Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonnelover

Berichten: 1540
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:25

Faringo schreef:
Zijn er hier mensen die al eens naar Chalkidiki-Pefkochori zijn geweest? Samen met een vriendin ga ik daar over twee weken naar toe. We willen een combi van relaxen maar ook wel wat van de omgeving zien. Iemand wellicht tips voor excursies? Is het de moeite voor bijvoorbeeld 2 dagen een auto te huren?


Yep, ik ben daar 2 jaar terug geweest met man, alle kinderen en aanhang. Zijn toen een dag naar Tessaloniki geweest, oude opgaving bezocht en veel rond gereden. Vond het wel wat anders dan op de eilanden. Waar zit je precies, wel hotel? In Pefkochori wel de lekkerste pitta ooit gegeten bij Mario!

Faringo
Berichten: 8242
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:27

Handige tip van het restaurant, bedankt! (Ook voor de andere tips). We verblijven in Anna Maria Paradise.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:27

Faringo schreef:
Zijn er hier mensen die al eens naar Chalkidiki-Pefkochori zijn geweest? Samen met een vriendin ga ik daar over twee weken naar toe. We willen een combi van relaxen maar ook wel wat van de omgeving zien. Iemand wellicht tips voor excursies? Is het de moeite voor bijvoorbeeld 2 dagen een auto te huren?


Ik. Auto huren is leuk om de middelste vinger te bezoeken. Loopt een mooie rondweg omheen. Avithos vond ik ook leuk.
Las-Pas was ons lievelingsrestaurant.

Bonnelover

Berichten: 1540
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:49

Faringo daar ben ik toen ook geweest. Leuk en net hotel! Zwembad was toen wel erg koud. En heb je incl diner? Zal wat foto's voor je opzoeken.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:59

Ik wil in oktober naar Kreta, iemand tips?

Faringo
Berichten: 8242
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:37

Oh wat leuk Bonnelover dat je daar ook was. Wij hebben zonder diner, zoeken zelf graag leuke plekjes op. Wel inclusief ontbijt. Zwembad koud is dan maar even door de zure appel heen bijten. Het is er nog warm zat zag ik.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:27

raket schreef:
Ik wil in oktober naar Kreta, iemand tips?

Kreta is groot, dus een deel kiezen is wel aan te raden. Bijv. Oost of West :)

Wat vind je leuk om te doen? Strand, klooster, museum, opgraving, bergen?

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:37

raket schreef:
Ik wil in oktober naar Kreta, iemand tips?


Tja Kreta is groot maar ik vond sissi erg leuk.
Castello boutique hotel.
Maar die is nogal luxe. Geen idee of je daar van houd

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:56

Faringo schreef:
Zijn er hier mensen die al eens naar Chalkidiki-Pefkochori zijn geweest? Samen met een vriendin ga ik daar over twee weken naar toe. We willen een combi van relaxen maar ook wel wat van de omgeving zien. Iemand wellicht tips voor excursies? Is het de moeite voor bijvoorbeeld 2 dagen een auto te huren?


Absoluut een auto huren. En een tripje maken naar het middelste schiereiland :)

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 06:51

Albertina71 schreef:
raket schreef:
Ik wil in oktober naar Kreta, iemand tips?

Kreta is groot, dus een deel kiezen is wel aan te raden. Bijv. Oost of West :)

Wat vind je leuk om te doen? Strand, klooster, museum, opgraving, bergen?


We gaan in oktober, dus weer is mogelijk wat minder. We vinden heel het rijtje leuk en huren altijd een auto. We zitten aan Rethymnon te denken. Voor het geval het weer wat minder is.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:16

Kreta is m'n favoriete plek van Griekenland.
Voor elke vakantie sla ik punten op in Google maps. Kan een mooie weg zijn om te rijden, kloof, leuk eet tentje, grot of parkeerplaatsen. Echt van alles.

Dit zijn mijn opgeslagen punten, misschien staat er wat leuks bij voor je. Wij zaten in Rethymnon en Agios Nikolaos
https://maps.app.goo.gl/J1riMJ7eiiDgmHTX9

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:55

Rethymnon-stad is zeker leuk, vooral als je in of dichtbij het oude centrum verblijft. Daar zijn leuke oude straatjes en is van alles te zien. Je hebt in één keer een heleboel tips van Kosseh gekregen die goed vanuit Rethymnon-stad te doen zijn.

In Heraklion-stad en omgeving is ook van alles te zien en te doen. Daar gaat Kosseh vast nog wel een keer naartoe :) Het ligt mooi centraal op het eiland en heeft de grootste luchthaven vlakbij.

Chania-stad is mijn favoriete stad met de mooiste straatjes en meeste sfeer (vind ik dan hè) en heeft de 2e luchthaven dichtbij liggen.

De 4e stad van Kreta is Sitia, maar daar vonden wij niks aan. We zijn er toen maar één nacht gebleven.

Kies eerst een stad (of dorp dichtbij een stad) als uitvalsbasis. Er is zoveel te zien en te doen op Kreta. Dat komt altijd goed, waar je ook zit.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:28

Bedankt voor jullie tips. Ik ga zeker je lijstje bekijken. Dankjewel!

Dichtbij een grotere stad vinden we wel fijn als het vroeger donker is en misschien regent.

Bedankt kosseh en albertina.

Skessa_
Berichten: 10648
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:35

Hmmm krijg net ook een mail dat ons vliegtuig is gewijzigd. Geen comfort stoelen meer, maar economy. Nou maakt dat voor mij niet zo heel veel uit, maar mijn vriend is vrij lang dus die zal er wel minder blij mee zijn -O-

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:46

Skessa_ schreef:
Hmmm krijg net ook een mail dat ons vliegtuig is gewijzigd. Geen comfort stoelen meer, maar economy. Nou maakt dat voor mij niet zo heel veel uit, maar mijn vriend is vrij lang dus die zal er wel minder blij mee zijn -O-

Dat hebben wij ook.
Tuifly naar Trade-air.

Skessa_
Berichten: 10648
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:48

bij ons naar SmartLynx Airlines

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:32

Bij mij is de terugvlucht Transavia geworden ipv tui Fly. Ook geen comfort meer. Maar ik heb zowel de heen als de terug vlucht stoel 1 A weten te scoren. Dus mij hoor je niet.

Hoe is jullie ervaring met parkeren op P3 op Schiphol. Ik liet mijn auto altijd bij mijn moeder en ging met de taxi naar Schiphol maar dat is tegenwoordig duurder dan parkeren.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:53

Wij parkeren altijd op P3. Is prima, nooit op een bus hoeven wachten.

Faringo
Berichten: 8242
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:06

Hier ook goede ervaring met P3, wel eens op een bus moeten wachten maar nooit lang. Ik parkeer er altijd als ik ga vliegen vanaf Schiphol.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:17

raket schreef:
Wij parkeren altijd op P3. Is prima, nooit op een bus hoeven wachten.


Nou dan ga ik dat maar regelen.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 13:29

Ik doe nu ook P3 vanwege de idiote tijd. Maar pak ook wel eens een park sleep fly bij Ibis. Of valetparking P6.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:04

Mijn moeder woont een kleine 15 min van Schiphol.
Kon vorig jaar voor 69 euro heen en weer met de taxi. Dat is nu 114 euro. Dan ga ik liever voor 88,50 euro op P3 staan.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:26

baudyh schreef:
Mijn moeder woont een kleine 15 min van Schiphol.
Kon vorig jaar voor 69 euro heen en weer met de taxi. Dat is nu 114 euro. Dan ga ik liever voor 88,50 euro op P3 staan.

Huh, dat is raar? Ik woon in Amersfoort en het is 65/70 euro enkele reis vanaf hier (45 min/ 65km). Dat zijn dan wel speciale schipholtaxi's, dus een ander tarief. Want een ritje naar het volgende dorp is al 30 euro, dus dat staat niet in verhouding.

De NS gaat staken de komende week. Gelukkig niet in het weekend zag ik, want 6 euro trein of 70 euro taxi is wel een verschil :')

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:59

Ik bedoel heen en terug hè . Niet een enkele reis.
Dus van 35 euro per keer naar 57 euro per keer. Ook omdat ik s’nachts naar Schiphol moet.

Ik heb inderdaad nog bij een ander taxi bedrijf gevraagd. Ff kijken waar ik dan op uit kom.

KleinBoefje

Berichten: 294
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:23

Wij hebben dus wel last van die staking. -O- wij zouden woensdag met het ov. Wij hebben namelijk studenten-ov, dus dan gratis reizen. Ook hebben we beide geen auto, dus dit is wel even balen..