Naar Rotterdam, wat moeten we zien en doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:22

Ten eerste, skip alle standaard dingen!! Er zitten ZO VEEL leuke kleine en innovatieve tentjes en projecten in de stad.

Lunchen bij Op het dak, zit in het schieblock bij Hofplein. Zij hebben hun eigen moestuin op het dak, letterlijk. Alles wordt gebruikt in de keuken.

een drankje doen bij Altijd in de Buurt, vlak bij CS. Een tof concept van 2 jonge gozers die een toffe sfeer hebben neergezet, de kaart is ook uitstekend!!

Avond eten bij Vicini in Kralingen, goddelijke pizza's en pasta's voor een betaalbare prijs. Ook leuk weetje, het restaurant zit in een oude brandweer kazerne.

MONO, een plek waar je kan lunchen etc, geen standaard plek...

Theater Zuidplein, een kleinschalig theater die betrokkenheid vanuit de buurt stimuleert. Leuke voorstellingen.

Evt een filmpje pakken bij Kino. Hier hebben ze geen standaard films, alleen films die de eigenaren zelf leuk vinden. Er wordt ook geen popcorn verkocht, maar hiervoor in de plaats hebben ze een erg goed restaurant. Dus uiteten + film ineen. Echt een aanrader.

Koffie drinken bij Heilige Boontjes op het eendrachtsplein (tussen het shoppen door!!) hier werken ze met ex-detineerden die weer mee willen draaien in de maatschappij. Niet alleen een tof concept maar de broodjes en de koffie zijn ook goddelijk.

MAMA, een cultureel concept waar jong talent hun visuele cultuur ten toon mogen stellen/brengen. Check de site, erg leuk!

Ik zal straks nog wel wat meer leuke dingen posten, moet nu weer even aan het werk hihi

Skessa_
Berichten: 10627
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:29


Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:44

Wij gaan dit weekend ook naar Rotterdam. Lees leuke tips om naar toe te kunnen gaan. (Vooral sushi tips :D )
Vrijdagavond gaan we naar UB40 in Ahoy. En verder staat het nog open wat we kunnen gaan doen.

Anoniem

Re: Naar Rotterdam, wat moeten we zien en doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:02


justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 13:08

linnnde schreef:
Ten eerste, skip alle standaard dingen!! Er zitten ZO VEEL leuke kleine en innovatieve tentjes en projecten in de stad.

Lunchen bij Op het dak, zit in het schieblock bij Hofplein. Zij hebben hun eigen moestuin op het dak, letterlijk. Alles wordt gebruikt in de keuken.

een drankje doen bij Altijd in de Buurt, vlak bij CS. Een tof concept van 2 jonge gozers die een toffe sfeer hebben neergezet, de kaart is ook uitstekend!!

Avond eten bij Vicini in Kralingen, goddelijke pizza's en pasta's voor een betaalbare prijs. Ook leuk weetje, het restaurant zit in een oude brandweer kazerne.

MONO, een plek waar je kan lunchen etc, geen standaard plek...

Theater Zuidplein, een kleinschalig theater die betrokkenheid vanuit de buurt stimuleert. Leuke voorstellingen.

Evt een filmpje pakken bij Kino. Hier hebben ze geen standaard films, alleen films die de eigenaren zelf leuk vinden. Er wordt ook geen popcorn verkocht, maar hiervoor in de plaats hebben ze een erg goed restaurant. Dus uiteten + film ineen. Echt een aanrader.

Koffie drinken bij Heilige Boontjes op het eendrachtsplein (tussen het shoppen door!!) hier werken ze met ex-detineerden die weer mee willen draaien in de maatschappij. Niet alleen een tof concept maar de broodjes en de koffie zijn ook goddelijk.

MAMA, een cultureel concept waar jong talent hun visuele cultuur ten toon mogen stellen/brengen. Check de site, erg leuk!

Ik zal straks nog wel wat meer leuke dingen posten, moet nu weer even aan het werk hihi


JAAAAA *\o/* daar zoek ik naar!
Ik wil ook de high lights doen omdat ik echt al heel lang niet in Rotterdam ben geweest maar daarnaast wil ik vooral dit soort tips. Super dank je wel!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 13:10


Anoniem

Re: Naar Rotterdam, wat moeten we zien en doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:12

Ja :') het was weer hoog tijd voor de spin _O-

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Naar Rotterdam, wat moeten we zien en doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:28

Mocht je van de markt houden is de Afrikaandermarkt misschien ook wel leuk. Dat is in Zuid en dus multimultimulticultureel. :j
Weet alleen niet zeker op welke dag dat is.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:36

AnneJ1995 schreef:
Mocht je van de markt houden is de Afrikaandermarkt misschien ook wel leuk. Dat is in Zuid en dus multimultimulticultureel. :j
Weet alleen niet zeker op welke dag dat is.


Dat noemen wij altijd klein mekka :'). Wel een bezienswaardigheid op zichzelf.

Nog een tip: http://www.brandgrens.nl/home

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 19:59


Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Naar Rotterdam, wat moeten we zien en doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:53

Ja het is ook ontzettend leuk! En de mensen zijn er zo vriendelijk! En alles ruikt lekker naar kruiden haha <3

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Naar Rotterdam, wat moeten we zien en doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 18:22

We zijn er hoor *\o/* we zitten op de 23e verdieping met uitzicht op de Erasmusbrug <3
we hebben al bij de Fenix food factory gegeten (Meneer Tanger hmmmmmmm) hebben al met de watertaxi rond gescheurd, super gaaf, door de havens *\o/*
Nu plannen maken voor morgen... zoveel te doen en te zien..

Ik ben zo blij met jullie suggesties :*

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Naar Rotterdam, wat moeten we zien en doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:56

LEUKK! Veel plezier!

Anoniem

Re: Naar Rotterdam, wat moeten we zien en doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:36

Als je van belgisch bier houdt moet je eigenlijk wel eentje drinken bij Boudewijn op de Binnenweg :D

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Naar Rotterdam, wat moeten we zien en doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:22

Boudewijn heeft een grote bierkaart maar de helft nooit op voorraad en je betaalt er echt te veel. Dan is Stalles beter in aanbod wat echt op voorraad is en prijs. Zelfde speciaalbier tussen deze 2 kan 2 euro verschillen, mede daarom zit ik tegenwoordig vaker bij Stalles dan bij Boudewijn.