Blijdorp liefhebber topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 21:34

Vandaag maar weereens naar Blijdorp geweest, en gelijk een abonnement genomen :j
Zijn er meer Blijdorp liefhebbers hier? Misschien leuk om een topic te hebben waarin we het gezellig over Blijdorp kunnen hebben? Niet enkel over de dieren, maar ook de gaande verbouwingen (voormalig roofdierenhuis bijv) etc?
Is hier interesse voor?

Anoniem

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:37

Jaa!
Als de belastingdienst langs is geweest ga ik een abonnement halen :)

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:15

Begin vd maand een gezinsabbonement aangeschaft en al 3x geweest. Wij zijn erg enthousiast over het park en dan met name de fokprogramma's

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:18

Normaliter heb ik een schurft aan dierentuinen, maar volgens een vriendin van mij is Blijdorp echt een keer de moeite waard om naar toe te gaan. Tot nu toe heb ik het steeds af weten te houden, maar wie weet moet ik het toch maar eens gaan doen. :D

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:28


Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:30

Jaaa! Samen met Burgers Zoo een van de leukere parken!

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:32

Ik ben ook fan van Blijdorp!
Vroeger hadden we met het gezin een abonnement en kenden we zo ongeveer ieder dier bij zijn naam.
Nu kom ik er wel wat minder maar ik probeer nog steeds regelmatig te gaan.
Toevallig ga ik aanstaande vrijdag :D

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:34

YES!! Altijd al een geweldige dierentuin gevonden en uiteindelijk 2 keer stage mogen lopen, wat een ervaring! Ik kom er ontzettend graag!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 00:04

Ik! Ik kom er alleen niet meer zo heel vaak omdat ik het altijd druk heb. Gelukkig heb ik nu drie maanden vakantie dus zal ik mijn vriend maar weer overhalen om vaker naar Blijdorp te gaan :')

Ik vind het gewoon heerlijk om rond te lopen en naar alle dieren te kijken, daar word ik zo vrolijk van!

GabberGill

Berichten: 5744
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 00:11

Ik toevallig ook vandaag gegaan! Ik ben zelf een echte rotterdammer dus ga er graag heen. Beesten staan er altijd goed bij

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 11:46

Zojuist deze recensie achter gelaten op de Blijdorp fb pagina:

Citaat:
Gister weer een bezoek gedaan en ondanks de drukte weer genoten.
Wel blijf ik het jammer vinden dat de rivierahal tegenwoordig een binnenspeeltuin is, zonde van deze historische hal. Voordeel is wel weer dat veel bezoekers hierdoor de Victoria serre niet lijken te vinden, daardoor is het daar heerlijk rustig.
Ook vond ik het erg jammer dat de terraszaal een nieuwe weg is ingeslagen. Op het terras kan je niet lunchen, en je kan niet meer direct aan het water zitten.
Jammer vind ik ook dat er weinig aandacht wordt besteed aan lege verblijven, zoals het verblijf waar ooit de zee otters zaten, het voormalige verblijf van de kuifherten en het verblijf van de kat (weet even niet meer welke soort) tegenover de Aziatische neushoorns.
Verder even gegluurd bij de werkzaamheden bij het oude roofdieren gebouw. Ben erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Donderdag gaan we weer!


Ook vertoonden de tijgers gister wel weer erg stereotype gedrag... (Heen en weer lopen voor de ruit)

Weet iemand of de manenwolf er nog wel zit? Heb hem/haar al een poos niet meer gezien.

GabberGill

Berichten: 5744
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:50

Klopt heb het ook gezien. Alleen hij is ook vaak heel relaxed. Ik ben zelf niet heel erg te spreken over zijn verblijf aangezien je op een ruit na in zijn verblijf zit. Vele kinderen die gillen en tegen de ruiten aanslaan en dan npv maar te zwijgen over de kinderen die mee rennen .et hem als hij dit gedrag vertoont

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 12:08

Die gillende/op ruit slaande kinderen zijn echt hopeloos, ook in het Oceanium trouwens...

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:12

He wat leuk een blijdorptopic!
Ik heb met mn vriend een abbonement en gaan maandelijks wel ff langs

GabberGill

Berichten: 5744
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:17

LadyMadonna schreef:
Die gillende/op ruit slaande kinderen zijn echt hopeloos, ook in het Oceanium trouwens...

Ik was samen met een vriendin en onze dochters van bijna 2. Beide hebben we versteld gestaan vam ouders die er gewoom naast stonden en bijna meededen.

Mijn kleine leer ik dat ze mag zwaaien anders doet het pijn aam de oortjes van de beestjes.

Als mijn kind later zo tekeer gaat pak ik bij thuiskomst een vissenkom om er vervolgens 2 uur lang tegen te tikken terwijl zij erin zit.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:42

GabberGill schreef:
Beesten staan er altijd goed bij


Vind ik eigenlijk niet. Ze zien er gezond gevoed uit, maar niet gelukkig. Ze ijsberen, vertonen stereotype gedrag en zijn verder weinig actief en sociaal.
Als ik het park vergelijk met Ouwehands waar ik dieren altijd actief en sociaal bezig zie zonder stereotype gedrag te vertonen vind ik het echt niet het beste park in Nl. Een mooi park, dat zeker, maar voor de dieren absoluut niet het beste.

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:22

LadyMadonna schreef:
Zojuist deze recensie achter gelaten op de Blijdorp fb pagina:

Citaat:
Gister weer een bezoek gedaan en ondanks de drukte weer genoten.
Wel blijf ik het jammer vinden dat de rivierahal tegenwoordig een binnenspeeltuin is, zonde van deze historische hal. Voordeel is wel weer dat veel bezoekers hierdoor de Victoria serre niet lijken te vinden, daardoor is het daar heerlijk rustig.
Ook vond ik het erg jammer dat de terraszaal een nieuwe weg is ingeslagen. Op het terras kan je niet lunchen, en je kan niet meer direct aan het water zitten.
Jammer vind ik ook dat er weinig aandacht wordt besteed aan lege verblijven, zoals het verblijf waar ooit de zee otters zaten, het voormalige verblijf van de kuifherten en het verblijf van de kat (weet even niet meer welke soort) tegenover de Aziatische neushoorns.
Verder even gegluurd bij de werkzaamheden bij het oude roofdieren gebouw. Ben erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Donderdag gaan we weer!


Ook vertoonden de tijgers gister wel weer erg stereotype gedrag... (Heen en weer lopen voor de ruit)

Weet iemand of de manenwolf er nog wel zit? Heb hem/haar al een poos niet meer gezien.


De kat die je bedoeld (de manoel?) zit vaak verstopt, heb die tijdens mijn stage periode ook maar 2x gezien, stom beest :)

Verder heb je absoluut wel gelijk over de verblijven. Zelfs die oude apen heuvel staat er nog (achter de schermen) zo sonde, dat was echt iets waar we vroeger altijd heel lang zaten, was ook echt het gene wat ik nog herkende toen ik daar kwam, echt bijzonder.

Anoniem

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:26

Die gillende kinderen in het oceanium inderdaad.. Ik ga daarom dus niet het oceanium door.. Ik vertik het echt. Het is al best een benauwde hal, en dan in combinatie met gillende en krijsende kinderen... Nee bedankt..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 13:29

Verblijf van de (idd!) manoel zat vol spinrag dus denk niet dat er nog wat in zit. Verblijf van de kuifhertjes (bij de fontein) stond het gras en onkruid een meter hoog (ze zitten nu samen met de rode panda's in een nieuw verblijf waar voorheen de pater davidsherten liepen).
Basin waar ooit de zee otters zaten was helemaal groen van de alg...
Ook de volière tegenover de poolvossen waar heel even de stellers in gezeten hebben leek leeg. Hebben nog een tijdje hoornraven in gezeten, maar die kon ik nu niet vinden en er stond ook geen bordje.

Stereotype gedrag heb ik gister alleen bij de tijgers waargenomen overigens.

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:31

Ah zou goed kunnen dan, ben al een tijdje niet geweest vanwege tijdgebrek :'( Het zee otter verblijf hebben in 2015 nog jonge zeeleeuwen ingezeten die naar een andere dierentuin zouden verhuizen, die zal nu idd wel leeg staan :+

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:55

ik heb 2 kinderen (4 en 7) en die mogen absoluut niet gillen of tikken. Ik zeg er ook altijd wat van als ik het anderen, groot of klein, zie doen; "niet tikken, ze zwaaien echt niet terug'. Tot nu toe nooit een nare tegenopmerking gehad, wel had het effect want voor dat moment hield het gedrag op.

los van de oude en leegstaande verblijven is er ook heel veel vernieuwd of met vernieuwing bezig en volgens mij allemaal ten goede van de dieren die er zitten.

GabberGill

Berichten: 5744
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:17

Goof schreef:
GabberGill schreef:
Beesten staan er altijd goed bij


Vind ik eigenlijk niet. Ze zien er gezond gevoed uit, maar niet gelukkig. Ze ijsberen, vertonen stereotype gedrag en zijn verder weinig actief en sociaal.
Als ik het park vergelijk met Ouwehands waar ik dieren altijd actief en sociaal bezig zie zonder stereotype gedrag te vertonen vind ik het echt niet het beste park in Nl. Een mooi park, dat zeker, maar voor de dieren absoluut niet het beste.


Il ga niet zoveel meer denk ik dat ik dat mag beoordelen. De keren dat ik ging zag het er geeoon goed uit.

Ijsberen speelde bij mij. Sprongen i het water en zaten elkaar achterna. De tijger heb ik wel veel vaker dit gedrag zien vertonen.

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:44

LadyMadonna schreef:
Zojuist deze recensie achter gelaten op de Blijdorp fb pagina:

Citaat:
Gister weer een bezoek gedaan en ondanks de drukte weer genoten.
Wel blijf ik het jammer vinden dat de rivierahal tegenwoordig een binnenspeeltuin is, zonde van deze historische hal. Voordeel is wel weer dat veel bezoekers hierdoor de Victoria serre niet lijken te vinden, daardoor is het daar heerlijk rustig.
Ook vond ik het erg jammer dat de terraszaal een nieuwe weg is ingeslagen. Op het terras kan je niet lunchen, en je kan niet meer direct aan het water zitten.
Jammer vind ik ook dat er weinig aandacht wordt besteed aan lege verblijven, zoals het verblijf waar ooit de zee otters zaten, het voormalige verblijf van de kuifherten en het verblijf van de kat (weet even niet meer welke soort) tegenover de Aziatische neushoorns.
Verder even gegluurd bij de werkzaamheden bij het oude roofdieren gebouw. Ben erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Donderdag gaan we weer!


Ook vertoonden de tijgers gister wel weer erg stereotype gedrag... (Heen en weer lopen voor de ruit)

Weet iemand of de manenwolf er nog wel zit? Heb hem/haar al een poos niet meer gezien.

Het dik gedrukte en wat je later schrijft over kinderen die op de ramen slaan zijn voor mij o.a. redenen waarom ik een hekel aan dierentuinen heb. Ik vind het zo ongelooflijk zielig hoe die dieren opgesloten zitten in veel te kleine ruimtes en in het nauw gedreven door 'de mens'. Als ik dan van alle kwaden één dierenpark in Nederland moet noemen die nog een beetje diervriendelijker overkomt, dan noem ik Beekse Bergen, maar ook daar ben ik niet helemaal enthousiast over. In Duitsland ooit in een dierenpark geweest, die echt mijn positieve verbazing had: ontzettend veel ruimte, ook voor de grote dieren en 'de mens' mocht niet in de buurt komen, zodat er geen ongein uitgehaald kon worden.
Ik kan me overigens erg slecht inhouden als ik kinderen (en zelfs volwassenen) dieren zie treiteren, waardoor een bezoek aan de dierentuin voor mij nog een grotere opgave is. Snap niet dat er niemand anders durft in te grijpen in dat soort situaties.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:49

Heee leuk ik kan me hier ook melden! Mijn ex woonde vlak bij blijdorp, toen der tijd een abonnement gekocht en die heb ik momenteel nog steeds. Toevallig deze maand weer verlengd voor een jaar. Ben er veel te vinden en vind het altijd erg leuk!

Vorige week zondag een rondleiding gehad in het oceanium en daar ook ongeveer alles achter de schermen gezien en de aquaria van bovenaf kunnen bewonderen. Veel informatie gehad, zeker een aanrader!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Blijdorp liefhebber topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 15:54

Houden we er rekening mee dat ik dit topic heb gestart voor liefhebbers van Blijdorp en niet als algemeen dierentuin topic? Just in case.... :)