Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 06:36

Britt_Sisi schreef:
Siersma schreef:
Probeer Leonie van Schaijk eens, van hoeve Consensus. Zij doet ook wel eens ritjes met haar eigen paarden.

Ik heb even gegoogled, maar ik lees dat dit een pensio(e)n stal is, weet je zeker dat zij ritjes doet?

Ja klopt hoor. Maar zij verhuurt haar wedstrijdpaard wel eens

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:23

Alwiene schreef:
Ha jij bent echt de perfecte tourist voor Texel volgens mij. Al die extra uitjes hebben ze hier een stuk meer dan mijn wandelen, fietsen en too good to go boxen halen bij de Lidl :')

Het is heerlijk om hier weer te zijn ! Vanmorgen stukje gewandeld, daarstraks weer een geweldige too good to go box bij de Lidl opgehaald en vanavond dan toch ook voor mij nog een excursie namelijk Vip tour bij Ecomare. <3


Haha, ja, wij doen wel echte toeristen dingen deze week. Goed voor de lokale economie :D

Gisteren uit eten geweest bij de Taveerne naar aanleiding van dit topic. Heerlijk gegeten! Volgens mij zitten er een hoop tourist traps in de Koog qua eten. Vele restaurants zagen er een beetje shabby uit.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 09:50

Banyu schreef:
Vanavond met mn moeder op seh gezeten! Is beetje jammer sommige plannen nu vallen in duigen. Maar we maken het beste ervan en komt volgend jaar in maart of september wel weer!! Vrijdag terug naar de chirurg om te zien of dagje terug naar brabant moeten voor een operatie, dit wordt dan dagopname.

Maar aangezien we beide heel erg hebben af lopen tellen, zitten we dan liever op texel dan thuis! :(


Oef wat is er gebeurd?


Ecomare was echt superleuk die VIPtour, echt tof om al die plekken achter de schermen te zien!

esje01

Berichten: 4896
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:46

Wij gaan morgen tot zondag nog even naar Texel voor dat we maandag weer aan het werk mogen/moeten.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 23:57

Even een vraagje,

Paar jaar geleden hadden we texel vignet, deze was toen geldig tot met februari jaar erop.

Is dit nu nog steeds zo, of het nu een heel jaar als in, stel ik neem het nu, geldig ook tm september 2022?

We wouden het niet nemen ivm fietsen, maar dat gaat helaas niet meer natuurlijk :( :(

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 01:44

Nee je kan nu per dag aanvinken. 10€ per dag

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:14

Ik heb bij de parkeerautomaat een weekvignet gekocht voor 20 euro. Je kunt ook 2,50 per uur betalen. (En blijkbaar ook 10 euro per dag). :)

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:21


Anoniem

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:01

Wij gaan ook bijna weer! Laatste weekend september en eerste weekend oktober! :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:25

Yes, i know. We hebben het vaker gedaan. Maar toen was het nog tot februari jaar erop geldig. En dacht aangezien we in maart en september ook weer gaan zeg maar :)

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:13

Banyu schreef:
Even een vraagje,

Paar jaar geleden hadden we texel vignet, deze was toen geldig tot met februari jaar erop.

Is dit nu nog steeds zo, of het nu een heel jaar als in, stel ik neem het nu, geldig ook tm september 2022?

We wouden het niet nemen ivm fietsen, maar dat gaat helaas niet meer natuurlijk :( :(

Is nu echt 365 dagen geldig. Dus als je vandaag koopt, tot vandaag volgend jaar

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 10:41

Klopt, is echt een jaar geldig, wel kenteken gebonden. Wij rijden nu een andere auto dan in juni en kon voor 12,50 dat laten omzetten. Gemeente Texel was daar overigens echt heel snel mee! Maar dat kan alleen als je de oude verkocht en een nieuwe gekocht hebt. Zomaar overzetten op ander kenteken kan niet.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:14

Alwiene schreef:
Klopt, is echt een jaar geldig, wel kenteken gebonden. Wij rijden nu een andere auto dan in juni en kon voor 12,50 dat laten omzetten. Gemeente Texel was daar overigens echt heel snel mee! Maar dat kan alleen als je de oude verkocht en een nieuwe gekocht hebt. Zomaar overzetten op ander kenteken kan niet.



Oh dan is dat helemaal veranderd!
Inderdaad zijn ze daar heel snel mee. Mijn auto ging 4 jaar geleden total loss dag voordat we op vakantie gingen, uiteraard al bootticket en vignet besteld. En beide kon ik kosteloos om zetten. Moet wel bewijs van kenteken doorsturen, maar dat was geen probleem!
Maar wellicht omdat ik het hele verhaal uitlegde en dergelijke dat ze minder moeilijk deden, dat kan natuurlijk ook.

Dankjewel Siersma, dan is dat gelukkig al heel anders als voorheen :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 18:49

We zijn errrrr!!!!! *\o/*

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 19:30

Banyu schreef:
We zijn errrrr!!!!! *\o/*


Yeaaahhh welkom thuis :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:34

Jaa dankje!!

Jammer dat swoopy alleen maar linkerhelft open is en dus niet de combinatiesoftijs verkoopt :(

Wachten tot volgend jaar dan maar….

Anoniem

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:33

Zo mn boottickets voor 2 weekenden besteld, garnalenboot geboekt, restaurant gemaild :') nu nog 7 dagen wachten :#

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:52

Heerlijk dagje strand gehad vandaag. Wel heel voorzichtig gedaan ivm mn moeders schouderoperatie. Maar dat heeft gewoon tijd nodig, + gewoon de voorzichtigheid natuurlijk!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:56

Alwiene schreef:
Banyu schreef:
Vanavond met mn moeder op seh gezeten! Is beetje jammer sommige plannen nu vallen in duigen. Maar we maken het beste ervan en komt volgend jaar in maart of september wel weer!! Vrijdag terug naar de chirurg om te zien of dagje terug naar brabant moeten voor een operatie, dit wordt dan dagopname.

Maar aangezien we beide heel erg hebben af lopen tellen, zitten we dan liever op texel dan thuis! :(


Oef wat is er gebeurd?


Ecomare was echt superleuk die VIPtour, echt tof om al die plekken achter de schermen te zien!


Sorry, ik zie deze post dus echt nu pas, het spijt me!

Vorige week woensdag dacht ze nog even snel huis schoon te maken incl ramen zemen, alleen ze was van het krukje buiten gevallen, ik was nog aan het werk dus had voicemailbericht dat ze naar de spoed was door een vriendin gebracht.

Foto’s gemaakt, bleek gebroken. En bleek dus dat het waarschijnlijk een operatie ging worden. Dus die afgelopen vrijdag terug geweest voor de uitslag en inderdaad, het werd een operatie.

Dus die kon voor afgelopen dinsdag gepland worden (dagopname), en die maandag ervoor was afspraak bij de anesthesist…. Dus we zijn zaterdag alsnog naar Texel gegaan, mama wilde mijn vakantie niet laten verpesten ivm dat ik zoveel gewerkt had enzo….

Maandagochtend de boot van 0900 gepakt, en dinsdag de boot van 1730 weer terug naar Texel! En nu zijn we heerlijk vakantie aan het houden!

Tuurlijk, balen we ervan dat we niet kunnen fietsen nu, maar dat zijn niet de belangrijkste zorgen gelukkig!!

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:16

Vervelend voor je moeder maar ze kan nu wel lekker genieten van het mooie weer, en jij ook natuurlijk! Jullie treffen het echt

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 16:11

Aaah vroeg me al af waarom je er niks over zei. Wat rot voor je moeder, ongelukkig gevallen zeg. Fijn dat jullie toch nog van het eiland genieten nu!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:38

Alwiene schreef:
Aaah vroeg me al af waarom je er niks over zei. Wat rot voor je moeder, ongelukkig gevallen zeg. Fijn dat jullie toch nog van het eiland genieten nu!


Ja was dus helemaal niks persoonlijks, gewoon er over heen gelezen. Sorry daarvoor!

Ja normaal had ik paar jaar achter elkaar dat ik iets markeerde, maar in dit geval zij nu.
Staan we weer quitte haha! :P

Maar liever het weer dat enorm goed bevalt en niet fietsen, dan willen fietsen en het regent alleen maar..

Komt volgend jaar in maart wel en anders de 3 weken in september wel weer hihi :P

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 18:55

Morgen een to good to go box ophalen bij Kustpark Texel, ik ben benieuwd, hihi! :)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-21 23:59

Banyu schreef:
Morgen een to good to go box ophalen bij Kustpark Texel, ik ben benieuwd, hihi! :)


Die hebben alleen brood boxen toch? Was het wat?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 09:26

Alwiene schreef:
Banyu schreef:
Morgen een to good to go box ophalen bij Kustpark Texel, ik ben benieuwd, hihi! :)


Die hebben alleen brood boxen toch? Was het wat?


Hmm, wel ib het andere topic gedeeld, maar biet meer in deze.
Jazeker! Vooral voor €2,99 terwijl het brood al over de €2,- was :)

4 croissantjes, 2 andere broodjes, 2 donuts, zak witte bolletjes, zak krentenbollen, en 2 zakken half brood (gewoon bruin, en volkoren)…


Afbeelding