Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 163 van de 166 [ 4128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zuid Afrika

 
Profiel   

Pilanes Berg vind ik ook erg mooi, kleinschaliger maar erg mooie omgeving. Heb ik ook veel dieren gezien en over het algemeen minder toeristisch. Maar het Kruger is wel prachtig en geweldig en als je het mij vraagt moet je dat toch echt wel een keer gezien hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 21:08 



 
Profiel   

Ik heb even een stipje gezet op dit topic, zit te overwegen om misschien te studeren in Zuid-Afrika! :) (Voor volgend jaar +- 5 maanden, scriptie schrijven).

De keuze ligt nu voor mij nog even tussen Japan en Zuid-Afrika (had ook in het Japan topic gereageerd haha), maar ZA lijkt me wel goedkoper (vliegen er naartoe kan echt bizar goedkoop zag ik!) en het lijkt me zo gaaf om die wilde dieren te zien <3 En uberhaupt is de omgeving natuurlijk prachtig!

Het lijkt me (als ik erheen ga) ook leuk om de omliggende landen eens te bezoeken, en ook dat land dat er middenin ligt (Lesotho). Hebben mensen hier dit ook gedaan, en is het makkelijk om van de ene naar andere plek te reizen? Of om over grenzen te komen?

Ik zal dadelijk de rest van het topic nog even goed doorlezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 17:38 



 
Profiel   

Ik heb lesotho bezocht vanuit een hostel (amfitheater). Zeker de moeite. Swazi hebben we zelf gedaan. Als je vragen hebt, laat maar weten. Ik zou zuid Afrika kiezen haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 17:55 



 
Profiel   

Ik ben naar Lesotho geweest. Een 4wd gehuurd en de Sani Pass opgereden. Je kunt niet zonder een 4wd Lesotho in.
Dan in de Sani mountain lodge (hoogste kroeg van Afrika) overnacht. Geweldig was dat! Gevoelstemperatuur van -10 in de ochtend en de waterleidingen in ons hutje bevroren.
Het eten in de Sani Mountain lodge was ook super en wij waren die nacht de enigen die overnachtten.
Echt een aanrader, hoewel de Sani Pass oprijden wel spannend is!

Swaziland heb ik ook gedaan en vanaf Mozambique de grens over naar Zuid Afrika, dat was wel een belevenis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 18:25 



 
Profiel   

Even showen hoor... Onze favoriete foto die we tijdens onze reis zelf maakten, hebben we eindelijk uitvergroot! 90x70 op aluminium <3

Wilden hem eigenlijk op de witte muur op de slaapkamer, maar zo op de blauwe komt die ook mooi uit. Nog even kijken dus waar we hem gaan hangen!

[ img ]

En volgens mij hier nog niet laten zien, foto’s boven de bank:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-20 16:22 



 
Profiel   

Mooi hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-20 16:41 



 
Profiel   

Heel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-20 17:56 



 

Gaaf!

Wij gaan de laatste week van maart naar kruger!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-20 18:06 



 

IsaCalixa schreef
Ik heb even een stipje gezet op dit topic, zit te overwegen om misschien te studeren in Zuid-Afrika! :) (Voor volgend jaar +- 5 maanden, scriptie schrijven).

De keuze ligt nu voor mij nog even tussen Japan en Zuid-Afrika (had ook in het Japan topic gereageerd haha), maar ZA lijkt me wel goedkoper (vliegen er naartoe kan echt bizar goedkoop zag ik!) en het lijkt me zo gaaf om die wilde dieren te zien <3 En uberhaupt is de omgeving natuurlijk prachtig!

Het lijkt me (als ik erheen ga) ook leuk om de omliggende landen eens te bezoeken, en ook dat land dat er middenin ligt (Lesotho). Hebben mensen hier dit ook gedaan, en is het makkelijk om van de ene naar andere plek te reizen? Of om over grenzen te komen?

Ik zal dadelijk de rest van het topic nog even goed doorlezen!

Waar zou je je scriptie gaan doen? Ik heb aan Rhodes gestudeerd in Grahamstown en ik vond het een hele vette ervaring, maar ik zou het niet zomaar aan iedereen aanraden. Vooral als je er langere tijd woont en afwijkt van de toeristische paden is het soms best heftig en intens. Ik kon in Grahamstown bv 's avonds niet alleen over straat en ik had ook overdag mace bij me omdat er veel geweld (en dan specifiek tegen vrouwen) was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-20 00:29 



 
Profiel   

Hoe is het met de dames die in Afrika wonen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 15:01 



 
Profiel   

Wij zijn inmiddels in een soort van gedeeltelijke lock down. Namibie staat de teller nu op 8. We zijn erg bang voor de verspreiding, er zijn in de supermarkten hier ook giga runs geweest op alles, maar mensen lijken het zover redelijk serieus te nemen.
Ik heb mn man om de week een week thuis werken en vind dat stiekem best gezellig.
Verder heb ik een nieuw paard gekocht en dus een lichtpuntje in deze tijd, ondanks dat we mn andere merrie nog steeds niet hier kunnen halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 15:32 



 
Profiel   

Het lijkt me qua gezondheidszorg voor jullie nog veel spannender dan voor ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 17:48 



 
Profiel   

Absoluut. Ik hou mijn hart vast voor Afrika en Amerika.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 18:02 



 
Profiel   

Absoluut. Mijn berichtje was wat luchtig zie ik, maar ik hou mijn hart vast als ik denk aan de gevolgen hier. Voor nu is het nog niet zover en proberen we maar positief te blijven.
In ZA gaat het wel erg hard zie ik al :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 18:06 



 
Profiel   

Ik heb me er maar op in de gesteld dat we lang niet meer naar Afrika zullen kunnen :( echt heel erg klote.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 19:01 



 
Profiel   

Wij hebben een reis gepland staan voor half Juli naar zuid Afrika voor het eerst een grote droomreis met onze meiden, maar ook ik ben bang dat onze reis voor dit jaar in duigen valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-20 09:53 



 
Profiel   

Oei kun je het verplaatsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-20 14:16 



 
Profiel   

Daar vraag je me wat, daar heb ik eigenlijk niet naar gevraagd toen ik van de week het reisbureau aan de lijn had. Annuleren kan alleen bij negatief reisadvies daar heb ik wel verder naar gevraagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-20 15:44 



 
Profiel   

Pfoe ik zou er maar niet vanuit gaan dat dat doorgaat.. tegen die tijd zal er wel een negatief reisadvies zijn gok ik?

Lees net dat in een Township in Kaapstad het eerste officiële geval is bevestigd. Ik hou zo m'n hart vast voor alle mensen die in armoede of townships leven :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-20 18:54 



 

Pfff afgrijselijk inderdaad. Ik ben er voor een artikel onderzoek naar aan het doen en in veel townships worden een paar toiletten/punten met stromend water gedeeld met duizenden mensen. Als zo'n virus daar voeten aan de grond krijgt kan je je daar nooit voor verstoppen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-20 18:56 



 
Profiel   

Mijn papa woont op een half uur van Kaapstad en hij heeft ook wel bang. (risicopatiënt door diabetes)
Hij zegt dat ze in de voedingswinkels bij binnenkomst de handen van alle klanten ontsmetten en hen ook een gedesinfecteerd winkelkarretje geven. Ook het maximum aantal klanten per winkel is beperkt.

Naar mijn gevoel is Zuid-Afrika er wel net iets sneller bij dan alle Europese landen. De tafelberg was al 14 dagen geleden gesloten denk ik? De scholen zijn ook al best lang toe. Wij zijn 14 februari in Johannesburg geland en werden op de luchthaven al 2x getest of we al dan niet koorts hadden. In qatar of Brussel werd dat dus niet gedaan bv.

Maar ik lees hierboven dat ze in de township ook al een bevestigd geval hebben, dus ik hou mijn hart al vast... als het daar echt uitbreekt wordt dat rampzalig...

Heeft er iemand iets opgevangen dat de Zuid-Afrikaanse regering dagelijks 10.000 mensen de huizen laat bezoeken om mensen te testen? Mijn papa vertelde er iets over, heb er ook een filmpje van gezien, maar ik weet niet goed hoe het te werk gaat.

Wij wilden trouwens in juli voor 2 weken teruggaan om mijn papa zijn 60ste verjaardag daar te vieren, dat zal dit jaar ook niet kunnen doorgaan vrees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 10:08 



 
Profiel   

Hey iedereen! Hopelijk is iedereen nog gezond! Gezien de omstandigheden heb ik net iets meer tijd om foto's te bewerken. Hieronder paar foto's van onze reis die we vlak voor de corona hebben gemaakt:


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]



[ img ]
Getuige mogen zijn van deze prachtige roedel wilde honden die helaas enorm bedreigd zijn.
[ img ]

En deze foto tovert telkens een glimlach op mijn gezicht :+ De reiger die enorm graag meesurft op de nijlpaarden.

[ img ]

Nog zo'n massa foto's te bewerken, maar deze van het Krüger wilde ik jullie niet onthouden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 21:16 



 
Profiel   

Leuke foto’s :) wij dromen inmiddels om toch maar terug te gaan zodra het weer mag. Gezien de stand van de rand wordt het heel voordelig. En ik mis het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 21:27 



 
Profiel   

poes schreef
Leuke foto’s :) wij dromen inmiddels om toch maar terug te gaan zodra het weer mag. Gezien de stand van de rand wordt het heel voordelig. En ik mis het!

Dankjewel!

Wij gingen normaal terug in juli voor de 60ste verjaardag van mijn papa. Maar dat gaan we helaas ook moeten uitstellen. Hopelijk blijft de rand inderdaad voordelig staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-20 09:10 



 
Profiel   

Mooie foto's, onze reis staat ook voor Juli gepland, we gaan er maar vanuit dat dat niet door gaat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-20 09:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 163 van de 166 [ 4128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen