Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 06:44

De wit in Schijndel!

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 07:45

Kampeerhal Roden! Vroegâh beter bekend als Vrijbuiter.
Wij vonden Obelink erg Duits / Aldi aandoen, met al die bakken vol afwasborstels en kleine meuk. Maar we hebben er wel een mooie tent gekocht.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:03

Wij gaan graag na de vossenhoek in Rucphen en daar naast net om de hoek zit tak caravans! Maar de vossenhoek is heerlijk snuffelen!

Hier gaan de kids eindelijk in een bijzet tentje! En ik twijfel tussen een koepel tentje en gewoon samen erin of een tentje met 2 losse slaap cabines en dus de kids gescheiden.

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:15

Wij vonden het vroeger wel heel leuk om samen te slapen. Dat is toch ook een beetje de charme van zo’n tentje er naast? Tenzij ze niet zo goed door een deur kunnen, of samen echt niet gaan slapen.

Voor Noord/midden Nederland zou ik niet snel naar Schijndel of Rucphen rijden. Frans de Witte in Houten is wel nog een mooie optie. Zit direct naast een Bever (dacht dat je zelfs binnendoor van de een naar de ander kon). Mooie winkel en heel groot.

Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:52

tot mijn verbazing zit er in de buurt van Eersel een megagrote kampeerwinkel. Wij hadden laatst 2 stokken nodig om een luifel te improviseren en we waren stomverbaasd. Bax heet die winkel, het dorp waar het staat, ben ik vergeten

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:59

Denk dat Bax in Bergeijk is? Wij zijn er toen vanaf Camping de Paal heen gefietst weet ik nog. Ook plotseling wat nodig :P

Wij gaan binnenkort ook lekker weer weg. Mijn ouders hadden het erover dat ze ook wel weer eens naar de Ardennen wilde, dus ik ben bezig om te kijken of we de plek langer kunnen reserveren :) . Dan laten wij de caravan gewoon staan.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78601
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:04

Bax is een fijne winkel. :j De Wit nog fijner, maar Bax zit hier om de hoek, en bij De Wit kopen we vaak nog een lading kleding en schoenen die niet perse nodig zijn. :') Bax heeft weinig kleding, maar wel veel op kampeergebied.

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:46

Neonlight schreef:
Bax is een fijne winkel. :j De Wit nog fijner, maar Bax zit hier om de hoek, en bij De Wit kopen we vaak nog een lading kleding en schoenen die niet perse nodig zijn. :') Bax heeft weinig kleding, maar wel veel op kampeergebied.


Bax is wat dat betreft wel veiliger dus :P . Goed om te weten.

madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:23

Ik lees al een tijdje mee. Sinds kort de eigenaren van een vouwwagen. Door omstandigheden 'moeten' we de tweede week van onze vakantie in Nederland kamperen. Weet er iemand een leuke camping? Liefst regio veluwe, twente, drenthe, achterhoek. Schoon sanitair, een zwembad liefst verwarmd en wat leuks voor de kinderen. De bekende campings zoals De Paal, de kleine wolf etc zitten allemaal al vol. Of weet er iemand goede sites voor tips? Ben echt nieuw op dit gebied!

Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:58

madeliefw schreef:
Ik lees al een tijdje mee. Sinds kort de eigenaren van een vouwwagen. Door omstandigheden 'moeten' we de tweede week van onze vakantie in Nederland kamperen. Weet er iemand een leuke camping? Liefst regio veluwe, twente, drenthe, achterhoek. Schoon sanitair, een zwembad liefst verwarmd en wat leuks voor de kinderen. De bekende campings zoals De Paal, de kleine wolf etc zitten allemaal al vol. Of weet er iemand goede sites voor tips? Ben echt nieuw op dit gebied!

Camping de witte berg in Ootmarsum, er tegenover zit nog een camping en er zitten er nog veel meer in de buurt

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:59

Laatst bijgewerkt door corinep op 11-07-22 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12507
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:00


madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:37

Dankjewel! Online is er ook al een boel vol zie ik. De witte berg nog nier, ziet er leuk uit, denk dat dat hem wordt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34781
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:34

Camping de Reeënwissel is ook erg leuk. Geen verwarmd zwembad maar het plaatselijke bosbad ligt op loopafstand en camping gangers hebben gratis toegang.

Ik vond Obelink laatst ook tegenvallen wat we nodig hadden was flink zoeken en winkelpersoneel wist het zelf ook niet 123 te vinden. Winkelpersoneel vinden wat je kan helpen is ook een uitdaging trouwens want overal waren lange wachtrijen bij het aanwezige personeel. En we waren niet eens in het weekend gegaan.

ikke

Berichten: 37662
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:43

SusanH schreef:
Camping de Reeënwissel is ook erg leuk. Geen verwarmd zwembad maar het plaatselijke bosbad ligt op loopafstand en camping gangers hebben gratis toegang.

Ik vond Obelink laatst ook tegenvallen wat we nodig hadden was flink zoeken en winkelpersoneel wist het zelf ook niet 123 te vinden. Winkelpersoneel vinden wat je kan helpen is ook een uitdaging trouwens want overal waren lange wachtrijen bij het aanwezige personeel. En we waren niet eens in het weekend gegaan.

Ik snap al jaren niet wat er zo speciaal aan Obelink is. Lang geleden een paar keer geweest maar not impressive, zeker niet als de Wit je referentiekader is. Die hebben meer en weten meer en zelfs als ze het niet weten gaan ze het gesprek aan om te kijken of ze toch iets kunnen bedenken.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:18

Wij hebben eindelijk na heel veel bellen en hulp van de camping manager 1 garage gevonden die tijdig naar de auto kan kijken, alleen kijken.
Hopelijk kunnen we nog wel terecht voordat we naar huis gaan.

Het is hier ook mega warm, 39 graden.
Volgend jaar toch maar een airco.

zonnebloem18

Berichten: 24871
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:10

Obelink vonden wij vorig jaar ook tegenvallen, nu gewoon weer naar de kampeerhal in Roden.

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:00

Zonnebloem92 schreef:
Wij hebben eindelijk na heel veel bellen en hulp van de camping manager 1 garage gevonden die tijdig naar de auto kan kijken, alleen kijken.
Hopelijk kunnen we nog wel terecht voordat we naar huis gaan.

Het is hier ook mega warm, 39 graden.
Volgend jaar toch maar een airco.


Dus geen uitstapjes kunnen maken?
Zijn jullie wel op de plaats van bestemming aangekomen?
Jammer,drukt toch de vakantiestemming denk ik.

black_kelpie

Berichten: 7866
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:10

Zonnebloem92 schreef:
Wij hebben eindelijk na heel veel bellen en hulp van de camping manager 1 garage gevonden die tijdig naar de auto kan kijken, alleen kijken.
Hopelijk kunnen we nog wel terecht voordat we naar huis gaan.

Het is hier ook mega warm, 39 graden.
Volgend jaar toch maar een airco.

Oh wat zuur! -O- Hopelijk heb je nog wel een beetje kunnen genieten van je vakantie!

Barramundi, dat ziet er gaaf uit zeg 8-) Ik vind jullie daktent ook echt geweldig, mijn vriend wil het niet anders wist ik het wel!

Wij vertrekken over 2 weken naar Noorwegen. Ik ben nog niet helemaal hersteld van corona (weinig lucht en geen conditie) en heb behoorlijk last van mijn voet dus heel veel zin heb ik er nog niet in, maar we maken er wel wat van :+

Ik wil graag nog een stukje Denemarken zien ook, waarschijnlijk beginnen we met een dag of 2 noord-west Denemarken onderweg naar de ferry. Verder staat er een tripje Trolltunga op de planning en een dag of 5 Hardangervidda, mits mijn voet en longen er zin in hebben. Verder nog wel wat ideeën, we blijven deze keer in het zuiden.

Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:33

lukka63 schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Wij hebben eindelijk na heel veel bellen en hulp van de camping manager 1 garage gevonden die tijdig naar de auto kan kijken, alleen kijken.
Hopelijk kunnen we nog wel terecht voordat we naar huis gaan.

Het is hier ook mega warm, 39 graden.
Volgend jaar toch maar een airco.


Dus geen uitstapjes kunnen maken?
Zijn jullie wel op de plaats van bestemming aangekomen?
Jammer,drukt toch de vakantiestemming denk ik.

De ANWB rijdt daar toch ook rond? Ik zie altijd zo'n programma op tv dat ze vakantiegangers "redden"

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:28

Wie heeft een tip voor een camping bij Wenen?

Ik heb zondag een boerderijcamping die wat verder van de stad weg ligt aangeschreven, maar die reageren helemaal niet.

Nu liggen er een paar campings vrij dicht bij de stad, maar ik ben een beetje huiverig voor "stadscampiings".

Ik wil niet hutjemutje staan. Sanitair moet echt schoon zijn.

En ik heb geen idee of we aan 4 nachten voldoende hebben om Wenen te bezichtigen. Ik krijg allemaal leuke tips, zoals Schonbrun, de opera, uiteraard ook de Spaanse rijschool, Wenen stad zelf.

Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:11

Isabonny schreef:
Wie heeft een tip voor een camping bij Wenen?

Ik heb zondag een boerderijcamping die wat verder van de stad weg ligt aangeschreven, maar die reageren helemaal niet.

Nu liggen er een paar campings vrij dicht bij de stad, maar ik ben een beetje huiverig voor "stadscampiings".

Ik wil niet hutjemutje staan. Sanitair moet echt schoon zijn.

En ik heb geen idee of we aan 4 nachten voldoende hebben om Wenen te bezichtigen. Ik krijg allemaal leuke tips, zoals Schonbrun, de opera, uiteraard ook de Spaanse rijschool, Wenen stad zelf.


Ik ben in 2019 2 weken in de buurt van Wenen op een boerderijcamping geweest, maar ik weet niet meer hoe die heet. De camping had een toiletgebouw van marmer, enorm groot, echt lachwekkend. Bij het afrekenen ging het fout, want de boer had geen idee wat het moest kosten en z'n vrouw was er niet, dus we hebben er voor een schijntje gestaan. Wij waren er in april/mei en we stonden alleen op die camping, er was verder nog niemand. Er is alleen geen broodjesservice en geen supermarkt op loop- of fietsafstand.

Je kan daar je auto bij een willekeurig treinstation parkeren (enorme parkeergarages, gratis) en dan met de trein naar Wenen. Mijn man is geïnteresseerd in architectuur en kerken, dus die heb ik gezien in die 2 weken, de "normale" dingen die jij noemt, heb ik niet gezien, behalve de stallen van de Spaanse rijschool, want daar liepen we toevallig langs.

Ik vond het wel een enorm end rijden, we hebben er dan ook 2 dagen over gedaan.

Camping Paradise Garden in Kaumberg
https://www.eurocampings.nl/oostenrijk/ ... en-106152/

Op de campings in Wenen zelf of vlakbij Wenen schijnen ze nogal veel last te hebben van zigeuners, die er min of meer vast wonen, vandaar dat wij voor een camping verder van Wenen hebben gekozen

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:23

Camping paradise garden reageert dus niet. Die had ik al gemaild.

Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:40

Isabonny schreef:
Camping paradise garden reageert dus niet. Die had ik al gemaild.

verbaast me niks, die mensen leven nog 50 jaar terug in de tijd, die kan je beter even bellen, ze zijn dol op Holländer (althans in 2019 :+ )

Het is alleen al voor het toiletgebouw de moeite waard :D

Nog een tip: het Zentralfriedhof is een enorme begraafplaats waar allemaal beroemde componisten en kunstenaars liggen begraven, je kan er in een koetsje een rondleiding krijgen ,zo groot is het.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78601
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:22

Een Wienerschnitzel eten bij Figlmuller, en de catacomben van Stephansdom.