Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:42

Goedemorgen.uitzicht pistes van willingen

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:53

Uiteraard is er ook een skitopic :)

Ik ga over een week naar de Vogezen. We gaan met twee gezinnen naar een huisje in het dorpje Mezeral.

We skiën in Schneppenfried http://www.leschnepf.com/
Het ligt dus in Frankrijk maar ze spreken Duits...heerlijk. Voor de ervaren skiërs niet heul intressant maar met kinderen erbij echt super.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:59

Ah fijn. Nu wel weer sneeuw daar? Waren graag geweest na kerst. Benieuwd hoe het daar is

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:16

Linda_Fleur schreef:
Heb ik sneeuwkettingen nodig als ik in maart naar Oostenrijk rijd? Ik kan met mensen van de gezinsreis meerijden maar ik ga liever alleen met mijn dochter. Ze is goed te vermaken met luisterboeken en muziek en ik doe liefst alles op eigen tempo. Twijfel alleen omdat ik bang ben gemaakt, van stel je hebt pech en het is -15 graden. Ik heb een betrouwbare (lease)auto met pechhulp dus ik ben niet heel erg bang dat er iets gebeurd. Maar ik zie mezelf nou ook weer niet in mijn eentje klooien met sneeuwkettingen enzo.

Volgens mij is het in elk geval verplicht om ze bij je te hebben maar wij hebben ze zelf nooit nodig gehad.
Inmiddels hebben we geloof ik 3 of 4 maten in de schuur ivm wisselingen van auto's. En stel je hebt ze nodig, hopen dat er iemand stopt die je wilt helpen?

Wij gaan misschien eind maart nog een paar dagen. Denken jullie dat een gebied als Winterberg of de Vogezen dan nog te doen is of wordt het echt doorrijden naar Frankrijk /Oostenrijk?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:18

karuna schreef:
Ah fijn. Nu wel weer sneeuw daar? Waren graag geweest na kerst. Benieuwd hoe het daar is


Op de webcam sneeuw te zien. Vorig jaar erg slechte pistes gehad daar. Dat is een risico daar inderdaad.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:33

Vorig jaar heb ik een huisje gehuurd in een stadje, Bludenz.
Ideaal voor boodschappen, dagje shoppen en chocoladefabriek toen het regende(!)
We konden vanuit daar naar allerlei skigebieden in ong 20-30min rijden.
Lekker gevarieerd dus.
Winterbanden en sneeuwkettingen huur ik dan thuis bij een bandenbedrijf voor 10 dagen.
Dit jaar zit ik in Cannes en overweeg een dagje vanuit daar te skiën.
Maar dat valt nog niet mee zonder auto.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:05

Groetjes vanaf de Kitzsteinhorn!
Afbeelding

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:07

Veel plezier Sureido en Karuna!
En de rest die nog mag gaan!

Voor wat betreft een gebied met stuntparken kan ik de Zillertal Arena/het Zillertal aanraden.
Met de skipas kan je naar meerdere gebieden. Bijv. Gerlos en van daaruit via de pistes naar Zell am Ziller, Koningsleiten en andersom. Maar ook met de auto naar bijvoorbeeld Mayrhofen, Kaltenbach en Fugen.

In Gerlos heb je sowieso een funpark. Richting Koningsleiten een halfpipe. Op de Gerlosplatte ook een funpark. En zo nog een paar in het gebied.

Zo. Wij zijn nog onderweg vanuit Gerlos naar huis (helaas drama op de weg dus zijn er nog lang niet). We zijn dit jaar voor de 20e keer geweest en zijn halverwege de week dan ook gehuldigd, haha.
Een dag zon gehad en verder helaas bewolkt, sneeuw en hele dichte mist. Gister erg veel regen dus de pistes waren zeer slecht. Maar desondanks toch weer een heerlijke week geweest. Daar kunnen wij weer een jaar op teren.

Even wat fotootjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:01

Wij zijn gesetteld in Tignes! Prima reis gehad, t zou zwarte zaterdag zijn met name bij Lyon en verder maar was niks van waar! Voorbij chambery 10 minuten gestaan maar dat was t dan ook. Wel vanaf Luik al regen, soms ook erg hard dat maakte t iets minder fijn rijden. Vanuit Friesland 14 uur over gedaan, laatste stukje naar boven de sneeuwkettingen om gehad.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:01

Wij zijn gesetteld in Tignes! Prima reis gehad, t zou zwarte zaterdag zijn met name bij Lyon en verder maar was niks van waar! Voorbij chambery 10 minuten gestaan maar dat was t dan ook. Wel vanaf Luik al regen, soms ook erg hard dat maakte t iets minder fijn rijden. Vanuit Friesland 14 uur over gedaan, laatste stukje naar boven de sneeuwkettingen om gehad.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:50

Het is hier trouwens ondanks het hoogseizoen is echt heel rustig.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:28

Heerlijk sureido! Geniet er maar van.

WY, jij ging snowboarden toch? Fijne week in Tignes.

Fee, had je ondanks het weer wel zicht op de pistes? En door wie zijn jullie gehuldigd? Wel leuk, Gerlos is dan echt een soort 2e thuis nu?

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:11

Nee geen board meer voor mij, wel een keer geprobeerd in een ver verleden maar ik hou t gewoon bij skiën ;-)
Hier is t ook niet super druk, vandaag nog nergens hoeven wachten bij liften.
Wel een heerlijk zonnetje trouwens!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:14

Onderweg naar huis. Vandaag redelijk rustig ook in winterberg, heel goede sneeuw. Heb me vandaag overtroffen. En stokken zijn gejat in de middag. Idioot gewoon. Gelukkig andere kunnen overnemen van skiverleih die er was. Maar. Balen.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:25

Dat is balen zeg, Karuna. Asocialen...

We zijn gehuldigd op het gemeentehuis. Hebben een set gegraveerde wijnglazen en een kannetje gekregen, een oorkonde en een speldje.
Het is inderdaad als thuiskomen. We gaan ook altijd naar het zelfde pension. Zelfde kamers etc.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:28

Leuk idee

Echt zot stonden achter bankje en zoef weg. 105 stokken dus meer grote kinderstokken maar heerlijk licht fijn handvat. Nu ook weer lichte maar handvat wat dun thuis bitbandage erom doen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:58

Zo even een verslag van afgelopen weekend.

eerste dag willingen tweede dag winterberg na vorige week geleerd vroeg skipassen kopen. Tip ga niet naar de hoofdkassa tenzij je er om half 9 bent. Anders wijk uit naar of de rechter stuk piste waar ook de stoeltjeslift is of helemaal naar links waar oa twee sleepliftjes zitten. Die zijn rustig. Verder voor gevorderden goed te doen, leuke pistes. Beginners nee zeker niet de hoofdkassa en die aan de linkerkant, steile hellingen en wat onoverzichtelijk druk als je nog niet goed genoeg kunt remmen.

Boven bij de gondel drinken niet aan te raden. Wordt vooral gebruikt door lokale mannen vanaf jaar of 20 tot 50 en die beginnen met zuipen om 9 uur. Niet bepaald gezellig om te zijn als vrouw, had om half 10 al 2 bierdouches gehad. Later niet meer in de buurt geweest.

Was best druk wachttijden gondel vielen mee, sleeplift bij hoofdkassa druk de twee banden rustig. Sleeplift bij de meest linker kassa rustig. Maar tsja overschot aan nog nooit skieende nederlanders die zonder les of ervaring wel van de piste af te kunnen met gevaar voor zichzelf en anderen. _-:( mensen echt een houten hek als rem zien gebruiken, eerst rechtuit naar beneden zonder sturen of uitwijken en dan in volle snelheid op het hek kwakken. Levensgevaarlijk en idioot gestoord. Boven bij de gondel aangekeken een mevrouw, die afdaling waag ik me niet eens aan maar binnen 20 meter al 6 keer gevallen en dan moest ze nog bijna 2 km naar beneden.

Eerste dag geen van geen meter, ik liep te klo ten en was serieus kwaad op mijn eigen gemuts. Ik laat me intimideren door een hellong, verkramp, ga lopen zooien vergeet wat ik geleerd heb en ga op mijn bek. >;) 8)7 |o eerste deel van dag was nog wel ok tweede deel was gv rondje wezen maken en zei die is leuk ook leuk omwat te drinken.

Dus tweede sleeplift omhoog alleen die had een tussentijdse uitstap. Daarna ging ie steil omhoog naar tweede hogere steilere stuk. Een kort loslaat moment wat ik gewoon moet kunnen, maar wat doet deze doos, oh help ik kan nooit op tijd loslaten ik wil niet nog hoger dan ga ik vallen oh help aaah ik laat wel,los. Veel te vroeg 8)7 en uiteraard baf tegen de grond gekwakt. Tussen oren toen helemaal van de leg en ik was nog geen twee meter verder geschuifeld weer oh help iiiieeeeks ik kan niet remmen (kan ik wel en ik ging niet eens echt vooruit) en baf daar lag ik weer. Maar naar boven gelopen wat gedronken en al vloekend op mezelf wel zonder vallen naar beneden gegaan. Gv deed nog pogingen me te helpen met die kant op beter zo gaan staan. Maar ja nks kwam nog binnen, lijf deed niet wat ik wilde en ik dreigde me op hem af te reageren. Maar gezegd beter kun je even zelf naar beneden gaan en me even in mijn eigen sop laten gaarkoken. :+ daar kniebrace goed gedaan mezelf even serieus uitgescholden en toen ging het weer, domme ikke echt een tussen de oren kwestie.

