USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:31

rooslover schreef:
Ik ga 21 september weer naar New York! Schiet inmiddels wel weer op!

Hoelaat vlieg je? Ik dan namelijk ook

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:34

De vlucht van half 10 (zo uit mijn hoofd) met Delta!

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:45

rooslover schreef:
De vlucht van half 10 (zo uit mijn hoofd) met Delta!

Ik om 15.25. Jammer. Had wel gezellig geweest

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:46

Anneert schreef:
We willen ook inderdaad de highlights wel doen, we hebben 5 volle dagen, maar wij zijn wel van het opschieten, dus als we er niks voor op hoeven geven willen we een beetje locale dingen doen :)

Maar wel bedankt voor je reactie!

Onze 5,5/6 dagen in new york zagen er grofweg zo uit:
Dinsdagmiddag kwamen we aan vanuit Boston, 15.30 ingecheckt bij hotel, klein rondje times square gelopen, biertje in een pub gedaan en een hapje gegeten.
Woensdag eerst naar Empire state building, daar ook gelijk de citypass opgehaald (hadden we tegelijk met het hotel bij tui geboekt). Na ESB metro gepakt naar financial district en een deel van een wandeling uit time to momo gedaan. Battery park - wall street - 9/11 memorial en museum
Donderdag naar- en door Central Park gewandeld, Museum of Natural History bezocht en The Met. Guggenheim was helaas dicht.
Vrijdag - boottocht over the Hudson & langs het Vrijheidsbeeld, gefietst langs The Hudson en 's avonds comedyclub, daar de ballen uit m'n broek :').
Zaterdagochtend/-middag gewinkeld, lekker door de stad gewandeld en 's avonds naar TOTR en daarna een biertje in McGee's pub (leuk als je fan bent van How I met your mother).
Zondag The High Line gewandeld, daarna nog weer even naar Central Park en wat meer richting de oostkant van NY geweest.
Maandagochtend hebben we de auto opgehaald en gingen we verder reizen dus dat was geen spannende ochtend meer :)).
We sliepen overigens echt hartje centrum dus we konden heel veel lopend doen.

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 01:49

Wij hebben 2 dagen SFO erop zitten, morgen vertrekken we richting het binnenland! :D

In 2 dagen 30 km gefietst en 15 km gelopen inclusief heuvel op en af.. En dat zijn hier nogal heuvels haha :=Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:10

SteffiiY schreef:
Wij hebben 2 dagen SFO erop zitten, morgen vertrekken we richting het binnenland! :D

In 2 dagen 30 km gefietst en 15 km gelopen inclusief heuvel op en af.. En dat zijn hier nogal heuvels haha :=[ [url=m/AwMndb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Erg he :') Bij ons was iemand met een plattegrond, we wouden vanaf het hotel naar de painted lady's.. Oooh is maar een klein stukje lopen zegt ze... Bergop -O- -O-

Afbeelding

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:39

Dan realiseer je je wel even hoe plat Nederland is :)).

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 02:27

Plien91 schreef:
Dan realiseer je je wel even hoe plat Nederland is :)).

Ja en hoe makkelijk dat eigenlijk allemaal is :+

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:54

En dat ik zeur dat ik op de fiets twee 'bergjes' over moet naar de universiteit en daarom de auto pak _O-

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:32

Dus... Ik zie een foto topic over India voorbij komen met prachtige foto's. Ik denk: hé, een forumdeel voor reizen, dat had ik nog niet ontdekt. Misschien toch maar even mijn VS reis posten. Dus ik klik verder en zie meteen een VS topic bovenaan staan. :+

Ik ben afgelopen Juli/Augustus voor het eerst naar de VS geweest (voor het eerst echt lange vakantie, voor de eerste keer gevlogen, voor het eerst alleen, doodeng hahaha). Ik heb een vriend getroffen die ik al heel lang kende en waar wel wat vonkjes waren, maar je weet het nooit tot je elkaar in het echt ziet. Nou, de vonkjes laaide goed <<)
Anyway... Ik heb een heerlijke drie weken gehad in zuidelijk Indiana en noord Kentucky en heb meteen weer geboekt voor december. *\o/*


Even een ander ros :Y)

Afbeelding

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:33

Zo weer terug van een heerlijk lang weekend NY/NJ.. :j


Afbeelding


Iemand ervaring met claims na vertraging? Door technische storing na boarden, overstappen op ander vliegtuig, problemen met de catering en lange rij bij opstijgen, hadden we een vertraging van 4,5u opgelopen..

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:49

Volgens mij kan je bij meer als 3 uur vertraging vergoeding krijgen.
Maar hoe en wat verder weet ik ook niet.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:52


MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:15

Thanks Keet :j, soortgelijke websites had ik idd ook al gevonden en lijk recht te hebben op een vergoeding (helaas niet via euclaim omdat niet vanuit de EU was en 'buitenlandse' maatschappij - KLM maar uitgevoerd door Delta). Ik zie alleen ook allerlei links naar sites staan die het voor je willen regelen ipv gewoon via de KLM site. Ik ben ook deels benieuwd waarom dat is.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:39

Kan je via Delta niets vinden? Of moet je echt bij KLM zijn?

Wij zijn met Delta naar Jamaica gevlogen (via Atlanta) en ik moet zeggen dat ik best onder de indruk was van hen. Een jaar of 10 geleden ben ik ook een aantal keren met Delta naar Amerika gegaan en toen was alles heel duf en verouderd. Maar nu hadden we vier keer een splinternieuw vliegtuig met heel uitgebreid entertainmentaanbod, lekker (en veel) eten en erg vriendelijke service. Wat een vooruitgang!

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:46

Mijn volgende reis in december is ook via KLM/Delta. Mijn reis is gewijzigd na boeking. Ik ben op de terugreis op een eerder toestel gezet waardoor ik nu een overstap van 6 uur heb in Detroit. Heb al met KLM gebeld maar die verwijzen me door naar Delta. Bij Delta word steeds niet opgenomen (wachtrijen van minimaal 30 minuten).

Ben erg benieuwd hoe de Delta service is. Vorige keer met United gevlogen met wisselende ervaring. De heenvlucht een zeer verouderd toestel waar niks goed werkte. Op de terugweg een geweldig entertainmentsysteem met zelfs een oplader voor mijn telefoon (maar helaas weer geen werkende wifi)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:28

Wij hebben 1 keer een toestel gehad zonder entertainment bij Delta. Alle overige keren wel en super service en veel eten

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:36

Paar keer met Delta gevlogen maar ik vind het niets bijzonders.
Singapore Airlines is fijn maar ja, die vliegen niet naar de USA.
Naar de USA viel AirBerlin me in positieve zin op, echt zo balen dat die failliet zijn.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:41

Geen zin om dik 400 pagina's door te spitten, maar zijn hier mensen die weleens (een stuk van) the Oregon trail hebben gedaan?
Bijv een rondreis van los angeles naar san franscisco (of andersom ;) )

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:54

Rechts onder zit een zoekfunctie LM ;)

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:22

Volgende weeken donderdag vlieg ik naar San Francisco. Ik blijf daar twee weken. Ik heb al wat leuke dingen gezien dat ik wil doen, maar heeft iemand nog leuke tips? Niet de standaard excursies die er al zijn

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:24

Rechtsonder zit een zoekfunctie. 400 paginas vol met tips :)

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:33

Cryssie schreef:
Volgende weeken donderdag vlieg ik naar San Francisco. Ik blijf daar twee weken. Ik heb al wat leuke dingen gezien dat ik wil doen, maar heeft iemand nog leuke tips? Niet de standaard excursies die er al zijn


Fiets huren en de Golden Gate Bridge fietsen. Lees je even in welke tijden je wel en niet met de fiets de brug op mag vooraf. :)

Sowieso leuk om daar te fietsen. Wel veel hellingen uiteraard. :')

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:51

Wij zijn de brug over gelopen, ook erg leuk :j

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:52

Keet schreef:
Rechtsonder zit een zoekfunctie. 400 paginas vol met tips :)


Oké dank je. Maar dat zijn vaak de standaard excursies!!!