Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 170  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

 
Profiel   

Botrop is niks in vergelijking met Landgraaf. Ben er 1x geweest en nooit meer. Lift kan ik het niet noemen. Is een band waar je op gaat staan.

Karuna, ik vind het goed dat je zo doorzet maar ik begrijp soms je verhaal niet helemaal :o je zegt ook dat je liever wat langzamer dan te snel gaat. Dat kan ik begrijpen, maar als je wat meer vaart hebt dan is het maken van bochten makkelijker. Je hoeft dan minder te werken met je knieën.

Ik kan bijnaaaa gaan aftellen!

Sureido, paar jaar geleden in Gerlos les gehad van een NL leraar. Ze zoeken daar altijd seizoens leraren. Ik zou bellen/mailen met een skischool en eens vragen hoe het in zijn werk gaat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 12:39 



 
Profiel   

Lucifertje dat weet ik maar al te goed. Maar ja als op tijd stoppen dan niet lekker wil of knie gaat zwabberen. Moet echt uitzoeken tot waar het zonder problemen gaat, Dan maar langzaam. Techniek gaa ooit wel een keer lukken, kwestie van geduld. Ik heb geen probleem met traag schuifelen. :+ anderen des te meer lijkt soms wel hihi. Ik beleef lol aan een simpele vlakke piste en net zo lang herhalen op techniek tot het goed gaat.

Landgraaf ken ik wel daar heb ik mijn eerste lessen gehad lang lang geleden. :j bottrop is hier dichtbij ben er wel eens wezen kijken maar nooit geskied. Gv wel en die is niet te spreken over de trage band en de soms erge drukte. Maar hij kon mee met vrienden voor wie het de eige mogelijkheid op sneeuw is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 13:40 



 
Profiel   

Bottrop heeft inderdaad een band naar boven, en bovenaan is het altijd naar ijzig dus erg rot afstappen en terug de piste op. En als er veel mensen zijn hoopt het zich erg op onderaan de piste.

Karuna, zou voor jou oefenen op zo'n rolband niet ook iets zijn? Die kunnen ze altijd stil zetten als er iets niet meer gaat, de sessies zijn (voor zover ik begrijp) kort, en de leraar staat er bovenop.

Die halve garen in Winterberg en Willingen hebben wij ook weer gezien ja. Er is nu een klein stukje zwart in Winterberg net naast de schansen, daar kwamen een stel Russen rechtdoor naar beneden. Nauwelijks controle, rakelings langs anderen op dat stukje, daarna wat mensen op het invoegstukje van rood/blauw bijna onderuit gehaald... En waarschijnlijk daarna tegen elkaar zeggen 'We gingen van zwart en het ging vet goed!' |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 13:49 



 
Profiel   

Ik vind Landgraaf veruit de fijnste indoor baan. Ik ben in de uithof, peer en bottrop geweest maar Landgraaf wint met gemak.

Die kamikaze piloten in winterberg/willingen klinken niet erg aantrekkelijk. Ik denk dat ik het maar op de gebieden hou die een stukje verder weg liggen ;). Krijg echt de zenuwen van zulke lui.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 14:08 



 
Profiel   

ik ben vroeg jaar in snowworld zoetermeer geweest en daar was het boven niet ijzig en mooie strakke piste

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 19:33 



 
Profiel   

Wat gaan we een kou tegemoet komende week mensen... Een Siberische wintersport wordt het oei oei haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 14:00 



 
Profiel   

Dees90 schreef
Wat gaan we een kou tegemoet komende week mensen... Een Siberische wintersport wordt het oei oei haha


Wij gaan morgennacht! Ik zag al temperaturen 's nachts voorbij komen van -17 en overdag -7 graden Celsius. :brr: is toch wel heel anders dan wat wat we vorig jaar hadden. Toen was het bij ons op het warmst 15 graden Celsius {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 14:14 



 
Profiel   

Oef ik wens jullie alvast sterkte! Ik heb het vorig jaar heel erg koud gehad met die temperaturen. Gelukkig was het toen maar 2 dagen en toen werd het iets warmer.

Laagjes aan en op tijd pauze houden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 21:17 



 
Profiel   

Brr frisjes, wij hebben vorig jaar in kaprun -12 gehad en veel wind. Gied gezichtsmasker was stikstaand voor mij al nodig, gv was echt helemaal ingepakt en die kwam beijst beneden na een afdaling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 21:38 



 
Profiel   

:') wij hebben in zermatt wel -30 gehad boven op de kleine Matterhorn. Dat was wel erg koud. Nu is t hier gemiddeld -12 tot -15, maar met een zonnetje is dat prima te doen hoor.
Bij 15 graden zou ik echt niet meer t gevoel hebben dat je op wintersport bent..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 21:43 



 
Profiel   

karuna schreef
Brr frisjes, wij hebben vorig jaar in kaprun -12 gehad en veel wind. Gied gezichtsmasker was stikstaand voor mij al nodig, gv was echt helemaal ingepakt en die kwam beijst beneden na een afdaling.

Wij dit jaar ook met dje slecht zicht foto. Vgm -7... maar had het zo warm omdat we verdwaald waren dat ik het niet voelde :')

Kaprun gletsjer idd erg koud.

