Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:02

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Super genoten op Corfu, van te voren wat t best een gedoe en ook een beetje stress om alle formulieren maar eenmaal daar prima te doen.
Ons resort was heel rustig dat was echt zo fijn! Enkele excursies gedaan en dat was ook allemaal heel rustig en relaxed

baudyh

Berichten: 4287
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:40

Klinkt heerlijk nimber

Suor

Berichten: 966
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:04

Is een van jullie weleens op de Pilion geweest? Ben benieuwd naar eventuele ervaringen :)!

We overwegen nu een rondje Meteora-Pilion-Delphi-Tholo-ergens in het noorden (Sivota of Parga) of een paar dagen Albanië (als dit mogelijk is met de maatregelen).

Bonnelover

Berichten: 1539
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:09

Ook wij hebben genoten van Samos. Had een onderwatercamera gekocht dus die erg veel uitgeprobeerd. Nu al weer druk met werk en paarden oppassen. Gelukkig in oktober nog 2 weken naar Rhodos.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MoonWencke

Berichten: 5454
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:26

Albertina71 schreef:
We zijn nu in Agia Galini, Zuid-Kreta. We hopen dat we de laatste 2 weken in ons eigen huis kunnen slapen. Ze zijn met man en macht aan het werk om het af te krijgen, zelfs vandaag! :o
Zou fijn zijn als het lukt! Wordt het dan een exclusief vakantiehuis voor jullie of ben je van plan het ook te verhuren?

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 11:43

Gave foto’s, Kim +:)+ Leuk dat jullie het ook zo naar je zin hebben gehad.

Albertina, wat fijn dat ze doorgaan dit weekend. Het zou leuk zijn als jullie nog in je eigen huis kunnen! Hebben jullie er ook een zwembad bij?

Ik zou ook heel graag een tweede huisje in Griekenland willen, maar mijn zwager zei al, dat je voor dat geld heel wat kunt huren zonder de rompslomp en het onderhoud en dat is ook zo.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:02

Ja wij hebben ook gekeken voor een huisje maar dat viel me toch tegen qua prijzen. Dus dan maar lekker huren :)

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:01

De Griekse bureaucratie maakt het niet gemakkelijk, hahaha! Maar wij hebben er toch voor gekozen om onze droom te verwezenlijken :D :o
Bij het ontwerp hebben we rekening gehouden met verhuur en zelfs met een iniemini b&b :+ maar verhuren doen we pas over 1 á 2 jaar. Eerst inrichten en genieten (met onze eigen familie) en de eerste krasjes maken we liever zelf :P
We hebben een zwembad, 3 slaapkamers (1 boven en 2 beneden) met eigen sanitair. Er komt ook een tuin, maar dat is nu nog een grote bouwput ;)
Als we verhuren kunnen we daar het onderhoud, schoonmaak, e.d. van betalen.

baudyh

Berichten: 4287
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:34

Albertina71 schreef:
De Griekse bureaucratie maakt het niet gemakkelijk, hahaha! Maar wij hebben er toch voor gekozen om onze droom te verwezenlijken :D :o
Bij het ontwerp hebben we rekening gehouden met verhuur en zelfs met een iniemini b&b :+ maar verhuren doen we pas over 1 á 2 jaar. Eerst inrichten en genieten (met onze eigen familie) en de eerste krasjes maken we liever zelf :P
We hebben een zwembad, 3 slaapkamers (1 boven en 2 beneden) met eigen sanitair. Er komt ook een tuin, maar dat is nu nog een grote bouwput ;)
Als we verhuren kunnen we daar het onderhoud, schoonmaak, e.d. van betalen.


Klinkt super, krijgen we foto’s als het af is?

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 07:50

Wie weet, foto's zat ... maar ik vind foto's op bokt plaatsen zo'n gedoe :o

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:17

Fitzroy schreef:
Gave foto’s, Kim +:)+ Leuk dat jullie het ook zo naar je zin hebben gehad.

Albertina, wat fijn dat ze doorgaan dit weekend. Het zou leuk zijn als jullie nog in je eigen huis kunnen! Hebben jullie er ook een zwembad bij?

