IJsland 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:32

Wauw, mooi Bizzybijtje!

Ik wil idd wel zo snel mogelijk boeken. Maar val stijl achterover van de prijs van kamers vooral. := Waar verblijven jullie? :) Ik wil eigenlijk wel een rondje maken, maar ik heb geen idee wat haalbaar is qua tijd.
Wil graag in de buurt van Reykjavik blijven. Golden circle is dan wel voor de hand liggend, maar ook enorm toeristisch volgens mij en dat trekt me niet zo. Zou een rondje Reykjavik-Keflavik-Grindavik-Hveragerdi- Reykjavik haalbaar zijn (zag dat veel vluchten naar Keflavik gaan, dat mijn rondje daar start is ook prima)? Of een en terug naar Vik, via Torsmork? Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven, want ik zie door de bomen het bos niet meer. := Ik ga reizen met de bus trouwens. :)

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:35

Internationale vluchten landen inderdaad op Keflavik waar je dan de bus kunt pakken of een auto kunt huren.

Skessa_
Berichten: 10653
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:39

Keflavik - Reykjavik is ongeveer 45 minuten met de auto. Reykjavik - Golden Circle is ook een half uurtje ongeveer. Met openbaar vervoer heb ik alleen geen ervaring.
Die andere plaatsen die je noemt zeggen me niks.
Vik zijn we wel geweest, maar vond ik zelf niet zo boeiend :o
Het is leuk om even over dat zwarte strand te wandelen, maar daar houd het wel mee op.

Wij hebben 1 avond in een huisje geslapen bij de Golden Circle, dat was wel 1 vd leukste plekken!! Met Hottub erbij :D

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:45

In Vik heb je ook die wolwinkel. :) En dat mooie kerkje. :)

Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:49

Skessa_ schreef:
Keflavik - Reykjavik is ongeveer 45 minuten met de auto. Reykjavik - Golden Circle is ook een half uurtje ongeveer. Met openbaar vervoer heb ik alleen geen ervaring.
Die andere plaatsen die je noemt zeggen me niks.
Vik zijn we wel geweest, maar vond ik zelf niet zo boeiend :o
Het is leuk om even over dat zwarte strand te wandelen, maar daar houd het wel mee op.

Wij hebben 1 avond in een huisje geslapen bij de Golden Circle, dat was wel 1 vd leukste plekken!! Met Hottub erbij :D

Die plaatsen die ik noem maken samen een rondje op het schiereiland bij Reykjavik. Het zuid-westelijke stukje zeg maar.
Hmm, ik wilde graag naar Vik om het zwarte strand, maar dat is niet zo boeiend dus volgens jou.. Ik wil sowieso nog een keer om het eiland rond te rijden, maar dat is nu niet haalbaar en vind ik ook niet prettig in mijn eentje. :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:06

Als je in die hoek wil blijven kan ik je de Vestmannaeyjar aanraden. Een van de mooiste en interessantste plekken van IJsland imo.
En je kan een puffin knuffelen in het natuurmuseumpje op Heimaey :))

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:52

Puffin knuffelen... als in een echte? :+

*Puffin-Penny modus aan*
Ik wil er ook één als huisdier!!!

Collega van mij kwam ook met Vestmannaeyjar aan als aanrader.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:13

NoeskaMoos schreef:
Puffin knuffelen... als in een echte? :+

*Puffin-Penny modus aan*
Ik wil er ook één als huisdier!!!

Collega van mij kwam ook met Vestmannaeyjar aan als aanrader.

Dat is voor mij de doorslag om naar IJsland te gaan :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:34

Ja, een echte. Zijn naam is Tóti en hij loopt vaak binnen los en hobbelt achter iedereen aan :') Ze vangen daar wilde vogels op, maar deze was als jong gevonden en te tam geworden om nog uit te zetten. Is een leuk museumpje ook, het is heel klein maar ze hebben ook een aquarium erbij met vissen die rond IJsland in de zee leven, heel leuk om te zien.
Tóti was sowieso een highlight van mijn trip naar de Vestmannaeyjar :))

Ik heb nog wel foto's van hem (sorry voor de slechte kwaliteit, kan even niet bij de foto's van mijn camera)

Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:39

Ohmygod die puffin :')

Vanuit keflavik kun je het beste of de flybus nemen of op straeto.is kijken voor de normale bussen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:06

Skessa_ schreef:
Vik zijn we wel geweest, maar vond ik zelf niet zo boeiend :o
Het is leuk om even over dat zwarte strand te wandelen, maar daar houd het wel mee op.

Je hebt een toeristen etend strand in Vík, de Reynisfjöru.

Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:36

Hahaha, die puffin! _/-\o_

Thanks voor de tip over de bus. :)

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:43

Accchhh wat een Hummel <3 ! Dat wil toch iedereen? Komt vrij hoog op mijn bucketlist :')

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:40

Het Noorderlicht in IJsland staat hoog op mijn wannasee lijst in IJsland. :=

Skessa_
Berichten: 10653
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:47

Handig toch kuggur :')
Op dat stuk zijn wij niet geweest.

Dan moet je niet in juli gaan Richard :+

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:55

Ik ga vast nog wel een keertje terug in de winter. :=

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:24

die Puffin <3 <3 <3 <3 <3 !!!!!!!

AnoukvB

Berichten: 253
Geregistreerd: 12-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:27

Ik zit nu in ijsland bij Snaefellsnes. Niet heel toeristisch maar ook erg mooi. Heb gisternacht ook het noorderlicht kunnen zien :D

Machie

Berichten: 16012
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:43

AvBreukelen schreef:
Ik zit nu in ijsland bij Snaefellsnes. Niet heel toeristisch maar ook erg mooi. Heb gisternacht ook het noorderlicht kunnen zien :D


Dat stuk zou ik ook heel graag willen zien.
Ik moet heel goed nadenken over wat we gaan doen. We gaan 'maar' 10 dagen. Dat vind ik al doodeng om mn honden 10 dagen uit te besteden :o
Misschien gaan we ook wel voor een rondje Ijsland, maar ik weet t nog niet dus... Er zijn te veel mooie plekken daar!

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:45

10 dagen red je wel hoor Marleen! :)! (ik had ook exact 10 dagen)

en echt.. je wilt Jökulsárlón (gletsjermeer) NIET missen :D!
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 25-03-16 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:09

Machie schreef:
Dat stuk zou ik ook heel graag willen zien.
Ik moet heel goed nadenken over wat we gaan doen. We gaan 'maar' 10 dagen. Dat vind ik al doodeng om mn honden 10 dagen uit te besteden :o
Misschien gaan we ook wel voor een rondje Ijsland, maar ik weet t nog niet dus... Er zijn te veel mooie plekken daar!

De ringweg in IJsland is 1340km, dus moet net te doen zijn op 10 dagen! Het noorden is te mooi om links te laten liggen :) En net zoals Irene2 zegt, Jokulsarlon mag je niet missen!

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:14

Saskiaa_ schreef:
Wauw, mooi Bizzybijtje!

Ik wil idd wel zo snel mogelijk boeken. Maar val stijl achterover van de prijs van kamers vooral. := Waar verblijven jullie? :) Ik wil eigenlijk wel een rondje maken, maar ik heb geen idee wat haalbaar is qua tijd.
Wil graag in de buurt van Reykjavik blijven. Golden circle is dan wel voor de hand liggend, maar ook enorm toeristisch volgens mij en dat trekt me niet zo. Zou een rondje Reykjavik-Keflavik-Grindavik-Hveragerdi- Reykjavik haalbaar zijn (zag dat veel vluchten naar Keflavik gaan, dat mijn rondje daar start is ook prima)? Of een en terug naar Vik, via Torsmork? Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven, want ik zie door de bomen het bos niet meer. := Ik ga reizen met de bus trouwens. :)

Wij hebben destijds gelogeerd in hostels, allen geboekt via http://www.hostel.is/ Hoe die prijzen zijn in vergelijking met andere verblijfplaatsen weet ik zo goed niet meer.
Ik zou niet te veel rond Keflavik blijven hangen, wij vonden het er in de buurt niet zo indrukwekkend. Afhankelijk van hoe lang je gaat, zou ik richting Jokulsarlon trekken. Dan passeer je Vik ook.
Met bussen heb ik niet veel ervaring in IJsland, weet alleen dat wij verschillende keren lifters hebben meegenomen omdat de bus niet reed en dan moest je 2 dagen wachten op de volgende :+ Hangt natuurlijk ook erg af van het seizoen waarin je gaat. Maar liften is erg gangbaar in IJsland, misschien ook te overwegen :)

Machie

Berichten: 16012
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:14

Irene2 schreef:
10 dagen red je wel hoor Marleen! :)! (ik had ook exact 10 dagen)

en echt.. je wilt Jökulsárlón (gletsjermeer) NIET missen :D!


Ik wil zoveel niet missen :+
maar een rondje lijkt me het mooiste, dan zie je iig alles een beetje ;)

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:40

Wij hebben er vorig jaar 10 dagen over gedaan om vanaf Keflavik via vik, golden circle en Landmannalaugar aan te komen in jokursarlon en te eindigen met een paar dagen Reykjavik. :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:53

Vaxa schreef:
Machie schreef:
Dat stuk zou ik ook heel graag willen zien.
Ik moet heel goed nadenken over wat we gaan doen. We gaan 'maar' 10 dagen. Dat vind ik al doodeng om mn honden 10 dagen uit te besteden :o
Misschien gaan we ook wel voor een rondje Ijsland, maar ik weet t nog niet dus... Er zijn te veel mooie plekken daar!

De ringweg in IJsland is 1340km, dus moet net te doen zijn op 10 dagen! Het noorden is te mooi om links te laten liggen :) En net zoals Irene2 zegt, Jokulsarlon mag je niet missen!


Als je alles er door heen rost misschien, vraag is alleen of je dat moet willen. Ik vind het persoonlijk enorm zonde.