Egypte 2022

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxMariellexX
Berichten: 383
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:20

Balko schreef:
Wij gaan naar het Jungle Aqua Park *\o/*.
Met 3 kleine kindjes, oudste gaat het helemaal fantastisch vinden. Middelste is ook van alles voor, jongste is 9 maand.
Weten jullie of ze daar dezelfde babybedjes hebben als we hier kennen of moet ik zelf iets regelen?


Wat leuk! Wanneer gaan jullie? Wij willen ook gaan Boeken voor volgend jaar Zomer.

Afgelopen Jaar naar Jaz Aquamarine geweest was ook geweldig, toen gingen we een excursie naar Orange Bay doen en moesten we mensen ophalen bij Jungle Aqua we hebben echt onze ogen uit gekeken en dat was alleen de ingang _/-\o_ toen was het gelijk volgend jaar MOETEN we daar heen haha. Ons zoontje is dan bijna 3 denk dat hij het ook helemaal geweldig vind

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:45

Wij gaan 12 november, recensies zijn ook super

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:52

Hoe spannend vinden jullie die oorlog die er relatief dichtbij speelt?
Mijn man is minder enthousiast over ons tripje nu…

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:23

Balko schreef:
Hoe spannend vinden jullie die oorlog die er relatief dichtbij speelt?
Mijn man is minder enthousiast over ons tripje nu…

Heel spannend,ben bang dat ook in Egypte onrust gaat komen.

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:14

lukka63 schreef:
Balko schreef:
Hoe spannend vinden jullie die oorlog die er relatief dichtbij speelt?
Mijn man is minder enthousiast over ons tripje nu…

Heel spannend,ben bang dat ook in Egypte onrust gaat komen.



Zou echt super zonde zijn! Egypte is zo mooi onder water en als m'n budget het had toegelaten had ik er ieder jaar heen gewild. Zou echt jammer zijn als dat straks door onrust niet meer veilig Zou kunnen.

thequeensmum
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:16

Mijn beide kleindochters zijn nu met vakantie in Hurghada. Ik ben op dit moment niet heel ongerust, maar had het ook niet erg gevonden als ze bijv in Spanje zouden verblijven

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:15

Welke hotel in / om Hurghada zouden jullie aanraden?

daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:12

ik zit nu in hurghada! is niks van onrust te merken eigenlijk
helaas wel m'n koffer niet meegekomen... dus daar baal ik flink van , gelukkig wel wat spullen kunnen kopen maar toch liever m'n eigen spullen... raar begin van de vakantie zo

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:37

daiswees schreef:
ik zit nu in hurghada! is niks van onrust te merken eigenlijk
helaas wel m'n koffer niet meegekomen... dus daar baal ik flink van , gelukkig wel wat spullen kunnen kopen maar toch liever m'n eigen spullen... raar begin van de vakantie zo

Waardeloos,heb ik ook gehad paar dagen later kwam hij alsnog.

Mandyy

Berichten: 30522
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:44

Oh vreselijk lijkt me dat! Veel dingen kun je nog kopen, maar je hebt ook geen zin uitgebreid te shoppen als je net aankomt en alles goed voorbereid mee had…

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:04

daiswees schreef:
ik zit nu in hurghada! is niks van onrust te merken eigenlijk
helaas wel m'n koffer niet meegekomen... dus daar baal ik flink van , gelukkig wel wat spullen kunnen kopen maar toch liever m'n eigen spullen... raar begin van de vakantie zo


Dat is een fijn idee.

Irritant is dat. Ik doe ook een handbagage koffer met wat noodzakelijke dingen voor de kids waar ik niet zonder kan.
En niet alles van 1 persoon in 1 koffer. Helaas ook veel ervaring met missende koffers

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:24

Ik maak mij er eigenlijk helemaal niet druk om. Het is al vele jaren onrustig in die regio. Zo vliegen vliegtuigen al niet over een gedeeltes daar in de buurt heen.

Toen met het uitbreken van de Arabische lente hadden we wel omgeboekt maar toen gelde er ook een negatief reisadvies.

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:34

Heel eerlijk heb ik er toch niet een heel goed gevoel bij. Zijn er mensen pas geweest en merk je er echt niets van?

germie

Berichten: 26078
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:40

De mensen die ik ken die er net geweest zijn zeggen dat je er niets van merkt. Ik zou er ook niet bang voor zijn.

daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 22:17

ik ben net 2 weken terug , hebben er helemaal niks van gemerkt!

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:38

Ik ben nog geen week terug uit Hurghada. Ben ook buiten het hotel geweest, ook onder locals. Niks aan de hand!

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:26

Ik heb de laatste weken diverse keren hierover een topic op fb voorbij zien komen. Daar hebben meer de 30 mensen gereageerd die daar op dat moment zaten of net terug waren. Geen enkel persoon had het idee dat het er minder veilig was en niemand heeft ook maar iets van de onrusten gemerkt.

Wij gaan nu niet naar drukke plaatsen ( Cairo etc ) maar ik durf absoluut gewoon rond te lopen door El Gouna.

Niqui

Berichten: 2189
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:39

Mijn schoonouders zitten nu in Marsa Alam. Ze hebben het heerlijk daar. Niets gehoord over onveiligheid oid.

Balko

Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:52

Fijn om jullie geruststellende woorden te lezen. Onze kinders hebben onwijs veel zin in de vakantie!

Roosch

Berichten: 36710
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:59

Ik ben me wat aan het oriënteren. Ik had net bijna Stella Garden geboekt omdat ik een mooie deal had gevonden maar toch niet gedaan.

Tips zijn welkom!

Wat zoek ik? Een hotel direct aan het strand waar je mooi kan snorkelen. Het is voor mij echt een oplaadvakantie in m'n uppie dus als het wat gunstig geprijsd is zou dat fijn zijn. Het gaat om februari. Hurghada en Marsa Alam ben ik vaker geweest en sluit ik niet uit, maar bonuspunten als het elders ligt waar ik nog niet geweest ben.

Vorig jaar ben ik in Fayrouz geweest en dat beviel erg goed! Ik vind het alleen wel leuk om elke keer ergens anders te belanden. :D

Hebben jullie enig idee of er met black friday leuke acties zijn?

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:44

Roosch schreef:
Ik ben me wat aan het oriënteren. Ik had net bijna Stella Garden geboekt omdat ik een mooie deal had gevonden maar toch niet gedaan.

Tips zijn welkom!

Wat zoek ik? Een hotel direct aan het strand waar je mooi kan snorkelen. Het is voor mij echt een oplaadvakantie in m'n uppie dus als het wat gunstig geprijsd is zou dat fijn zijn. Het gaat om februari. Hurghada en Marsa Alam ben ik vaker geweest en sluit ik niet uit, maar bonuspunten als het elders ligt waar ik nog niet geweest ben.

Vorig jaar ben ik in Fayrouz geweest en dat beviel erg goed! Ik vind het alleen wel leuk om elke keer ergens anders te belanden. :D

Hebben jullie enig idee of er met black friday leuke acties zijn?


Wil je echt Egypte?

De uitkomst van mijn Egypte zoektocht vorig jaar was dat als je direct vanaf het strand wil snorkelen, dat omgeving Marsa Alam eigenlijk de enigste optie is waar dat kan. Hurghada moet je bijvoorbeeld bijna altijd met een excursie mee. Ik heb Stella Garden even opgezocht en dat is denk één van de uitzonderingen (en €488 voor 8 dagen in november!,niet dat ik ga, maar goedkoop kan dus nog wél)

Ik had als alternatief voor Fayrouz deze in gedachten: https://www.sunweb.nl/vakantie/egypte/marsa-alam/marsa-alam/blend-elphistone-resort?Participants%5B0%5D%5B0%5D=1993-03-20&Participants%5B0%5D%5B1%5D=1993-03-20&Duration%5B0%5D=8%2C9%2C10%2C11&DurationsRanges=8-11&Mealplan=AI&Month=2023-11-01&TransportType=Flight&gclid=Cj0KCQjw-pyqBhDmARIsAKd9XINVzEVINFRdlrjKlx7JXeua3SIzHijfCQAo1K4njtafX8yWKKDGzIEaAqEcEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

De omgeving Marsa alam is natuurlijk best groot, de stad zelf ligt op iets van 60km van Port Ghalib (luchthaven en Fayrouz) af.

Roosch

Berichten: 36710
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 15:01

Hee dankjewel!!

Ja, Stella Garden was rond mijn periode totaal inclusief bagage ongeveer 615 euro. Dat is nog te doen. Ik kon alleen op basis van de reviews en info niet goed inschatten wat me te wachten zou staan met snorkelen, heb jij iets gevonden over dit hotel wat betreft dit?

Ik heb echt weinig wensen behalve snorkelen, strandbedje, zwembad, iets te eten/drinken binnen handbereik. Het is echt jaarlijks m'n relaxvakantie. Het hoeft niet per se Egypte te zijn, zeker niet met het oog op wat er om Egypte heen gaande is, maar ik heb wel altijd precies de vakantie gehad die ik graag wilde daar. Ik sta open voor andere dingen maar deze vakantie is voor mij altijd m'n jaarlijkse extraatje dus als het budget wat mooi blijft is het mooi meegenomen. :))

Ik heb in Hurghada wel eens een mooi rif voor de deur gehad bij Arabia Azur!

x_Jeanine_x

Berichten: 9096
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 17:36

Zijn er hier mensen met ervaringen op Sharm-El-Scheikh ?
Ons oog is gevallen op een keten daar, en bij het adults only gedeelte mag je gebruik maken van de faciliteiten van hun zuster hotel en waterpark, is ongeveer 800meter lopen.
Moet namelijk over 3 weken mn vakantieaanvraag indienen en vlak daarna hoor ik of het goed gekeurd is.

