USA

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:53

TUI heeft dat inmiddels aangepast ;) Gratis entertainment, maaltijden en drinken op intercontinentale vluchten.
Dus waar KLM de boel uitkleedt doet TUI er een stukje service bij. Daarbij is ruimbagage bijboeken bij TUI goedkoper dan bij KLM. Zo worden de verschillen steeds kleiner.

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:22

Zoals net al gezegd hoef je bij KLM ook helemaal geen ruimbagage bij te boeken. De ticketprijzen blijven hetzelfde. Er komt alleen een 'light' optie bij voor mensen die zonder ruimbagage willen vliegen, en voor hun worden tickets gemiddeld 80 euro goedkoper.

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:24

Dat klinkt leuk maar is niet zo ;) De tickets worden per saldo gewoon duurder. Heb even vergeleken met tickets nu en die ik een paar maanden geleden geboekt heb.

Bellex

Berichten: 9306
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:54

Ik heb ook vergeleken en ik kom op exact dezelfde prijzen uit voor een zelfde ticket naar eenzelfde locatie op dezelfde datum (maar dan een jaar later) aangezien een andere maand niet representatief is.
En daarbuiten, prijzen stijgen altijd wel volgens mij, inflatie enzo

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:34

Na trouw te hebben meegelezen kom ik hier ook weer eens iets posten. Vriend en ik willen dit jaar weer graag naar de VS, helaas door omstandigheden ging het echt niet in 2017 en dat kan natuurlijk niet. ;) We hebben helaas eigenlijk helemaal geen tijd om te gaan ivm verbouwing, verhuizing en de daarvoor opgenomen dagen. Waarschijnlijk kunnen wij een dag of 10 max gaan. Dit is te kort om echt te touren vandaar het idee om 2 steden te bezoeken.

NYC, Washington DC, SF, LA, Las Vegas en nog wat andere zijn wij al geweest. NYC en Las Vegas trekken vriend heel erg maar ik vind het zonde om niets nieuws te zien. NYC is wel weer een tijdje geleden en wij hebben toen het memorial gemist dus die staat nog wel op het lijstje.

Natuur, cultuur en entertainment vinden wij allemaal leuk. Misschien hebben jullie nog tips of ideeën?

Nadir

Berichten: 12736
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 14:42

New York combineren met Boston?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:55

Oh sorry zijn wij ook al geweest. Wel een erg leuke stad!

Twijfel een beetje over Nashville + Memphis / NYC + New Orleans en vriend heeft Chicago nog op zijn lijstje. Of 10 dagen Orlando en dan pretparken doen maar geen idee of dat een goed plan is.

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:59

New Orleans kan ik je echt aanraden, vond ik echt een geweldige stad. Heel veel sfeer, super lekker eten en genoeg te doen. Ik was er maar 2 dagen maar had me er zo drie weken kunnen vermaken denk ik. Nashville vond ik persoonlijk niet zo, maar ik was ook erg moe toen we daar waren en we hadden niet echt een concreet plan van wat we wouden zien. Country Music Hall of Fame is leuk maar daar stopte het voor mij ook wel.

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:10

Kleine rondreis Florida? Je hoeft niet alleen naar Orlando ;)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:34

Bedankt voor het meedenken. Als echte country fan staat Nashville erg hoog op mijn lijstje :D

Fitzroy, hebben we dan aan 10 dagen genoeg? Nog een tip waar te beginnen/eindigen? Everglades lijkt mij erg bijzonder.

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:40

Als je met TUI vliegt (nu ticketsale en morgen beginnen de KLM werelddealweken) kun je kiezen voor een fly drive beginnen in Orlando en eindigen in Miami. Dan heb je meteen ook geen tussenstop (beide trajecten rechtstreeks)
Je zou dan eerst een paar dagen Orlando kunnen doen met parken die je wil zien, dan zou ik langs de Gulfcoast afzakken. Deze is echt prachtig. Dan bij Naples oversteken naar Homestead en dan kun je de Everglades goed doen, zowel onderweg (Loop Road, Shark Valley, airboattour in Everglades City) en bij Homestead de Anhinga trail en andere trails.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:24

Wij zijn vorig jaar 11 dagen naar Florida gegaan in januari, prima te doen :j

Wij hebben 3 dagen Miami gedaan, daarna 2 dagen de Keys, 1 dag Everglades, 1 dag Sanibel Island, 1 dag Crystal River (zwemmen met manatees <3 <3 <3 ), 2 dagen Orlando (1 dag Kennedy Space Center en 1 dag Universal Studios) en dan aan het einde nog een dag Miami. Is prima te doen en helemaal niet overhaast!

