Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suor

Berichten: 966
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:12

Ik ben er nog tot volgende week woensdag! Ik zal eens kijken voor wat foto's!

Yltje
Berichten: 1279
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:55

Wij moeten nog 13 dagen voor ons weekje Samos *\o/* tips nog altijd welkom! Zitten in pythagorion en hebben de hele week een auto.

Net 3 weken vakantie met stiefkids gehad, maandag 1 weekje werken (laatste week deze baan) en dan nog 2 weken vrij. Ik ben helemaal uit ritme en nog meer toe aan zon vakantie hahah

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:05

Fitzroy schreef:
daantjuhhh schreef:
Zijn er nu nog mensen uit dit topic in Griekenland?

Ik wil plaatjes zien O:)


Corfu was het toch? U vraagt, hier wat plaatjes.


[ [url=m/7QRnXL.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/g2rFza.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/E4lVqS.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/bmK6jc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verleden jaar, we mochten net weer op reis. Zie mondkapje op tafel.

[ [url=m/Wvm8jN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig <3
Echt prachtig.

Dit is echt heerlijke voorpret!
Nog 24 nachtjes slapen.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:06

Suor schreef:
Ik ben er nog tot volgende week woensdag! Ik zal eens kijken voor wat foto's!

Jaaaaahhh *\o/*

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:13

Net vanavond geland op Kreta. Reizen vanaf Weeze was als vanouds. We waren veel te vroeg in de vertrekhal: 3,5 uur van tevoren. Je mag op Weeze bij Ryanair pas 2 uur van tevoren je koffer inleveren. Dus we hadden alle tijd voor een spelletje Regenwormen :D Er was ook nauwelijks een rij bij de beveilingingscheck.
Mijn buurvrouw in het vliegtuig was er 1,5 uur van tevoren. Dat ging dus ook prima.

Suor

Berichten: 966
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:15

Oké fotospam, ik kon niet kiezen haha!

Het strand op Elafonisos
Afbeelding

Geitjes onderweg
Afbeelding

Monemvasia
Afbeelding

Typisch Mani huisje in Vathi
Afbeelding

Gythio
Afbeelding

Uitzicht over Stoupa en Kardamyli
Afbeelding

Kalamata
Afbeelding

Koroni
Afbeelding

Mijn favoriete strand!
Afbeelding

Afbeelding

En nog wat schattige Griekse poezen!
Afbeelding


Veel plezier weer op Kreta Albertina! Fijn dat de reis zonder problemen verliep!

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:30

Prachtig <3
Echte Griekse plaatjes.
Ik kom al helemaal in de sfeer!

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:27

Ooooh wat een fijne foto's <3
Ik ga eind augustus voor twee weken naar Kos *\o/*

Heeft hier iemand tips voor een fijne Griekse vertaal app?
Ik had vroeger de app van 100% Grieks (van MoMedia). Die had dan allemaal voorbeeldzinnen in categorieën en dan kon je de app die zinnen laten uitspreken. Zo had ik uiteindelijk "mijn complimenten aan de chef" uit mijn hoofd geleerd. En menig keer moest ik mee de keuken in om het de kok zelf te vertellen :D Maar die app bestaat helaas niet meer.

Bonnelover

Berichten: 1540
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:14

Wat heerlijk spekkie! Als jij terugkomt mag ik ook bijna naar Kos. Ben je al eerder daar geweest? En mocht je tips willen stuur maar een pb.

Ik ben nu druk om de foto's te sorteren en in te plakken van mijn rondreis afgelopen mei in Athene en Pellepones. Jemig wat vergeet je al weer gauw dingen.

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:28

Nog 3 weken en dan naar Rhodos! *\o/*
wij vliegen zondag ochtend om half 7, dus wij gaan denk ik toch zaterdag avond al naar schiphol zodat we daar ergens kunnen zitten en rusten in plaats van midden in de nacht aanrijden. :o Of het is zaterdag thuis komen van de zaak en dan gelijk eten en naar bed en dan toch maar 's nachts aanrijden naar schiphol. We weten het nog niet. :')

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:13

Heerlijk al die voorpret. Wij overwegen toch oktober en dan kreta of kos.
We zijn al een keer of 5 op kos geweest, maar zouden dan vanaf kos wat kleinere eilanden willen doen. Als dat dan nog een optie is.

Bonnelover

Berichten: 1540
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:28

Momo94 schreef:
Nog 3 weken en dan naar Rhodos! *\o/*
wij vliegen zondag ochtend om half 7, dus wij gaan denk ik toch zaterdag avond al naar schiphol zodat we daar ergens kunnen zitten en rusten in plaats van midden in de nacht aanrijden. :o Of het is zaterdag thuis komen van de zaak en dan gelijk eten en naar bed en dan toch maar 's nachts aanrijden naar schiphol. We weten het nog niet. :')


Volgens mij mag je niet eerder dan 4 uur voor je vlucht naar binnen bij Schiphol.

