Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:46

Bedankt voor de tip! Omdat hij tot 4 uur ieder half uur vaart, dacht ik juist te zorgen voor 4 uur er te zijn, maar dat is niet slim dus.

Muga

Berichten: 2082
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:55

Davinia_ schreef:
Bedankt voor de tip! Omdat hij tot 4 uur ieder half uur vaart, dacht ik juist te zorgen voor 4 uur er te zijn, maar dat is niet slim dus.


Nee bespaar jezelf de file door den helder. Ga lekker ergens wat drinken of eten en neem een boot na 5 uur. Dan is het waarschijnlijk oprijden en gaan. Ik vind niks frustrerender dan die file.

Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 18:13

Davinia_ schreef:
Bedankt voor de tip! Omdat hij tot 4 uur ieder half uur vaart, dacht ik juist te zorgen voor 4 uur er te zijn, maar dat is niet slim dus.

Als het druk blijft na 4 uur blijven ze varen met 2 boten, maar dat besluiten ze pas rond die tijd. Standaard is de tijd voor de 2e boot van half 10 tot 4 maar indien nodig eerder al of later door

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:28

Bedankt! Ik haat files en wachten, dus dan beter gewoon wat later van huis vertrekken dus.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:25


Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:53

Zal wel meevallen. Personeel heeft aangegeven niet te staken tijdens hoogseizoen. Maar als ze het wel zouden doen, mijn zegen hebben ze

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 00:19

Siersma schreef:
Zal wel meevallen. Personeel heeft aangegeven niet te staken tijdens hoogseizoen. Maar als ze het wel zouden doen, mijn zegen hebben ze


Het zal mij benieuwen, zat pas met personeel samen op de boot en toen ging het wel over juist staken op een drukke dag of vooraf aangeven dat die dag de boot gratis zou zijn om voor extra drukte/chaos te zorgen. Maargoed dat kan ook grootspraak zijn uiteraard. Hopelijk komen ze er voor die tijd gewoon uit samen. :)

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:14

Wij zijn hier sinds vrijdag op vakantie en genieten volop!
We hebben geen files gehad, kwamen 16.20 aan bij de boot en konden gelijk mee met die van 16.30.

Nu hopen dat we beetje prima weer is komende week. Het hoeft van ons zeker niet tropisch te zijn (liever niet zelfs), maar een zonnetje zien zou leuk zijn, haha.

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:52

Veel plezier op Texel voor de mensen die er nu zijn! :wave:

Als iemand nog een leuke activiteit zoekt op Texel.. O:)
Vrienden van mij hebben een spel ontworpen. Een escape spel met puzzels op verschillende locaties. Ik heb het zelf al gespeeld en vond het erg leuk! :D

https://outdoorescapegames.nl/

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 22:47

Davinia_ schreef:
Wij zijn hier sinds vrijdag op vakantie en genieten volop!
We hebben geen files gehad, kwamen 16.20 aan bij de boot en konden gelijk mee met die van 16.30.

Nu hopen dat we beetje prima weer is komende week. Het hoeft van ons zeker niet tropisch te zijn (liever niet zelfs), maar een zonnetje zien zou leuk zijn, haha.


Ik heb een paar jaar geleden op Texel gezeten terwijl het in de rest van Nederland tropisch was en iedereen zat te puffen, op Texel was het toen juist heeeerlijk!

Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:17

De rode melding negeren we even!

Ik heb vandaag een bokker ontmoet, ze kwam gedag zeggen in de winkel.

Shanna, leuk dat je er was! Sorry voor mijn reactie, ik was nogal overdonderd :o

Muga

Berichten: 2082
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:57

Siersma schreef:
De rode melding negeren we even!

Ik heb vandaag een bokker ontmoet, ze kwam gedag zeggen in de winkel.

Shanna, leuk dat je er was! Sorry voor mijn reactie, ik was nogal overdonderd :o


Haha was leuk een gezicht bij de naam te plakken!
Had ook niet gemeld dat we er weer waren hihi.

Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:17

Nu snap ik dat ik je naam niet herkende! Had dan gezegd dat je Muga bent!

Muga

Berichten: 2082
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:04

Siersma schreef:
Nu snap ik dat ik je naam niet herkende! Had dan gezegd dat je Muga bent!


