En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:02

Londen! Heb er een tijdje gewoond en het was eigenlijk de planning om in 2020 met een vriendin er naartoe te gaan voor een midweek. Helaas. We gaan wel wachten tot het echt weer kan, en niet halfbakken.

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:05

Oh gut, heb je ff :')
Wij willen graag naar Corfu, De Seychellen, Ijsland in combi met noorderlicht en 2 maanden Amerika. Ik hoop dat Corfu misschien na de zomervakantie lukt, anders proberen we Italië. IJsland hopen we rond kerst te kunnen gaan en Amerika volgend jaar mei. De Seychellen komen nog wel een keertje :P
En misschien nog een citytrip naar ergens in Denemarken :)

LWDaisy

Berichten: 4807
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:10

Ik wil mijn vader kunnen opzoeken in het ziekenhuis, hier gewoon in BE.



En daarnaast hoop ik dat onze reis in juni kan doorgaan, naar Spanje. Mijn schoonouders wonen daar. We gingen normaal in oktober vorig jaar ook, verrassingsreisje, schoonpa werd toen 70 jaar. Is helaas niet doorgegaan. Onze reis bedoel ik dan, zijn verjaardag natuurlijk wél. Die hebben wij uiteraard gemist.


Wat voel ik me een zeikerd nu. Maar zo voel ik me gewoon momenteel.
Mijn papa heeft afgelopen vrijdag een klein hartinfarct gehad, hij is gisteren geopereerd. En er mag niemand op bezoek gaan. Ik baal echt f*cking hard.

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:12

Deze zomer wil ik graag met de auto en fietsen naar Italië. Eigen huisje en dan lekker rondfietsen. Normaal zou dat wel moeten lukken, hoewel ik hoop dat de horeca tegen die tijd weer open is. Afgelopen zomer ben ik ook 2 keer naar Frankrijk geweest. Met een eigen huisje in een niet zo’n toeristisch gebied merk je niet veel van maatregelen.

Als we ook weer buiten Europa kunnen reizen dan wil ik graag nog eens een verre reis maken, maar heb momenteel nog te veel ideeën!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:58

LWDaisy schreef:
Ik wil mijn vader kunnen opzoeken in het ziekenhuis, hier gewoon in BE.

En daarnaast hoop ik dat onze reis in juni kan doorgaan, naar Spanje. Mijn schoonouders wonen daar. We gingen normaal in oktober vorig jaar ook, verrassingsreisje, schoonpa werd toen 70 jaar. Is helaas niet doorgegaan. Onze reis bedoel ik dan, zijn verjaardag natuurlijk wél. Die hebben wij uiteraard gemist.

Wat voel ik me een zeikerd nu. Maar zo voel ik me gewoon momenteel.
Mijn papa heeft afgelopen vrijdag een klein hartinfarct gehad, hij is gisteren geopereerd. En er mag niemand op bezoek gaan. Ik baal echt f*cking hard.


:knuffel: Dikke knuffel LWDaisy... ik kan me voorstellen dat je je nu nog machtelozer voelt... al kon je maar heel even zijn hand vasthouden of even wat praten samen.

LWDaisy

Berichten: 4807
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:19

Pikkepor schreef:
LWDaisy schreef:
Ik wil mijn vader kunnen opzoeken in het ziekenhuis, hier gewoon in BE.

En daarnaast hoop ik dat onze reis in juni kan doorgaan, naar Spanje. Mijn schoonouders wonen daar. We gingen normaal in oktober vorig jaar ook, verrassingsreisje, schoonpa werd toen 70 jaar. Is helaas niet doorgegaan. Onze reis bedoel ik dan, zijn verjaardag natuurlijk wél. Die hebben wij uiteraard gemist.

Wat voel ik me een zeikerd nu. Maar zo voel ik me gewoon momenteel.
Mijn papa heeft afgelopen vrijdag een klein hartinfarct gehad, hij is gisteren geopereerd. En er mag niemand op bezoek gaan. Ik baal echt f*cking hard.


:knuffel: Dikke knuffel LWDaisy... ik kan me voorstellen dat je je nu nog machtelozer voelt... al kon je maar heel even zijn hand vasthouden of even wat praten samen.


:knuffel: :knuffel:

Eens te meer omdat het hier in de buurt nog nooit zo druk geweest is als tijdens de corona. Wij wonen in een rustige wijk, doodlopende straat, aan een speeltuin waar ik voor corona geen kat zag. Die wordt nu overspoeld, onderweg naar de stal kom ik letterlijk honderden mensen tegen (5km). Plots gaat iedereen aan de wandel of fietsen. Picknickers overal, in grote groepen. Maar ik mag mijn eigen vader niet bezoeken...

Overal overtredingen. En dan voelt het enorm l*llig als jij je wél aan de regels houdt. Want ik mis mijn familie en mijn vrienden ook. Ik wil ook uit eten, iets gaan drinken, naar de film, op reis. Maar dat mag allemaal niet, en daar houden wij ons aan, ook al missen we wel heel veel mensen en uitstapjes.

Als je dan de ene na de andere overtreding ziet, mensen in grote groepen die geen mondmasker dragen of vertikken de wandelrichting te volgen.. Ja, dan wordt ik wel boos.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:48

Ik ben gelukkig eind 2019 nog naar Australië en nieuw zeeland geweest. Toen hadden alleen het zuidelijk eiland van nieuw Zeeland gezien. Dus zou nog super graag terug willen om ook het noordelijk eiland te bekijken. Stond eigelijk al ‘in de planning’ voor dit voorjaar.

Curaçao staat ook nog wel hoog op de lijst.
Maar eigenlijk is alles buiten NL op dit moment al super leuk :+

Arethe
Berichten: 2563
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:50

Thailand of Bali staan dan in de planning <3

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:28

Schotland, ik moet daar echt nog meerdere keren heen.
Daarnaast graag naar Colombia, Mexico, ooit een keer naar Texas en Florida.
IJsland, Canada, Scandinavische eilanden met de auto roadtrippen.
Londen wil ik voor de leuk ook nog wel eens heen rond de kerstperiode.

Nog zo veel te doen, zo weinig tijd :D Schotland is dan nog de meest realistische op korte termijn.

moonsparkle
Berichten: 21787
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 21:46

Op de lange termijn heb ik ook nog veel wensen :') Nieuw Zeeland, Costa Rica, Madeira, Maleisië, Borneo, roadtrip Canada/PNW, zuidwest Amerika, Ecuador en de Galapagos eilanden, Reunion en Mauritius.

jeetje77

Berichten: 3485
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:12

Ooh Zweden in augustus/september? Zou het super vinden. Net als 2 jaar terug, op de brommer. Maar we wachten het maar af hoe het over een half jaar is in deze wereld.

Goof

Berichten: 28966
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:13

Overal. Waar dan ook.
Ik wil gewoon koffie drinken op terrasjes, in het zonnetje, tussen locals die ik niet versta, uitkijkend over een mooi dal ofzo en boeken lezen voor mijn tentje en de volgende dag inpakken en al roadtrippend zonder plan op een verrassende nieuwe locatie aankomen en....
Nou ja, dat dus.

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:00

Als we echt weer ver kunnen reizen, wil ik naar Borneo.

Maar ik word dit jaar al heel blij als ik een weekje naar Griekenland zou kunnen.

Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:01

Oman & Schotland

Texas02

Berichten: 4734
Geregistreerd: 21-04-16

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:26

Wij gaan deze zomer weer naar Oostenrijk, net zoals ieder jaar :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:35

Zuidelijk Afrika, Algerije (Sahara),Pakistan, Socotra.

Algerije hopelijk dit jaar nog.
Laatst bijgewerkt door Sakura789 op 21-02-21 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Berichten: 4299
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:35

Ik ben gelukkig afgelopen Sept nog naar Griekenland geweest. Ging weg met code geel en kwam terug met code oranje. Maar die quarantaine had ik er wel voor over.
Ik hoop nu Sept ook weer te kunnen. Afwachten maar

Ingrid_92

Berichten: 2830
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:13

IJsland, daar zou ik vorig jaar mei al naar toe gaan, maar werd geannuleerd. Hoop is nu gevestigd op dit jaar.

Lukasje
Berichten: 11351
Geregistreerd: 06-01-15

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 02:53

@ LWdaisy: wat erg meid! Ik begrijp je frustratie. Hopelijk kan je snel toch op bezoek.

