Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:42

Zo je kan het maar gedaan hebben. Net ff het plf formulier ingevuld. Ook weer klaar. Het kan maar geregeld zijn. Maar moet nog 7 weken geduld hebben.

Flowq

Berichten: 2800
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:17

Hebben jullie ideeën bij het laten vaccineren voor vakantie in Griekenland? Malta heeft het al verplicht gesteld en Frankrijk een volledige vaccinatie of 48 uur oude test vanaf 1 augustus.

Wij gaan in september en ik ben dan nog niet (volledig) gevaccineerd. Ik ben bang dat ik straks niet meer mag gaan :(:)

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:24

Flowq schreef:
Hebben jullie ideeën bij het laten vaccineren voor vakantie in Griekenland? Malta heeft het al verplicht gesteld en Frankrijk een volledige vaccinatie of 48 uur oude test vanaf 1 augustus.

Wij gaan in september en ik ben dan nog niet (volledig) gevaccineerd. Ik ben bang dat ik straks niet meer mag gaan :(:)


Ik weet het niet want Griekenland is wel een land wat afhankelijk is van toerisme. Lijkt mij dus dat ze dan zoveel mogelijk reizigers binnen willen laten. Maar dat zou ik ook van Malta zeggen %)

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:34


melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:09

Electra63 schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/griekenlan ... ~aa620425/

Vanaf vrijdag alleen binnen in café of restaurant met een vaccin. Buiten op het terras mag nog wel.


Nu zit ik gelukkig toch alleen maar op het terras en niet binnen, maar vind dit toch wel een gekke regel.

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 23:10

Nou ja, zo lang het zomer is, gaat het nog wel. Maar als het ‘s avonds kouder wordt, wil je toch wel graag binnen zitten.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:17

Wij hebben er ook niet zo'n last van, wij zijn ook al volledig gevaccineerd.
Maar ook de bereidwilligheid tot vaccineren loopt terug in Griekenland.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:18

Fitzroy schreef:
Nou ja, zo lang het zomer is, gaat het nog wel. Maar als het ‘s avonds kouder wordt, wil je toch wel graag binnen zitten.


Ja idd, nu is het nog te doen.

Ik ben nog niet gevaccineerd omdat mijn oproep kwam toen ik al in Griekenland zat. Ben vooral benieuwd of dit echt gaat werken of niet.

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 23:19

Ja, ik merkte dat op Corfu ook. Ik sprak daar met wat jonge serveersters en die deden iedere dag of paar dagen een zelftest, omdat ze niet bereid waren zich in te laten enten.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:28

Fitzroy schreef:
Ja, ik merkte dat op Corfu ook. Ik sprak daar met wat jonge serveersters en die deden iedere dag of paar dagen een zelftest, omdat ze niet bereid waren zich in te laten enten.


Ik sprak een oudere eigenaar van een restaurant.
Hij en zijn personeel (war oudere mannen en vrouwen) waren allemaal gevaccineerd.
Hij eist dat van zijn personeel.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:21

Ik was al bang dat het daar op uit zou draaien. Dat was zeker een reden waarom ik me heb laten vaccineren. Blij dat ik volledig gevaccineerd ben. Ik hoor nu ook weer ( net als vorig jaar) dat
Mensen te laat hun test uitslag hebben voor de vlucht.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:36

Ik hoop alleen dat de kinderen wel naar binnen mogen voor het toilet. Die hebben straks ieder 1 prik gehad als we gaan.

Ik mag vanaf maandag overal naar binnen. Heb gisteren mijn 2e prik gehad.

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:38

baudyh schreef:
Ik was al bang dat het daar op uit zou draaien. Dat was zeker een reden waarom ik me heb laten vaccineren. Blij dat ik volledig gevaccineerd ben. Ik hoor nu ook weer ( net als vorig jaar) dat
Mensen te laat hun test uitslag hebben voor de vlucht.


Zou jij bijvoorbeeld in dit geval de PCR of de antigen test aanbevelen om in elk geval op tijd uitslag te hebben?

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:19

DenieesB schreef:
baudyh schreef:
Ik was al bang dat het daar op uit zou draaien. Dat was zeker een reden waarom ik me heb laten vaccineren. Blij dat ik volledig gevaccineerd ben. Ik hoor nu ook weer ( net als vorig jaar) dat
Mensen te laat hun test uitslag hebben voor de vlucht.


Zou jij bijvoorbeeld in dit geval de PCR of de antigen test aanbevelen om in elk geval op tijd uitslag te hebben?


Wat je vorig jaar zag dat de mensen die een “gratis” test kregen via de toeroperator soms best wel een bleven staan op Schiphol. Maar als je een betaalde test had daar waren bijna geen problemen mee.
Ik zou dan voor de betaalde gaan. Maar ja ik ga alleen. Voor een heel gezin loopt dat aardig op.

Ik denk dat gevaccineerd gaan het beste is. Maar ja

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:11

DenieesB schreef:
baudyh schreef:
Ik was al bang dat het daar op uit zou draaien. Dat was zeker een reden waarom ik me heb laten vaccineren. Blij dat ik volledig gevaccineerd ben. Ik hoor nu ook weer ( net als vorig jaar) dat
Mensen te laat hun test uitslag hebben voor de vlucht.


Zou jij bijvoorbeeld in dit geval de PCR of de antigen test aanbevelen om in elk geval op tijd uitslag te hebben?

-------

Wat je vorig jaar zag dat de mensen die een “gratis” test kregen via de toeroperator soms best wel een bleven staan op Schiphol. Maar als je een betaalde test had daar waren bijna geen problemen mee.
Ik zou dan voor de betaalde gaan. Maar ja ik ga alleen. Voor een heel gezin loopt dat aardig op.

Ik denk dat gevaccineerd gaan het beste is. Maar ja


Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor PCR test, maar dan gewoon bij een locatie vlakbij huis. Test is dan 48 uur voor vertrek, uiterlijk de uitslag na 24 uur. Zou goed moeten komen! Betaald met zijn 4en wordt wat kostbaar inderdaad.. Verwacht nu geen problemen met de marge die we aanhouden gezien de test maximaal 72 uur oud mag zijn :D

Kmbrly

Berichten: 1847
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:33

Ik had mijn pcr test na 3 u al binnen!
Wel in belgië en bij het ziekenhuis. Vriend is bij de huisarts geweest en die had het denk ik een 12 u later binnen.

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:49

Wij hadden PCR-test 48u voor aankomst gedaan (met het ook op evt. vertragingen dat we niet opnieuw een test moesten gaan doen e.d.). Donderdagavond om 19.15u. We kregen om 03.00u 's nachts de uitslag al, dus dat was heel rap!

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:40

We hebben zojuist een berichtje ontvangen van onze docent. Ze zijn aan het afwachten wat er besloten gaat worden, daarnaast gaat ze met het vliegveld in gesprek om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor ons om ons te laten vaccineren hier.

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:58

Veel positieve ervaringen dus voor de testen, dat is mooi! In elk geval 1 zorg minder haha

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:02

Met PCR testen ligt de wachttijd vooral aan het laboratorium dat de uitslag moet bepalen. Sommige laboratoria komen om in het werk en redden het niet meer om binnen 24 uur de uitslag te leveren.
Met een sneltest heb je geen laboratorium nodig. De uitslag heb je dan gegarandeerd snel binnen.
Dus als je niet volledig gevaccineerd (+ 14 dagen) bent, zou ik voor een sneltest gaan.

MoonWencke

Berichten: 5457
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:36

Mits dat dan geaccepteerd wordt. Voor de terugvlucht was een sneltest voor ons voldoende, maar heen hadden we wel een PCR nodig. In ieder geval vooraf informeren welke test toegestaan is :)

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:48

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe koud de avonden/nachten zijn op Kreta in Augustus? Ik zag op klimaatinfo dat de max temperatuur in Augustus op 32graden ligt en minimaal op 22graden. Maar hoe erg koelt het af?

Ben eerder op Zakynthos geweest en daar was het met lange mouwen s'avonds buiten prima te doen en dat was in Juni.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:21

In augustus heb ik nog nooit 's avonds lange mouwen gedragen.
Dit jaar in juni op Zakynthos wel regelmatig. Andere jaren niet.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:59

Normaal gesproken draag/droeg ik altijd tot ongeveer de eerste week van Juni savonds lange mouwen. Daarna niet meer. Ergens rond eind september wordt het dan weer lange mouwen weer in de avond :D

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 07:10

Terwijl de buren in corfu de airco aan hadden, sliep ik onder een dekentje.... (moraal van dit verhaal: het wisselt ook per persoon)

Maar op zakynthos heb ik het alleen heel warm gehad.