Drukte Schiphol

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:15

Het zal toch je werk zijn, in het belteam zitten en de hèle dag mensen vertellen dat hun vakantie reis geannuleerd is ..

Achterom
Berichten: 23064
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:16

Dacht je dat die mensen gebeld worden dan?

laura1987

Berichten: 7141
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:16

Ik denk dat ze gemaild worden.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:18

fokfanaat schreef:
Het zal toch je werk zijn, in het belteam zitten en de hèle dag mensen vertellen dat hun vakantie reis geannuleerd is ..

Achja eerlijk, als ik daarvoor betaald word doe ik dat. Gaat mijn ene oor in en de andere weer uit als ze boos worden.
Wel mag ik hopen dat ze meteen de alternatieven aanbieden en dat regelen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:20

Hoe is het met reizen naar schiphol toe met de auto? Ik word zaterdag naar schiphol gebracht, zijn er files te verwachten rond half 10?

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:25

Ineke2 schreef:
Hoe is het met reizen naar schiphol toe met de auto? Ik word zaterdag naar schiphol gebracht, zijn er files te verwachten rond half 10?



Volgens mij valt het mee in de weekenden en buiten de spits.


Wij kwamen maandagnacht terug en we hadden binnen een half uur de baggage van de band geplukt. Dat ging redelijk snel, wel stonden er overal koffers te wachten op eigenaren.
Maar dat viel ook op in Faro toen we aankwamen, bij de lost&found stonden ik weet niet hoeveel koffers.

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:33


ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10476
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:41

Ineke2 schreef:
Hoe is het met reizen naar schiphol toe met de auto? Ik word zaterdag naar schiphol gebracht, zijn er files te verwachten rond half 10?


Als ze voor de vertrek in de rij staan om er te komen zou ik de P1 op rijden. Je daar laten afzetten.

Kost 1,10 per 10 minuten maar als ze daar al stil staan richting de vertrekhallen kost de brandstof om bij se hal te komen ook genoeg

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:43

Achterom schreef:
Dacht je dat die mensen gebeld worden dan?



https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... ervakantie

"De luchtvaartmaatschappijen hebben al belteams klaarstaan, die de komende dagen reizigers moeten omboeken of annuleren. Het is een drama", zegt een ingewijde tegen de krant.

chanicha

Berichten: 12190
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:59

Ben benieuwd, mijn neef en zijn gezin vertrekken morgen naar Curacao vanaf Schiphol, ze gaan emigreren dus hoop dat het soepel verloopt voor ze.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 13:12

Oo echt emigreren naar Curacao, wat gaaf!

chanicha

Berichten: 12190
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:06

Jaa dat zeiden wij ook al!
Huis hebben ze al en zij heeft al werk en hij heeft gouden handen dus dat komt wel goed, kids zijn nog klein dus dat is ook geen punt.
Ze gaan daar ook appartementen verhuren.

Dees

Berichten: 18944
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:45

Gisteren op luchthaven Las Palmas verliep het goed. Boarden ging vlot.

Eenmaal aan boord even moeten wachten. Iets met personeelstekorten luchtruimbewaking in België. 10 minuten verlaat dan toch mogen opstijgen.

Terug op Schiphol even moeten wachten op personeel dat de sluis op het vliegtuig kon aansluiten. Ging verder vlot. 100% blij dat ik niet op koffers hoefde te wachten (al sinds jaar en dag een grote ellende op Schiphol).

Bus naar P3 stond klaar en reed ook vlot weg.

Was vannacht rond 00.30 uur.

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:50

Wij zijn nu op Schiphol. Waren mooi op tijd, 4 uur van tevoren met het idee dat je toch aan het wachten bent dus dan kan je dat net zo goed hier doen. We waren in 25 min van de auto, via bagage drop-off, door de security. We zitten hier dus nog wel ff haha

germie

Berichten: 26081
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:54

Als je vlucht, en daarmee je vakantie geannuleerd wordt, dan moet daar zeker een goede compensatie tegenover staan. NIet iedereen kan omboeken, en als dat wel kan, dan kan het zijn dat een reisgenoot niet kan en dat je dus alleen moet gaan. Ook dat moet vergoed worden.
Ik snap best dat de reisbureaus hier echt niet blij mee zijn. Als mij het overkomt, dan verwacht ik ook dat ik later exact dezelfde vakantie kan hebben zonder extra kosten.

