Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 110 van de 166 [ 4128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 166  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zuid Afrika

 
Profiel   

Daar was ik al iets bang voor, misschien gaat het dan toch Windhoek, Caprivistrook, Victoria falls, Botswana en via Maun vliegen naar Windhoek. Ook daar zitten stukken tussen die lang en saai zijn, maar goed, dat is op zich niet erg. We willen en kunnen best 2/3 dagen alleen maar rijden. Op de vorige route hebben we ook wel eens 8 uur gereden zonder iemand tegen te komen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 14:14 



 
Profiel   

Ik vind het ook wel juist leuk als het immens verlaten is. Dat was in het zuiden van Namibië meer en dat vond ik veel leuker dan steeds andere toeristen tegenkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 14:23 



 
Profiel   

Ik mag vrijdag eindelijk naar de embassade om m’n visumaanvraag te doen. Vind t wel spannend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 18:46 



 
Profiel   

Het is je eerste bezoek toch? Dan is er niks spannends aan. Ze vragen wat je wilt, je krijgt je formulieren en je kunt bezig gaan om alle info te verzamelen. Het 2e bezoek is lastiger, wanneer ze dit allemaal gaan checken. 3e is simpel, alleen je visum ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 19:01 



 
Profiel   

Nee ik ga nu alles inleveren :) heb alles eindelijk verzameld en intergate heeft me geholpen. Maar wel spannend allemaal. Moet toch maar in 1x goed zijn. 29dec vlieg ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 20:55 



 
Profiel   

poes schreef
Ik vind het ook wel juist leuk als het immens verlaten is. Dat was in het zuiden van Namibië meer en dat vond ik veel leuker dan steeds andere toeristen tegenkomen.

Dat is zeker waar, maar de reis door Botswana alleen al is 700km en als je in Namibie ook gaat rijden kom je nog meer dan genoeg verlaten stukken tegen!

Wij zouden naar Kaapstad gaan volgende week maar wegens visum vertraging (lees, een agent die niet aan had gegeven 4 weken met vakantie te gaan en dus 6 weken te laat mijn aanvraag heeft ingediend) kan ik even Namibie niet uit zonder het risico te lopen niet meer terug te kunnen.

Daarom hebben we besloten om een paar dagen hier in Namibie naar de kust te gaan.
We gaan naar Langstrand, tussen Walvisbay en Swakopmund in en zijn van plan om o.a. de duinen in te gaan met een quadbike en we willen naar Cape Cross, naar de giga zeeleeuwen colonie daar. Verder gaat onze puppy mee, een 3 maanden oude Deense Dog die nog nooit de zee heeft gezien.

Heb er zin in!

Wilks, wat is de tijd snel gegaan zeg, voor mn gevoel was je hier vorige week nog haha. Nog even volhouden tot je Jono weer ziet<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 07:42 



 
Profiel   

Ah nee iris wat jammer!! Wat een ei :( maar dit uitje klinkt ook wel echt geweldig. Kan je hopelijk later nog terug naar SA :* en idd zeg, de tijd gaat snel! Klinkt niet lang geleden dat je zei dat je me wilde koppelen aan een zuid Afrikaan en ik dat absoluut niet wilde _O- oeps.

En nu zit ik in den haag, aan het wachten tot de ambassade open gaat en ik eindelijk kan plassen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 09:20 



 
Profiel   

Hoe ging het bij de ambassade?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 17:42 



 
Profiel   

Het was niet goed, werd weer naar huis gestuurd. Hij zei; ik wil het wel voor je opsturen maar ben bang dat ik het over een maand terugkrijg dat het niet goed is. Naja, beter in 1x goed dan fout natuurlijk....

Er moest letterlijk in komen te staan in de brief van het bedrijf waar ik vrijwilligerswerk ga doen, dat het onbetaald is. Dus ergens moest het woordje 'unpaid' erin.... Ook al hebben ze een brief van ze dat ik geen werk accepteer, er moest echt het woordje unpaid in.

En je moet een bankoverzicht van de laatste 3 maanden laten kunnen zien. Mijn (ing) bank, maakt pas elke 4e van de maand afschriften aan.. dus ik had van juni tot nu (4 okt). Maar er stond niks van oktober op, omdat die op het afschrift van 4 nov staan. Had wel nog een laatste overzicht (totaalbedrag) laten zien van gister. Maar dat was niet genoeg, er moest echt een datum van oktober op. Zucht.

