Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23917
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 18:42

Wat is Naft??

GPS zit op je telefoon.... Kaarten offline downloaden en klaar ben je. Zonde om daar geld aan uit te geven.
ZA is zo'n makkelijk land om zelf te regelen en kan echt lowbudget.
Afhankelijk van hoeveel dagen je in national Parks wil verblijven is de Wildcard een aanrader (zie website sanparks).

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:56

De burger houdt moed :Y)

Naft is benzine :) belgenpraat :D

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:09

Ahhh Wilke wat super klote zeg!!! :(
Maar hoe kunnen ze dat nou vragen, als jij er niet aan kan komen?
Moet je dan van bank wisselen ofzo?

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:15

Ik weet 't ook niet Caroline, daar zaten we ook al aan te denken maar dan heb ik geen afschriften van 3 maanden lang. Misschien moet ik het er zelf maar opzetten :')

Enige oplossing is dat ik rond 6/7 dec een afspraak maak want dan is er weer een nieuw afschrift beschikbaar, maar moet maar net toevallig max 2 dagen oud zijn.. Maar ik vlieg 29 dec en je moet er een maand op wachten..

Auto rijden in ZA went trouwens wel snel, ook het schakelen ;) het naar de juiste kant kijken als je wil oversteken etc vond ik in het begin lastiger dan schakelen.

Edit: ooooh ik heb 'm !!!! En ik was vanmiddag bij de ING op het kantoor en daar konden ze het niet voor elkaar krijgen :Y) Ik ga gewoon alles inleveren wat ik kan vinden haha.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:41

Ik kan wel ene overzicht krijgen van ING met datum en totaalbedrag erop... Wat naar dat je weer bent weggestuurd :( :(

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:34

Ik heb m nu ook gevonden gelukkig! Zoals het voorbeeld die hij liet zien. Doe ook gewoon de afschriften van m’n spaar er nog bij en het solvencystatement ook niet ouder dan een dag. Moet t toch goed zijn lijkt me.. meer kan ik niet doen.

Het enige wat ik niet aan kan komen is een stempel van de bank op m’n afschriften. Die geven ze niet meer.. dus maar een solvency statement met handtekening. Hopelijk dat genoeg maar daar hadden ze de laatste twee keren niks over gezegd.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:26

Ik ga heel hard voor je duimen!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 01:59

Hier hetzelfde! Het komt vast wel goed maar wat een Kafka zeg!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:41

Zou trouwens je profielnaam hier niet te hard zeggen in ZA :+

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:08

Hahaha ja, poes :')

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:06

Hahaha. Ja... wat deed ik toen ik voor de eerste dag bij de stallen ging werken daar.. de stalkat roepen: poooesie poesie poesie _O-

leonie87

Berichten: 4461
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 16:17

Voor de meer ervaren mensen hier. Wij hebben besloten toch in Zuid Afrika te blijven omdat wij in het regenseizoen voor Botswana en Namibie zitten (april 2018). Heel jammer want ik was daar ook graag naartoe gereisd maar je kan niet alles willen :).

Nu ben ik aan het kijken om te gaan paardrijden.

Ik wil niet aan het strand rijden maar echt een stuk mooie natuur van zuid afrika zien. We gaan via Kruger naar het zuiden en dan door naar Kaapstad (beetje de standaard route voor eerste keer zuid afrika denk ik). We zijn nog heel flexibel want behalve kruger (Phalaborwa) ligt nog niks vast. Liefst zou ik in de natuur met wildlife gaan rijden. En dan een trail van 3 tot 5 dagen voor ervaren ruiters. Wie kent er een goede aanbieder hiervoor? Vind het nog best lastig om op internet te vinden wat wij zoeken!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 16:56

Is het zo erg in april? Wij hebben ook plannen eind april begin mei voor Botswana, maar hebben ook de mogelijkheid in mei te gaan. De regenkans is groter, maar als ik zo de sites lees, nog wel te doen. Namibie valt volgens mij wel mee, in het grootste deel van het land valt amper water.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:12

Het valt hier wel mee hoor met de regen! In het regenseizoen is het vaak een half uur, een uur per dag aan het regenen en verder is het goed te doen!
Je moet er met je auto wel rekening mee houden, maar ik zou hier sowieso niet anders dan een 4x4 huren.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:14

Dat vermoeden had ik al wel, denk dat we gewoon naar Botswana gaan in april. De Victoria watervallen zijn dan ook op het grootst.

manzano

Berichten: 23917
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 10:06

Hopelijk komt alles goed met je visum nu. Wat een ellende.

Mijn laatste dagje hier..... Weken zijn voorbij gevlogen. Gister wel als kers op de taart een cheetah kill meegemaakt. Fantastisch!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:11

Oh wow!! Dat lijkt me een gave ervaring! Überhaupt om een cheetah te zien haha. Wij hadden in drie dagen kruger helaas geen 1 cat gezien.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:27

laughterline, hopelijk lukt het allemaal op tijd met het visum!

Manzano, gaaf! Op de foto kunnen zetten?
Ik had op een van de laatste dagen nog mazzel met een groep leeuwen die een buffel neer haalden. Helaas in het donker, wel met volle maan maar te ver voor de schijnwerpers dus niet kunnen fotograferen maar wel heel gaaf om vanaf het begin te kunnen volgen.
Sowieso belachelijk veel leeuwen gezien, ben op een gegeven moment gestopt met tellen maar het zijn er zeker meer dan 60 geweest. Platte leeuwen niet meegerekend :')

Voor mij zit de trip er ook al weer op, 2,5 week Kruger zijn voorbij gevlogen.
Nu aftellen voor Kgalagadi in 2018 :D
2019 ga ik vreemd, dat wordt Kenia.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:11

Kenia is ook heel bijzonder!

Wij hebben alleen maar volgevreten katachtigen gezien :') Na het eten doen die ook meestal niet zoveel meer.

manzano

Berichten: 23917
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 12:31

Tussendoor vast nog wel een keer Kruger :D

De Hunt en kill waren in vrij begroeid gebied, dus geen foto's van kunnen maken. Ging ook super snel. We waren echt nèt op tijd.
Wel een foto kunnen maken met kunst en vliegwerk tussen de begroeiing door van het eten.

Heb ook mega veel leeuwen gezien hier. Niet normaal. We zijn 1 dag op pad geweest met een dierenarts om er 2 te vinden om te verdoven ivm overplaatsen. Heel gaaf om mee te maken. Stonden met onze neus op het medisch onderzoek. Echt unieke ervaring.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:51

Het is niet helemaal Zuid Afrika meer, maar aangezien we hier al een tijd praten met elkaar wilde ik toch even het goede nieuws delen! Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een werkvergunning voor 2 jaar heb hier in Namibie! :D

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:41

Gefeliciteerd!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 00:44

Gefeliciteerd!

manzano

Berichten: 23917
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 08:54

Gefeliciteerd!! Wie had dat gedacht! Eerst was Namibië een "noodzakelijk kwaad" ivm je ZA visum en nu blijf je er! Gaaf!!!

Ik ben onderweg naar Hoedspruit voor m'n shuttle naar J'burg. Wil echt niet weg :(

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:56

Wat fijn Iris, gefeliciteerd! Volgens mij heb je daar wel echt je plekje gevonden he?

Manzano, toch een goede reis naar huis gewenst, gaat altijd veel te snel voorbij.

Laughterline, wat een gedoe zeg met je visum, hopelijk lukt het allemaal!