USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:14

Voor degene die meegedaan hebben aan de Diversity Lottery: Wegens een systeemfout zijn alle inschrijvingen tussen 3 en 10 oktober invalid. Morgen 18 oktober start de nieuwe inschrijvingsperiode.
https://www.dvlottery.state.gov/

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:19

Ann_Pam schreef:
Ben momenteel in Amerika, en ben benieuwd of er hier bokkers ervaring hebben met de app uber of Lyft? (Zitten in Orlando nu trouwens en gaan straks richting Miami)

Ja, in Boston. Nooit gewone taxi besteld behalve vanaf vliegveld naar hotel. Scheelde best veel geld!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:25

Nee geen ervaring :) wij hebben altijd een huurauto :)

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:29

Plien91 schreef:
Ann_Pam schreef:
Ben momenteel in Amerika, en ben benieuwd of er hier bokkers ervaring hebben met de app uber of Lyft? (Zitten in Orlando nu trouwens en gaan straks richting Miami)

Ja, in Boston. Nooit gewone taxi besteld behalve vanaf vliegveld naar hotel. Scheelde best veel geld!

En welke vd 2 raad je aan? Ik heb dus alleen internet vanaf het hotel en daar kan ik hem dus boeken, weet niet of je internet gedurende rit aan moet staan voor de betaling?

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:38

Internet tijdens de rit is volgens mij niet nodig, je accepteert van tevoren en de bestelling wordt direct verwerkt via Paypal of je cc, daar heb je de app niet voor nodig. Je betaalt dus niet in de taxi maar aan het bedrijf.

Wij hebben het veel gebruikt in de VS en vonden het ideaal. Hadden ook gewoon een huurauto, maar soms wil je wat drinken of misschien wat eten in het centrum en dan is parkeren vaak een crime. Uber is snel, makkelijk en veilig en er rijden er in de VS zo veel rond dat je vaak niet langer dan 3 minuten moet wachten.

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:05

[code][/code]
Emmaa_ schreef:
Internet tijdens de rit is volgens mij niet nodig, je accepteert van tevoren en de bestelling wordt direct verwerkt via Paypal of je cc, daar heb je de app niet voor nodig. Je betaalt dus niet in de taxi maar aan het bedrijf.

Wij hebben het veel gebruikt in de VS en vonden het ideaal. Hadden ook gewoon een huurauto, maar soms wil je wat drinken of misschien wat eten in het centrum en dan is parkeren vaak een crime. Uber is snel, makkelijk en veilig en er rijden er in de VS zo veel rond dat je vaak niet langer dan 3 minuten moet wachten.

Oh Thanks! Proberen waard zo te horen, scheelt ook erg qua prijzen. Fooi zat er al bij inbegrepen toch?

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:16

Ik heb nog nooit fooi gegeven in een uber, maar weet eigenlijk niet of dat gebruikelijk is of niet. Het scheelt inderdaad veel, vooral omdat je van tevoren weet hoe veel je betaalt en dus niet afgezet kan worden omdat je toerist bent.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:45

Hier veel gebruik gemaakt van uber en bevalt super. Leuke gesprekken gehad over Nederlands bier, Amsterdam en tips waar ik naartoe moest voor mooiste vuurwerkshow en locaties waar weinig toeristen komen.

Ik ga over 10 dagen weer naar Californië :)

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:58

Ann_Pam schreef:
Ben momenteel in Amerika, en ben benieuwd of er hier bokkers ervaring hebben met de app uber of Lyft? (Zitten in Orlando nu trouwens en gaan straks richting Miami)

Zelf niet, maar mijn Amerikaanse vrienden gebruiken dagelijks Uber en zijn tevreden erover :)

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:21

Emmaa_ schreef:
Ik heb nog nooit fooi gegeven in een uber, maar weet eigenlijk niet of dat gebruikelijk is of niet. Het scheelt inderdaad veel, vooral omdat je van tevoren weet hoe veel je betaalt en dus niet afgezet kan worden omdat je toerist bent.

Wij hebben uber in New Orleans gebruikt omdat we wat verder zaten van het centrum en we hebben wel telkens tips gegeven..

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:35

Wij in New Orleans idd ook veel, maar ook in Miami etc. Ik maak er in Nederland ook echt veel gebruik van, maar heb nooit fooi gegeven of daarbij stil gestaan :o

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:23

Ik sta op het punt mijn vliegticket te boeken. Ik ga naar Baltimore, maar aangezien ik rond de kerstvakantie zit is dat me echt te duur (580€), dus ik ga nu een ticket naar NYC boeken en vanaf daar naar Baltimore. Ik heb gekeken voor Greyhound bus, maar de Amtrac trein lijkt me ook een goede optie. Iemand voorkeuren/tips?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:25

Ann_Pam schreef:
Plien91 schreef:
Ja, in Boston. Nooit gewone taxi besteld behalve vanaf vliegveld naar hotel. Scheelde best veel geld!

En welke vd 2 raad je aan? Ik heb dus alleen internet vanaf het hotel en daar kan ik hem dus boeken, weet niet of je internet gedurende rit aan moet staan voor de betaling?

Uber, met Lyft geen ervaring. Wij boekten de Uber in het hotel, verder geen internet nodig. Omdat het begin- en eindpunt van de rit al vaststaan, betaal je op voorhand al.
Terug naar hotel hebben we twee keer met een Uber gedaan, dan zochten we een Starbucks op waar we gratis internet hadden :j.


Margoooo schreef:
Ik sta op het punt mijn vliegticket te boeken. Ik ga naar Baltimore, maar aangezien ik rond de kerstvakantie zit is dat me echt te duur (580€), dus ik ga nu een ticket naar NYC boeken en vanaf daar naar Baltimore. Ik heb gekeken voor Greyhound bus, maar de Amtrac trein lijkt me ook een goede optie. Iemand voorkeuren/tips?

Greyhound bus geen ervaring, wel met Amtrac. Zijn daarmee van Boston naar NYC gereisd. Fijne treinen, goed geregeld allemaal, snelle Wifi aan boord en mogelijkheden om onderweg eten/drinken te kopen. Lijkt mij persoonlijk fijner dan met de bus!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:28

Amtrac lijkt mij fijner reizen :)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:11

Amtrac is zeker fijner dan de Greyhound. De greyhound maakt veel meer stops en is minder comfortabel.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:36

Amtrac!

Marijke_Dub

Berichten: 179
Geregistreerd: 26-10-11

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:33

Zijn er in dit topic mensen die in California wonen? Ik zou graag dan wat vragen aan je willen stellen :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:04

Libera woont volgens mij daar. Ze heeft ergens een topic over haar stal

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:52


Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:36

Bedankt! Ik ben nu aan het kijken voor de Amtrac dan. Maakt het erg uit hoe ver ik dit van te voren boek? En hoeveel uur zou ik moeten rekenen vanaf landen tot vertrek? Ik land op Newwark (EWR), met ov naar Penn station zou een half uurtje moeten zijn. Ik zou 3 uur na vertrek met de Amtrac kunnen, of op safe spelen en voor 4 uur kiezen?

Ook vroeg ik me af: er staat: no checked lugage bij deze treinen. Na een beetje googlen lijkt het dat ze hier niet zo streng mee zijn. Iemand ervaringen? Ik zal een rugtas (handbagage) en grote koffer (maar < 23 kg) bij me hebben.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:44

Wij hebben zelfs de rit gemaakt met 4 koffers, handtas en laptoptas. Niemand over gehoord :)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:46

Er is in de trein veel plek voor bagage. Wij hadden ook elk een grote koffer en handbagage mee.
Ik zou voor vier uur kiezen. En hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is :).

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:31

Inderdaad zo veel mogelijk ruimte plannen, je vliegtuig kan altijd eens vertraging hebben of de rij is ineens heel lang. Je gaat op vakantie, dus wat rust tijdens de reis is heel belangrijk!

Over rustig reizen gesproken, ik vertrek vrijdag ochtend richting Amerika en ik heb echt 0.000 voorbereid. Koffer staat wel in de kamer, maar ipv dat stom ding in te pakken heb ik uren lang honden getraind om in het koffer te zitten,liggen, koffer voort te slepen....

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:49

Maar het is toch pas woensdag? O:)

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:55

Ik doe dat ook gewoon een middag/avond van te voren hoor :P