Ik reken niet op een vliegreis dit jaar. Als belg zijnde zou ik al blij zijn indien we dit jaar toch enkele weekends Veluwe kunnen boeken. Zodra dat kan, plannen we alvast om met de (volwassen) kinderen en honden te gaan.

In een veiligere context wil mijn man graag op cruise, ik naar Amerika en de Azoren , al kunnen die laatste 2 om andere gezondheidsredenen dan allicht weer niet.
We zien wel wat er uit de bus komt.

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 06:33

Voor iedereen die Borneo roept, mag ik svp heel erg aanraden om een trip met deze operator te boeken?
Ik heb zelf de 5 daagse “in search of orang oetangs” gedaan, en dit is tot nu toe de mooiste ervaring ooit geweest. Ze werken samen met lokale stammen om een tour samen te stellen, waar je ook naast het dorp overnacht en door hun wordt verzorgd qua eten. Geen touristische verentooien, gewoon hoe die mensen leven, in een voetbalshirt en op blote voeten :)
Ze werken al jaren samen om het dorp op die manier te helpen een bestaan te hebben (en daarmee te voorkomen dat mensen bomen moet kappen of stropen voor inkomsten), en hebben echt hart voor de mensen en natuur.
Wel duurder als de toeristische trips, maar je geld komt veel beter terecht bij de bevolking en de ervaring met een eigen gids, plus nog een oud mannetje van het dorp die mee loopt, is 100x beter. Ik hoop dus ook zeer dat deze organisatie het hoofd boven water kan houden.
https://borneoadventure.com/

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:05

Leuk topic! *\%/*
Ik ben vorig jaar door corona niet op vakantie geweest. Had nog niks geboekt en wilde ook geen risico nemen. Als ik met iemand met de auto naar bv Frankrijk of Duitsland had gekund had ik dat misschien wel gedaan maar er was helaas niemand die met me mee wilde. Dat steekt wel heel erg, vooral omdat ik als voornemen meer reizen (buiten Nederland) als doel had gesteld :n
Had ook helemaal geen vrije dagen opgenomen dus dit jaar nu heel veel over. Ik heb in half Mei ongeveer 10dagen vrij en van half tot eind Juni. Ik hoop heel erg dat ik dan wel op vakantie kan maar heb nog niks geboekt, wel al veel gekeken wat de mogelijkheden zijn en welke reizen organisaties aanbieden.

Als het door zou gaan wordt het waarschijnlijk een van de volgende bestemmingen:
-Algarve, Portugal
-Kreta, Griekenland
-Sicilië

Misschien:
-Tenerife
-Sofia, Bulgarije
-Ammoudia
-Sardinië

Verwacht dat in Mei nog niets zal lukken maar ik hoop dat er in Juni misschien iets mogelijk zal zijn. Maar een uitstapje dichterbij naar b.v. de Benelux, Duitsland, Frankrijk en misschien zelfs Zwitserland zou ik nu ook al heel blij mee zijn :=
Gelukkig ben je tegenwoordig niet meer aan het vliegtuig gebonden en kan je b.v. met de trein ook op mooie plekken komen.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:09

Ik begin in september weer met een studie dus hoopte eind juni/begin juli nog net voor de schoolvakanties een weekje Kos te kunnen boeken... maar ben wat twijfelachtig.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:13

E4D schreef:
Leuk topic! *\%/*
Als ik met iemand met de auto naar bv Frankrijk of Duitsland had gekund had ik dat misschien wel gedaan maar er was helaas niemand die met me mee wilde.

Je had toch ook alleen kunnen gaan?
Nooit reisplannen uitstellen omdat je geen reisgenoot hebt. Zo zonde. Zelf reis ik juist graag alleen. Vooral roadtrippen (bij voorkeur in Amerika) vind ik heerlijk!

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:14

Indonesië, Vietnam, Ierland, Peru, Bolivia

och ik heb zo'n zin om weer lekker op reis te kunnen.

deze zomer ivm corona maar 2 weken een huis in frankrijk gehuurd, dat wel vakantie, maar niet echt reizen...

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:16

Schotland, Georgië en Slovenië en staan al een tijd bovenaan ons lijstje. We hadden ook concrete plannen, maar het ging helaas niet door en ik moet nog maar zien wanneer het lukt om ze af te strepen... Zelf ging ik graag nog eens terug naar Marokko of een ander Afrikaans land, maar mijn vriend is nog niet dolenthousiast.