Dus nou het bedrijf waar ik naartoe ga weer een mail gestuurd of ze een woordje kunnen aanpassen, en morgen kan ik het nieuwe afschrift downloaden en dan hopelijk volgende week weer een afspraak en weer een dag vrij regelen... Gelukkig ben ik wel op tijd dus heb nog een paar weken speling :) en verder zei die dat het er wel netjes uit zag.

Maar wel irritant, regel je speciaal een dag vrij (verdien ik vandaag dus ook niks), en zet je je wekker om 5.30 :+ Achja. Volgende keer beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:29 



 
Profiel   

Oh dat is wel heel erg balen zeg! Maar gelukkig was je op tijd inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:32 



 
Profiel   

Balen.... Visa regelen is steeds hoop gedoe. Ze veranderen de regels waar je bij staat elke keer.
Een van de rangers hier is NL jongen en die is paar weken geleden ook terug geweest om visum te regelen, hoop gedoe ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 10:16 



 
Profiel   

Ja dat geloof ik meteen inderdaad. Hopelijk heb ik de aanpassingen die ik nodig heb snel binnen en dan snel weer een afspraak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 10:55 



 

Ik zit te kijken naar de eisen voor m'n visum en heb er echt een spontane migraineaanval van gekregen := Iemand die een aantal dingen even voor me kan toelichten? Hoe bewijs je bv dat je cash geld hebt en is een bank statement van je ouders als garantie ook voldoende?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 23:03 



 
Profiel   

Cash geld hoef je niet te bewijzen, gewoon dat je een bepaalde hoeveelheid Rand op de bank heb staan elke maand.

Bank statement van je ouders is niet genoeg. Je kunt dat opvragen bij je bank met handtekening en alles. Je kunt me wel even pb’en als dat makkelijk is, gok dat we ongeveer dezelfde dingen moeten verzamelen. Ik heb t net allemaal achter de rug :')
Vrijdag 11u nieuwe afspraak bij de ambassade! Duimennnn

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 23:13 



 
Profiel   

Eventjes een kleine foto impressie van mijn laatste bezoekje aan ZA (intussen 3 weken terug in België)
Momenteel slechts een klein aantal van de foto's verwerkt, voornamelijk Krüger park. Maar een rede te meer om af en toe nog wat foto's te plaatsen :+


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De katachtigen lieten zich heel slecht zien! (dankjewel zoomlens :') )
[ img ]

Ik heb op 3 dagen tijd toch 3 keer serieus bang gehad, en tot tweemaal toe bij olifanten. Deze kolos wilde niet uit de weg en stapte uiteindelijk recht naar ons toe, om dan intimiderend te schrapen met zijn poot... Ik heb me toch wijselijk een stuk achteruit gereden. :o
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 22:03 



 
Profiel   

Wauw zo cool! Zelf je reis geregeld? Wij gaan wrs toch weer via fox :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 22:18 



 
Profiel   

poes schreef
Wauw zo cool! Zelf je reis geregeld? Wij gaan wrs toch weer via fox :’)


Ja alles zelf geregeld, maar ik moet wel toegeven dat mijn vader op een half uurtje van Kaapstad woont en een hele goede gids is :+

Ik ben als kind vaak 3x per jaar in ZA geweest en dan leer je het wel kennen :)
Prachtig land en ondanks mijn vele bezoekjes blijf ik telkens nieuwe locaties kennen. Zeker nu ik zelf met de auto op stap kan houdt er mij niets meer tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 22:25 



 
Profiel   

Gaaf! En die olifanten zijn soms geen lieverdjes nee :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 00:08 



 
Profiel   

Pfff mijn man blijft twijfelen over het budget :( Sja 24 dagen met huurauto en wat nationale parken en zo’n afstand wordt wel duur natuurlijk. Dju toch. Hij wil absoluut niet boven de 3000 pp en ik vrees dat dat niet gaat lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 00:09 



 
Profiel   

Ik zat wel zeker onder de 3000€ voor mijn 23 daagse reis, alles zelf. Auto via hertz (Renault Stepway, veel ruimte en leuke auto), hotels voornamelijk booking.com, hier zeker geen slechte hotels gehad zelfs vrij veel hotels luxe. En vliegtickets via sky scanner! Vliegtickets waren 600€ pp en hotels rond de 300€ pp. Auto was 80€ pp voor 21 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 01:01 



 
Profiel   

Dank je voor de info! Wat was je route?

