Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25202
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 11:19

Ik ook niet. Warm !! Laatste dag alweer |(

Daihyo

Berichten: 88130
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:33

Dat is ook snel gegaan!
Gelukkig is het hier nu ook warm. Is de overgang niet zo groot :D

Skessa_
Berichten: 10716
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:38

Het is hier meestal toch een stukje benauwder :=


Prachtig hoor! *\o/* *\o/*

Fitzroy

Berichten: 25202
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 11:57

Ik ging maar een lang weekend. Te weinig vakantiedagen :+ In september ga ik nog naar Naxos en Santorini. Dan wel 11 dagen.

daantjuhhh

Berichten: 26945
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:01

Z’n weekend vliegt voorbij dan hè? Met een week net zo.

Fitzroy

Berichten: 25202
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 09:59

Gelukkig is het hier ook mooi weer nu.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:28

Nou, ik hoop dat onze vakantie doorgaat.

Voor het eerst sinds jaren vliegen we vanaf Schiphol en dan is er een kans dat het feest niet doorgaat -O- pffff.

Volgend jaar vlieg ik wel weer vanaf Düsseldorf

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:51

Precies dat.
Ik heb nog goede hoop omdat we volgende week vrijdag al om 5.15 gaan.

Momo94
Berichten: 1128
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:19

Voor het eerst op vakantie met vriendlief en voor beide weer eens op vakantie in 8 jaar. Wij vliegen 28 augustus vanaf... schiphol.. hopelijk gaat de vlucht door en anders moeten we maar voor wat anders kijken. Vliegen wel met transavia.

Electra63

Berichten: 17955
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:05

Mijn man was tijdens de vakantie in Griekenland ziek en ik nu bij thuiskomst (Corona).
Het is erg lastig voor ons om in september vrij te krijgen, maar ik ga wel kijken.
Ik wil echt nog op vakantie een weekje.
Anders wordt het oktober of november en dat is te laat voor Griekenland.

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 06:36

Momo94 schreef:
Voor het eerst op vakantie met vriendlief en voor beide weer eens op vakantie in 8 jaar. Wij vliegen 28 augustus vanaf... schiphol.. hopelijk gaat de vlucht door en anders moeten we maar voor wat anders kijken. Vliegen wel met transavia.

Ik zag op de site van Transavia dat de zomerperiode waar het om gaat t/m 28 augustus loopt.
Ik zit met hetzelfde, vlieg de 27e vanaf Schiphol met Transavia naar Kos. Ze hebben 1 vlucht per dag. Ik zou het ook prima vinden om vanaf Rotterdam te vliegen op dezelfde dag. Met boeken had ik die optie niet want daar vandaan vliegen ze alleen op maandag en donderdag.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, kan niets anders doen dan vertrouwen hebben dat het goed komt O:)

Fitzroy

Berichten: 25202
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 07:58

Ik ga in september, hopelijk gaat dan alles door. Aan de ene kant vind ik het goed dat ze het zo doen, aan de andere kant denk ik: het is overal chaos op vliegvelden. Düsseldorf was nog erger dan Schiphol zaterdag.

_Lorette_

Berichten: 12128
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:13

Als ze 13.500 (uit mijn hoofd?) passagiers per dag minder willen 'verwerken' op Schiphol, dan kunnen deze personen dus ook niet terecht op een andere vlucht? Omboeken heeft dan geen zin, want dan krijg je ze extra op een andere dag of ander moment. Maar zoveel mensen krijg je toch niet doorgesluisd naar andere luchthavens?

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:18

Wij hebben tickets voor Weeze-Chania in Augustus. Weeze is een klein vliegveld, hopelijk helpt dat!

@Electra63 Beterschap! Y;(
Oktober is toch nog goed te doen? Zuid-Kreta (Agia Galini bijvoorbeeld) heeft dan (meestal) nog lekker weer

Electra63

Berichten: 17955
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:34

Albertina71 schreef:
Wij hebben tickets voor Weeze-Chania in Augustus. Weeze is een klein vliegveld, hopelijk helpt dat!

@Electra63 Beterschap! Y;(
Oktober is toch nog goed te doen? Zuid-Kreta (Agia Galini bijvoorbeeld) heeft dan (meestal) nog lekker weer



Ik ben eens de laatste week van september in Stalis geweest.
Weer was inderdaad heerlijk overdag, maar verder was het niet echt gezellig meer s'avonds. Was echt einde seizoen.

Momo94
Berichten: 1128
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:53

x_spekkie_x schreef:
Ik zag op de site van Transavia dat de zomerperiode waar het om gaat t/m 28 augustus loopt.
Ik zit met hetzelfde, vlieg de 27e vanaf Schiphol met Transavia naar Kos. Ze hebben 1 vlucht per dag. Ik zou het ook prima vinden om vanaf Rotterdam te vliegen op dezelfde dag. Met boeken had ik die optie niet want daar vandaan vliegen ze alleen op maandag en donderdag.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, kan niets anders doen dan vertrouwen hebben dat het goed komt O:)


Vliegen vanaf een ander vliegveld vind ik ook geen probleem. Enige jammere is wel dat wij de vakantie ook wel hadden uitgezocht om dag 1 's morgens om half 7 al te vliegen en de terug weg laat in de ochtend terug. :o

Skessa_
Berichten: 10716
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:09

Electra63 schreef:
Mijn man was tijdens de vakantie in Griekenland ziek en ik nu bij thuiskomst (Corona).
Het is erg lastig voor ons om in september vrij te krijgen, maar ik ga wel kijken.
Ik wil echt nog op vakantie een weekje.
Anders wordt het oktober of november en dat is te laat voor Griekenland.


Anders kijken voor de Canarische eilanden, is ook erg mooi en leuk <3

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:17

_Lorette_ schreef:
Als ze 13.500 (uit mijn hoofd?) passagiers per dag minder willen 'verwerken' op Schiphol, dan kunnen deze personen dus ook niet terecht op een andere vlucht? Omboeken heeft dan geen zin, want dan krijg je ze extra op een andere dag of ander moment. Maar zoveel mensen krijg je toch niet doorgesluisd naar andere luchthavens?


Er gaan denk ik ook zeker mensen teleurgesteld worden ben ik bang.

Vind het wel echt mismanagement van Schiphol. 13500 per dag minder hadden ze ook al eerder zien aankomen. Dan kan je nog wat regelen als passagier. Nu moet je maar hopen dat je het nog kan regelen allemaal. Wij zijn helaas nog van de zomervakantie afhankelijk door de kinderen.

Electra63

Berichten: 17955
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:39

Skessa_ schreef:
Electra63 schreef:
Mijn man was tijdens de vakantie in Griekenland ziek en ik nu bij thuiskomst (Corona).
Het is erg lastig voor ons om in september vrij te krijgen, maar ik ga wel kijken.
Ik wil echt nog op vakantie een weekje.
Anders wordt het oktober of november en dat is te laat voor Griekenland.


Anders kijken voor de Canarische eilanden, is ook erg mooi en leuk <3


Ja, dat doen we vaker, meestal in maart of april.

daantjuhhh

Berichten: 26945
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:46

13.500 is niet 13.500 teleurstellen hè?
Niet alle stoelen zijn vergeven.
Sommige vluchten worden verplaatst naar andere luchthavens.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:02

Momo94 schreef:
x_spekkie_x schreef:
Ik zag op de site van Transavia dat de zomerperiode waar het om gaat t/m 28 augustus loopt.
Ik zit met hetzelfde, vlieg de 27e vanaf Schiphol met Transavia naar Kos. Ze hebben 1 vlucht per dag. Ik zou het ook prima vinden om vanaf Rotterdam te vliegen op dezelfde dag. Met boeken had ik die optie niet want daar vandaan vliegen ze alleen op maandag en donderdag.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, kan niets anders doen dan vertrouwen hebben dat het goed komt O:)


Vliegen vanaf een ander vliegveld vind ik ook geen probleem. Enige jammere is wel dat wij de vakantie ook wel hadden uitgezocht om dag 1 's morgens om half 7 al te vliegen en de terug weg laat in de ochtend terug. :o


In Düsseldorf gaan veel vakantievluchten ook erg vroeg (rond 6u). De terugvluchten wisselen een beetje per bestemming.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:56

{:}

Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:02

daantjuhhh schreef:
13.500 is niet 13.500 teleurstellen hè?
Niet alle stoelen zijn vergeven.
Sommige vluchten worden verplaatst naar andere luchthavens.


Nee dat weet ik. Maar ze gaan er niet ruim 13000 omboeken.

_Lorette_

Berichten: 12128
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:10

Hoe vonden jullie de Meteora kloosters? Ik lees met veel plezier mee, omdat we graag naar Griekenland willen, maar ik kan niet kiezen naar welke regio we moeten gaan. Een lange rondreis zit er niet in, dus we moeten keuzes maken. Daarnaast blijft de temperatuur in de zomer een puntje.

Suor

Berichten: 971
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:45

_Lorette_ schreef:
Hoe vonden jullie de Meteora kloosters? Ik lees met veel plezier mee, omdat we graag naar Griekenland willen, maar ik kan niet kiezen naar welke regio we moeten gaan. Een lange rondreis zit er niet in, dus we moeten keuzes maken. Daarnaast blijft de temperatuur in de zomer een puntje.


Supermooi!!! Wij zijn er vorig jaar geweest, precies met de hittegolf eind juli dus het was erg warm. We hebben overdag gewoon in het zwembad gelegen en zijn 's avonds en 's morgens vroeg op pad geweest en dat was voor mij goed te doen. Ik vind het erg mooi en bijzonder daar en zeker een aanrader.

Hoelang willen jullie gaan en waar willen jullie op vliegen?