Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:50

Lotus83 schreef:
{:}

[ [url=m/uJudyo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er goed uit!

Ik knijp hem ook een beetje voor Kefalonia in augustus. Maar EasyJet vliegt alleen op woensdag en ook alleen vanaf Schiphol. Heb dus goede hoop dat ze dergelijke vluchten niet schrappen. KLM vliegt bijvoorbeeld 5x per dag naar Stockholm. Ik denk dat ze eerder ‘korten’ op dat soort vluchten. Of nouja. Dat hoop ik.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:29

Wij vliegen ook vanaf Schiphol naar corfu met easyjet ik kreeg al een waarschuwing via mail dat ze niets kunnen garanderen en ik een bepaalde pagina goed in de gaten moet houden voor updates

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:03

Suor schreef:
Supermooi!!! Wij zijn er vorig jaar geweest, precies met de hittegolf eind juli dus het was erg warm. We hebben overdag gewoon in het zwembad gelegen en zijn 's avonds en 's morgens vroeg op pad geweest en dat was voor mij goed te doen. Ik vind het erg mooi en bijzonder daar en zeker een aanrader.

Hoelang willen jullie gaan en waar willen jullie op vliegen?


Klinkt wel heel goed! Jullie hadden daar ook een overnachting? En rondreis met de auto?

Het liefst zouden we vliegen op Athene en in totaal een week tot 10 dagen blijven. Ik wilde eigenlijk liever geen auto huren, maar als je vanuit Athene allemaal tours pakt, dan ben je overal op het drukste moment...

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:26


Suor

Berichten: 966
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:59

_Lorette_ schreef:
Klinkt wel heel goed! Jullie hadden daar ook een overnachting? En rondreis met de auto?

Het liefst zouden we vliegen op Athene en in totaal een week tot 10 dagen blijven. Ik wilde eigenlijk liever geen auto huren, maar als je vanuit Athene allemaal tours pakt, dan ben je overal op het drukste moment...


We waren zelf met de auto en hebben gekampeerd. We hebben daar uiteindelijk maar 1 nacht overnacht.Het plan was eigenlijk 2 nachten, maar omdat het zo warm werd zijn we eerder doorgereden naar zee. En zo was het achteraf ook prima.

Een auto huren lijkt me dan juist leuk, dan kun je zelf je route bepalen. Met 10 dagen kan je best een hoop!

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 20:16

Ik zou ook echt een auto huren. Dan kun je een mooie trip maken richting het noorden. Delphi, Meteora, Metsovo. En dan langs de kust terug.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:27

https://www.ekathimerini.com/news/11859 ... onian-sea/

Ik lees steeds over paarse kwallen in zee. Eerst alleen in de Egeïsche zee, daarna Ionische en Noord-Kreta. Maar nu zijn ze ook al aan de zuidkust van Kreta gesignaleerd. Ik ben toch al niet dol op zwemmen in zee, dus dit helpt niet -O- Gelukkig hebben we een zwembad :D

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 18:24

2 weken terug ben ik de zee ook niet in geweest een dag. Ben al geen held in zee (bang voor vissen), maar toen ik 2 mensen hoorden die geprikt waren door kwallen was het helemaal over.

Was zuid kreta, vlakbij Plakias

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 18:28

Gelukkig op Lefkada geen last van gehad.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:26

kosseh schreef:
2 weken terug ben ik de zee ook niet in geweest een dag. Ben al geen held in zee (bang voor vissen), maar toen ik 2 mensen hoorden die geprikt waren door kwallen was het helemaal over.

Was zuid kreta, vlakbij Plakias

Plakias is één van de plaatsen met kwallen die genoemd wordt:
https://e-mesara.gr/poy-sychnazoyn-stin ... -medoyses/

Google vertaling van het laatste stukje:
Er zijn met name kernen waargenomen in de volgende gebieden: in Kissamos, de stad Chania, Kounoupidiana van de prefectuur Chania, Elafonissi van de prefectuur Chania, Plakias van Rethymno, Agios Pavlos van Rethymno, Agia Pelagia van de prefectuur Heraklion, de stad Heraklion de lagere Gouves van de prefectuur van Heraklion, Ierapetra, Koutsounari van Lassithi, Sitia, Kyriamadi van Lassithi, Xirokampos van Lassithi en Zakros.