Zijn omdat we niet konden skien naar dat monument gelopen. Als 20 jarigen best cultureel toch? Zijn we de verhalen gaan lezen in de apres ski. Was niet zo slim. :7 :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 04:29 



 
Profiel   

Wij gaan morgen rijden. Ook naar de kou, vorig plus 17 op de berg op een middag, nu min 14. Dat wordt warm aankleden, maar voor de sneeuwcondities is dit wel een stuk beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 07:45 



 
Profiel   

Hopelijk een vlotte rit. Een voordeel van lagere temperaturen. Minder zweten. Kan me voorstellen sureido dat je van de zenuwen het al warm kreeg

Ben nu skieen op tv aan het kijken. Wordt lang wachten tot volgend seizoen. Duimen op nog lang goede sneeuw in winterberg misschien. Wel aan het neuzen waar de skies laten waxen nu. Niet veel mogelijkheden in de buurt hier. Vorig jaar is het in oostenrijk en frankrijk gebeurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 08:48 



 
Profiel   

Karuna gaat het niet lukken stukje verder door te rijden meer dit jaar? Skiet ook fijner als Winterberg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 10:18 



 
Profiel   

In een weekend wordt dat lastig heen en weer rijden en gv zit redelijk vol met afspraken ook al. En half april gaan we op vakantie ook al. :+ andere uiterste florida. Vorig jaar zijn we idd eind maart nog weggeweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 10:41 



 
Profiel   

Ah nee das net te ver dan :( ik zou ook nog wel willen maar helaas zit het er niet meer in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 10:57 



 
Profiel   

Wij gaan zondag pas rijden. Nog veel te druk met werk. Moet nog het een en ander kopen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 11:02 



 
Profiel   

Hier is het aftellen een beetje begonnen. 10 maart met een vriendengroep naar Scheffau.
Eind december in Nauders geweest. Daar heb ik 4 dagen in een klasje gezeten. Nu hoop ik eigenlijk gewoon mee te kunnen skiën. Maar ben er een beetje bang voor.... ben echt angstig terwijl ik het wel kan... Stom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 11:04 



 
Profiel   

Mijn vriendin komt zondag al :):) en we hebben nog geen dekbed of beddengoed voor het gastenbed..
Ik heb er zo'n zin in, kijk hier al maanden naar uit. Ze blijft maar 5 dagen dus het is wel beperkt. We zullen wel naar Masella gaan, nog een keer naar Andorra en misschien La Molina.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 11:27 



 
Profiel   

Jadeleigh263 schreef
Dees90 schreef
Wat gaan we een kou tegemoet komende week mensen... Een Siberische wintersport wordt het oei oei haha


Wij gaan morgennacht! Ik zag al temperaturen 's nachts voorbij komen van -17 en overdag -7 graden Celsius. :brr: is toch wel heel anders dan wat wat we vorig jaar hadden. Toen was het bij ons op het warmst 15 graden Celsius {:}



15 graden, ligt er dan nog sneeuw? :')
Wij hadden vorig jaar -1 en elke dag volle zon. Wat was dat heeeeerlijk! Ik vrees dat het dit jaar wat minder zal worden. We vertrekken binnen 2 weken naar Ischgl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 11:32 



 
Profiel   

Sure Lee: ik begrijp je! Ik heb vorig jaar 3x 1 uur indoorles gevolgd. Daarna 5 dagen gaan skiën in Tignes. De laatste dag kon ik vlot blauw en paar x rood afgaan aan een stevig tempo.

Toch krijg ik al wat stress bij het idee dat ik onvoorbereid de piste op ga en niet ga meekunnen of blokkeren bij wat pittigere pistes. Ik wil graag nog eens indoor gaan oefenen. Ookal stelt dat niets voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 11:50 



 
Profiel   

florence123 schreef
15 graden, ligt er dan nog sneeuw? :')
Wij hadden vorig jaar -1 en elke dag volle zon. Wat was dat heeeeerlijk! Ik vrees dat het dit jaar wat minder zal worden. We vertrekken binnen 2 weken naar Ischgl.



Ja zeker, maar dan heb ik het wel over daldempteratuur dat je gewoon kunt wintersporten heeft te maken met de sneeuwdikte dat blijft dan koel wanneer het dik is en dan smelt het langzamer. Aan het einde van de dag was het allemaal slush onderaan de berg dus dat was wel heel vervelend. Maar een andere bokker had het over + 17 graden celsius, dat vind ik zelf toch nog wat heftiger :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 12:26 



 
Profiel   

Nog een weekje wachten en dan ga ik ook. Hopelijk is het dan wel iets warmer dan aankomende week. Ben deze lage temperaturen ook niet meer gewend. Mocht je snel last van een koud hoofd hebben kan je een dunne bivakmuts onder je helm doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 05:32 



 
Profiel   

Wat dragen jullie van kledij?
Ik heb 3 thermosets met lange mouwen en lange broek. We zijn er 6 dagen dus ik zou wel eens een handwasje doen tussendoor.

Daarboven is het meteen al een aansluitende ski-julee en mijn jas. Ik heb geen tussenlaag zeg maar. Omdat die er ook niet tussen kan :P

Het enige wat ik nog heb is een grote sweater die eventueel boven de 2 lagen kan. Maar dat is wel katoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 08:58 



 
Profiel   

Dikke wijde snowboardbroek waar eventueel een thermobroek onder kan. En afhankelijk van temperatuur een dunne pulie met lange mouwen. Eventueel kan daar een katoenen t shirt overheen en nog een dun vest als ik zou willen. Hierdoor kan ik lagen uitdoen als moet. Die prop ik in een rugzak dan
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 09:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 170 [ 4230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 170  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen