Sri Lanka 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Sri Lanka 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 12:41

Klinkt goed! Van overstromingen heb ik niets meegekregen maar gelukkig hebben jullie er niets van gemerkt.

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:49

xEline schreef:
Klopt ben helemaal vergeten wat te plaatsen! We hebben echt een super vakantie gehad. Was eerst nog spannend in verband met negatief reisadvies door overstromingen. Ons reisbureau wilde de reis niet annuleren of we moesten veel geld betalen. Uiteindelijk toch maar gegaan en helemaal niets gemerkt van de overstromingen. Ook ik heb een individuele rondreis gehad met prove chauffeur. De hotels waren echt top en het landschap prachtig! Je merkt wel dat het toeristisch aan het worden is, ze willen continu maar fooi van je hebben. Dit laatste vond ik een vervelend dingetje maar dat is ook echt het enige geweest. Zeker aan te raden dus Sri Lanka!

Weet je wat het is,die mensen in Sri Lanka denken dat alle Westerlingen heel erg rijk zijn.Dat sommigen hier ook lang moeten sparen om zo'n reis te maken,en dat het geld hier ook niet aan de bomen groeit,dat weten ze niet.Vandaar dat je daar wel eens last krijgt van gebedel.Of van opdringerige verkopers. Maar toch vind ik het een heerlijk land en ik heb er echte vriendschappen gesloten.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Sri Lanka 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:43

Mensen verwachten daar zelfs dat wij als Nederlanders wel een vliegticket naar Nederland voor hun kunnen regelen. Velen willen naar Nederland of dat soort landen omdat die een hoog aanzien hebben in vergelijking met hun land.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Sri Lanka 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:39

Stipje! ik wil misschien in 2018 naar Sri lanka gaan voor een maandje.
Lees even jullie verslagen mee om vast wat inspiratie op te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:55

Ik heb nu een reis op het oog naar Sri Lanka icm de Malediven <3 <3

Zit alleen met de beste reistijd, qua seizoen lees ik overal dat dec t/m mrt het beste is, maar dat is net de periode dat ik slecht vrij kan hier..

Iemand ervaring met die seizoenen daar? De sites spreken elkaar soms een beetje tegen..

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:08

Relaxed schreef:
Ik heb nu een reis op het oog naar Sri Lanka icm de Malediven <3 <3

Zit alleen met de beste reistijd, qua seizoen lees ik overal dat dec t/m mrt het beste is, maar dat is net de periode dat ik slecht vrij kan hier..

Iemand ervaring met die seizoenen daar? De sites spreken elkaar soms een beetje tegen..


volgens mij heb je 2 regenseizoene, eentje aan de wedstkust en eentje aan de oostkust.
Je zou even kunnen kijken welke kant goed te doen is in welke periode...

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Re: Sri Lanka 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:47

Ik ben in juni geweest echt heel goed te doen, alleen wel tropischer benauwder onze gids zei november tot maart is het aller beste.

Over de fooi, ik ben niet de beroerdste en geef gewoon fooi want dat hoort zo. Maar ze denken inderdaad dat je vreselijke rijk ben en voor elke poep of scheet al fooi geeft. Het zijn wel echt hele vriendelijke mensen!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:50

wij waren er in een seizoen waarin ze zeiden dat het dan geen regenseizoen was (november/december), maar er viel toen wel overmatig veel regen :P Wel vooral in korte periode. Soms wel dagen regen, maar over het algemeen was het vrij geconcentreerd en vooral 's nachts regen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:24

Afbeelding

Dit is de route, dus met name het zuidwesten..

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:28

aan de westkant van het eiland is van november tot mei de droge tijd.Waarin het toch nog wel regent soms hoor.Vanwege de moessonwinden is in de andere helft van het jaar de zee ook heel wild waardoor je ere moeilijk in kunt zwemmen.Aan de oostkant is hetdan andersom,maar in de tijden dat ik er was,was er nog burgeroorlog waardoor je daar als toerist beter niet kon komen.Ik weet niet hoe de situatie nu is.Maar hoe dan ook, Sri lanka is een zeer avontuurlijke bestemming en een echte aanrader.Je moet wel van de tropen houden natuurlijk!

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 10:45

Ik ben er nu. Het giet behoorlijk dus een deel van het programma is afgelast voor vandaag. Hoop dat hierna beter gaat worden.

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 23:04

Mandyy schreef:
Ik ben er nu. Het giet behoorlijk dus een deel van het programma is afgelast voor vandaag. Hoop dat hierna beter gaat worden.


Balen Mandy! Terwijl ze zeggen dat vanaf oktober/november de beste tijd is. Waar zit je nu?

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Sri Lanka 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 04:51

Ligt er aan waar je bent volgens mij. Zijn nu in Negombo en gaan vandaag naar Sigiriya.

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:56

Wij gaan in september 21 daagse groeps rondreis doen! Als huwelijksreis, via nrv!

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 12:02

Leuk!

Ik ben ondertussen weer thuis. Hebben het super leuk gehad maar Sri Lanka zelf vond ik -vergeleken bij Thailand- best tegen vallen (kwam misschien ook door de vele regen). Maar wel super tijd gehad. :D

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:10

Mandyy schreef:
Leuk!

