen zijn, tenzij je een kiezeltjes piste of bospad zonder sneeuw gepakt hebt, is hij nog net zo scherp als hij was.
Maar is hij ook goed gepolijst e.d.?

Ik had er ongeveer 6 dagen op geskied dus wennen was het niet meer.
Ze hebben de hele mikmak gekregen, tm korrel 1000 zegt mijn man en 88 en 1 graad. Zegt mij niks :Y)
De snowboards moeten ook nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-24 17:00 

Profiel   

Ik slijp altijd gewoon op 90 maar heb een snowboard, geen ski's. Wat trouwens wel fijn is is zo'n diamant steentje voor na het slijpen. Ook fijn voor het bijhouden tussen slijpbeurten door. Na 6 dagen al botte kanten vind ik inderdaad wel erg snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-24 22:50 

Profiel   

Nee waxen mag wel.echt na 6 dagen, maar slijpen hoort nog niet nodig te zijn.
Volle graad hangend vind ik veel.
Na het vijlen met je wel nog polijsten, van vijlen zelf worden ze niet echt scherp scherp, dat komt pas bij de diamant

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-24 01:35 

Profiel   

We hebben 80 gewoon, dan 200 tot 1000 diamant.
Ik heb nog een paar exact dezelfde ski's dus we kunnen die anders slijpen om het verschil eens uit te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-24 13:22 

Profiel   

Wakker worden met dit uitzicht vanaf de kamer <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-24 14:26 

Profiel   

Gaaf! Veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-24 14:35 

Profiel   

Ahhh veel plezier!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-24 17:17 

Profiel   

Geniet ze waar is dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-24 17:32 

Profiel   

Duidelijk zermatt! Lekker hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-24 17:33 

Profiel   

Nooit geweest dus geen idee :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-24 17:33 

Profiel   

Die driehoekige punt geeft wel een hint...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-24 17:50 

Profiel   

Niet aan mij. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-24 18:01 

Profiel   

knollentuin schreef
Die driehoekige punt geeft wel een hint...

Matterhorn/ Monte Cervino!

Één van Europa's bekendste bergen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-24 14:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 176 van de 193 [ 4808 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 ... 193  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen