Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:38

Plaats een oproepje zou ik zeggen. Of boek een leuke groepsreis ergens!

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:54

Wat voor soort wintersportvakantie zoek je germie? (Land, hoe ziet je skidag eruit, waar verblijf je graag?)

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:04

Hilli schreef:
Wat voor soort wintersportvakantie zoek je germie? (Land, hoe ziet je skidag eruit, waar verblijf je graag?)

Ik ben eigenlijk daarin gemakkelijk. Liefst met ontbijt en diner, maar als iedereen zelf wil koken ook best. Land, eh, als het maar gezellig is. Ik heb op zich niet zo'n goede ervaring met Oostenrijk (Königsleiten, te ver van de piste, te vaak over dezelfde piste, te weinig offpiste, je kon niet naar de rest waar je skipas geldig was wegens inefficiente liften en een slecht pension). Maar dat is dus al heel lang geleden en elders in het gebied kan het bijvoorbeeld wel beter zijn, ik zag gisteren iets van een gebied nabij st. Anton, maar dan geheel zonder apres ski, maar wel all inclusive en ski-in-ski-out en 300 km aan piste en op 1800m hoogte. Frankrijk is altijd mooi geweest.
Italie ben ik 1 dag geweest om te skien, was prima, was in de Via Lattea. Je kon daar een dag gratis skien vanuit Briancon. Dat is overigens een heel gaaf skigebied.
Ik geef niets om feesten. Mijn skidag is gewoon vroeg bij de lift, bij de eerste, tussendoor af en toe ergens wat gezellig eten en drinken en dan met de laatste lift weer terug. Dan lekker eten en redelijk op tijd op bed. Een avondwandeling mag ook. Maar ik drink pas na het skien.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:25

Levi finland lapland klinkt wel als geschikt ook. Niet mega groot maar veel opties. Geen feestbeesten maar overal kleine mini hutjes waar vuur brand en waar je je eigen hapje kunt opwarmen als je wilt, finnen zijn gek op worstjes meenemen en die daar dan klaarmaken. Aangezien wij scheefskieen :P zijn we overdag altijd alleen eigenlijk. Maar daar voel je je niet alleen. Ook voldoende te krijgen mits beneden aan de berg meest.

Alleen meestal zijn het daar appartementen maar er zijn ook hoteks met alles erop en eraan. Omdat ze gewend zijn aan weinig daglicht is in het donker skieen normaal ook. Veel verlichting

En dan zie je overal goede sneeuw op de sites, zelfs de vogezen is skibaar nu. En kun je er niet heen. -O- Het zal hooguit een borstelbaan in de buurt hier worden als het weer iets beter gaat met de besmettingen en de booster er in zit al even. Of rustig wachten tot het weer kan

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:58

@germie dat klinkt helemaal niet raar. Wij gaan met een groepje van 7 met de bus naar Mayrhofen in de voorjaarsvakantie om ongeveer zoiets te doen. Alleen geen offpiste.

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:08

Hilli schreef:
@germie dat klinkt helemaal niet raar. Wij gaan met een groepje van 7 met de bus naar Mayrhofen in de voorjaarsvakantie om ongeveer zoiets te doen. Alleen geen offpiste.

En dan heb je al een groepje. Ik ben alleen he. Dus vrees dat het niets wordt.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:11

Voor ons ook kogel door de kerk! Wij gaan met onze groep van 12 man/vrouw naar Gerlos, oostenrijk :D Blokhut aan de piste, ontbijt en avondeten wordt elke avond verzorgd. We zijn ook allemaal super gemotiveerd, dus ik verwacht dat we elke dag om 8/half 9 op de piste staan.
Waaaanzinnig veel zin in! **\O/**

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:13

germie schreef:
Hilli schreef:
@germie dat klinkt helemaal niet raar. Wij gaan met een groepje van 7 met de bus naar Mayrhofen in de voorjaarsvakantie om ongeveer zoiets te doen. Alleen geen offpiste.

En dan heb je al een groepje. Ik ben alleen he. Dus vrees dat het niets wordt.

Van 7 kan ook prima 8 gemaakt worden ;-) maar geen idee of dat is wat je zoekt.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 06:28

Silenna schreef:
Voor ons ook kogel door de kerk! Wij gaan met onze groep van 12 man/vrouw naar Gerlos, oostenrijk :D Blokhut aan de piste, ontbijt en avondeten wordt elke avond verzorgd. We zijn ook allemaal super gemotiveerd, dus ik verwacht dat we elke dag om 8/half 9 op de piste staan.
Waaaanzinnig veel zin in! **\O/**


Leuk! Wij gaan ook naar Gerlos!

@germie op wintersport.nl wordt vaak een oproep geplaatst door mensen die iemand zoeken om mee te gaan. Is natuurlijk wel een risicootje maar nooit geschoten is altijd mis.

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 08:54

Hilli schreef:
germie schreef:
En dan heb je al een groepje. Ik ben alleen he. Dus vrees dat het niets wordt.

Van 7 kan ook prima 8 gemaakt worden ;-) maar geen idee of dat is wat je zoekt.

ik stuur je even een pb. Is het echt de voorjaarsvakantie of net er voor of er na? De echte vakantie is voor mij vaak lastig vrij te krijgen. Maar ik geloof wel dat er verschil zit tussen noord en zuid.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 09:57

Ik kan me dus oprecht niet voorstellen dat er niemand in je omgeving is die mee wil op wintersport. Wij hebben vaak 1x per jaar als stel, en de andere keer een bij elkaar geraapt zooitje. Leuke collega's, wat vrienden, een paar makkelijke mensen bij elkaar.

Maar van vroeg tot laat op de piste redden wij echt niet.
Wellicht 1 dagje, maar dan pakken we tussendoor best wat rust.
Wellicht is aan mensen in je omgeving vragen of ze niet toch willen? Mijn vriend had het ook nog nooit gedaan en in 3.5 jaar komt ie me aardig voorbij op snowboard.
Dat is niet kilometervreten en veel offpiste, maar gewoon leuk op wintersport, techniek goed beheersen en beetje spelen in de sneeuw tussendoor.

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:10

Dat valt dus echt tegen. Ze hebben allemaal groepjes en dan is een appartement vol e.d. Of ze rijden allemaal samen en dan mag je er alleen achter aan rijden en heb je dus alle kosten nog eens extra.
Ik weet ook niet of ik nog echt kilometers kan vreten, ben ook al een aantal jaren niet meer echt op wintersport geweest door omstandigheden. Wel af en toe een dagje winterberg, maar ja, dat is nu ook 3 winters terug. Ik doe ook niet heel veel offpiste, maar een keer een stukje afsnijden vind ik wel leuk. Of in Frankrijk een tourskiroute. Snowboarden doe ik niet, wel geprobeerd, is niets voor mij helaas. En ik zit ook wel graag even wat te drinken of te eten in een skihut hoor. Dat hoort ook bij de vakantie.
Maar zomaar iemand vinden valt dus echt wel tegen. In mijn vriendengroep is er niemand die op wintersport wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:46

Zo ik heb net voor het weer snowworld gedaan na mn covid besmetting. Ik heb even heel wat conditie in te halen zeg.. na 10x blauw in Zoetermeer bekaf :oo

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 16:34

Ik vind het binnen sowieso veel vermoeiender met steeds de sleeplift

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:30


Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:48

Voor Frankrijk worden de maatregelen nu ook aangescherpt... Ik hoop dat we nog kunnen gaan.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:19

Voor Engeland geldt dat ze zowel bij in als uitreizen naar Frankrijk 5 dagen in quarantaine moeten. Een plaatstelijk ondernemer vertelde ons gister dat voor komende week 450 mensen geannuleerd hadden daardoor.
Ik denk dat wij blij mogen zijn en de perfecte week hadden. Niet alleen kwa maatregelen maar ook kwa weer.
Komende week gingen de temperaturen flink zakken en kwam er verse sneeuw, ook fijn, maar 6 dagen zon was ook erg goed vertoeven!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:15

Aan de Gerlosgangers: waar zitten jullie?
Wij verblijven in Mitterhof, tegenover de babypiste.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:55

Wij zitten in een nieuw appartement sruh prime nabij de Isskogelbahn

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:34

Solden afgelopen dagen was top! Netjes met FFP2 masker overal en corona check app, keurig geregeld. En prachtig weer, heerlijk kunnen skieen.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:14

wij gaan naar alle waarschijnlijkheid annuleren...
waar wij heen gaan zijn veel besmettingen.. verwachting is dat ze naar kleurcode geel/oranje gaan. ook is de verwachting bij ons dat er nog meer inreisbeperkingrn gaan komen, nu wij weer in lockdown zitten. En we kunnen maar annuleren tot 26 december. dus er moeten knopen doorgehakt worden, anders zijn we 1200,- kwijt :(

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:25

Weet iemand of je in Oostenrijk ook met een buff met filter in de liften mag? op sommige sites staat dat het mag, maar in de reisapp staat FFP2 masker.
Balen Celien, jullie hadden al omgeboekt toch?

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:50

Sanie@ maak 2 knoopjes op de bandjes van je helm en je kan makkelijk een masker erop doen.

MizzMontana

Berichten: 5680
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:05

Celiien dat is geen leuk besluit om te nemen. Waar zou je naar toe gaan?

Ik ben heel benieuwd of er in het buitenland op korte termijn nog nieuwe regels bijkomen.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:09

Je schijnt ook kapjes te hebben die achter je helm langs kunnen :j

Wij hebben buffs met filter (sowieso een buff al om) en nemen ook mondkapjes mee die op dat moment zullen gelden in Frankrijk :j

Nu de ski’s maar weer opgeborgen. Snowworld maand dicht dus ook even geen skiconditie opbouwen na mn besmetting vorige maand :') ;(