Vliegtickets staan al maanden aan 500 trouwens, vanuit België altijd goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 01:56 



 
Profiel   

poes schreef
Pfff mijn man blijft twijfelen over het budget :( Sja 24 dagen met huurauto en wat nationale parken en zo’n afstand wordt wel duur natuurlijk. Dju toch. Hij wil absoluut niet boven de 3000 pp en ik vrees dat dat niet gaat lukken.


3000pp moet wel lukken denk ik. Huurauto's kosten vrij weinig in Zuid-afrika. Wij hadden in Kaapstad een huurwagen voor 9 dagen, was 250€ en dan nog vrij laat gereserveerd. Wij hadden een auto van budget, is mee van avis dacht ik. GPS is wel een aanrader, en ik neem ook altijd automaat. Je rijdt al links wat vrij moeilijk is, ligt al continue in de knoop met je ruitenwissers/pinkers. Dan moet je al tenminste niet aan je versnellingen denken, want die zitten ook al links. Heel verwarrend allemaal!

Naft is bijna even duur als hier. Eten in Zuid-Afrika is dan weer zeer goedkoop. Als je dan een beetje oplet met je B&B is het zeker haalbaar. Ik had mijn verblijf gratis (bij mijn vader) en vliegtickets ook. Op 2 weken, inclusief krugerpark en hotel daar, inkomtickets van verschillende nationale parken,... heb ik daar qua verbruik (eten, wijn, auto, naft) 600€ opgedaan. En ik moet toegeven dat ik vrij ruim geleefd heb haha, geregeld resto ect. Krugerpark is qua verblijf wel iets duurder, maar ik zou zowizo wel in het park verblijven, je hebt daar ook budgetvriendelijke opties.

Eerst vliegen op Kaapstad en daar alles bezoeken, dan Stellenbosch bv en erna de tuinroute. Dan ben je al 2 weken zoet als je je tijd neemt. Dan zou ik een binnenlandse vlucht nemen op Johannesburg en daar nog eens 3 a 4 dagen verblijven voor het Krugerpark. En van daaruit terug naar Europa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 09:00 



 
Profiel   

Zitten hier ook Botswana kenners? Ik heb een aantal vragen, maar wil dit topic niet vervuilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 10:56 



 
Profiel   

En weer ben ik naar huis gestuurd. Lekker een potje zitten janken in de auto, gadverdamme zeg.... :( Niemand had me even vorige week verteld dat ze een overzicht van je lopende rekening ipv spaar moet hebben.... En het klote is, ik kan die niet aankomen. Ik kan NIET aan het overzicht komen die ze willen. Ook moet er persee een stempel op van de bank maar die geven ze niet meer. Ik kan een overzicht uitprinten met af en bijschrijvingen van de laatste 3 maanden, maar daar staat geen totaalbedrag op met datum wat ze willen. Pfffff ik word hier zo moe en verdrietig van. Volgende afspraak is 21e en dan heb ik nog maar een maandje.. en het duurt een maand voor je het terug hebt :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 18:06 



 
Profiel   

poes schreef
Dank je voor de info! Wat was je route?

Vliegtickets staan al maanden aan 500 trouwens, vanuit België altijd goedkoper.

We waren met drie personen trouwens.

Johannesburg > Panoramaroute > Durban (lange rit tho) > port st johns > east London > port Elizabeth > mosselbay > Stellenbosch > Kaapstad > via 3 dorpjes naar pilanesberg > Johannesburg.

Alles gereden, was redelijk krap maar jullie hebben een week meer dus kunnen alles uitgebreider bekijken.

Zijn met Turkisch Airlines van Brussel via istanboel naar Johannesburg gevlogen.

Edit; laughter, wat vervelend zeg! Hoe gaat dit opgelost worden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 18:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 110 van de 166 [ 4128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 166  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen