Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Japan 2017: Wie, wat, waar en welke?

 
Profiel   

Aangezien het oude topic 2016 toch echt bekleed, gaan we nu naar 2017! *\o/*

Mijn reis staat al vast: Oktober 2017 is het doei Nederland en hallo Tokyo <3
Enorm veel zin in en ik kan echt niet wachten om weer terug te gaan! Ik verheug me nu al op de okonomiyaki, ik mis het zo erg hier :+


En de rest van de Bokkers? Wanneer vertrekken jullie weer naar Japan, welke plekken bezoeken jullie en waar kijken jullie het meeste naar uit?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-17 20:04 



 
Profiel   

Jammer dat het zo stil is in dit topic, vond het 2016 topic altijd superleuk om te volgen!

Ik heb vandaag een spaarrekening aangemaakt voor mijn reis naar Japan die ik in het voorjaar van 2019 wil gaan maken :D ben al een tijdlang gek van Japan en de cultuur en daarnaast hou ik ook enorm van anime en de idolcultuur, en ik wil nu toch wel echt heel erg graag gaan. Het plan is om ongeveer twee weken te gaan en in Tokyo te verblijven (en ook alleen daar de toerist uit te hangen, naar andere regio's zou ik graag in een latere reis gaan). Ik hoop ook tegen die tijd Japans op zo'n niveau te kunnen dat ik gesprekjes kan voeren enzo. :P En verder veel bezienswaardigheden te bezoeken, mijn geld te spenderen aan UFO catchers/gachapons/figures en de sakura te bekijken! Heb nu mijn spaardoel op 2000 euro gezet maar weet niet of dat redelijk is (zou graag óf alleen gaan óf met z'n tweëen maar ben dan 18 dus dat zie ik tegen die tijd wel..).

Oktober is al snel! Superleuk! Is dat een beetje een fijn seizoen om te gaan? Ik wil het hoogseizoen en de winter liever vermijden ivm het weer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-17 20:28 



 
Profiel   

Oktober is het daar nog zo'n 20 graden! Heerlijke seizoen dus :D Ligt een beetje aan je wensen. Ik heb voor deze reis bijna het dubbele opzij gezet :) Ligt er ook aan of je natuurlijk in een hostel wil slapen, wanneer je vliegt, hoever vooruit je boekt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-17 20:57 



 
Profiel   

Het dubbele :wow: dat ga ik niet redden met mijn salaris _O- het liefst verblijf ik in een AirBnB, of in ieder geval ergens met een keukentje (ik ben wat lastig met buitenshuis eten dus wil graag de keuze hebben of ik zelf kook of in een restaurant eet. Scheelt ook geld denk ik/hoop ik). Hoever van tevoren boeken is het meest voordelig? Een half jaar van tevoren oid of meer dan dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-17 21:07 



 
Profiel   

AirBnB in Tokyo voor twee weken? Ik denk dat je dan je budget iets mag verruimen ... Ik zou dan kijken naar een hostel met faciliteiten, mijn oude hostel (Anne Hostel in Asakusabashi) had een keuken tot de beschikking van de mensen die daar verbleven). Although, have to say: Buiten de deur eten is bijna goedkoper dan koken voor zover ik gemerkt heb, daar zal in ieder geval niet extreem veel verschil in zetten. AirBnB's zitten echt een stuk hoger als je budget full 2.000 is. Tickets voor retour in het laag seizoen zo'n 555 euro (laagste tarief), dus dan zit je voor enkel verblijf en ticket al bijna over de helft van je budget heen :) Een half jaar van te voren is zeker aan te raden!


http://www.j-hostel.com/asakusabashi/ (aanrader, erg schoon, fijn personeel!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-17 21:09 



 
Profiel   

Haha ik had ook geen idee of een AirBnB voor twee weken schappelijk was met mijn budget, dus bedankt voor de tips en t linkje :D ik ga is kijken naar de mogelijkheden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-17 22:25 



 

Wij warne nu met een gezin van 3 zo'n 500 pp kwijt aan vliegen, accommodaties waren we zo'n 1000 kwijt, railpass 400 en dan nog zo'n 1600 pp aan eten, drinken, souvenirs, overig OV etc. Wij waren zo rond de 300 per week kwijt per AirBNB :D

Wij zijn dit jaar geweest en heb nog steeds heimwee :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 14:14 



 
Profiel   

Ik ben een 5 jaar geleden voor 14 dagen geweest met een vriendin, eindelijk na een curses van 3 jaar japans te studeren!We zijn er geweest midden augustus. Vliegticket heb ik cadeau gekregen( we hebben JAL buisness class gevlogen was trouwens gewoon puur verwennerij was! heb sinsdien nooit zo mogen vliegen, het was een ervaring!).

Ik heb ongeveer 800 aan kosten gemaakt inclusief vervoer met suica kaart.(Ik heb mijn iig niet ingehouden qua kosten en zijn ook regelmatig gaan winkelen)
Wij zijn in Ikebukuro gebleven in de sakura hostel, en dat was ong 450pp. voor de 2 weken.

Maar ik raad wel Airbnb wel aan! Ik ga in augustus naar Seoul en heb ook een Airbnb geboekt, het geeft voor mijn gevoel net wat meer gevoel van 'vrijheid'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 14:51 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken! Ik heb niks met hostels, ik heb graag mijn privacy als ik slaap en slaapzalen doen me altijd denken aan op kamp met school :') een gedeelde woonruimte oid (zoiets zag ik voor heel goedkoop op airbnb, €260 voor twee weken en goede reviews!) lijkt me wel heel leuk! Ov is daar best wel duur zie ik, is dat ook zo als je binnen Tokyo blijft? Ik vind 200/300 euro voor ov voor twee weken wel erg veel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 15:51 



 

Je kan een drie dagenkaart voor alle Metro's (Toei en TokyoMetro) halen bij de VVV. Dat is wel ideaal, is ngeveer 15 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 15:53 



 
Profiel   

Kijk dat scheelt al aanzienlijk! Goede tip, dankjewel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 15:55 



 
Profiel   

Haha, een hostel is tegenwoordig een uitgebreid iets, Wij verbleven in een 2 persoons kamer met eigen badkamer dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 16:20 



 
Profiel   

Ik reis in Tokyo met een Pasmo, een soort OV kaart :) Die is 10 jaar geldig en kost €10 in aanschaf, ideaal! Kan je overal zo door lopen.

De pas waar je het over hebt is de JR Railway Pass denk ik, dat is een pas die universeel overal te gebruiken is :)

Is de Sakura Hostel onderdeel van de Sakura Housing die voor langere tijd ook kamers/appartementen verhuurd? Ik hoor daar zulke gemixte verhalen over, dat vertrouwde ik uiteindelijk niet :+ Ik verblijf dit jaar in een appartement in Akasaka van 1/3 Residence, erg modern ingericht en de communicatie verliep erg soepel :)


Laatst bijgewerkt door Courses op 16-05-17 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 18:11 



 

Pasmo is goedkoper geworden :D ik ben de mijne alleen verloren -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 18:12 



 
Profiel   

Jans schreef
Pasmo is goedkoper geworden :D ik ben de mijne alleen verloren -O-


Yeuh! Ik heb 'm gehouden (vond 't een leuk pasje en had toch al 't plan weer terug te komen). Scheelt weer als ik in oktober brak het vliegtuig uit kom, hoef ik alleen direct richting Akasaka voor some well deserved rest :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 18:14 



 
Profiel   

Ik heb eerlijk gezegd geen enkele flauw idee of het daar deel uitmaakt, vriendin had toen accomodatie geboekt. Maar ik zou er ook niet weer blijven moest ik terug gaan. het was ok voor het prijs, maar ben wat anders gewend nu met Airbnb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 19:22 



