Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:12

Bonnelover schreef:
Heb ik ook Natasja.

Ik volg nu op tv hotel Athene. Erg indrukwekkende serie over het leven in Griekenland na de crisis en alle vluchtelingen.


Ja, ik volg Inge ook op FB.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:42

Hoe zijn hier de ervaringen met kefalonia?
Wij willen een beetje om en om. Dag rust, strand, dag wandelen/fietsen/excursie...
Andere tips mogen ook.
Oude dorpjes, historische steden, stevige wandeling, duikschool, etc.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 11:16

Kefalonia is in 1953 getroffen door een gigantische aardbeving. Oudere dorpjes dan dat zul je waarschijnlijk niet vinden.
Maar verder is het echt een heel gaaf eiland vind ik. Ik zou alleen niet bij Xi Beach gaan zitten, dan zit je overal relatief ver vandaan.

Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:23

Ik heb net geboekt in mei naar Rhodos.
Ik zou mijn zus op een weekje vakantie trakteren en nu waren de aanbiedingen echt goed bij Tui.
Ik hield de prijzen al een tijdje in de gaten. Vorig jaar waren ze na mijn boeking in de aanbieding en dat overkomt mij geen 2e keer :D . Ik ben nu € 400 goedkoper uit dan vorig jaar voor een weekje.
We vliegen wel via Amsterdam. Rotterdam en zeker Eindhoven waren nu een stuk duurder, ook de comfortstoelen scheelden bizar veel. Parkeren in Rotterdam is tegenwoordig bijna net zo duur als Schiphol, dus dan rij ik wel een klein stukje verder.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 22:45

Apart Electra, meestal is Amsterdam juist duurder. Bij Transavia wel in ieder geval.
Lekker hoor! Ik boek nog niets, eerst wil ik een huis :+

Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:51

Fitzroy schreef:
Apart Electra, meestal is Amsterdam juist duurder. Bij Transavia wel in ieder geval.
Lekker hoor! Ik boek nog niets, eerst wil ik een huis :+


Ja, vorig jaar heb ik alles vanaf Rdam gevlogen. Dit is met Tui.
Ik heb het de komende maanden erg druk met verbouwing en verhuizing, maar ik had deze vakantie al beloofd aan mijn zus. Mijn zus is nog nooit op Rhodos geweest en ik vind het prima voor een weekje zon en lekker relaxen. Dit jaar ben ik met mijn vriendin ook in dit hotel geweest. Erg leuke Griekse familie. Faliraki vond ik niets aan, maar we zitten zo in Rhodos-stad.

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:56

Wij willen ook weer terug naar Rhodos <3 Zelf de hotel als afgelopen jaar in ialyssos

Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 00:00

Ik heb Rhodos eigenlijk wel gezien.
Maar wij gaan half mei, dus ik wilde een zuidelijk eiland. Op Kos is mijn zus al eens geweest, Kreta vind ik te groot en ik twijfelde nog aan Karphatos. Maar ik was bang, dat het daar nog te stil is half mei....

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 00:22

Al wel eens op Samos geweest? Is ook erg mooi. Vooral de watervallen van Potami.

Rhodos vorig jaar nog niet alles gedaan wat we wilde doen. Dus gaan we nog maar een keer terug.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 00:25

Samos ligt toch al een stuk noordelijker, Simone.

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:28

Het was meer de vraag of ze er al eens geweest is :o

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:39

Fitzroy schreef:
Kefalonia is in 1953 getroffen door een gigantische aardbeving. Oudere dorpjes dan dat zul je waarschijnlijk niet vinden.
Maar verder is het echt een heel gaaf eiland vind ik. Ik zou alleen niet bij Xi Beach gaan zitten, dan zit je overal relatief ver vandaan.

Hmm, klinkt logisch.

Kan ook dat we richting chania gaan, omdat we de kloof willen lopen....
Ben er nog helemaaaaal niet uit :')

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:18

Ik kom even binnenvallen, maar volg dit topic altijd graag. Ben gek op Griekenland!

LadyMadonna: ik ben afgelopen jaar voor de 2e keer naar Kefalonia geweest en vond het prachtig!
Inderdaad is het niet heel oud meer, zo uit mijn hoofd heeft alleen Fiskardo (in het puntje) die aardbeving overleefd. Dat is overigens ook een heel leuk dorpje *D

Wij zaten nu in Agia Effimia, wat klein is, maar wel gezellig. Vanuit daar met de auto het eiland verkend.
Mijn vriend was voor het eerst naar Griekenland (schandalig ~~}> ) en die is wel fan nu haha!

Er is meer dan genoeg te zien, doen, veel natuur, prachtige stranden, mooie en gezellige plaatsjes enz.
Wij wilden toen nog naar de top van het eiland maar werd toen afgeraden vanwege kans op bosbranden, dus dat uiteindelijk maar niet gedaan, voor de zekerheid.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:08

Ik wacht op de goedkeuring van mijn vakantie. Ik heb mijn vakantie opgesplitst. In 2 weken juni en 2 september.
Zou graag gaan eilandhoppen, maar de longarts is een beetje vervelend. Die wil me 3 maanden naar Davos sturen.

Dus ik denk dat het toch maar weer een pakketreis wordt. Maar dat is ook leuk.
Jullie boeken al wel vroeg. Bij ons kan het nog een maand duren voordat de vakantiepuzzel op het werk rond is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:49

Mijn man zit -in principe- aan de bouwvak vast, en ik ben zzper, dus tja :)

Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:15

raket schreef:
Ik wacht op de goedkeuring van mijn vakantie. Ik heb mijn vakantie opgesplitst. In 2 weken juni en 2 september.
Zou graag gaan eilandhoppen, maar de longarts is een beetje vervelend. Die wil me 3 maanden naar Davos sturen.

Dus ik denk dat het toch maar weer een pakketreis wordt. Maar dat is ook leuk.
Jullie boeken al wel vroeg. Bij ons kan het nog een maand duren voordat de vakantiepuzzel op het werk rond is.


Ik moet ook nog in juni boeken met mijn man en vrienden.
We zouden eigenlijk naar Syros gaan, maar we gaan verhuizen en misschien pakken we alleen een weekje een pakketreis, lekker gemakkelijk en snel op de bestemming.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:40

Leuk dat er al weer plannen worden gemaakt voor de zomer :j

Dit jaar ben ik voor de 2e keer op Lesbos geweest en ik hoef voor aankomende zomer niet te zoeken want ik (we) gaan terug..

Misschien een ander hotel maar ik boek altijd vrij laat dus dat ga ik nog wel bekijken..

Samos wil ik ook nog naar toe maar dat zal dan een andere keer zijn.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:27

Iemand ervaringen met het weer op zakynthos in mei/juni? We willen graag gaan boeken

Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:50

Flowq schreef:
Iemand ervaringen met het weer op zakynthos in mei/juni? We willen graag gaan boeken

Ik ben vorig jaar in juni geweest. 2 weken heerlijk strandweer en 2 of 3 x een paar fikse regenbuien van een paar uur.....

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 06:39

Ik was in juni in Zakynthos.
Alleen maar zon.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 07:55

Wij zijn ook een keer in juni op Zakhyntos geweest. En ook ik had prachtig weer.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 09:43

Wij waren eind juni op Zakynthos. Prachtig weer. Maar collega die een week eerder was had beduidend minder weer met 2 dagen bewolking.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:28

Flowq schreef:
Iemand ervaringen met het weer op zakynthos in mei/juni? We willen graag gaan boeken


Ik ben begin mei op Zakynthos geweest. Over het algemeen best goed weer gehad! Als de zon scheen gewoon lekker in korte broek kunnen lopen en in mijn bikini aan het zwembad gezeten. 'S avonds had ik wel een trui en jasje aan (maar ik heb het altijd vrij snel koud als de zon weg is). Ik heb wel een paar flinke buien gehad en 1 dag een hele ochtend regen, maar vaak trok het dan alsnog wel weer open.

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:36

Ik heb even een vraagje. Wij hebben als plan om volgend jaar in mei/juni naar Griekenland te gaan met een groepje vrienden (30+). Nu willen wij graag een mooi vakantiehuis met een privé zwembad. Welk eiland maakt niet zoveel uit, wij zijn al op een paar geweest en ik vind Griekenland echt heerlijk! Nu zijn we eigenlijk op zoek naar een website/adresjes waar we een huis kunnen huren. Ik heb al wel gekeken op Eliza was here en Belvilla, maar misschien dat iemand hier nog een leuk adresje weet?

Liefst niet te afgelegen, strand en eettentjes etc op loopafstand. Geschikt voor 7-9 personen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 14:40

Homeaway en Booking al gecheckt?
Ik heb ook een paar keer gehuurd via www.agnitravel.com. Engelse organisatie die veel villa’s verhuurt.
Overigens biedt ook Sunweb villa’s aan.