Haha dat zei ik nog! Maar je spreekt het uit als Moekha :+ dus denk dat ik muga had moeten zeggen. :')

Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:43

Oh ik dacht als Muugga >;) vandaar!

TessaxQuincy

Berichten: 1040
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:05

Wij gaan aankomende maandag een week naar texel! :D. Eindelijk eens mooi weer als we gaan, zelfs tot nu toe nog 28 graden op woensdag. *\o/* . Wij gaan sinds ongeveer 4/5 jaar 2 keer per jaar, naar Texel maar normaal alleen maar regen en slecht weer. Hopen dat we nu ook eens echt op het strand kunnen liggen en lekker zwemmen.

Iemand nog tips wat we kunnen doen? (2 20-jarige en 1 50+) We hebben al een paar keer huifkartocht gedaan en ook al vaak naar ecomare geweest dus dat wordt een beetje saai. Juttersmuseum vonden we ook niet echt leuk. Iets met drank ofzo is ook niet wat voor ons. :)

En tips voor het eten is ook altijd fijn! Wij gaan meestal naar de Koog en 1 dag Den Burg. Maar we willen dit keer ook naar andere plekken.

Muga

Berichten: 2082
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:54

Ik wil je niet demotiveren maar vandaag was het bewolkt,winderig en eigenlijk fris op het eiland. Pas om 6 uur brak de zon door, werd de wind minder en was het fijn.
Kortom, wij dachten lekker weer, maar viel tegen :+

Qua eten zou ik van te voren reserveren als je ergens graag wilt eten. Het is druk. In oudeschild kun je ook leuk eten! In de haven.

Misschien een keer garnalen vissen of zeehonden kijken? Fiets huren? Moet zeggen dat wij ons altijd prima vermaken, dat gaat vanzelf.

Oh ja, Texelzoo is ook leuk!

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:38

Sowieso zaterdagnacht (13e) de vallende sterren kijken!

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:01

Aan boord de vakantiekrant meenemen daar staat ook van alles in.

TessaxQuincy

Berichten: 1040
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:08

Iemand die nu ook op Texel zit en weet hoe het temperatuur op het strand is? :+ Mijn moeder kan niet goed tegen de warmte dus wil eigenlijk niet naar het strand. Terwijl ik denk dat het juist fijner is op het strand dan in een chalet waar het al 31 graden binnen is. Is het eindelijk een keer warm op Texel als wij er zijn ipv regen en storm, wil m'n moeder alsnog niks doen. :\ :')

Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 15:07

Ik ben aan het werk en is hier aardig warm. Denk op het strand nog warmer, is een oostenwind, die komt dus niet van het strand. Oftewel, je brand weg als je nu naar het strand gaat. Eventueel zou je naar paal 33 kunnen gaan, ligt wat meer aan de oostkant van het eiland. Daar is het mss nog te doen

TessaxQuincy

Berichten: 1040
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:20

We zijn uiteindelijk maar naar Den Burg gegaan, in de zon is het idd heel warm. In de schaduw met wind is het wel te doen. Vanavond eten bij Burgers Beers and Blues, (echt een aanrader!)

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:11

TessaxQuincy schreef:
Iemand die nu ook op Texel zit en weet hoe het temperatuur op het strand is? :+ Mijn moeder kan niet goed tegen de warmte dus wil eigenlijk niet naar het strand. Terwijl ik denk dat het juist fijner is op het strand dan in een chalet waar het al 31 graden binnen is. Is het eindelijk een keer warm op Texel als wij er zijn ipv regen en storm, wil m'n moeder alsnog niks doen. : :')

Bij het strandje bij Oudeschild was het heerlijk vanmiddag {:}

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 18:29

Foei had met deze temperaturen ook wel graag op het eiland gezeten maar ik moet nog een goede 2 weken geduld hebben.

@Siersma kijken of het me lukt als ik 2 maanden op het eiland ben om nu eindelijk weer eens langs te komen om gedag te zeggen hihi.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:34

Gaan of niet gaan...

Wij hebben aankomende zaterdag 2 weken Texel geboekt. Nu word ik van mijn weeronline bericht erg verdrietig....

Veel regen en rond de 20 graden. Wij worden allebei erg chagrijnig als onze zomervakantie in het water valt...

Dus we zitten al 2 dagen in dubio. Toch gaan op hoop van zegen dat het overwaait. Of ons verlies nemen en richting de zon rijden.

Wat zeggen de texel kenners?