 
Profiel   

Ik denk 't wel :) Sakura is nogal omstreden, veel slechte verhalen online van vervallen accomodaties en dergelijke. Mede daarom ben ik naar 1/3 gegaan :)

Ik heb vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken, ik ben met 3 weken klaar met m'n studie en twee jaar geleden tijdens mijn reis naar Tokyo zijn wij op bezoek geweest bij een campagne & content agency in hartje Harajuku waar ik echt heel erg van onder de indruk was. Ik heb gemaild of we wellicht in oktober om de tafel kunnen voor een eventuele internship/traineeship :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-17 20:10 



 
Profiel   

Topic met de zoekfunctie gevonden en ik volg nu. :j

Japan is al vele jaren een droom voor mij en ik ben van plan om die droom maar eens in vervulling te laten gaan. Het plan is nu om eind september/begin oktober 2 volle weken te gaan, waarvan zeker 1 week in Tokyo omdat er zoveel te zien en te doen is. Ik denk ook wel dat ik er 4 weken kan vullen maar ik wil echt nog wat andere plaatsen zien omdat ik niet verwacht er snel terug te komen.
De reden dat ik in die periode ga heeft voornamelijk met het weer te maken, de ergste luchtvochtigheid is dan voorbij maar de temperatuur is nog aangenaam en zomers genoeg. Omdat één en ander nog even afhangt van mijn werk kan ik nog niet direct boeken helaas, het liefst zou ik z.s.m. de vlucht willen boeken want ik zie dat de tickets voor directe vluchten langzaamaan duurder worden. -O-

Ik ga trouwens alleen en dat vind ik best wel spannend. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 01:26 



 
Profiel   

Rawr schreef
Topic met de zoekfunctie gevonden en ik volg nu. :j

Japan is al vele jaren een droom voor mij en ik ben van plan om die droom maar eens in vervulling te laten gaan. Het plan is nu om eind september/begin oktober 2 volle weken te gaan, waarvan zeker 1 week in Tokyo omdat er zoveel te zien en te doen is. Ik denk ook wel dat ik er 4 weken kan vullen maar ik wil echt nog wat andere plaatsen zien omdat ik niet verwacht er snel terug te komen.
De reden dat ik in die periode ga heeft voornamelijk met het weer te maken, de ergste luchtvochtigheid is dan voorbij maar de temperatuur is nog aangenaam en zomers genoeg. Omdat één en ander nog even afhangt van mijn werk kan ik nog niet direct boeken helaas, het liefst zou ik z.s.m. de vlucht willen boeken want ik zie dat de tickets voor directe vluchten langzaamaan duurder worden. -O-

Ik ga trouwens alleen en dat vind ik best wel spannend. :=


Ik ben vanaf 20 oktober vier weken alleen in Tokyo :) Ik zou wel echt snel boeken, want alle vluchten die ik 2 maanden terug als optie had zitten nu al volledig volgeboekt. Alleen naar Japan is echt prima te doen! Het is een heel veilig en vriendelijk land :) Ik vind oktober/november qua temperatuur ideaal omdat het dan nog zo'n 20 graden is, dat is echt top! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 11:58 



 
Profiel   

Ja ik hoop a.s. dinsdag eindelijk goedkeuring te krijgen voor 3 weken verlof. Ik heb een directe KLM vlucht (met retour) op het oog waar ik met mijn gespaarde airmiles nog 60 euro korting kan krijgen.

Het liefst zou ik in hotels verblijven maar ik denk niet dat dat mij teveel gaat kosten dus ik zal waarschijnlijk meer via Airbnb boeken. Hostels zijn sowieso niks voor mij. Het liefst verblijf ik in Shinjuku maar Shibuya is ook een optie. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 13:23 



 
Profiel   

Rawr schreef
Ja ik hoop a.s. dinsdag eindelijk goedkeuring te krijgen voor 3 weken verlof. Ik heb een directe KLM vlucht (met retour) op het oog waar ik met mijn gespaarde airmiles nog 60 euro korting kan krijgen.

Het liefst zou ik in hotels verblijven maar ik denk niet dat dat mij teveel gaat kosten dus ik zal waarschijnlijk meer via Airbnb boeken. Hostels zijn sowieso niks voor mij. Het liefst verblijf ik in Shinjuku maar Shibuya is ook een optie. :j


Vanwaar de sterke voorkeur voor Shinjuku of Shibuya? Daar betaal je uiteraard wel voor en zijn ook vrij populair. Het metro netwerk is daar extreem goed geregeld dus je bent vanaf een iets minder drukke/populaire plaats ook erg snel overal waar je wezen wilt :)

Pfoeh, KLM direct is echt wel een hoop geld, zeker zo laat voor het boeken. Ik gok dat je dan bijna het dubbele kwijt bent wat ik betaal. Direct is wel fijn vliegen moet ik zeggen, dat is dan een NRT of HND vlucht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 13:35 



 
Profiel   

Het is voor mij dan ook niet echt een budgetvakantie, ik ga heen met het idee dat het veel geld kost maar dat het een ervaring voor het leven is. Shinjuku en Shibuya zijn mee aangeraden door anderen op basis van mijn wensen. Een mix van cultuur, lekker eten, shoppen en nightlife.

De vlucht die ik op het oog had was €780 voor een retour maar ik had hem moeten boeken toen het kon want hij is nu weg en de alternatieven zijn zo 300-500 euro duurder. Heb ook nog geen goedkeuring voor verlof gekregen en daar baal ik van want ik heb deze week vrij om alles te gaan plannen en vast te leggen en dat lukt zo niet.

Nu heb ik sowieso in mijn hoofd om de terugreis vanaf Osaka te vliegen maar de tussenstops tussen Tokyo en Osaka ben ik nog niet helemaal over uit. Kyoto natuurlijk sowieso maar een stop in Fujikawaguchiko of Hakone lijken me ook leuk, en dan echt in een goede ryokan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 16:18 



 

Hiroshima zou ik ook proberen mee te pakken, het museum maakt op iedereen een onuitwisbare indruk. :j

Qua ryokan, ik vond zelf Wakaba in Kurokawa heel mooi. Maar om daar te komen moet je naar Fukuoka en dan een auto huren :D is een onsen dorp, heerlijk dagje hotsprings <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 16:36 



 
Profiel   

Ik ben samen met mijn vriend vorig jaar geweest van midden tot eind september. Wij hadden de hele reis overal 30+ graden en dat was warmmm. Later in oktober gaan is dus echt wel aan te raden.

In Tokyo zaten wij bij Ueno, vlakbij Ueno Park. Vanuit daar is het echt makkelijk om alles te bereiken, Shibuya ed, je bent er zo.

Een aanrader is sobanomi Yoshimura. Handgemaakte soba. Neem daar een pre-set menu met voor, hoofd en nagerecht. Ontzettend lekker en een mooi kijkje in de echte Japanse cuisine.

Wij waren overig 350 p.p kwijt voor een retour, tussenstop in Shanghai en 16 uur enkele reis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 16:42 



 

Dat is wel het goedkoopste wat ik ooit hoorde! Wij waren 500 euro kwijt met tussenstop in Frankfurt en terug in Munchen :j

Ik probeer in Tokyo altijd in Kikukawa te zitten, dicht bij centrum (20 minuten fietsen ongeveer naar Akiba) en lekker rustig snachts. Pak er fietsen bij zodat we ook niet aan de metro vast zitten :D

Ben net twee maanden terug, en kan voorlopig niet want huis gekocht, maar over een paar jaar gaan we weer hoor :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 16:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen