Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:48

Ik heb van de week Zakynthos geboekt! Wel al 22 mei dus ik ben benieuwd of het door gaat.
Ik heb net mijn voucher laten uitbetalen van TUI. Hij verliep bijna en dan moet je of boeken of laten uit betalen. En toen ik dat net geregeld had kwam ik een super leuk hotel tegen! Betaalbaar met een swim up room met eigen zwembadje!
Dus de gok gewaagd. Was de laatste kamer en een paar weken later meteen al veel duurder.
Alleen duurt het nog wel even voor ik het geld terug heb dus dat is jammer haha!

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:51

In mei ga ik naar Rhodos met mijn zus, via een voucher van vorig jaar.
Ik ga ervan uit, dat deze niet doorgaat.
In juni willen we met 8 pp naar Syros, maar ik durf nog geen tickets te boeken.
Ik had nog een voucher van Sunweb van vorig jaar; daar heb ik mijn geld voor terug gevraagd.

Suor

Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:27

Wij gaan in juni trouwen en ik hoop zo dat we daarna als huwelijksreis nog een kort tripje Athene/Egina kunnen maken, maar ik zie het nog niet zo 123 gebeuren (hebben dus ook nog niks geboekt).

Voor de zomervakantie zijn we al wel wat meer concrete plannen aan het maken.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:34

TamaraFloor schreef:
Ik heb van de week Zakynthos geboekt! Wel al 22 mei dus ik ben benieuwd of het door gaat.
Ik heb net mijn voucher laten uitbetalen van TUI. Hij verliep bijna en dan moet je of boeken of laten uit betalen. En toen ik dat net geregeld had kwam ik een super leuk hotel tegen! Betaalbaar met een swim up room met eigen zwembadje!
Dus de gok gewaagd. Was de laatste kamer en een paar weken later meteen al veel duurder.
Alleen duurt het nog wel even voor ik het geld terug heb dus dat is jammer haha!


Waar ga je heen op Zakynthos. Ik ben er in Sept nog geweest. Top eiland

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:29

Wat een leuke plannen allemaal.
Ik had contact met corendon. Die betalen na een jaar automatisch uit. En dan geen voucher meer bij annulering, maar direct geld terug.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:35

Ik werd gebeld door Tui dat ik nog een paar tientjes op mijn voucher had staan, die volgende maand verloopt. Als ik deze niet meer inwissel, moet ik zelf dat bedrag terug vragen, anders komt het te vervallen.
Ik vond het wel netjes van Tui dat zij mij belde, maar de regeling van Corendon is dan beter.

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:13

Naar Agios Sostis naar hotel Castelli!
We gaan er een auto bij nemen.
Heb je nog tips voor me??

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 01:02

TamaraFloor schreef:
Naar Agios Sostis naar hotel Castelli!
We gaan er een auto bij nemen.
Heb je nog tips voor me??


Oh dat is toevallig. Goede keus. Daar was ik in sept 11 dgn. Heerlijk hotel. Ja auto erbij is aan te raden.
Kijk op Facebook bij Jackie boots. De Nederlandse dame achter Nefis travel. Als je leuke excursies zoekt kan ik hun echt aanraden.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:01

Wij zijn afgelopen donderdag aangekomen op Kreta. We hoorden dat de winkels in de provincie Heraklion op afspraak open zijn, dus toen hebben we geregeld dat we erheen konden.
Laptops mee, zodat we kunnen werken/studeren. We hebben een ruim appartement geboekt, aan zee in Kalamaki, met keuken en wasmachine, zodat we onszelf kunnen redden.
We hebben pcr-testen geregeld bij Directlab en de PLF ingevuld.
De 1e week zitten we in quarantaine. Ik heb ook een stapel formulieren (movement permit) geprint, want voor elke keer dat we het appartement verlaten, moeten we een ingevuld formulier en ID bij ons hebben, ner als de Grieken. Met een Griekse simkaart kun je een sms sturen naar een speciaal nummer, maar dat werkt bij onze simkaarten niet.
Veel gedoe dus, maar het is het waard! We treffen heerlijk weer en kunnen eindelijk ons huis in aanbouw zien!

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:11

Albertina71 schreef:
Wij zijn afgelopen donderdag aangekomen op Kreta. We hoorden dat de winkels in de provincie Heraklion op afspraak open zijn, dus toen hebben we geregeld dat we erheen konden.
Laptops mee, zodat we kunnen werken/studeren. We hebben een ruim appartement geboekt, aan zee in Kalamaki, met keuken en wasmachine, zodat we onszelf kunnen redden.
We hebben pcr-testen geregeld bij Directlab en de PLF ingevuld.
De 1e week zitten we in quarantaine. Ik heb ook een stapel formulieren (movement permit) geprint, want voor elke keer dat we het appartement verlaten, moeten we een ingevuld formulier en ID bij ons hebben, ner als de Grieken. Met een Griekse simkaart kun je een sms sturen naar een speciaal nummer, maar dat werkt bij onze simkaarten niet.
Veel gedoe dus, maar het is het waard! We treffen heerlijk weer en kunnen eindelijk ons huis in aanbouw zien!



Wat heerlijk ! Hoe lang blijven jullie?

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:51

Haha dat is echt toevallig!
Hadden jullie ook zo een swim up room?
Het lijkt mij een leuk hotel. Klein en gemoedelijk, niet zo een grote keten.
Heb je verder nog tips wat echt te doen of zien?
Wij willen sowieso een boottocht doen voor alle blue caves en zo.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:08

Electra63 schreef:
Wat heerlijk ! Hoe lang blijven jullie?

Nog 12 dagen! :D

Escada

Berichten: 3848
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:49

Aangezien ze denken dat vanaf half april de landen weer op geel gaan heb ik de gok gewaagd en Zakynthos geboekt voor 8 mei, 10 dagen :)) Nog even op babymoon voordat we in juli ouders worden. Duimen draaien dat het dit keer niet 3x word geannuleerd :+

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:41

Escada ik hoop het ook!
Ik heb inmiddels al veel gelezen over zakynthos en het is denk ik echt geweldig!
Ook ik heb vorig jaar 3x omgeboekt en ten slotte geannuleerd.
Dus poging 4 :j

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:15

Escada schreef:
Aangezien ze denken dat vanaf half april de landen weer op geel gaan heb ik de gok gewaagd en Zakynthos geboekt voor 8 mei, 10 dagen :)) Nog even op babymoon voordat we in juli ouders worden. Duimen draaien dat het dit keer niet 3x word geannuleerd :+


Wij gaan 10 mei naar Rhodos, maar ik kan me niet voorstellen dat het doorgaat.
Ik ben bang dat de Griekse overheid ook eisen gaat stellen, zoals een vaccinatiebewijs.
Ik ben tegen die tijd wel gevaccineerd, als het goed is, maar mijn zus nog niet.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:22

Escada schreef:
Aangezien ze denken dat vanaf half april de landen weer op geel gaan heb ik de gok gewaagd en Zakynthos geboekt voor 8 mei, 10 dagen :)) Nog even op babymoon voordat we in juli ouders worden. Duimen draaien dat het dit keer niet 3x word geannuleerd :+


Het enige wat ik heb mee gekregen is dat er juist tot half april een negatief reisadvies is afgegeven..

Ik heb vanaf 14 juni vakantie maar durf nog niet te boeken...

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:23

Electra63 schreef:
Escada schreef:
Aangezien ze denken dat vanaf half april de landen weer op geel gaan heb ik de gok gewaagd en Zakynthos geboekt voor 8 mei, 10 dagen :)) Nog even op babymoon voordat we in juli ouders worden. Duimen draaien dat het dit keer niet 3x word geannuleerd :+


Wij gaan 10 mei naar Rhodos, maar ik kan me niet voorstellen dat het doorgaat.
Ik ben bang dat de Griekse overheid ook eisen gaat stellen, zoals een vaccinatiebewijs.
Ik ben tegen die tijd wel gevaccineerd, als het goed is, maar mijn zus nog niet.


Precies dat, ik ben dan wel gevaccineerd maar mijn vriend waarschijnlijk nog niet -O-
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 07-03-21 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:26

Vaccinatiepaspoorten gaan echt nog niet gebeuren tot vaccinaties voor iedereen beschikbaar zijn. Maar ik snap eigenlijk niet dat mensen nu nog vakanties plannen. De tijd is zo onzeker...

Vind (weekendjes) weg in eigen land al niet kunnen. Verdorie scholen zijn deels dicht, ziekenhuizen kunnen mensen niet behandelen en die sterven, en dan ga je lekker door heel Nederland reizen om lekker in een hotel te zitten. Ipv veilig thuis corona proberen te voorkomen. Heel egoïstisch. :n

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:28

Ik las net een stuk dat dat vaccinatie paspoort er niet komt. Omdat het toerisme dan heel veel misloopt door mensen die nog niet geënt zijn of het niet willen.
Tegen de tijd dat de leeftijd van 20 tot 40 geënt is is het al eind van het jaar.
Dan gaat alle toerisme helemaal naar de klote.

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:32

Je kan het zien als egoïstisch maar aan de andere kant moet je je bijvoorbeeld in Nederland ook aan alle maatregelen houden als je op stap gaat. En zo komt er toch nog wat geld binnen en voorkomt dat hotels etc failliet gaan.
Het is heel dubbel allemaal!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:36

Maar marlinde ... het kan voor jou of mij ook zomaar afgelopen zijn ondanks de maat regelen die je neemt omdat je plots wat anders krijgt dan Corona.

Mensen zijn er klaar mee, we zitten hier al een jaar in en ondanks de maar regelen en vaccins moeten we leren leven met dit virus.

En vooral weer gaan genieten van alles wat we hebben nu.

Niet normaal maken wat niet normaal is, en vakantie ? Ik zeg lekker doen de ene ziet het als egoïstisch maar de ander ziet het als ontspannen en tot rust komen.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 22:39

Ik had van de week Sunweb aan de telefoon en die verwachten dat september dit jaar het nieuwe hoogseizoen wordt. Ik twijfel nog ..

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:16

MarlindeRooz schreef:
Vaccinatiepaspoorten gaan echt nog niet gebeuren tot vaccinaties voor iedereen beschikbaar zijn. Maar ik snap eigenlijk niet dat mensen nu nog vakanties plannen. De tijd is zo onzeker...

Vind (weekendjes) weg in eigen land al niet kunnen. Verdorie scholen zijn deels dicht, ziekenhuizen kunnen mensen niet behandelen en die sterven, en dan ga je lekker door heel Nederland reizen om lekker in een hotel te zitten. Ipv veilig thuis corona proberen te voorkomen. Heel egoïstisch. :n



Ga je lekker ?
Ik heb Corona gehad, ondanks dat ik me aan de regels houd. Mijn kinderen werken in cruciale beroepen en hebben door hun werk Corona opgelopen en mijn man en mij besmet.
Dus je hoeft me niets te vertellen en zeker niet egoïstisch te noemen.

Ik heb 2 vouchers van vorig jaar.
1 vakantie had ik verplaatst naar mei, omdat ik een half jaar geleden in de veronderstelling was, dat in mei wel weer gereisd kon worden.
Ik moet ook al in december mijn vakanties op mijn werk vastleggen.
Ik heb van mijn 2e Voucher inmiddels het geld terug gevraagd.
Mijn vakantie in juni durf ik nog niet te boeken. Maar als het mogelijk is, ga ik wel.
Wij kunnen in juli, augustus en ook september geen vrij krijgen.

Dit is een Griekenland-topic, ga naar de Corona-topics om daar te klagen over egoïstische bokkers.

Escada

Berichten: 3848
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:22

Nou inderdaad :roll:

Dan ben ik ook maar lekker egoïstisch :D Ik heb zoveel vouchers, ga me niet eens verantwoorden trouwens :evaw:

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:22

Wij hebben ook een vakantie geboekt naar Zakynthos. TUI heeft gunstige annuleringsvoorwaarden dus we gaan het zien. In ieder geval iets om vooralsnog naar uit te kijken. :D

Ik kan er overigens niet wakker van liggen dat iemand mij egoïstisch vindt, omdat ik een vakantie heb geboekt. Joejoe!