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:43

Bonnelover schreef:
Momo94 schreef:
Nog 3 weken en dan naar Rhodos! *\o/*
wij vliegen zondag ochtend om half 7, dus wij gaan denk ik toch zaterdag avond al naar schiphol zodat we daar ergens kunnen zitten en rusten in plaats van midden in de nacht aanrijden. :o Of het is zaterdag thuis komen van de zaak en dan gelijk eten en naar bed en dan toch maar 's nachts aanrijden naar schiphol. We weten het nog niet. :')


Volgens mij mag je niet eerder dan 4 uur voor je vlucht naar binnen bij Schiphol.

Dat gaat echt over het inchecken, maar je mag wel eerder al bij schiphol zijn alleen dan ben je op schiphol plaza.

Bonnelover

Berichten: 1540
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:17

Momo94 schreef:
Bonnelover schreef:
[quote="Momo94"

Volgens mij mag je niet eerder dan 4 uur voor je vlucht naar binnen bij Schiphol.

Dat gaat echt over het inchecken, maar je mag wel eerder al bij schiphol zijn alleen dan ben je op schiphol plaza.



Aaahh, dacht dat je niet eerder naar binnen mocht. Zie nl op tv overal lange rijen buiten. Zelf vlieg ik in september vanaf Rotterdam. Hoop dat dat wat rustiger is.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:35

Momo94 schreef:
Nog 3 weken en dan naar Rhodos! *\o/*
wij vliegen zondag ochtend om half 7, dus wij gaan denk ik toch zaterdag avond al naar schiphol zodat we daar ergens kunnen zitten en rusten in plaats van midden in de nacht aanrijden. :o Of het is zaterdag thuis komen van de zaak en dan gelijk eten en naar bed en dan toch maar 's nachts aanrijden naar schiphol. We weten het nog niet. :')

Wij hadden in het voorjaar voor het eerst een hotel geboekt, omdat we ook zo vroeg vlogen: Sleep park fly arrangement van Ibis. Dat beviel goed. Wel op tijd klaarstaan voor de bus die je naar Schiphol brengt, want hij is zo weer weg!
En dan op de Plaza bij AH to go verse croissants scoren voor een
lekker ontbijt achter de beveiliging of in het vliegtuig :D

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 14:54

Maar die bus gaat toch pas om half 5 voor de eerste keer? Dan ben je echt te laat nu (2 uur van tevoren).
Ik denk dat ik een hotel achter security boek. Avond van tevoren door security en dan lekker slapen tot zo laat mogelijk. Maar dat kan alleen met handbagage.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:38

Fitzroy schreef:
Maar die bus gaat toch pas om half 5 voor de eerste keer? Dan ben je echt te laat nu (2 uur van tevoren).
Ik denk dat ik een hotel achter security boek. Avond van tevoren door security en dan lekker slapen tot zo laat mogelijk. Maar dat kan alleen met handbagage.

Hoe wil je dat doen dan? Je mag van Schiphol nu niet eerder dan 4 uur voor je vlucht door de security.. Ze sturen mensen gewoon weer weg.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:48

Fitzroy schreef:
Maar die bus gaat toch pas om half 5 voor de eerste keer? Dan ben je echt te laat nu (2 uur van tevoren).
Ik denk dat ik een hotel achter security boek. Avond van tevoren door security en dan lekker slapen tot zo laat mogelijk. Maar dat kan alleen met handbagage.

Ik had Ibis gekozen omdat de shuttle van Ibis al vroeg begint. Even bellen of dit nog klopt is handig https://www.ibisschipholamsterdamairpor ... y-parking/ en anders een taxi bestellen ;)

Bonnelover

Berichten: 1540
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:03

Vraagje, heeft iemand ervaring met parkeren in de buurt bij vliegveld Rotterdam voor een beetje redelijke prijs? Bedenk me net dat we dat nog niet geregeld hebben.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 20:56

Spenk schreef:
Fitzroy schreef:
Maar die bus gaat toch pas om half 5 voor de eerste keer? Dan ben je echt te laat nu (2 uur van tevoren).
Ik denk dat ik een hotel achter security boek. Avond van tevoren door security en dan lekker slapen tot zo laat mogelijk. Maar dat kan alleen met handbagage.