Vordeel veel hotels en een zalig subtropisch zwemparadijs met sauna en glijbanen die tot 2300 open is en voor een hele dag 14,50 kost.

Tweede dag in winterberg ging echt goed, veel gedaan (teveel maar alleee) twee keer een best intimiderende afdaling gedaan zelfs meerdere sleep en stoeltjes liften gedaan. Nu wat last van kuit maar knie is na een dag rust bijgetrokken weer. Daar met een 25 punten kaart de resten die ik nog had van eerdere kaarten en een gevonden puntenkaart de hele dag verdeeld wat geskied. Moonboots mee in de rugzak en af en toe skischoenen uitgedaan.

Maar weer geparkeerd bij de nordhang, en in totaal twee keer van de blauwe 9 en 8 afgeweest, wat een steil kreng maar al rustig schuifelend gehaald zonder vallen. Drie keer de blauwe 10 gehad, drie keer de steile kant van de loopband en terug naar de nordhang. In totaal iets meer dan 10 km blijkt volgens skiapp. Zonder vallen dit keer. En twee nieuwe stoeltjesliften geoefend gaat steeds beter, alleen ook hier weer mensen die zonder remmen recht naar beneden gaan sommigen zittend oo hun skies ( weer bijna overhoop geskied) . Een meneer die bij de nordhang aankwam en bijna doorschoot de weg op en een meisje die vol tegen gv tot stilstand kwam daar ook.

Conclusie ik zit nu echt aan de limiet van mijn knie maar het gaat steeds beter, ik vermoed beter techniek is minder last. Maar blijft het hierbij ook goed. Wat werkt is iets doen lang zitten iets doen lang zitten, nu dus twee rondjes gemaakt, Maar vooral ik moet niet op anderen letten die domme dingen doen en me niet laten intimideren door een helling, dan verkramp ik en ga ik lopen wringen en zooien. En ik vind het steeds leuker worden, moet alleen werken aan het tussen de oren stuk.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:13

Karuna is het geen idee om een lesje te nemen? :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:22

Ik heb les gehad. :j (eerder al indoor twee keer twee uur soort van priveles) gv heeft me les gegevrn en in flaine pas een uur priveles maar ellende is, een uur les is echt niet te doen met mijn knie, heb daar veel van geleerd in flaine maar heb de dag erop niks kunnen doen door teveel pijn. -O- en de mentale kwestie moet ik toch zelf oplossen. En door kniebrace is het steeds zoeken wat de beste manier is iets te doen. Ik weet hoe het moet. Kwestie van meters maken. Alleen zelfs met afgelopen weekend erbij zit ik nog niet op een week les van een gezond persoon.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:33

Aah oké. Ik ski zelf al vanaf dat ik kon lopen zeg maar dus bang om t te leren was ik niet in die tijd. Ik heb een vriendin die 2 jaar geleden skien is gaan leren en die is heel erg bang. Denk ook niet dat se daar nog over heen gaat komen := mentaal is rotter als de techniek zelf leren! Hoop dat je er doorheen gaat komen! En oefenen oefenen oefenen.

Wat je zegt over mensen die recht naar beneden gaan... verschrikkelijk. In Oostenrijk gaat dat bijna niet of ze liggen in het dal maar dan met gebroken benen of erger. Daarom een hekel aan ski hallen, levensgevaarlijk! En dan kunnen ze ‘skien’. := die piste in bv landgraaf is niet eens blauw te noemen haha. Ach ja, ze leren het vast wel eens.

Ik wil volgend jaar echt heel graag ski lerares worden en ben dan ook begonnen met info te verzamelen. Heeft iemand nog tips?

Verder vraag ik me sinds een week al iets geks af :Y) hoe komen in hemels naam piste Bully’s De gletsjer op?

We hebben zondag onze laatste dag gehad maar het was zo mistig en sneeuwde. Hadden toch gondel naar alpincenter gepakt op de gletsjer, daar via een blauwe geprobeerd naar een andere lift te gaan. Helaas was het zicht zo slecht dat we geen bordjes meer zagen := groepje Duitsers dacht dat wij de weg wisten en toen waren we verdwaald. Best eng op een gletsjer aangezien je geen aankopingspunten hebt met bomen of iets. Alles was wit. Openduur heel stuk door sneeuw tot je knieën gegaan en bijna nog gejankt omdat we dachten dat we niet meer op een piste kwamen. Gelukkig met die Duitsers erbij, mer twee personen waren we denk ik echt in paniek geraakt. Op en duur op een rode uitgekomen die naar het begin van gletsjerbahn 2 ging (gelukkig!!) en toen met pizzapunt op een laag tempo om niet weer kwijt te raken naar beneden. Pfffff wat een hel!! Daarna maar al om 13.00 begonnen met apres skien.

Dit was het zicht:


Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:40

Klinkt niet als heel relaxed. :(:) kan me voorstellen als je soort van verdwaald je aardig over de zeik kunt raken.

Wat betreft de pisten bullys. Ben fan van die dingen. *\o/* heb meerdere manieren gezien. Deels staat boven (neem aan ooit door een helicopter gedropt) wordt vastgehaakt aan soort van kabel en zo doen ze een piste. Anderen hobbelen met hun rupsbanden de piste op van beneden af.

Mentaal is niet zo erg. Heb grote lol en neem de uitdaging wel aan. Desnoods loop ik als het niet gaat :') . Die blauwe 9 in winterberg is best indrukwekkend als beginnende schuifelaar maar ben hem twee keer afgeweest. Eerste keer meer van ik wil iets anders o sh it waar ben ik aan begonnen. Tweede keer ging stuk beter, toch gevalletje wat de boer niet kent is eng :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
an onderaf eerste stuk van de 9
Hieronder het veel gemakkelijkere tweede deel. Alleen eerste stukje is steil. -O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-02-18 11:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:45

Klinkt als nogal een avontuur karuna. Ik heb respect voor je doorzettingsvermogen. Dat je ondanks je lichamelijke ongemakken toch doorzet. Ik was wat verbaasd over het gebrek aan snelheid op je filmpje maar uiteindelijk heb je natuurlijk nog maar heel weinig uren kunnen maken. Waar een ander een hele ochtend gaat lessen is een uur eigenlijk al teveel voor je dus dan krijg je wel een andere leercurve natuurlijk ;)

Wel fijn dat je een manier hebt gevonden om toch je meters te maken. Wat is nu het plan? Terug naar Nederland of blijven jullie nog een aantal dagen?

Sureido, jeetje dat is eigenlijk best gevaarlijk! Geluk dat jullie die Duitsers tegen kwamen, met meer is dan toch fijner. En idd, dan maar op tijd aan de apres ski ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:48

Zijn al weer thuis. :+ Gv heeft gewerkt weer vannacht. Geen skien denk ik voor mij dit seizoen. Misschien van de zomer nog een keer indoor. Gv gaat nog keer naar bottrop met vrienden.

En ja ik ga langzaam (al was het zondag wel sneller). Ik wil en moet gewoon op tijd kunnen remmen. En ben aan het uitvinden nog tot welke snelheid houdt mijn knie zich goed. Ben aardig perfectionistisch en wil pas iets doen als ik de controle volledig heb.die heb ik nu nog niet dus ga ik liever heel langzaam :j

Sureido ai zie nu je foto. Dat is geen zicht :oo %)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:57

Fijn was anders idd... piste was daarna ook gesloten. Levens gevaarlijk! Die Duitsers waren idd echt onze houvast. Zeiden openduur tegen elkaar ook we blijven samen.

Goed dat je er lol mee hebt karuna want dat is het allerbelangrijkste!! Zwart is voor een aantal mensen ook een prestige kleur ‘ik heb die gedaan’ en als je dan vraagt of ze er lol mee gehad hebben .... behalve de echte gevorderde skiërs die kunnen daar lekker knallen.

Thuis komen voelt altijd rot vinden jullie niet? Wil zo graag weer lekker terug!

Ja misschien dan idd met een heli want vgm gaat er geen weg naar de Kitzsteinhorn. :=

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:28

Kan iemand hier een fijne indoor-ski-hal aanbevelen? Is Bottrop te doen? Gaan met 2 beginners dus hebben ook les nodig, liefst 2 uur privé leraar. Ben zelf een keer in Snowworld (Landgraaf volgens mij? met stoeltjes lift) geweest maar ik vond de sneeuw bovenaan echt drama. Grote gaten in de piste en heel veel ijs, niet handig met beginners... Bottrop lijkt qua prijs redelijk maar hoor veel negatiefs over de liften.