Achterom
Berichten: 23064
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:02

germie schreef:
Als je vlucht, en daarmee je vakantie geannuleerd wordt, dan moet daar zeker een goede compensatie tegenover staan. NIet iedereen kan omboeken, en als dat wel kan, dan kan het zijn dat een reisgenoot niet kan en dat je dus alleen moet gaan. Ook dat moet vergoed worden.
Ik snap best dat de reisbureaus hier echt niet blij mee zijn. Als mij het overkomt, dan verwacht ik ook dat ik later exact dezelfde vakantie kan hebben zonder extra kosten.

Succes daarmee :')
Ik heb nog steeds geen enkele reactie op mijn claim voor de extra kosten en mijn verzoek om teruggaaf van de kosten van onze tickets van de vlucht die KLM annuleerde op 27 mei.

Achterom
Berichten: 23064
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:03

fokfanaat schreef:
Achterom schreef:
Dacht je dat die mensen gebeld worden dan?



https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... ervakantie

"De luchtvaartmaatschappijen hebben al belteams klaarstaan, die de komende dagen reizigers moeten omboeken of annuleren. Het is een drama", zegt een ingewijde tegen de krant.

Mooi dat ze dat nu dan blijkbaar wel gaan doen. Leren ze er misschien nog wat van.

Berdien

Berichten: 64564
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:28

Ik wacht ook nog op reactie van mijn claim bij Easyjet van 31-5 mei. Maar goed, ze geven zichzelf 28 dagen dus ik wacht rustig af.

Met de berichten over de komende annuleringen ben ik wel heel blij dat wij onze vakantie gehad hebben. In het najaar willen we nog een keer gaan, maar dan pakken we lekker veilig de benzineslurper auto.

L_iek
Berichten: 9726
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:12

Ik ben blij dat wij het er op hebben zitten en alles ‘redelijk’ goed verlopen is. Voorlopig geen vakantie meer voor ons. Tenminste niet met het vliegtuig en alle bijkomende stress.

Ik hoop voor iedereen die nog gaat dat het goed gaat verlopen!

ApplePapple

Berichten: 2744
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 07:18

Wij hebben last minute toch maar omgeboekt en zijn met de auto vertrokken ipv vliegtuig. Balen van het geld maar de stress en drukte erom heen zagen wij zo niet zitten...

Rinkex

Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 07:11

Gister om 17:30 in een uur door de security heen, ging allemaal erg soepel,totdat onze vlucht die om 20:30 zou vertrekken technische problemen kreeg, werd om 20u omgeroepen. :')

Afijn, werden we naar een andere gate gestuurd en nog voor half 10 zaten we in een ander vliegtuig,dat bevoorraad was én schoongemaakt. Gingen we pas 22:37 de lucht in want er was een probleem met een van de headsets in de cockpit. _O-

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 13:52

Zit nu in het vliegtuig. De rij voor de beveiliging duurde 2 uur. We zouden om 13:10 uur vertrekken, maar staan nog aan de grond… Hopelijk zo de lucht in.

_Mar3
Berichten: 472
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:19

Een stille meelezer die zich verveelt op Schiphol meldt zich :+
Was 4 uur van te voren aanwezig. Ruimbagage inchecken kon ik zonder wachtrij, securitycheck had wel een aardige rij, maar alsnog binnen een uur er doorheen.
Nu nog twee uur wachten totdat ik kan boarden.
Dus ja, het is niet rustig maar al met al valt het me toch mee.

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:35

Wij kregen vrijdag een bericht dat onze vlucht voor morgen ochtend geannuleerd was vanaf Schiphol… dan schiet je toch wel even flink in de stress! Gelukkig heeft de organisatie waar wij hadden geboekt het heel goed voor ons opgelost en kunnen we ipv morgen ochtend 7 uur vliegen vanaf Schiphol, morgenavond vanaf Keulen vliegen. Zo missen we helaas wel een dag op onze bestemming, maar héél blij dat we gewoon kunnen gaan!

Iemand een idee hoe het er in Keulen aan toe gaat? Moet je daar ook een mondmasker op?

Fitzroy

Berichten: 25170
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:36

Ja FFP2 masker en in het vliegtuig ook.