Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:22

Ik was vorig jaar dezelfde tijd in Griekenland als ik nu ga. (Toen van 4-14 nu van 3-13 Sept)Toen ging het land na 4 dagen op oranje. Gelukkig kon ik mijn vakantie af maken.
Ook ik ben volledig gevaccineerd.
Het scheelt dat de Grieken graag toeristen willen
Ik hoop maar dat de Grieken ons niet op oranje gooien

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:23

melissac schreef:
Wij zitten hier nu ook met een heel lastig gevoel, als het wel rood wordt worden wij dan naar huis gehaald of blijven we hier? Als we wel naar huis worden gehaald, moeten we dan toch stage in Nederland lopen?

Heel lastig dit.

Daarnaast loopt het hier nog altijd niet soepel, dinsdag zijn we bij de bank geweest omdat we onze Griekse bankrekening moesten openen. We zijn heel vriendelijke weg gestuurd omdat onze papieren nog altijd niet in orde zijn, we moeten donderdag uitbetaald worden maar ik heb er een hard hoofd in.


Waarom zou je terug moeten als Nederland rood word? Je zit daar dan toch prima.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:29

baudyh schreef:
melissac schreef:
Wij zitten hier nu ook met een heel lastig gevoel, als het wel rood wordt worden wij dan naar huis gehaald of blijven we hier? Als we wel naar huis worden gehaald, moeten we dan toch stage in Nederland lopen?

Heel lastig dit.

Daarnaast loopt het hier nog altijd niet soepel, dinsdag zijn we bij de bank geweest omdat we onze Griekse bankrekening moesten openen. We zijn heel vriendelijke weg gestuurd omdat onze papieren nog altijd niet in orde zijn, we moeten donderdag uitbetaald worden maar ik heb er een hard hoofd in.


Waarom zou je terug moeten als Nederland rood word? Je zit daar dan toch prima.


Omdat het dan ook onzeker is of Griekenland dan inreisbeperkingen op legt, als ze dat gaan doen moeten we sowieso naar huis. De kans bestaat dus dat school dit voor wilt zijn.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:34

Maar je bent er toch al, zijn inreisbeperkingen dan nog relevant?

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:34

Griekenland zal dat misschien quarantaine invoeren voor Nederlanders die binnenkomen. Maar jij bent er al.
Ja school kan misschien lastig doen.
Maar je zo ver is het nog niet.
Je bent zeker nog niet gevaccineerd want dat kunnen ze nog wel eens gaan verplichten misschien

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:39

baudyh schreef:
Griekenland zal dat misschien quarantaine invoeren voor Nederlanders die binnenkomen. Maar jij bent er al.
Ja school kan misschien lastig doen.
Maar je zo ver is het nog niet.
Je bent zeker nog niet gevaccineerd want dat kunnen ze nog wel eens gaan verplichten misschien


Nee, ik ben pas opgeroepen voor m'n vaccinatie toen ik hier al was. Ze kunnen ons hier pas een vaccinatie geven als we een social security number hebben. Onze bsn uit het paspoort kunnen we niet gebruiken.

We horen het sowieso nog van m'n docent. Het enige wat ze er vandaag over zij was dus dat ze ons misschien terug halen als dit echt gebeurd, maar deze keus wordt sowieso niet meteen genomen. Daar moeten ze eerst nog een overleg over hebben.
Ik gok eerlijk gezegd ook niet dat ze Nederlanders volledig gaan weren, dan hadden ze dat voor de VK ook al gedaan gezien de situatie daar.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:00

Maar, zoals anderen ook aangeven, dat gaat dan om nieuwe inreizigers (ingaande per een bepaalde datum). Nieuwe inreismaatregelen gelden niet voor mensen die al in Griekenland aanwezig zijn.

Je hebt hooguit problemen met de reisverzekering, maar de Griekse regering staat volgens mij garant voor de kosten als je Covid krijgt.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:03

Ik ben vandaag thuis gekomen na 15 dagen Lesbos. Wat een heerlijkheid was dat <3
Wat was ik er aan toe. Heerlijk genoten van de zon, strand en heerlijke eten en geweldige lieve mensen.

Maar wat was het ontzettend rustig, zo sneu voor al de Grieken. Diverse hotels/appartementen die nog niet eens open waren/konden, omdat er niet genoeg vakantiegangers waren.
De meeste mensen die er waren, waren vaste gasten. Mensen die minimaal 1x per jaar, maar vaak 2x per jaar naar Petra gaan.

En dan nu ook weer met de dreigingen van de kleurcodes...hoop dat zo dat ze een redelijke zomer kunnen hebben.
Heel blij dat ik zelf nu in ieder geval weer geweest ben en hoop stiekem in september ook nog een weekje mee te pakken.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:59

Heerlijk ninaka.

Electra63

Berichten: 17883
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:21

Klinkt goed, Ninaka !

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 22:23

Heerlijk, ninaka. Dat neemt niemand je meer af.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:58

Ik kom weer even binnen vallen, is er iemand recent op Kreta geweest? Zo ja, hoe is het daar nu qua maatregels? Is er een beetje wat te doen of moet je eerst overal voor testen ook als je daar bent?

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 06:07

Albertina71 schreef:
Maar, zoals anderen ook aangeven, dat gaat dan om nieuwe inreizigers (ingaande per een bepaalde datum). Nieuwe inreismaatregelen gelden niet voor mensen die al in Griekenland aanwezig zijn.

Je hebt hooguit problemen met de reisverzekering, maar de Griekse regering staat volgens mij garant voor de kosten als je Covid krijgt.


Klopt idd, maar dit is iets wat school dan bepaald. Ik weet ook niet precies waar zij dit dan op baseren, ik ga er zelf vanuit dat er niks voor ons gaat veranderen. Maar dat horen we als het zo ver is. Laten we hopen dat er niks gebeurd en iedereen lekker op vakantie kan!

Electra63

Berichten: 17883
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:48

Ik las net, dat als Nederland rood kleurt de vakantielanden extra eisen zullen/kunnen gaan stellen aan de toeristen. Bijv. dat ze volledig zijn gevaccineerd.
Dat zou dan betekenen, dat niet het gehele toerisme stil komt te vallen.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:51

Volgens mij gaat Griekenland de boel echt niet zomaar dicht gooien. De eisen zijn nu natuurlijk al óf test óf gevaccineerd. Dit zal ook gewoon zo blijven neem ik aan. Ze hebben de inkomsten zo hard nodig. En ik ook :') :')

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:55

Nee ik gok het ook niet idd, ik geloof dat ze ons alleen naar huis zouden laten komen als dat bijv wel gebeurd of als er bijna geen werk meer voor ons is. Ik hoor officieel ook de 15e uitbetaald te worden maar het ziet eruit alsof dat ook niet gaat gebeuren.

Ik ga proberen om een maandje eerder naar huis te komen, rond 27 september. Omdat de jongen waar ik mee zit eind augustus terug gaat ivm z’n nieuwe opleiding en ik geen rijbewijs heb. September komen m’n ouders, beiden voor een paar weken dus die kunnen me dan heen en weer brengen maar vanaf oktober wordt het lastig.

Electra63

Berichten: 17883
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:01

_Mel schreef:
Volgens mij gaat Griekenland de boel echt niet zomaar dicht gooien. De eisen zijn nu natuurlijk al óf test óf gevaccineerd. Dit zal ook gewoon zo blijven neem ik aan. Ze hebben de inkomsten zo hard nodig. En ik ook :') :')



Is het nu een beetje drukker op Zakynthos, Mel?
Ik ben in juni best geschrokken van de stilte en hoeveel nog gesloten was.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:48

_Mel schreef:
Volgens mij gaat Griekenland de boel echt niet zomaar dicht gooien. De eisen zijn nu natuurlijk al óf test óf gevaccineerd. Dit zal ook gewoon zo blijven neem ik aan. Ze hebben de inkomsten zo hard nodig. En ik ook :') :')


Als je nog extra werk zoekt, ik zag dat Jackie boots nog mensen zoekt. Wat voor jou?

Electra63

Berichten: 17883
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:58

Jacky maakt ontzettend leuke filmjes.
Ik hou niet van groepsexcursies, maar ik kan me voorstellen, dat (oudere) mensen het heerlijk vinden om met haar op pad te gaan.

MoonWencke

Berichten: 5457
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:13

E4D schreef:
Ik kom weer even binnen vallen, is er iemand recent op Kreta geweest? Zo ja, hoe is het daar nu qua maatregels? Is er een beetje wat te doen of moet je eerst overal voor testen ook als je daar bent?
Wij zijn twee weken geleden terug gekomen van een weekje Kreta. Mondkapjesplicht buiten verviel de 24e. Verder konden we probleemloos overal zonder test binnen. Dat was alleen voor de vlucht nodig. In het hotel was de sauna en de fitnessruimte binnen gesloten. Bij het eten hadden we buffet, moesten bij het betreden van het restaurant alleen de handen desinfecteren en handschoentjes aantrekken. Prima te doen dus. Geen idee of de maatregelen weer aangescherpt worden.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:05

Wij zijn nog op Kreta (voor de rest van de maand *D)
De maatregelen vallen wel mee. Buiten hoef je geen mondkapje op, alleen binnen in een openbare ruimte is dat verplicht. Maar ook dat doet niet iedereen.
Hier in Agia Galini dragen toeristen vrijwel geen mondkapjes, bij het personeel verschilt dat per hotel en restaurant. In de meeste winkels staat personeel achter een scherm.
In de stad Heraklion worden de mondkapjes binnen wel vrij consequent gebruikt. Dus in winkels, museum etc. Ik heb altijd een voorraadje mondkapjes in mijn tas, voor het geval we ze ergens moeten dragen.
Je hoeft nergens te testen, als je het land eenmaal binnen bent.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:13

Electra63 schreef:
Ik las net, dat als Nederland rood kleurt de vakantielanden extra eisen zullen/kunnen gaan stellen aan de toeristen. Bijv. dat ze volledig zijn gevaccineerd.
Dat zou dan betekenen, dat niet het gehele toerisme stil komt te vallen.



Ik hoop het niet. Want mijn kinderen zijn nog niet volledig gevaccineerd.

Ik zit echt met samengeknepen billen….

Electra63

Berichten: 17883
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:21

NatasjavE schreef:
Electra63 schreef:
Ik las net, dat als Nederland rood kleurt de vakantielanden extra eisen zullen/kunnen gaan stellen aan de toeristen. Bijv. dat ze volledig zijn gevaccineerd.
Dat zou dan betekenen, dat niet het gehele toerisme stil komt te vallen.



Ik hoop het niet. Want mijn kinderen zijn nog niet volledig gevaccineerd.

Ik zit echt met samengeknepen billen….



Of een negatieve PCR-test?

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 12:22

Dat is toch nu ook al? Of hoeft dat niet meer voor Griekenland?

Arcodavella
Berichten: 555
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:48

melissac schreef:
Albertina71 schreef:
Maar, zoals anderen ook aangeven, dat gaat dan om nieuwe inreizigers (ingaande per een bepaalde datum). Nieuwe inreismaatregelen gelden niet voor mensen die al in Griekenland aanwezig zijn.

Je hebt hooguit problemen met de reisverzekering, maar de Griekse regering staat volgens mij garant voor de kosten als je Covid krijgt.


Klopt idd, maar dit is iets wat school dan bepaald. Ik weet ook niet precies waar zij dit dan op baseren, ik ga er zelf vanuit dat er niks voor ons gaat veranderen. Maar dat horen we als het zo ver is. Laten we hopen dat er niks gebeurd en iedereen lekker op vakantie kan!


Dit komt omdat universiteiten en hogescholen dan vanuit de overheid een 'verbod' krijgen om studenten naar het buitenland te sturen. Mocht Nederland dus rood worden, of het land waar je zit, zijn alle onderwijsinstellingen verplicht hun studenten terug te halen. Ook als ze er al zitten.