USA

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:16

Hele mooie foto's! Waar ga je heen verhuizen in de US? (Alabama?)

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:35

Wauw gave foto's :+:

Voor ons schiet het ook op, volgende week woensdag vertrekken we :D

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:18

Na wat geregeld in verband met de overstromingen in Houston, vertrekken wij morgen van Amsterdam naar Chicago en dan door naar San Francisco! :D

Noeps
Berichten: 16933
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:23

Tof Steffi! Hoe lang blijven jullie in Chicago? Ik ben er nu, morgenavond vliegen we alweer terug -O-.
Overigens zijn we een dagje eerder dan gepland naar Chicago gegaan en dat was een hele goeie beslissing! Nu hadden we er drie volle dagen (zondagmiddag tm woensdagmiddag) en er is zoveel leuks te zien in deze stad! Vanochtend fietsen gehuurd en stuk langs de kust gefietst, aanrader :j.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 04:58

Heb je in Chicago de cheese & caramel popcorn van Garretts gegeten, Plien? :D Echt doen! De combinatie klinkt walgelijk maar is verrukkelijk lekker :9

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:16

M'n oom en tante zouden eigenlijk morgen naar Texas gaan. Nu gaan ze naar Tenerife.
Nog 3 weekjes wachten voor mij :D

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:02

Ik vlieg weer even het topic binnen:

Wij gaan in oktober naar New York, hotel is in Manhattan. Wat zijn nu echt dé dingen die we gezien moeten hebben, en welke andere wijken (Queens, Brooklynn etc) zijn echt de moeite waard en waarom?

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:09

De eerste keer dat je naar NY gaat is het imo vooral belangrijk om de toeristische highlights te zien. Empire State Building op, Rockefeller centre op ('s avonds want dan is het uitzicht op de Empire State Building prachtig), naar Ground Zero, naar de Statue of Liberty, het MoMa bezoeken, lopend over de Brooklyn Bridge... Wij hebben toen zo'n toeristenpas gekocht, heel suf maar je krijgt best wat korting en bij de meeste attracties kan je zo langs de rij lopen als je een beetje met die pas zwaait.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:14

Anneert ik vind zelf de wijken NOLITA, Little Italy, Chinatown, SOHO erg leuk om doorheen te struinen.
Chelsea market in Chelsea. High line.
Midtown de bekende plekken als Times Square, Empire, Rockefeller, Central Station enzo.
Lekker door Central Parc struinen.
911 museum vond ik ook erg bijzonder en indrukwekkend. Online kaarten kopen scheelt je een wachtrij.
Lopen over de Brooklyn bridge.
Je kan het zo gek niet bedenken.
Het is maar net waar jouw voorkeur naar uit gaat qua "attracties".
Volgens mij kan je in NY niet veel verkeerd doen. Er is zoveel leuks.
Je zal alleen weer terug willen. haha

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:15

9/11 museum zo vroeg mogelijk op de dag plannen. Liefste eerste tijdslot. Dan is het nog lekker rustig in het museum.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:24

Ik heb toen de privétour gedaan. Dan ga je voor openingstijd door het museum lopen met een gids die van alles verteld. Na de tour mocht je zolang mogelijk blijven als je wilde

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:46

Oke, bedankt!
Maar naar de wijken, buiten Manhattan is niet aan te raden de eerste keer?

Wij hebben een lijstje gemaakt met dingen die we willen doen, maar komen erachter dat we niet zo van de standaard toeristen dingen houden, meer van de locale dingen zeg maar.

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:49

Ligt eraan hoe lang je er bent denk ik. Een ochtendje door Brooklyn wandelen is leuk maar als je daarvoor iets moet opgeven zou ik het persoonlijk laten.

Ik hou zelf ook totaal niet van standaard toeristendingen, maar NY is zo'n grote overweldigende stad die zo veel te bieden heeft dat het imo zonde is om gelijk de cultuur van de locals in te duiken. Ik kan je echt met klem aanraden om toch de highlights wel te doen, je voelt je soms een onwijze toerist maar het is wel echt de leukste manier om de stad te ontdekken imo.

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:54

We willen ook inderdaad de highlights wel doen, we hebben 5 volle dagen, maar wij zijn wel van het opschieten, dus als we er niks voor op hoeven geven willen we een beetje locale dingen doen :)

Maar wel bedankt voor je reactie!

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:05

Ik zou het lokale vooral zoeken in eten, in NY kan je makkelijk van hot naar her uberen voor niet al te veel geld en dan is het dus nog best de moeite waard om wat verder uit het centrum te gaan voor lekker eten.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:20

In Brooklyn heb je een leuke vintage markt, je hebt Coney Island (strand en amusement). In New Jersey heb je mooi uitzicht over de skyline van Manhattan. In alle boroughs lekkere restaurantjes. Via tripadvisor vast nog wel wat leuke tips te vinden :j

Ik vlieg morgen! *\o/*

Noeps
Berichten: 16933
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:21

Goeie tip is idd de citypass. Scheelt tijd en geld. Wij hadden ook veel aan het boekje "time to momo" (voorheen 100%..). Staan leuke wandelingen in die je langs de belangrijkste dingen leiden!

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:25

MacavityL schreef:
In Brooklyn heb je een leuke vintage markt, je hebt Coney Island (strand en amusement). In New Jersey heb je mooi uitzicht over de skyline van Manhattan. In alle boroughs lekkere restaurantjes. Via tripadvisor vast nog wel wat leuke tips te vinden :j

Ik vlieg morgen! *\o/*

Heel veel plezier!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 02:17

Coney Island is niet altijd open dus wel goed op voorhand checken.

Ik vind Top of the Rock vele beter dan Empire State dus ik raad altijd Empire State af. Het uitzicht van Top of the Rock is veel mooier.

En mijn allergrootste tip is om Brooklyn Bridge net bij zonsondergang te doen :j Dan is het zo ontzettend magisch!

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:39

Geloof dat Coney Island hele week open is tm Labor day. En daarna alleen in het weekend tm Halloween.
Overigens kan je wel gewoon naar t strand. Maar het luna parc is dicht daarna.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:55

Mijn mooiste ervaring was het bezoek aan One World. Als die gordijnen open gaan....

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:24

Yasmine, wij willen inderdaad ook Top of The Rock doen i.p.v. Empire State en dankje voor de tip!

Citypass gaan we niet doen, omdat we daar lang niet alles van wilden doen.

Needje, aah dank je, das wel handig om te weten.

Macavityl, veel plezier!

One World wilden we volgens mij wel doen, Purny, ben heel benieuwd.

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:56

Ik zeg ook Top of the Rock inderdaad :j One world vond ik echt een enorme teleurstelling. Zou ik nooit meer vooraf boeken, alleen op een mega blauwe lucht dag. Maar dan nog vind ik het uitzicht vanaf TOTR het beste!

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:33

Totr is heel mooi uitzicht. Empire heb ik overgeslagen.

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:30

Ik ga 21 september weer naar New York! Schiet inmiddels wel weer op!