Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 23:50

Ik zie veel beelden vandaag voorbij komen over het slechte weer vandaag in grote delen van Griekenland.
O.a. Parga, Lesbos en Evia hadden heel slecht weer.

Op Syros, waar nu familie is, is het echter prachtig weer.

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 06:54

O echt := Voor de bosbranden wel fijner, voor de toerist niet.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 07:16


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 07:34

Oh ik hoorde inderdaad dat er slecht weer aan zat te komen. Evia zijn wij de laatste week geweest.

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 08:00

Asjemenou, je zit wel veel op de veerboot. Ik vind de reis voor 8 dagen te kort. Er is genoeg te zien op alle eilanden om er een 2-weekse fly-drive van te maken. In jouw geval zit je of op de veerboot of in de auto. Maar als dat je ding is …

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:55

Lastig @Asjemenou.

Ik zou dan 2 weken doen, in 1 week 3 eilanden is veel.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:26

Oke, dank je wel voor de antwoorden!
Dan zoeken we iets anders. :)

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:29

asjemenou schreef:
Oke, dank je wel voor de antwoorden!
Dan zoeken we iets anders. :)


Of bijvoorbeeld rondtrekken op Kreta. Daar kan je genoeg doen en zien en hoef je niet van het ene eiland naar het andere eiland.
Of vaste land?

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:54

Ik zag op travel.gov.gr waar je de PLF moet aanvragen, een waarschuwing staan voor andere sites die zich presenteren als tussenpersoon.
Ik heb even gegoogled en, inderdaad, als ik op "plf greece" zoek, staat een andere website bovenaan, die wil verdienen aan het invullen van de PLF.

Trap er niet in, maar vul de PLF in via travel.gov.gr :j

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:40

Nou ben de koffer aan het pakken. Vertrek morgen avond naar mijn moeder. En dan donderdag op vrijdag nacht naar Schiphol. Vlieg s’morgens om 7 uur.
Heb de pest aan koffer pakken. Altijd bang dat ik wat vergeet

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:43

baudyh schreef:
Nou ben de koffer aan het pakken. Vertrek morgen avond naar mijn moeder. En dan donderdag op vrijdag nacht naar Schiphol. Vlieg s’morgens om 7 uur.
Heb de pest aan koffer pakken. Altijd bang dat ik wat vergeet


Ik heb hetzelfde. Ga morgen (op mijn vrije dag) vast inpakken, want vlieg zondag maar tot en met zondag elke dag werken.
Ben ook doodsbang dat ik wat vergeet ( en vooral iets voor die kleine meid).

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:47

Alvast veel plezier!!

In feite kan je alles kopen daar. ;)

Ik ga vrijdag een lang weekeind naar Beekse Bergen met de hele familie en dan nog 2 weken wachten en dan met mijn zus naar Zakynthos.
Heerlijk vooruitzicht !

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 16:29

Ik ga over een week. Heb er zin in!

Ik ben niet bang dat ik wat vergeet, alles is daar te koop. Dus zolang je je paspoort, pinpas en medicijnen maar niet vergeet, komt het wel goed.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 17:10

Wij zijn vandaag gearriveerd op Zakynthos! Was wel supervroeg opstaan (5.45 vertrek vanaf Amsterdam), dus nu wel wat gaar. Heerlijk weer hier en de controle stelde echt niks voor. Een korte blik op je PLF, of er überhaupt een QR code stond en alles was oké, konden zo doorlopen. Morgen de 1e excursie al, ik ben benieuwd!

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:11

Heerlijk, ik ga ook bijna. Ben het huis bewoonbaar aan het maken voor de oppas.

Flowq

Berichten: 2799
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:13

Electra63 schreef:
Alvast veel plezier!!

In feite kan je alles kopen daar. ;)

Ik ga vrijdag een lang weekeind naar Beekse Bergen met de hele familie en dan nog 2 weken wachten en dan met mijn zus naar Zakynthos.
Heerlijk vooruitzicht !



Ik ga ook over 2 weken naar Zakynthos!
Fijne vakanties voor iedereen :D

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:33

Voor wie vanaf Amsterdam vliegt; Tui zegt dat je je boardingpass ook digitaal kunt tonen, dat is niet waar. Print die dus thuis, anders moet je op Schiphol nog printen... Ik had alles geprint mee, QR code van corona check app, PLF formulier en de boardingpasses. Dat was wel fijn.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:43

Heerlijk al die vakantieplannen. Veel plezier!
Wij willen in oktober weer een paar weken naar Kreta gaan. Ik moet nog even puzzelen op de tickets.

Ik neem ook altijd zoveel mogelijk alles geprint mee. Papier laat je niet in de steek en kun je zo overhandigen.
En als het wel digitaal moet, dan zet ik alle documenten en boardingpassen in de gezinsapp.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 19:22

Haha, ik heb alles digitaal in onze google drive staan idd. Maar toch, in het kader van "beter mee verlegen dan om verlegen" hadden we nu alles geprint mee en dat liep echt lekker soepel. Dan begint je vakantie zo veel meer ontspannen. Zaten echt mensen in t vliegtuig nog te stressen, das toch geen vakantie... Ik heb altijd stress vooraf, maar heb dan ook wel alles zo geregeld dat ik op vakantie alleen maar hoef te genieten en tegenvallers al ingecalculeerd heb.

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 21:17

WenK schreef:
Wij zijn vandaag gearriveerd op Zakynthos! Was wel supervroeg opstaan (5.45 vertrek vanaf Amsterdam), dus nu wel wat gaar. Heerlijk weer hier en de controle stelde echt niks voor. Een korte blik op je PLF, of er überhaupt een QR code stond en alles was oké, konden zo doorlopen. Morgen de 1e excursie al, ik ben benieuwd!



Leuk, waar zit je ?

@flowq,
Wanneer ga jij en waar naar toe op Zakynthos?

In juni ben ik naar Tsilivi geweest en nu ga ik naar Laganas.

Ik print ook alles uit, voor de zekerheid.

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 21:26

Fitzroy schreef:
Ik ga over een week. Heb er zin in!

Ik ben niet bang dat ik wat vergeet, alles is daar te koop. Dus zolang je je paspoort, pinpas en medicijnen maar niet vergeet, komt het wel goed.



Ja dat denk ik ook altijd. Maar helaas heb ik toch een aantal kilo’s teveel (ondanks dat ik aan het lijnen ben en 13 kg lichter ben) en dan kleding kopen word toch lastig.
Maar ik geloof dat ik bijna alles heb.

Morgen nog een druk dagje werken. We verkopen paardenvoeders thuis. En morgen komt er nog een hele voorraad binnen. Dan kan mijn vriend het hopelijk 12 dgn uitzingen.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 21:57

WenK schreef:
Wij zijn vandaag gearriveerd op Zakynthos! Was wel supervroeg opstaan (5.45 vertrek vanaf Amsterdam), dus nu wel wat gaar. Heerlijk weer hier en de controle stelde echt niks voor. Een korte blik op je PLF, of er überhaupt een QR code stond en alles was oké, konden zo doorlopen. Morgen de 1e excursie al, ik ben benieuwd!


Jullie zitten in Castelli toch? Leuk! Was ik vanmiddag nog om vertrektijden op te hangen 8-)

Het is gelukkig echt een super drukke Juli en Augustus geweest, ook de boekingen voor September zijn nog heel goed. Wel fijn! Had het eiland echt even nodig :)

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:11

Mijn scboonzusje sprak ik net, op Syros is het nu ook nog druk.
Normaal is het daar na 1 september al vrij rustig.

Ik hoorde ook dat er veel boekingen zijn voor de herfstvakantie en eind oktober.
Zou fijn zijn, als het seizoen iets langer doorloopt.

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 23:03

Oh WenK hoe vind je castelli. Ik was er vorig jaar. Heerlijk hotel.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 06:12

Klopt, we zitten in Castelli!

Ik vind het heel fijn kleinschalig, de rust is fantastisch. Het eten tot nu toe valt tegen, alles is koud. We hebben wel een supermooie kamer, niet groot, maar wel comfortabel en met zeezicht. Hebben, ondanks mn dikke buik wegens zwangerschap, prima geslapen zo de 1e nacht en dat zegt echt wel wat positiefs over het bed. De mensen zijn echt heel lief en behulpzaam, toen ze zagen dat ik zwanger ben ook meteen; "als je iets nodig hebt, een extra kussen ofzo dan gewoon laten weten".

Straks gaan we met Nefis Travel de terug in de tijd tour doen, morgen gaan we naar Shipwrek bay en de blauwe grotten en als het weer meewerkt (ziet er nog niet zo gunstig uit) dan zondag naar schildpaddeneiland.