Ik ben ondertussen weer thuis. Hebben het super leuk gehad maar Sri Lanka zelf vond ik -vergeleken bij Thailand- best tegen vallen (kwam misschien ook door de vele regen). Maar wel super tijd gehad. :D

In welke zin vond je het tegenvallen t.o.v.Thailand?

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Sri Lanka 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 11:23

Heb beide keren een georganiseerde reis gedaan. In Thailand voor mn gevoel veel meer gezien en gedaan, veel kortere afstanden tot bezienswaardigheden waardoor je meer op een dag kan doen.

Tempels vond ik heel indrukwekkend in Thailand,
in Sri Lanka veel minder.

Vaak miste net zon wauw effect. Lastig uit te leggen.
Zeker wel gave dingen gezien: nationaal park, leeuwenrots, fietstocht, treinreis etc.
Mensen zijn super vrolijk, het is zo groen overal.

Ik zou er alleen niet nog een keer heen gaan en naar Thailand bijv wel.

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:42

Mandyy schreef:
Heb beide keren een georganiseerde reis gedaan. In Thailand voor mn gevoel veel meer gezien en gedaan, veel kortere afstanden tot bezienswaardigheden waardoor je meer op een dag kan doen.

Tempels vond ik heel indrukwekkend in Thailand,
in Sri Lanka veel minder.

Vaak miste net zon wauw effect. Lastig uit te leggen.
Zeker wel gave dingen gezien: nationaal park, leeuwenrots, fietstocht, treinreis etc.
Mensen zijn super vrolijk, het is zo groen overal.

Ik zou er alleen niet nog een keer heen gaan en naar Thailand bijv wel.

Interessant om jouw mening te lezen.Bij mij was het net andersom.Thailand was wel schitterend en mooier weer,maar ik had geen klik met de mensen.En dat was in Sri Lanka wel het geval.Ik ben daar talloze malen heen geweest,had er echte vriendschappen,en nu nog een correspondentievriend.Zeker kan het er wel flink regenen en de tempels zijn heel oud en niet zoversierd als in Thailand. Overogens is het land toch veel kleiner dan Thailand dus de afstanden toch ook minder groot. Maar het wegennet wel van zeer slechte kwaliteit waardoor een kleine afstand lang kan duren.Na de tsunami ben ik er niet meer geweest door persoonlijke omstandigheden,maar het land zit in mijn hart en in Thailand bleef ik me toch een buitenstaander voelen.

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Sri Lanka 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 12:04

De mensen vond ik in Sri Lanka vrolijker idd, maar alles bij elkaar heb ik meer met Thailand.
Ik ben sowieso niet van vaak naar hetzelfde land gaan. Wil zo veel mogelijk zien.
Wil best eens terug naar een land maar bij Sri zie ik dat niet gebeuren.

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:20

Mandyy schreef:
De mensen vond ik in Sri Lanka vrolijker idd, maar alles bij elkaar heb ik meer met Thailand.
Ik ben sowieso niet van vaak naar hetzelfde land gaan. Wil zo veel mogelijk zien.
Wil best eens terug naar een land maar bij Sri zie ik dat niet gebeuren.

Hetvervelende van de Thaise mensen vond ik dat ze er vanuit gaan dat je daar komt voor betaalde sex.En ja,ook als vrouw werd ik voortdurend benaderd daarvoor. Heel erg vervelend want als dat niet je bedoeling is dan hindert dat nogal.En krijg je geen normaal contact.In Sri Lanka is dat geen issue.Ze proberen wel om je edelstenen etc. te verkopen,maar dat wilde ik zelf ook.Omdat dat een hobby van me is.

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Sri Lanka 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 15:20

Ik kom niet echt om vriendschappen op te doen etc. Leuk om een praatje te maken als dat zo uitkomt, maar thats it.

In Thailand van niemand last gehad. :n

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Sri Lanka 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:58

Ik vond iedereen wel heel vriendelijk in Sri Lanka inderdaad. Ben ook in Thailand geweest ooit, maar kan niet meer echt vergelijken, Thailand was al ehh 8/9 jaar geleden. Alleen in de toeristische gebieden werden er vaak dingen aangesmeerd en idd wilden ze edelstenen verkopen. Dat was wel irritant maar dat heb je overal in toeristische gebieden.
Ik kwam ook niet in Sri Lanka voor vriendschappen. Dus op dat gebied geen ervaringen.

Ik wil wel ooit nog een x naar Sri Lanka gaan. Dan wil ik ook graag bij m'n gastgezin langs gaan waar k 2 weken heb gewoond.

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Sri Lanka 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:54

Ik vind contact met de lokale bevolking wel bij mijn vakantie horen. maarik reis dan ook meestal in m'n eentje. Als je in een groep reist dan heb je de contacten al in de groep.Maar dat zijn dan dus ook Nederlanders.Via de plaatselijke bevolking leer je het land wel op een andere manier van binnenuit kennen.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Sri Lanka 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:26

Contact met lokale bevolking is toch wat anders dan een vriendschap? Vind ik wel in ieder geval. Want het is niets blijvends, eerder gewoon praatjes maken.

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Sri Lanka 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 01:03

Mee eens. Je kunt contact hebben zonder een vriendschap op te bouwen.

Wij hadden twee lokale gidsen dus dan leer je het land sowieso ook kennen.