Hoe wil je dat doen dan? Je mag van Schiphol nu niet eerder dan 4 uur voor je vlucht door de security.. Ze sturen mensen gewoon weer weg.


Niet met je boekingsbevestiging van het hotel. Dan laten ze je door.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:20

Dat kan zeker niet met ruim bagage?

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 08:55

Bonnelover schreef:
Wat heerlijk spekkie! Als jij terugkomt mag ik ook bijna naar Kos. Ben je al eerder daar geweest? En mocht je tips willen stuur maar een pb.

Ik ben nu druk om de foto's te sorteren en in te plakken van mijn rondreis afgelopen mei in Athene en Pellepones. Jemig wat vergeet je al weer gauw dingen.

Tips mogen van mij gewoon in dit topic hoor! Dus mensen met Kos tips, kom maar door :)

Ik ga op Kos lekker actief doen. Heb de eerste week een Yoga retreat geboekt (bij Yoga on Kos). Prachtige accommodatie met zwembad en naast zee in Kos Stad. En dan elke ochtend en avond een yoga moment met gezond eten. Verder vrij programma. En we gaan met de groep naar Asklipieion (voor een zonsondergang meditatie, gaaf toch!).

En de tweede week een Fitness retreat (bij Victory Fitness Beach). Die week zit vol activiteiten (naast sportlessen ook fietsen en hiken) en er zit een fiets bij, dus dan kunnen we makkelijk op pad. Een van de excursies gaat naar de natuurlijk bronnen (Embros).

Weer eens wat anders dan een reguliere zon, zee en strand vakantie :D

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:04

Wat leuk Spekkie!

Ik vlieg woensdag naar Kefalonia. Vanmiddag ga ik mijn koffer al pakken. *\o/* Moet maandag en dinsdag nog werken.

Bonnelover

Berichten: 1540
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:05

x_spekkie_x schreef:
Bonnelover schreef:
Wat heerlijk spekkie! Als jij terugkomt mag ik ook bijna naar Kos. Ben je al eerder daar geweest? En mocht je tips willen stuur maar een pb.

Ik ben nu druk om de foto's te sorteren en in te plakken van mijn rondreis afgelopen mei in Athene en Pellepones. Jemig wat vergeet je al weer gauw dingen.

Tips mogen van mij gewoon in dit topic hoor! Dus mensen met Kos tips, kom maar door :)

Ik ga op Kos lekker actief doen. Heb de eerste week een Yoga retreat geboekt (bij Yoga on Kos). Prachtige accommodatie met zwembad en naast zee in Kos Stad. En dan elke ochtend en avond een yoga moment met gezond eten. Verder vrij programma. En we gaan met de groep naar Asklipieion (voor een zonsondergang meditatie, gaaf toch!).

En de tweede week een Fitness retreat (bij Victory Fitness Beach). Die week zit vol activiteiten (naast sportlessen ook fietsen en hiken) en er zit een fiets bij, dus dan kunnen we makkelijk op pad. Een van de excursies gaat naar de natuurlijk bronnen (Embros).

Weer eens wat anders dan een reguliere zon, zee en strand vakantie :D


Waar wij vorige keer heel erg blij met de hulp van Miranda Korst. Heeft een winkel op Kos met souveniers en regelt ook allemaal tours voor je tegen normale prijzen. Verder kun je ook auto, fiets enzv bij hij regelen. Erg leuke, Nederlandse, vrouw die daar al jaren werkt en woont. Ook voor allemaal tips kun je bij haar terecht. En je kunt gratis van alles lenen. Echt een bezoek waard!

Verder is natuurlijk de zonsondergang in Zia erg mooi. Paardrijden bij het zoutmeer, waar ook flamingo's zitten.
Drie eilanden tour, vulkaan eiland zijn tips die zo in mij opkomen.
Zelf snorkelen we veel en toeren lekker rond.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:16

In dat 1e hotel zijn wij paar eigenaren geleden geweest. Erg fijn zwembad. Zee is daar wat minder fijn, maar bij lambi, ook dichtbij heerlijk.

Het paardrijden vind ik niet fijn uit zien. Grove bitten net hefboomwerking en kleine zadels waar gerust een volwassene van 100 kg op gezet wordt. En dat op formaat E-pony.

Op kos is veel te doen. Ik vind ook nissyros en de 3 eilanden erg leuk. Er zijn heel veel fijne restaurants. Ampeli is buiten kosstad, in een wijngaard, vond ik ook erg leuk.

Kefalonia vond ik ook erg mooi. Ik heb de blauwe plekken nog als aandenken van mijn struikel-actie. Maar we zijn toch echt alweer een maandje terug.

Nu erg in dubio of we in oktober nog naar Griekenland gaan.