Nu gaan wij altijd wat oostelijker naar het strand: Kokkinos Pirgos, Kalamaki, of Kommos. Maar daar zullen ze ook wel komen. Het vorige bericht waren ze in Zuid-Kreta nog helemaal niet gesignaleerd. De plaag breidt steeds verder uit.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:31

In de ruim 40 jaar dat ik in Griekenland kom, heb ik pas 1 x kwallen meegemaakt.
Op Syros, de hoteleigenaar waarschuwde ons, maar een grote volwassen Duitser ging toch in zee en werd geprikt en kwam huilend uit het water.
Dat was begin jaren 80 en ik ben het nooit vergeten :D .
Daarna nooit meer een kwal gezien en ik ga veel keren per dag de zee in.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:34

Oei kwallen, hahaha ik ben geen held in de zee maar als ik die zie ga ik zeker niet meer, nadat ik een kant van mijn lijf volledig langs de tentakels van een kwal gezwommen ben. Het jeukt en brandt echt vreselijk, je mag niet meer met chloorwater in aanraking komen daarna dat verergerd het pff dat was echt een geweldige vakantie iedereen zwemmen en ik slapen in de schaduw hahaha

Suor

Berichten: 966
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:53

Ik heb vorig jaar op de Pilion vanaf de sup echt veel kwallen gezien! En flink grote ook. Aan de westkust Peloponnesos ook al regelmatig, wel vaak wat dieper in zee.

Ik ben bij Korinthe als kind ooit onder water met m'n gezicht in een kwal gezwommen, dat was echt verschrikkelijk! Ik ben er dus altijd wel alert op.

Mijn broertje is ook in Griekenland weleens met zijn been tegen een kwal gekomen, daar zag je gewoon de afdruk van de tentakels op z'n benen staan. M'n ouders zijn toen zelfs nog met hem naar de dokter geweest volgens mij.

Misschien toch maar wat campings met een zwembad zoeken haha

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:29

Electra63 schreef:
In de ruim 40 jaar dat ik in Griekenland kom, heb ik pas 1 x kwallen meegemaakt.
Op Syros, de hoteleigenaar waarschuwde ons, maar een grote volwassen Duitser ging toch in zee en werd geprikt en kwam huilend uit het water.
Dat was begin jaren 80 en ik ben het nooit vergeten :D .
Daarna nooit meer een kwal gezien en ik ga veel keren per dag de zee in.

Ik ben ooit bijna vermoord door een kwal.
Als het beest was blijven zitten op mijn knie, was deze nooit geen bokker kunnen worden :') .
Nu hou ik het bij een aandenken van een 2de of 3de graadse brandwond.

* dit jaar dus maar niet de zee in.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:45

Ik vlieg in sept met tui ook vanaf Schiphol. Hopelijk is dan de ergste drukte voorbij.

Jatoby

Berichten: 573
Geregistreerd: 15-08-10

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:19

Ik vlieg zaterdag naar Kefalonia. Hopelijk gaat alles goed met de vlucht, want ik ben heel benieuwd naar het eiland :D.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:29

Ik vrijdag naar Kefalonia, nou ja misschien dan want Schiphol.
Nu nog laatste studie-dingen en huis poetsen voor de poezenoppas.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:23

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen op Kefalonia!

Hier gisteravond ook geboekt voor Zakynthos. Een aantal dagen Laganas en we sluiten af in Tsilivi. Hoop wel dat de drukte in Laganas wat meevalt eind september.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:01

Eind September in Laganas is echt prima te doen. :) Andere maanden ook maar dan ligt het er aan waar je precies boekt.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 23:59

_Mel schreef:
Eind September in Laganas is echt prima te doen. :) Andere maanden ook maar dan ligt het er aan waar je precies boekt.


Ah, bericht van een ervaringsdeskundige! Helemaal top! Ik zal je berichten in dit topic even terugzoeken voor tips :D

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 06:55

Zou ik iemand die momenteel in Griekenland is een specifieke vraag via pb mogen stellen? :)

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:11

tirzasarah10 schreef:
Zou ik iemand die momenteel in Griekenland is een specifieke vraag via pb mogen stellen? :)


Stuur maar hoor! :)

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:32

Hoe gaat het daar Mel?

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:53

Snorlex schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen op Kefalonia!

Hier gisteravond ook geboekt voor Zakynthos. Een aantal dagen Laganas en we sluiten af in Tsilivi. Hoop wel dat de drukte in Laganas wat meevalt eind september.


Ik ben er ook soort van eind sept. 17-27 sept.

In agios sostis. Vlakbij laganas.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:54

Kefalonia is een heerlijk eiland. Is was er vorig jaar. Ga er zeker nog een keer naar terug