Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tips: Vietnam, Laos en Cambodja ?

 
Profiel   

In november willen ik en een vriendin ruim 3 weken op reis in Vietnam, Laos en Cambodja.
We hebben bedacht heen te vliegen op Hanoi en terug vanaf Ho Chi Minh city.

Vanwege de tijd moeten we natuurlijk keuzes maken maar we willen wel veel verschillende dingen zien. We houden van natuur, beetje cultuur, lekker eten en zo min mogelijk massatourisme.
Beiden hebben we al redelijk wat gereisd o.a. ook in Azie.

Wat zijn de must sees en de absolute don'ts in dit gebied?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-17 08:57 



 
Profiel   

Hmm drie weken voor al die drie landen is erg weinig. Zou eerder drie weken per land doen.
Is het plan dat jullie 1 week per land doen? Want het reizen van hanoi naar saigon met uitzondering van een vliegtuig is denk ik al langer dan een week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 22:25 



 
Profiel   

We willen sowieso een stuk per vliegtuig doen, waarschijnlijk van Laos naar Cambodja. :j Van Vietnam willen we ook alleen het noorden en een piepklein stukje zuid doen, deel er tussen slaan we over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-17 22:44 



 
Profiel   

Ik ga zelf over 3 weken richting Vietnam en Laos!

Ik begin in Hanoi en doe vanuit daar twee meerdaagse trips naar Halong bay en naar Sapa. Daarna start ik met een georganiseerde tour (van g-adventures) door Laos. We vliegen eerst op Vientiane, en reizen daarna via Vang Vieng, Luang Prabang, over de Mekong, naar Chiang Mai in Thailand. Daar nemen we uiteindelijk de nachttrein naar Bangkok en vanaf daar vliegen we weer terug. Totale reistijd is precies 3 weken.

Wellicht zou je kunnen kijken of je vanuit Laos inderdaad een vlucht kan pakken naar Cambodja/Ho Chi Minh ipv Thailand in te gaan!

Of de rest aan te raden is kan ik je pas na de tijd vertellen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-17 18:19 



 
Profiel   

Ik ben in alle 3 de landen geweest, maar vind je tijd ook echt kort. Ben zelf een erg snelle reiziger, maar ben al 3 weken in Vietnam geweest. Je zou van ieder land misschien 3 plekken kunnen zien, maar das wel erg weinig. Ik zou minimaal 1 land skippen. Alleen al voor noord Vietnam zou ik 1,5 week nemen (Hanoi, Sapa en Halong Bay)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-17 20:29 



 
Profiel   

Travel_me schreef
Ik ben in alle 3 de landen geweest, maar vind je tijd ook echt kort. Ben zelf een erg snelle reiziger, maar ben al 3 weken in Vietnam geweest. Je zou van ieder land misschien 3 plekken kunnen zien, maar das wel erg weinig. Ik zou minimaal 1 land skippen. Alleen al voor noord Vietnam zou ik 1,5 week nemen (Hanoi, Sapa en Halong Bay)


Dat denk ik dus ook, ben zelf ook drie en halve week in Vietnam geweest en heb nog lang niet alles gezien. Wel alles per bus gedaan maar altijd nacht bussen gepakt.
De afstanden zijn echt enorm zou anders alleen Vietnam pakken noord naar zuid en vanaf zuiden door naar Cambodja. Vanaf Saigon naar Phom penh is zn 12 uur per bus denk ik? Weet het niet meer precies omdat ik vanaf Koh Rong ben gereisd dat was 18 uur. En dan zou ik in Cambodja naar Koh Rong, Phnom Penh, Siem Reap en eventueel Mondulkiri gaan. En vanaf daar weer naar huis vliegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-17 09:19 



 
Profiel   

Heb de zoekfunctie gebruikt en kwam daarbij op dit topic. Volgend jaar mei ga ik naar China voor werk, daar zou ik graag een vakantie aan vast willen plakken. Vietnam en Cambodja trekken mij wel, maar ik vroeg mij af of juni wel een geschikte periode is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 21:56 



 

Ik vond Hanoi mooier dan Ho chi minh. Verder kan ik je van harte aanraden om te gaan fietsen in Vietnam. Dat kan in Hanoi, de Mekong Delta, maar ook op het platteland van andere plaatsen.

Ik vond de drijvende markt op de Mekong Delta erg mooi. Halong bay is ook prachtig, maar wel toeristisch. Wil je een topverblijf in leuke bamboe hutjes op een schitterend tropisch eiland, Google dan eens op whale island.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 22:10 



 
Profiel   

Leuk om te lezen! Ik ga in december samen met mn vriend 2 weken backpacken in Vietnam. We hebben al aardig wat uitgestippeld en op papier staan, beginnen in Hanoi daarna, ha long bay, da nang, hoi an, hue, saigon en mekong delta.

Zit alleen heel erg te denken over kleding, gezien de flinke temperatuur verschillen in noorden en zuiden. Iemand tips? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 22:23 



 
Profiel   

Zie ineens mijn topic weer voorbij komen !

Inmiddels is onze planning rond en vertrekken we zeer binnenkort naar Vietnam en Cambodja.

We beginnen in Hanoi, gaan dan de bergen in bij Sapa vervolgens Halong bay en Nimb Binh. Dan vliegen we vanaf Hanoi naar Siem Raep, Cambodja, om daar naar Angkor Wat te bezoeken. Vervolgens naar een olifantenopvang door naar Phnom Phen (o.a. the Killing fields) en dan nog een paar dagen relaxen op Koh Rong.

We vliegen vanaf Phnom phen weer naar huis, inclusief vliegreis ben ik dan 23 dagen op reis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 23:01 



 
Profiel   

Ik kan niet zoveel zeggen over Vietnam, maar Cambodja is zeker het bezoeken waard!
Ik vond PP wat minder leuk, maar dat komt ook door alle verhalen die je hoort over diefstallen daar. Gelukkig zelf geen last van gehad, maar voor mij drukte dat de sfeer wel een beetje. Ga je in PP ook naar de Tol Slueng gevangenis? En heb je bewust voor Koh Rong gekozen ipv Koh Rong Samloem?

Veel plezier alvast :) . Wanneer vertrek je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 23:23 



 
Profiel   

xemmafalcon schreef
Ik kan niet zoveel zeggen over Vietnam, maar Cambodja is zeker het bezoeken waard!
Ik vond PP wat minder leuk, maar dat komt ook door alle verhalen die je hoort over diefstallen daar. Gelukkig zelf geen last van gehad, maar voor mij drukte dat de sfeer wel een beetje. Ga je in PP ook naar de Tol Slueng gevangenis? En heb je bewust voor Koh Rong gekozen ipv Koh Rong Samloem?

Veel plezier alvast :) . Wanneer vertrek je?


We vertrekken over ruim twee weken. **\O/**

Is die gevangenis een " aanrader"?

Koh Rong kwam eigenlijk zo uit, reisgenoot had leuk resort daar gezien en daar hebben we voor gekozen. Strandweer mocht zij beslissen olifanten was mijn wishlist ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 23:41 



 
Profiel   

fransje23 schreef
We vertrekken over ruim twee weken. **\O/**

Is die gevangenis een " aanrader"?

Koh Rong kwam eigenlijk zo uit, reisgenoot had leuk resort daar gezien en daar hebben we voor gekozen. Strandweer mocht zij beslissen olifanten was mijn wishlist ;)


Oeehh al bijna dus!
De gevangenis hoort bij de Killing Fields; daar zaten de mensen voordat ze naar de KF werden gebracht. Ik vond het wel wat toevoegen. Het is ook goed te combineren, in de ochtend het museum en in de middag de KF of andersom.

Hihi Koh Rong weet ik ook niet zo veel vanaf, daar ben ik niet geweest :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 00:02 



 
Profiel   

Koh Rong heb ik veel mensen gehoord die een voedselvergiftiging op zijn gelopen, oppassen dus! Koh Rong Samloen is wel echt een paradijsje!

Verder 1 aanrader voor Noord Vietnam: Ga naar Ha Giang! Als je weinig tijd hebt, sla dan Sapa over maar ga naar Ha Giang. Stuk authentieker/minder toeristisch!

plovesb schreef
Leuk om te lezen! Ik ga in december samen met mn vriend 2 weken backpacken in Vietnam. We hebben al aardig wat uitgestippeld en op papier staan, beginnen in Hanoi daarna, ha long bay, da nang, hoi an, hue, saigon en mekong delta.

Zit alleen heel erg te denken over kleding, gezien de flinke temperatuur verschillen in noorden en zuiden. Iemand tips? :)


Gewoon lekker zomerse kleding en een warme trui ofzo. En iets van regenkleding. Maar ik vond de temperatuurverschillen wel meevallen, alhoewel ik niet weet hoe dat in december zit :p

MacavityL schreef
Heb de zoekfunctie gebruikt en kwam daarbij op dit topic. Volgend jaar mei ga ik naar China voor werk, daar zou ik graag een vakantie aan vast willen plakken. Vietnam en Cambodja trekken mij wel, maar ik vroeg mij af of juni wel een geschikte periode is?


Ik was in Juni in Vietnam en dat was prima! Wel wat regenbuitjes gehad, maar niets dramatisch. Het was iig in het noorden (Sapa enzo) een stuk beter te doen, een gast die ik had ontmoet had in de sneeuw met zijn motor door de bergen gereden hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 11:27 



 
Profiel   

Margoooo schreef
Koh Rong heb ik veel mensen gehoord die een voedselvergiftiging op zijn gelopen, oppassen dus! Koh Rong Samloen is wel echt een paradijsje!


Kans op voedselvergiftiging is niet specifiek voorbehouden aan Koh Rong.
Nu eten wij in Aziƫ meestal bij kleine stalletjes/restaurantjes, langs de weg, waar veel mensen eten. Producten zijn dan vers en omdat je er met je neus boven op staat heb je een idee hoe het is klaargemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 11:38 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Margoooo schreef
Koh Rong heb ik veel mensen gehoord die een voedselvergiftiging op zijn gelopen, oppassen dus! Koh Rong Samloen is wel echt een paradijsje!


Kans op voedselvergiftiging is niet specifiek voorbehouden aan Koh Rong.
Nu eten wij in Aziƫ meestal bij kleine stalletjes/restaurantjes, langs de weg, waar veel mensen eten. Producten zijn dan vers en omdat je er met je neus boven op staat heb je een idee hoe het is klaargemaakt.


Ik kom even binnen vallen. Ik ben 2 keer naar Koh Rong geweest en het is redelijk een party eiland met veel muziek. Als je meer van rust houdt kan je beter naar Koh Rong Saloem gaan. Veel plezier alvast!

Edit: Ik vond de gevangenis in PP zeker iets toevoegen aan de Killing Fields.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 22:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen