IJsland 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:11

Hallo, ik meld mij ook! :D
Mijn vriend en ik gaan eind oktober een rondreis maken door IJsland!
Dus ik lees graag mee met jullie ervaringen :)

Emm_
Berichten: 208
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:44

Onze reis krijgt steeds meer vorm nu, alleen de voorpret is al leuk! Nog 2 weken aftellen! *\o/*

Ik twijfel alleen nog over het paardrijden. We zouden graag een rit rijden van ongeveer 2-3 uur, vriend heeft namelijk geen ervaring maar wil wel graag mee :)
Nu komen we op woensdagmiddag terug in reykjavik, hebben we heel de donderdag nog en dan vliegen we vrijdagmiddag terug naar Amsterdam. Idee was dus om donderdag een rit te rijden vanuit Reykjavik. Alleen ik weet niet of het verstandig is deze alvast te boeken? Of zouden we dat op woensdag nog kunnen doen voor donderdag? Twijfeltwijfel. Iemand die me kan adviseren?

Skessa_
Berichten: 10653
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:49

Wij hebben het ook een dag vtv gedaan toen. Dus kan prima!

Emm_
Berichten: 208
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:08

Skessa_ schreef:
Wij hebben het ook een dag vtv gedaan toen. Dus kan prima!


Thnx voor je reactie! Hebben jullie gewoon in reykjavik geboekt? Ben vooral benieuwd ook naar de grote van de groepen gezien de rijervaring van mijn vriend.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:57

Ik heb in het zuiden overal grote groepen gezien. Zeg maar 20. En dan is het rij-niveau meestal niet je van het. Zelf was ik heel blij dat we gewoon met zijn tweeen waren, maar dan moet je niet in de omgeving van Reykjavik zitten denk ik.

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:40

Ik heb vorige maand een trektocht gemaakt toen waren we met 9 personen. Maar misschien is dat niet te vergelijken met een losse rit.

Skessa_
Berichten: 10653
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:46

Emm_ schreef:
Skessa_ schreef:
Wij hebben het ook een dag vtv gedaan toen. Dus kan prima!


Thnx voor je reactie! Hebben jullie gewoon in reykjavik geboekt? Ben vooral benieuwd ook naar de grote van de groepen gezien de rijervaring van mijn vriend.


Ja gewoon bij het reisbureau op dat pleintje!

Toen wij terug kwamen ging er net een hele grote groep. Ook met ouderen en hele kleine kindjes. Volgens mij hadden de meeste nog nooit gereden. En toen wij aankwamen was er nog een man die had nog nooit paard gereden en ging een beach tour doen van 8 uur _O-

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:52

Ik ga hier ook even het topic doorspitten :D 8-15 november ga ik een vriendin bezoeken die voor een half jaar in reykjavik studeert! Ik slaap bij haar dus ik heb geen verblijfskosten.

Weet iemand of je in november ook nog whale tours kan doen? Dat staat echt wel op mijn verlanglijstje..

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:05

Ik ben vanaf 9 tot 13 nov ook in IJsland en was daar ook wel benieuwd naar. Had wel wat gezocht. Het hele jaar door zijn er walvissen te zien, maar niet altijd alle soorten in even grote aantallen.

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:31

Scum schreef:
Ik heb in het zuiden overal grote groepen gezien. Zeg maar 20. En dan is het rij-niveau meestal niet je van het. Zelf was ik heel blij dat we gewoon met zijn tweeen waren, maar dan moet je niet in de omgeving van Reykjavik zitten denk ik.

Wij hadden een stal in het zuiden en waren welgeteld met ons tweetjes :D. Nog 2 "begeleiders" mee (ex-stagiaires die hun laatste ritje wilden maken) dus dat kwam op een groep van 4.

Emm_
Berichten: 208
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:59

En we zijn weer terug ;(

Wat is het snel gegaan, maar wat een geweldige reis hebben we gehad! Ruim 3000km gereden, enorm veel moois gezien en uiteindelijk ook heerlijk paardgereden met zn 2e + gids, vriendlief heeft zelfs een galopje gedaan!
Maar het mooiste cadeautje was toch wel het dansende noorderlicht boven ons hoofd, geweldig :+:

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:27

Ik lees ook even mee. Wij gaan begin oktober 6 dagen naar Ijsland en moeten nog een vliegticket kopen. Willen met WoWair vliegen, is geloof ik het goedkoopste. En dan de golden cirkle doen. Nog tips voor overnachtingen? En wat voor auto raden jullie aan?

Skessa_
Berichten: 10653
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:30

In oktober zou ik zeker een 4x4 nemen.
Wij sliepen in een onwijs leuk huisje op de golden circle, met hottub <3
Zal even voor je kijken of ik t adres nog kan terug vinden

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:00

JewEmm schreef:
Ik ben vanaf 9 tot 13 nov ook in IJsland en was daar ook wel benieuwd naar. Had wel wat gezocht. Het hele jaar door zijn er walvissen te zien, maar niet altijd alle soorten in even grote aantallen.


Dropneus95 schreef:
Ik ga hier ook even het topic doorspitten :D 8-15 november ga ik een vriendin bezoeken die voor een half jaar in reykjavik studeert! Ik slaap bij haar dus ik heb geen verblijfskosten.

Weet iemand of je in november ook nog whale tours kan doen? Dat staat echt wel op mijn verlanglijstje..


Ik heb half/eind November ook de Whale Tour gedaan, hele hoop zeemeeuwen gezien, dat dan weer wel :)) .
Beste tijd is mei-oktober..

Skessa_
Berichten: 10653
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:56


Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:15

Sabinee__ schreef:
JewEmm schreef:
Ik ben vanaf 9 tot 13 nov ook in IJsland en was daar ook wel benieuwd naar. Had wel wat gezocht. Het hele jaar door zijn er walvissen te zien, maar niet altijd alle soorten in even grote aantallen.


Dropneus95 schreef:
Ik ga hier ook even het topic doorspitten :D 8-15 november ga ik een vriendin bezoeken die voor een half jaar in reykjavik studeert! Ik slaap bij haar dus ik heb geen verblijfskosten.

Weet iemand of je in november ook nog whale tours kan doen? Dat staat echt wel op mijn verlanglijstje..


Ik heb half/eind November ook de Whale Tour gedaan, hele hoop zeemeeuwen gezien, dat dan weer wel :)) .
Beste tijd is mei-oktober..


Dat is dan weer een beetje jammer -O-
Naja het zal vast en zeker een onvergetelijke ervaring worden :D inmiddels staat het vast dat een andere goede vriendin van mij ook mee gaat, echt onwijs leuk!

Hebben we verder nog 'must sees'?
Ik heb begrepen dat de bleu lagoon een beetje zonde van het geld is. weet iemand een ander goed alternatief?

Machie

Berichten: 16012
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:50

Ja, Myvatn nature baths, alleen is dat helemaal aan de andere kant van IJsland, dus ik denk niet dat je daar komt ;)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:55

Maar als je er toevallig toch bent... WEL DOEN :D

Skessa_
Berichten: 10653
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:51

Ik vond de blue lagoon wel heel tof.

Anders kun je mss naar de secret lagoon, zit ook ergens daar in de buurt

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:24

Skessa_ schreef:
Als ik het goed heb, zaten wij hier: http://www.minniborgir.is/


Bedankt zal er even naar kijken! Tickets zijn net geboekt. *\o/*

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 11:35

Ik ben inmiddels 3 keer geweest, alle keren ook één of twee nachten bij Minniborgir geweest, via booking.com. Centraal tussen Selfoss en de golden circle. Kijk ook vooral buiten de golden circle, er is nog veel meer moois en minder toeristisch!
Secret Lagoon zit ook in die buurt, heerlijk bad, stuk goedkoper, wat minder toeristisch, maar niet zo blauw...

Skessa_
Berichten: 10653
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:44

Wij hebben toen inderdaad via Expedia geboekt. Maar zo was de naam wat makkelijker te vinden dacht ik :))


http://secretlagoon.is/

Wij zijn er wel heen gereden, maar niet in geweest.

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:50

Dropneus95 schreef:
Dat is dan weer een beetje jammer -O-
Naja het zal vast en zeker een onvergetelijke ervaring worden :D inmiddels staat het vast dat een andere goede vriendin van mij ook mee gaat, echt onwijs leuk!

Hebben we verder nog 'must sees'?
Ik heb begrepen dat de bleu lagoon een beetje zonde van het geld is. weet iemand een ander goed alternatief?



Ik vond de Blue Lagoon ook wel tof, maar was ook nog in de avond geweest, stervenskoud, maar wel een beleving onder de sterrenhemel

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:57

Het nare van dat stervenskoud is dat je het water nooit meer uit wil :)) En uiteindelijk moet je toch. :brr:

Skessa_
Berichten: 10653
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:02

Prrrr schreef:
Het nare van dat stervenskoud is dat je het water nooit meer uit wil :)) En uiteindelijk moet je toch. :brr:


Je kan via binnen he _O-