Ik zou ook heel graag een tweede huisje in Griekenland willen, maar mijn zwager zei al, dat je voor dat geld heel wat kunt huren zonder de rompslomp en het onderhoud en dat is ook zo.



Wij hebben daar paar jaar geleden ook voor gekeken, toen mijn schoonvader nog leefde.
Omdat Syros niet heel toeristisch is, zou het voor eigen gebruik zijn.
Ik vond de investering veel te hoog en het onderhoud/schoonmaak/rompslomp stond me tegen.
Daarbij wil ik niet iedere vakantie naar Syros en ook nog wat anders van Griekenland en de wereld zien.

Paar jaar geleden konden wij nog een appartement erven van een oom (met een paar andere neven en nichten) maar daar hebben wij ook vanaf gezien. Erfrecht in Griekenland is erg ingewikkeld en dat samen met (Griekse) nichten en neven doen, vonden wij een te groot risico.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:07

Dat snap ik, Elektra. Wij hadden het steeds over een huisje, later, als we met pensioen zouden zijn {:} . Maar we wilden niet meer wachten.
Het plan is om in het voorseizoen zelf te relaxen in de vakantiewoning en in het hoogseizoen te verhuren. Dan gaan we zelf ergens anders op vakantie. Lekker basic trekken met een tentje bijvoorbeeld ;)

Dat Griekse erfrecht is wel iets wat we nog goed uit moeten zoeken :o

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:25

Albertina71 schreef:
Dat snap ik, Elektra. Wij hadden het steeds over een huisje, later, als we met pensioen zouden zijn {:} . Maar we wilden niet meer wachten.
Het plan is om in het voorseizoen zelf te relaxen in de vakantiewoning en in het hoogseizoen te verhuren. Dan gaan we zelf ergens anders op vakantie. Lekker basic trekken met een tentje bijvoorbeeld ;)

Dat Griekse erfrecht is wel iets wat we nog goed uit moeten zoeken :o



Je hebt gelijk !
Heerlijk als je het wil en kan doen!

De belastingen zijn in Griekenland ook erg veranderd/omhoog gegaan, door de jarenlange crisis.

Wij zouden het appartement erven met zijn drieën in Nederland en nog 6 andere neven/nichten wonend in Griekenland.

Wij hebben advies toen gevraagd en het risico stond niet in verhouding tot wat wij zouden erven.
Wij hebben daarom afstand van de erfenis gedaan, we hadden er geen goed gevoel bij, omdat er erg gepusht werd vanuit Griekenland om het te aanvaarden.
Is al zeker 7 jaar geleden, tijdens het hoogtepunt van de Griekse economische crisis.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:21

Oh jongens ik ben aan het aftellen.

Nog wat dingentjes regelen voor vertrek. Er zit een vriendin van mij lekker in mijn huis. Katten zijn goed verzorgd. (En het huis bewoond, ook lekker)

Voor de kinderen en mezelf PCR test regelen.(ik heb straks wel 2 prikken gehad maar de laatste 12 dagen voor vertrek.)
Nog wat zomerkleding kopen….en dan off we go.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:21

Nimber schreef:
[ [url=m/jgfdBm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hZD47h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yiR5uC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tWfuBO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TFYf1B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0uM5Hg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Dstl1B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vDFNVm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vytkt9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super genoten op Corfu, van te voren wat t best een gedoe en ook een beetje stress om alle formulieren maar eenmaal daar prima te doen.
Ons resort was heel rustig dat was echt zo fijn! Enkele excursies gedaan en dat was ook allemaal heel rustig en relaxed


Ziet er geweldig uit.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:24

NatasjavE schreef:
Oh jongens ik ben aan het aftellen.

Nog wat dingentjes regelen voor vertrek. Er zit een vriendin van mij lekker in mijn huis. Katten zijn goed verzorgd. (En het huis bewoond, ook lekker)

Voor de kinderen en mezelf PCR test regelen.(ik heb straks wel 2 prikken gehad maar de laatste 12 dagen voor vertrek.)
Nog wat zomerkleding kopen….en dan off we go.


Heerlijk he dat aftellen :#

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:26

Lekker Natas, eindelijk !

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:00

Vergeet de PLF niet te regelen! We hebben gisteren iemand opgehaald op vliegveld Heraklion. Zij vloog met Transavia en een groep meiden (7 als ik het goed onthouden heb) mocht niet mee, omdat ze geen PLF met QR-code hadden.
Dat was ook het enige dat Aegean zaterdag controleerde bij de bagage afgifte: de PLF met bijbehorende QR-codes. Was die niet in orde, werden mensen alsnog naar de sneltest-straat doorgestuurd. Onze vaccinatiebewijzen (QR-code daarvan), of pcr-test waren minder interessant.
In Athene en Chania ging het om de QR-code op de PLF én de QR-code van de Corona-check app (die ze niet uitlezen).

Goede reis!!!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:11

Oh goeie PLF. Dank.

Duurt nog wel heel even hoor…mijn man zegt net dat ik al aan het aftellen ben vanaf september :')

DenieesB

Berichten: 482
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:44

Nimber schreef:
[ [url=m/jgfdBm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hZD47h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yiR5uC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tWfuBO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TFYf1B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0uM5Hg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Dstl1B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vDFNVm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vytkt9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super genoten op Corfu, van te voren wat t best een gedoe en ook een beetje stress om alle formulieren maar eenmaal daar prima te doen.
Ons resort was heel rustig dat was echt zo fijn! Enkele excursies gedaan en dat was ook allemaal heel rustig en relaxed


Heerlijk zeg!
Wij zijn er uit dat we ook naar Corfu willen met zijn viertjes (kids van 12 en 16). We willen 23 juli al vertrekken, dus dat is al bijna!

Nu alleen nog een verblijf uitzoeken :+
Heb er 2 gezien die mij erg aanspreken:
- Captains Barbati in Barbati
- Anasa Corfu in Benitses

Niet zo basic, komt over als een gezellige sfeer op de verblijven.
Alleen nu, de plaatsjes zijn volgens mij niet zo bijzonder..

We willen juist niet enorm de toerisme opzoeken, maar leuke restaurantjes en dergelijke in de buurt is wel leuk. Is dat op 1 van deze plaatsjes een beetje leuk of heeft iemand nog de ultieme tip?
Ik heb gelezen dat het noorden behoorlijk toeristisch is met allemaal Engelsen.

Valley Complex in Paleokastritsa was mij aangeraden, maar die hebben niets voor 4 personen in elk geval.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 12:01

Natasja, wat heerlijk, lekker aftellen !

Bij ons waren er ook 6 niet mee omdat niet de juiste formulieren ingevuld hadden.

Denies, heb je al naar Agios Gordios gekeken?
Ik blijf erbij dat ik dat het leukste plaatsje van Corfu vind.

DenieesB

Berichten: 482
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:47

Fitzroy schreef:
Natasja, wat heerlijk, lekker aftellen !

Bij ons waren er ook 6 niet mee omdat niet de juiste formulieren ingevuld hadden.

Denies, heb je al naar Agios Gordios gekeken?
Ik blijf erbij dat ik dat het leukste plaatsje van Corfu vind.


Ga ik meteen naar kijken! Nog aanraders voor verblijf? We willen graag 2 aparte slaapkamers of 2 losse appartementen voor zijn 4tjes. En de jongste zal heeel blij zijn met een zwembad er bij.

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:37

Kan iemand mij helpen met een leuke bestemming op 1 van de eilanden?

Wij zouden aankomende maandag naar spanje gaan maar vanwege de oplopende cijfers daar gaan we dat denk ik toch niet doen en zouden we volgende week graag naar Griekenland willen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, ben totaal niet bekend met Griekenland.

Ik ga samen met een vriendin, belangrijkste voor ons is zee, winkeltjes, leuke bars en restaurantjes. Hoe toeristisch het is maakt niet uit, de plek in spanje waar we naartoe zouden gaan is ook erg toeristisch.

Hopelijk kan iemand ons helpen :o

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:41

Qua eilanden is dan zeker Naxos, Paros, Lefkas, Zakynthos, Corfu en Rhodos erg leuk.

Maar op het vaste land Parga…is ook erg leuk

Als je echt toerie wil…Mykonos of Santorini.

Iets minder toeristisch maar zeker veel te doen en te zien Kefalonia, Aegina, Patmos.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 16:50

Kreta, Chersonissos?