Wij zijn ook met TUIfly gegaan (€300 retour per persoon) maar ik denk niet dat ik ooit nog met hen vlieg. Vond het verschrikkelijk. Oud vliegtuig, beenruimte was om te janken, geen onboard entertainment, en een heel bizarre overstap in Orlando onderweg naar Miami die bij het boeken helemaal nergens vermeld stond.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:34

Klinkt goed! Vanavond eens met vriend bespreken. :)

Oja Yasmine jouw foto’s kan ik mij nog goed herinneren ja. Jij bent daar toch ook ten huwelijk gevraagd? Gaaf hoor.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:45

Heeft iemand ervaring met de greyhound/megabus? Ik wil een bustrip maken van Canada (Toronto) naar Lexington met de bus! Ben al wat aan het opzoeken en wil ongeveer 2 a 3 uur per dag met de bus reizen en dan in een week tijd die trip maken zeg maar.
Tot nu toe heb ik de tussenstops (er vanuit gaande dat ik de niagara watervallen dan al bezocht heb): Buffalo - Erie - Cleveland - Columbus - Cincinnati - Lexington.
Ik wil in 1 van die plaatsen langer dan 1 dag blijven. Even kijken wat het leukste is om wat langer te blijven. Ik vertrek op maandag 12 maart en kom de 18e aan in Lexington is het plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:02

PreciousViva schreef:
Heeft iemand ervaring met de greyhound/megabus? Ik wil een bustrip maken van Canada (Toronto) naar Lexington met de bus! Ben al wat aan het opzoeken en wil ongeveer 2 a 3 uur per dag met de bus reizen en dan in een week tijd die trip maken zeg maar.
Tot nu toe heb ik de tussenstops (er vanuit gaande dat ik de niagara watervallen dan al bezocht heb): Buffalo - Erie - Cleveland - Columbus - Cincinnati - Lexington.
Ik wil in 1 van die plaatsen langer dan 1 dag blijven. Even kijken wat het leukste is om wat langer te blijven. Ik vertrek op maandag 12 maart en kom de 18e aan in Lexington is het plan.

Zijn er geen treinverbindingen op die trajecten? Het lijkt me een gave reis hoor, maar ik denk dat 6 dagen in zo'n bus je echt opbreekt, vooral als ze slechte overstappen hebben. Denk dat je je binnen no time echt heel erg gaat vervelen.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:26

Megabus gebruikt voor tripjes tussen NYC en Boston, is prima bevallen :j

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:33

Emmaa_ schreef:
PreciousViva schreef:
Heeft iemand ervaring met de greyhound/megabus? Ik wil een bustrip maken van Canada (Toronto) naar Lexington met de bus! Ben al wat aan het opzoeken en wil ongeveer 2 a 3 uur per dag met de bus reizen en dan in een week tijd die trip maken zeg maar.
Tot nu toe heb ik de tussenstops (er vanuit gaande dat ik de niagara watervallen dan al bezocht heb): Buffalo - Erie - Cleveland - Columbus - Cincinnati - Lexington.
Ik wil in 1 van die plaatsen langer dan 1 dag blijven. Even kijken wat het leukste is om wat langer te blijven. Ik vertrek op maandag 12 maart en kom de 18e aan in Lexington is het plan.

Zijn er geen treinverbindingen op die trajecten? Het lijkt me een gave reis hoor, maar ik denk dat 6 dagen in zo'n bus je echt opbreekt, vooral als ze slechte overstappen hebben. Denk dat je je binnen no time echt heel erg gaat vervelen.


Normaal gezien (zoals ik nu op internet vind) zijn dit allemaal rechtstreekse bussen! Dus dat lijkt me best prima eigenlijk! Trein heb ik nog niet opgezocht eigenlijk, kan ik ook wel eens doen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:14

Selka schreef:
Klinkt goed! Vanavond eens met vriend bespreken. :)

Oja Yasmine jouw foto’s kan ik mij nog goed herinneren ja. Jij bent daar toch ook ten huwelijk gevraagd? Gaaf hoor.

Ja, op het strand in Sanibel Island waar ik als klein meisje altijd heen ging <3

Annash
Blogger

Berichten: 26584
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:58

Ik ben met Megabus van Philadelphia naar DC gegaan, en Baltimore - Philadelphia. Ging prima. :)

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 08:41

Ik ben al een aantal keer met de bus naar NYC gegaan en dat is goed te doen. Mijn favoriet is Boltbus. Let wel op dat sommige vertrekpunten niet zo heel fijn zijn 's avonds laat. Ook liggen ze niet altijd centraal binnen de stad. Maar de bussen zijn comfortable en niet duur.

Selka, met 10-dagen kan je makkelijk een kleine rondreis doen, vooral als je weer vanaf een andere luchthaven vertrekt. Vaak moet je dan wel een one-way fee moet betalen voor de huurauto. Aan de andere kant is New Orleans ook hartstikke leuk! Misschien heb je wat aan mijn oude blogs (allebei 6 dagen):
- Jacksonville naar Key West
- New Orleans and Natchez Trace

Ik heb zelf net ook tickets naar Florida geboekt voor volgende week! Ben echt zo blij, want het is hier stervenskoud met als "hoogtepunt" vrijdag -8 met windvlagen tot 65km/hr. :brr: Ook grote kans dat we vandaag weer sneeuw krijgen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 08:45

Las dat delta verwacht deze dagen 400 vluchten op jfk en omgeving te annuleren ivm een winterstorm. Geef je groot gelijk om te vluchten

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:47

Bedankt voor de reacties! Stelt me al iets geruster haha! Toch best spannend met de bus in je eentje :=

Nadir

Berichten: 12736
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 12:49


Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:31

Ja het is frisjes in Florida.
M'n oom zeurt nl. haha

Hopelijk gewoon normale temp. in LA volgende week. haha

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:43

Lijkt me een apart idee. Sneeuw in Florida.

Hier is de baby gearriveerd vanmiddag dus kunnen van de zomer best naar USA :D toch :D