Wat ik wil, direct aan zee, liefst grote zwembaden, met eventueel een adults only gedeelte, snorkelen, swim up kamer mag, all in. Aquapark of iets is ook prettig :+

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:13

x_Jeanine_x schreef:
Zijn er hier mensen met ervaringen op Sharm-El-Scheikh ?
Ons oog is gevallen op een keten daar, en bij het adults only gedeelte mag je gebruik maken van de faciliteiten van hun zuster hotel en waterpark, is ongeveer 800meter lopen.
Moet namelijk over 3 weken mn vakantieaanvraag indienen en vlak daarna hoor ik of het goed gekeurd is.

Wat ik wil, direct aan zee, liefst grote zwembaden, met eventueel een adults only gedeelte, snorkelen, swim up kamer mag, all in. Aquapark of iets is ook prettig :+


Sharm ligt wel in de Sinai woestijn, aan de kant van Israël enz. Zou niet mijn eerste keuze zijn om aan die kant van Egypte te zitten.

Voor snorkelen direct vanaf het strand van de accommodatie blijf ik bij de omgeving van Marsa Alam en Port Ghalib. Sommige hotels in de buurt van Hurghada hebben trouwens ook een huisrif, bij Makadi bay.

Wat ik ook wel in gedachten zou houden is de periode waarin je gaat? 800m lopen klinkt niet ver, maar is al gauw een kwartiertje ofzo. En dat is in 35°c + temperaturen best een uitdaging vind ik.

Ik zat vorig jaar in een hotel vlak bij een bekende baai en dat was een kwartiertje lopen over het strand. Maar dat was eigenlijk geen pretje zo heet! Leuk voor één of 2x per vakantie, maar zeker niet iedere dag. Ik was er eind mei.

Als je goed tegen de hitte kan en het "eigen" hotel heeft ook voldoende om jezelf te kunnen vermaken, zodat je niet elke dag naar het zusterhotel "moet" dan zou ik het enigzins overwegen. Maar kan je slecht tegen hitte en "moet" je voor je vermaak dagelijks naar het zusterhotel (mag je daar ook van het buffet/ eetgelegenheden gebruik maken?) Dan zou ik even verder kijken.

x_Jeanine_x

Berichten: 9096
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 20:30

mvdende schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Zijn er hier mensen met ervaringen op Sharm-El-Scheikh ?
Ons oog is gevallen op een keten daar, en bij het adults only gedeelte mag je gebruik maken van de faciliteiten van hun zuster hotel en waterpark, is ongeveer 800meter lopen.
Moet namelijk over 3 weken mn vakantieaanvraag indienen en vlak daarna hoor ik of het goed gekeurd is.

Wat ik wil, direct aan zee, liefst grote zwembaden, met eventueel een adults only gedeelte, snorkelen, swim up kamer mag, all in. Aquapark of iets is ook prettig :+


Sharm ligt wel in de Sinai woestijn, aan de kant van Israël enz. Zou niet mijn eerste keuze zijn om aan die kant van Egypte te zitten.

Voor snorkelen direct vanaf het strand van de accommodatie blijf ik bij de omgeving van Marsa Alam en Port Ghalib. Sommige hotels in de buurt van Hurghada hebben trouwens ook een huisrif, bij Makadi bay.

Wat ik ook wel in gedachten zou houden is de periode waarin je gaat? 800m lopen klinkt niet ver, maar is al gauw een kwartiertje ofzo. En dat is in 35°c + temperaturen best een uitdaging vind ik.

Ik zat vorig jaar in een hotel vlak bij een bekende baai en dat was een kwartiertje lopen over het strand. Maar dat was eigenlijk geen pretje zo heet! Leuk voor één of 2x per vakantie, maar zeker niet iedere dag. Ik was er eind mei.

Als je goed tegen de hitte kan en het "eigen" hotel heeft ook voldoende om jezelf te kunnen vermaken, zodat je niet elke dag naar het zusterhotel "moet" dan zou ik het enigzins overwegen. Maar kan je slecht tegen hitte en "moet" je voor je vermaak dagelijks naar het zusterhotel (mag je daar ook van het buffet/ eetgelegenheden gebruik maken?) Dan zou ik even verder kijken.


September volgend jaar is mijn vakantie voorkeur.

Wij kunnen beide goed tegen warmte. En het hotel heeft 9 restaurants en 3 zwembaden en zee natuurlijk.

Boeken hoef ik nu nog niet te doen.
Rixos premium seagate ofzo.

Beetje vergelijkbaar als dit hotel hierboven....


Albatros Palace resort in Hurghada vonden wij ook top. Met aqua park naast het hotel waar we gebruik van konden maken.... dus iets soort gelijk in Marsa Alam is ook prima :)